Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 279 ... 396 397
Dekker

Ja klopt ik zie ook dat resultaten in 2018 (op cervelo) van Tom toch wel goed waren, ondanks dat hij niet zo dominant was in de TT als het seizoen ervoor.

Het is dan iig hopen dat het TT team van JV er misschien een echte top fiets van kunnen maken net als ze met Bianchi toch duidelijk gelukt is (van een zeer slechte TT fiets naar een zeer goeie en slechts 2 jaar tijd).

Ergens zou ik verwachten dat JV gewoon zonder compromis voor het allerbeste materiaal gaat, ongeachte welke sponsor het beste betaald. Ik krijg zelf het gevoel dat Specialized er nog steeds bovenuit steekt en Canyon en Bianchi een goeie 2/3 zijn.

Dekker

In algemene zin presteerde team Sunweb volgens mij beter op de Giant dan op de Cerverlo trouwens, maarja daar kunnen natuurlijk tal van factoren een rol spelen al lijkt de ploeg qua renners kwalitatief gelijk vóór en na de switch.

In ieder geval was het argument dat Sunweb bij Cervelo meer kon ontwikkelen itt "die stugge Taiwanezen" (ik kan het weten ik werk voor een bedrijf uit Taiwan :P). En daar heb ik nou niet heel veel vooruitgang op gemerkt.

Leuk feitje trouwens Merida is ook een Taiwanees bedrijf.

Glorious

Ik ben toch niet de enige die niet verder denkt dan de testuitslagen morgenochtend.....

Yeez

'@dekker sunweb zat in 2018 nog bij giant

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ik heb altijd begrepen dat Cervelo de allerbeste tijdritfiets produceert.

mus van de maasstad

Lijkt mij sterk dat een team als TJV, waar alles tot in de puntjes geregeld is, een merk met slechte fietsen neemt omdat die meer geld op tafel leggen.

Rawolf

Jullie weten dat Cervelo nu een andere fiets heeft dan in de tijd dat Dumoulin op een Cervelo reed?

De switch weg van Bianchi is een must, te zwaar waardoor schijfremmen geen aantrekkelijke optie zijn en zelfs zonder schijfremmen nog 1 van de zwaarste fietsen.

Ik meen dat Roglic weleens een fiets pakt met schijfremmen, nu in de tour kan dat niet door het gewicht. Dus zijn wens kan ook meespelen.

Laatst gewijzigd
tendam

Sunweb reed in het voorjaar in elk geval goede tijdritten. Slecht zullen die Cervélo-fietsen dus in elk geval niet zijn. En over de Bianchi-tijdritfiets is ook genoeg gezeurd, dat is renners eigen. En inderdaad heeft Jumbo moeite om die Bianchi-fietsen zo licht mogelijk te krijgen, ze rijden nu zelfs in de bergen met een zwarte fiets omdat dit gewicht scheelt (het is ook mooier, maar dat is niet de reden).

Cervélo is Nederlands (eigenlijk Canadees, maar in Nederlandse handen) dus dat zal de communicatie en de mogelijkheden ook verbeteren.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Het blijkt toch niet zo, dat alle talenten voor TJV kiezen. De door jou genoemde Pepijn Reinderink 2e. in de Kuurne-Brussel-Kuurne Juniors na Cian Uijtdebroeks {die ik wel eens heb genoemd als talent om te halen}
Pepijn gaat naar Sunweb.

AWestie

Interessant om te lezen, dank voor de extra context hier over Bianchi en Cervelo. Eerder werd ook gemeld dat er nog meer kapers op de kust zouden zijn, enig idee welke of is dat echt te veel gissen?

Lijkt mij uiteindelijk ook dat TJV kwaliteit boven geld verliest, maar er zijn grenzen natuurlijk.

Stoempie

Ik lees dat van Aert zelf ook vindt dat hij z'n tempo op kop bergop wat moet aanpassen. De trein moet nog wat fijngesteld worden. Heb er wel vertrouwen in de komende 2 weken.

Stoempie

Volgens mij betaalt Bianchi ook niet zo veel in vergelijking met anderen. Het zou mooi zijn wanneer er ook wat extra centjes binnenstromen.

wieler4live

Op hoogtestage zijn op dit moment sowieso:
Hofstede
Bouwman
Kruijswijk
Tolhoek (alle gespot op strava/insta)
Dus die kunnen we op schrijven voor de giro daar komen normaal nog bij Foss en Van Emden bij. De Plus is een twijfelgeval.
Ik denk dat daar nog een Martens bij komt (Martin naar de Vuelta) en dan heb je best een heel redelijke ploeg voor de giro.

madeinstars

Ik neem aan dat de fabrikanten ook wel in de rij staan. Geweldige prestaties en sympathieke renners die zeer 'marketable' zijn in veel verschillende landen.

wieler4live

Foss ook op hoogtestage zie ik nu

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

6 van de 8 renners gaan op hoogtestage... ik denk dat Chris Harper de laatste zijn. Van Emden en Martens zullen waarschijnlijk niet meer op hoogte gaan.

wieler4live

'@ rahimns
Jij denk dus geen de plus?

Stoempie

Martin zou toch ook de laatste man kunnen zijn, aangezien er nu met Kruijswijk weer een ak man zal zijn. Toen Bennet nog de beoogde kopman was...

wieler4live

Martin zou vooral mee gaan voor Groenewegen om daar een sterke trein te creëren met Martin van Emden en Pfingsten

S. Morgenstern

Martin ging mee voor Groenewegen.

Stoempie

Ja, dat is ook zo.

Kruijswijk, Tolhoek, Bouwman, Foss, Hofstede, Harper, van Emden, Martens lijkt het dan idd.

Rawolf

Ik denk 7 van Michiel en dan Vingegaard ipv Harper:p

AWestie

Met de kwaliteiten van Steven en die groep jongens er om heen zou dat team in de Giro onverwacht best hoge ogen kunnen gooien. Podiumpje? Er zit geen echte afmaker tussen dan, dus het wordt wel wat droog qua dagsucces.

S. Morgenstern

Vingegaard zien ze als hun toekomstige kopman voor de Ardennen. Lijkt me dat ze hem dan daar op gaan stellen. Harper lijkt me als knecht voor een klassementsrenner ook niet minder om erbij te hebben.

Rawolf

Het is hetzelfde verhaal voor de Giro als voor de Tour.

Neem je een A-renner op zijn gebied of een B-renner waar je het eigenlijk nodig hebt.

Voor de Tour waren de hoofdrolspelers in dat verhaal Jansen en Tolhoek. Voor de Giro zijn dat Vingegaard en Harper. (B en C ipv A en B :p)

1 2 ... 279 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.