Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 266 ... 396 397
madeinstars

Wellicht dat ze verwachten nog een renner uit het Development team over te hevelen? Fisher Black bijvoorbeeld.

kelderfan

'@Murcia
Alleen dan heb je alleen maar snelle mannen, maar geen renners, die hun moeten brengen.
Sprinters Groenewegen, Kooij, Teunissen, Van Aert, Mezgec en Dekker wordt een te in de tent.

kelderfan

Ja die Fischer-Black zou niet verkeerd zijn om erbij te hebben.

Fanny

'@Kelderfan
Vandaag niet helemaal vlak in Hongarije.
Er zitten wat pukkels in.
Bonisec (3x sprint) kunnen vandaag belangrijk zijn in het AK voor morgen in de koninginnenrit.
Live te zien vanaf 14.30u op M$sport.hu

Heeft iemand beelden van de sprintoverwinning van Kooij.
Graag hier even een linkje.
Klasse overwinning van z'n nog jonge sprinter. Indien hij zich verder verbeterd kan het een goede sprinter worden voor TJV.
Zeker als hij volgend jaar ook WT koersen gaat rijden.
Misschien wel de vervanger van Groenewegen als hij psychisch niet goed uit deze vooral mentale crises komt als hij weer in een massasprint moet duelleren met de overige topsprinters.

Wat betreft het aantrekken van nog een renner voor TJV.
Ik denk dat deze tijdens een van de rustdagen bekend wordt gemaakt. Of net na deze tour.
Dus geen renner uit het development team behalve Leemreize en Kooij.
Dat zou mij verbazen als dat wel zo is.
Verwacht wel dat het een NL of Belg wordt.

Oh ja, die was ik nog vergeten tw landgenoot van Primoz Roglic: Luka Mezgec.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Jammer dat Koen niet mee is gegaan naar Settimana Internazionale Coppi e Bartali.
Hopelijk zijn Tolhoek, Harper, Foss en Bouwman bij de les in Hongarije, want die twee pukkels kunnen het verschil maken.
Wat dat betreft had Hofstede beter deze dag kunnen uitzoeken voor de ontsnapping. Hij wilde gisteren eigenlijk niet in de ontsnapping zitten.
Wat betreft de verlengingen zegt TJV toch duidelijk quote: "Deze verlengingen maken de selectie van Team Jumbo-Visma voor aankomend seizoen compleet."
Ik volg 't niet helemaal, maar het is kennelijk wat het is.

Kannibaal van Schepdaal

Mezgec en Teunissen zijn natuurlijk geen topsprinters en kunnen pirma als lead-out fungeren. Van Aert is in de eerste plaats ook een klassiek renner.

Groenewegen als eerste sprinter (met Mezgec eventueel als lead-out), Van Aert en Teunissen als kopman in de klassiekers en als sprinter in de meer heuvelachtige ritten in rittenkoersen. Dekker als tweede sprinter en in kleinere eendagskoersen, en Kooij laten groeien in kleinere rittenkoersen.

burdincurutcheta

Hallo Jumbo; versterking voor in de klassiekers aub!

Witte Trui

Team compleet betekent dat alle contracten zijn getekend/versterkingen binnen zijn. Die zijn alleen nog niet allemaal bekend. Zeker nog 1 nieuwe naam, wellicht een tweede of v.d. Hoorn alsnog.

jvh93

'@witte trui Staat heel duidelijk in het stuk dat vd Hoorn en Lindeman gaan vertrekken en dat Leezer gaat stoppen. Ik denk eerlijk gezegd dat er heel bewust gecommuniceerd is dat de ploeg nu compleet is voor komend seizoen en dat ze halverwege nog iemand uit het development team gaan doorschuiven. Maar dat weet ik uiteraard ook niet zeker totdat het bevestigd is door iemand uit de ploeg

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat ze volgend jaar na Parijs-Roubaix een renner nog gaan overhevelen van de TJV academy, vermoedelijk FFB of halen ze nog een renner elders vandaan, maar dit is nu de selectie voor 2021. Dat ze Jansen en De Plus niet noemen is logisch omdat die hun nieuwe ploeg nog niet hebben aangekondigd.

kelderfan

En Wout Van Aert krijgt zijn versterking op deze manier. Met 26 renners zit je toch onder de grens.

burdincurutcheta

Hoe krijg Van Aert zijn versterking juist? Jansen weg, Van Hooydonck in de plaats is geen versterking. Eenkhoorn zal volgend jaar weer sterker zijn, maar ik verwacht hem niet in de finale van de grote klassiekers. Hij gaat er alleen voor staan in volle finale en dat vind ik niet ok tov hem en zijn prestaties. Jumbo mag meer doen voor een man die klassiekers wint, bidonnen aansleurt en Dumoulin in gang duwt.

S. Morgenstern

Van Aert heeft echt een prima groep om zich heen. Ik zou echt niet weten wat je qua ondersteuning tekort komt met Teunissen, Eenkhoorn, Roosen, Van Hooydonck, Wynants en Affini om je bij te staan.

Witte Trui

één maand geleden was dit het bericht: "Met Oomen en Leemreize werden reeds twee klimmers aan de selectie van 2021 toegevoegd. Daarnaast is er een nieuwe schakel gevonden voor in de trein van Groenewegen en zijn er nog twee nieuwe renners gecontracteerd. Daarmee is de ploeg bijna rond voor 2021, maar er is dus nog wel één plek in te vullen om de selectie rond te maken." Uitgaande van het vertrek van De Plus en Jansen trouwens.

Leemreize en Oomen dus in, daarnaast Affini voor de sprinttrein van Groenewegen en nog 2 nieuwe renners: Dekker en Van Hooydonck. In ieder geval dan nog één plek in te vullen en dat is blijkbaar niet alsnog v.d. Hoorn. Ik interpreteer(de) dat dit niet Kooij zou zijn, maar wellicht ten onrechte dus. Anders is de selectie inderdaad rond.

Dan zijn er mooie renners gecontracteerd, maar is er vooral op de toekomst geïnvesteerd en moet de tweede lijn de stappen zetten.

Yeez

Bladzijde omslaan dan maar denk ik?

madeinstars

Ondertussen is Harper aan een solo van 30 km bezig in Hongarije

AWestie

Van Aert zegt bij Sporza dat Kuss er nog in moet komen en dat Bennett nog niet helemaal fit is na de eerste etappe. Hij moet dus met Robert nog iets beter opletten.

S. Morgenstern

Zaterdag gelukkig pas de eerste echte bergrit.

madeinstars

Wel bijzonder dat WvA dat zomaar aan de grote klok hangt. Beetje zand strooien misschien.

S. Morgenstern

Dit was zondag de concurrentie echt niet ontgaan

pirazzi

Heeft Roglic een andere trui aan, zonder zwarte stukken op de schouder?

Rawolf

Kuss al wel weer beter vandaag, al was het ietsjes minder dan in de Dauphine relatief.

Wout van Aert echt een beest, net als Roglic en Martin.

Weet niet zo goed wat ik van Dumoulin moet denken, leek in die laatste kilometer aan het elastiek te liggen maar kon aan het einde toch opeens nog een stukje opschuiven en in dezelfde tijd eindigen.

kelderfan

Wauw die Roglic doet 't weer met grote dank aan Wout Van Aert en Sepp Kuss.
Die Wout Van Aert laat zich toch even zien. Hopelijk is George Bennett weer snel de oude.

Murcia

Roglic doet wat je kon verwachten maar de ploeg was vandaag ook uitstekend, Tony die nog zo lang mee gaat als knecht voor het vlakke. Wout met een geweldige beurt maar ook Kuss die op een loper als deze het tempo op het laatst nog even opschroeft. Er werd al naar de ploeg gekeken en dat zal alleen maar meer worden. In deze vorm is het niet denkbeeldig dat Roglic al na donderdag in het geel rijdt en de strategie dan word interessant.

kelderfan

Jammer dat Olav Kooij zijn 1e. plaats niet kon verdedigen tegen het sterke collectief van DCQS.
Wat dat betreft is toch jammer dat Koen Bouwman er niet bij kan zijn.
Lennard Hofstede staat nog steeds 3e. in Hongarije en Chris Harper komt eraan.

1 2 ... 266 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.