Nee, hij verliest de sprint doordat hij hem net even te vroeg aangaat, maar de actie van Sagan is natuurlijk een deklassering waardig. Je zag vandaag overigens mooi dat de ploeg Kuss en Bennett aan het sparen is en daar hoort Dumoulin natuurlijk nu ook bij. Volgens mij zijn er niet veel ploegen die die luxe hebben.
Teunissen over de rit van vandaag.
'@Sephiroth
Wout werd zodanig opgehouden, dat hij ook met de winst er vandoor had kunnen gaan. Hij hield in.
Dat was het verschil met Dylan en Fabian. Als Wout had doorgehaald, dan had hij met Bennett en Ewan op de grond gelegen. Net als een paar jaar geleden het gevalletje tussen Sagan en Mark Cavendish, die niet meer een goede sprint kan rijden. Hij gaf Wout ook 2x een "duw"/"por".
Kuss en bennett hebben deze tour eigenlijk nog geen enkel moment laten zien de vorm van voor de tour te hebben (kuss misschien etappe 4, waar roglic won). Zijn natuurlijk wel allebei gevallen (vooral bennett op de openingsdag).
Het zal zaak zijn om berekend te rijden en de juiste vlucht te kunnen laten rijden. verder hoeft er natuurlijk niet volle bak te worden gereden. Vooral gesink en v aert moeten veel meer vanuit de controle rijden, dan mensen proberen te lossen. Bernal en pogacar zijn degene die moeten aanvallen, niet roglic. Die kan aanhaken en de boni’s eventueel pakken
Dan heb je gewoon niet gekeken. Kuss heeft al een aantal stevige beurten op kop gedaan in de finale. Hij was één bergetappe niet goed inderdaad, in de waaierrit ervoor had hij iets teveel gedaan (dat krijg je als Van Aert zich spaart... )
Bennett is nog niet op niveau, maar hij kan ook alweer redelijk z'n werk doen. Hij reed overigens niet eens in de Dauphiné.
Bennett moet wel oppassen in de vlakke ritten, zit nirt heel vast op zn fiets en dan is het gewoon gevaarlijk om tot het gaatje te gaan om daarna in het gedrang af te zakken. Ging laatste keer al bijna fout.
Moet wel zeggen dat t tof om te zien is hoe Bennett ervoor gaat in die vlakke ritten. In die waaierrit ook hij zat stikkapot en moet zich laten afzakken. Daarna daalde het tempo en komt hij gewoon weer ff op kop rijden.
Of Kuss nu zwakker is of de concurrentie sterker ben ik nog niet over uit, ik neig naar t laatste.
Kijk ook maar naar Martinez en Kamna, animators in de Dauphine nu nergens te bekennen.
Pfingsten inderdaad opvallend goed aan het klimmen in de Tirreno. Ik ben benieuwd of hij met zo'n vorm nog voorbij Van der Hoorn steekt in de rangorde van de Vlaamse kern. Althans, begreep hier dat Van Emden en Martens de vlakke mannen gingen zijn in de Giro, dus dan verwachtte ik Pfingsten als achtste renner voor de klassiekers. Het niet opstellen in de Tirreno van Van der Hoorn, in combinatie met dit niveau van Pfingsten zouden echter indicaties kunnen zijn dat die laatste richting de basis gaat.
'@Rawolf
Quote: "Of Kuss nu zwakker is of de concurrentie sterker ben ik nog niet over uit, ik neig naar t laatste."
Lijkt mij inmiddels wel duidelijk dat Sepp Kuss niet minder is geworden. De enige die nog wat moet groeien is Bennett.
Maar ja die valpartij speelt hem misschien nog steeds parten.
@S.Morgenstern
De ploeg gaat de Gooiske pijl rijden met Taco op 1. Dus misschien wordt daar wel bepaald wie de laatste plek krijgt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.