Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 260 ... 396 397
kelderfan

Van Hooydonck heeft wel dingen laten zien in 't Vlaamse en ook in Wallonie heeft hij de forcing voor Van Avermaet gedaan. Dan is dat geen slechte renner voor Wout Van Aert.
Trouwens in de korte tijdrit rond Grimbergen komt hij als 2e. over de streep en dat gezien in het licht van jongens als Wellens, Evenepoel en Campenaerts.

burdincurutcheta

Ok; dan stel ik het meer cru: Teunissen is een opportunist, geen pure knecht. En dat is niet eens negatief bedoelt, want het is een kwaliteit die Teunissen persoonlijke resultaten oplevert. Zie het gat waar hij in duikt na de val van Groenewegen in Brussel of zijn ereplaats in Roubaix. Maar hij is ook niet wat Van Aert nodig heeft; zijnde een betrouwbare en zekere steunpilaar in de finale van de grootste klassieker. Roosen kan dat, misschien, maar zeker zijn we niet. Eenkhoorn kan dat, misschien in de toekomst, maar zeker zijn we niet. Zo'n vreemde stelling is het toch niet dat er nog net iets ontbreekt om het geheel er helemaal anders te doen uitzien.

S. Morgenstern

Teunissen zou dit jaar twee grote rondes in dienst van Groenewegen rijden, waardoor hij aardig wat eigen kansen zou missen. Ik zou niet weten waarom hij dan niet in dienst van Van Aert kan rijden.

S. Morgenstern

'@kelderfan; want jij hebt Affini wel al heel veel zien doen in treintjes van sprinters?! Of kun je inschatten dat hij daar goed in is door de kwaliteiten die hij heeft? En kun je dan ook niet inschatten dat hij ook uitstekende kwaliteiten heeft om de Van der Hoorn-rol in Vlaanderen in te vullen? De ondersteunende rol voor Van Aert waarvoor hij mede is gehaald.

Laatst gewijzigd
jvh93

Wat mij opvalt op Instagram van TJV is dat er 9 renners aan het rijden zijn ipv 8. Iemand enig idee of inside informatie?

De Zeboe van de Zoncolan

Is die 9e niet Grischa Niermann?

Rawolf

Waar zijn die 9 renners aan het rijden?

Voor de Tour is het vrij normaal dat de eerste reserve zich ook enigzins voorbereid, zeker nu met covid 19 de kansen op late afvallers nog wat hoger zijn. Tolhoek en Martens zijn de eerste reserves.

Yeez

Dat is niermann die meefietst, dat doet hij vaker

kelderfan

'@S.Morgenstern
Nee nog niet maar Van Emden rijdt nu ook in 't treintje met Pfingsten. Ik zou gezien zijn tijdritcapaciteiten hem langzaam inpassen in het treintje Groenewegen. Dan kan Van Emden langzamerhand de rol van Wynants overnemen.
In het Vlaamse heeft hij weinig tot niets laten zien. Michelton heeft hem gezien waar hij is opgeleid gedacht, dat hij daar kaas van had gegeten.
Dylan Groenewegen met Affini, Pfingsten/Mezgec en Van Emden lijken mij een goed blok voor Valencia en de UAE.
Kooij en Dekker kunnen dan bijv. KBK en dat soort wedstrijden doen om erin te groeien.

Fanny

'@Rawolf
Quote: Voor de Tour is het vrij normaal dat de eerste reserve zich ook enigzins voorbereid, zeker nu met covid 19 de kansen op late afvallers nog wat hoger zijn. Tolhoek en Martens zijn de eerste reserves.

Lijkt mij sterk dat Tolhoek daar bij is.
Die vertrekt vandaag of morgen naar Hongarije.
Zie mijn eerdere Quote:
Selectie voor de ronde Hongarije is ook bekend (PCS).
Start zaterdag.
Mooi ploegje. Kijken of hier resultaten gehaald kunnen worden voor diverse renners.

61 BOUWMAN Koen
62 FOSS Tobias
63 HOFSTEDE Lennard
64 HARPER Chris
65 LINDEMAN Bert-Jan
66 TOLHOEK Antwan

S. Morgenstern

'@kelderfan; Affini kan uitstekend zowel voor Groenewegen als voor Van Aert knechten. Heeft de kwaliteiten voor beide taken. Ik denk wat dat betreft dus, dat de ploegleiding dat beter inschat dan jij.

Laatst gewijzigd
wieler4live

De ronde van Hongarije wordt een leuke ronde om te volgen tussen het tour geweld door het zal daar voor het klassement gaan tussen: Malecki en Valter van CCC Howsen, Clarke en de mannen van TJV Foss, Tolhoek en Harper en misschien nog de oude Brajkoviç.

KJP

Vlak Rivera niet uit nu hij weer in Europa mag koersen he! Die kan zo'n slotklim van de laatste etappe vaak prima aan. ;)
Malecki is dan weer niet echt een klimmer.

Rawolf

concurrentie komt vooral van Balidatti, Howson en Valter denk ik.

kelderfan

Quote: "Affini kan uitstekend zowel voor Groenewegen als voor Van Aert knechten. Heeft de kwaliteiten voor beide taken. Ik denk wat dat betreft dus, dat de ploegleiding dat beter inschat dan jij."
Nou uitstekende kwaliteiten voor Van Aert, dat zou mij echt verwonderen; als de ploegleiding dat zo inschat, dan kan jij ook ploegleider worden. Maar dan heb ik daarvoor toch liever en beter jouw favo Taco van der Hoorn.
Ik denk dat Wout Van Aert daar niet blij mee zal zijn. Want dat lijkt mij geen echte versterking voor 't Vlaamse.
Als je dan voor de toekomst selecteert dan had je beter voor Robert Stannard kunnen gaan.

Rawolf

Omslaan dan maar

S. Morgenstern

Een grote renner met een uitstekende tijdrit en enige explosiviteit. Ook voor ons niet onmogelijk om in te schatten dat hij de kwaliteiten heeft om waardevol te zijn voor Van Aert.

Daarnaast een renner die ze zelf goed zullen hebben gevolgd en waarvan ze meer indicaties zullen hebben dat hij potentie heeft in Vlaanderen. Wellicht hebben ze hem onderweg dingen zien doen die jij niet terug ziet in de uitslag.

Wanneer hij richting vroege knelpunten meerdere keren voorbij kwam schieten, dan is dat iets wat ons totaal zal ontgaan. Van Aert zal dan achteraf echter aan Grischa meldde dat die '63' een goede zou zijn om erbij te zijn.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Waaruit blijkt die explosiviteit?

kelderfan

Als dat zo is gegaan en onderweg nog wel. Ja dan is het een kanjer. De opvolger van Jos van Emden komt er aan. Bravo.
Als Wout voor het groen gaat, dan kan Affini de Vlaamse koersen doen. Dan ben ik niet jaloers dat Iván García Cortina naar Movistar is gegaan.

kelderfan

'@Rawolf
Het is ook enige explosiviteit dat wel.;)

S. Morgenstern

Ik zie bij Affini wat aardige uitslagen in sprintjes. Dat lijkt me aanleiding enige explosiviteit te vermoeden. Lijkt me geen diesel tijdrijder.

@kelderfan; het is ook mogelijk om gewoon een hele goede knecht te halen, zonder te doen alsof het een geweldenaar is. Nergens voor nodig om met een eigen gebrek aan goede argumenten, maar te doen alsof de ander een standpunt in neemt waar je wel makkelijk op kunt schieten.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik val Affini toch niet af; want hij lijkt mij een prima aanvulling voor de sprinttrein. Mocht hij niet passen bij Dylan dan is nieuweling Kooij ook een goede optie. Maar ik zie hem niet als een aanwinst om Van Aert bij te staan.
Dus wat hiervoor al wordt aangegeven is een goede knecht voor Wout Van Aert geen verkeerde investering.
Wat dat betreft zeg ik nogmaals dat Jansen mocht hij blijven het probleem oplost.

burdincurutcheta

Idd Kelderfan, de klassieke kern mist nog een sterke man. Type Jansen, Durbridge, Dillier, Vanmaercke...

Rawolf

Ik zie dat totaal niet bij Affini, bij de meeste sprints heb je alleen voor top 5 explosiviteit nodig (behalve in de Tour). De plekken 10-20 kan je ook zitten door puur positioneren.

Wil niet zeggen dat Affini niet explosief is, maar zijn uitslagen zeggen dat in elk geval niet.

robklerx

Zag zojuist de rugnummers voor Tour de France. Bij Jumbo geven ze de kopman altijd nummer 1 en de rest gaat op alfabet. Deze Tour toch maar een uitzondering gemaakt: Jansen en Dumoulin gewisseld. Anders had Dumoulin nummer 13 gehad. Benieuwd of Tom bijgelovig is of de ploegleiding

1 2 ... 260 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.