Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 284 ... 396 397
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik kan niet in de toekomst kijken... kan alleen vaststellen dat op dit moment alle renners inzetbaar zijn behalve dan waarschijnlijk De Plus

Rawolf

Morgen de dag van de waarheid, eerste situatie waar Roglic weleens geïsoleerd kan komen te zitten voor langere tijd. Bovendien hebben alle Colombianen meer baat bij dit type klimmen.

kelderfan

Zeker wordt 't morgen de dag van de waarheid. Maar Roglic heeft met Dumoulin, Bennett en Kuss toch de mannen die hem in de finale bij kunnen staan. In de Tour de l'Ain ging 't prima. Hoe gaat Pogacar het doen in 't hooggebergte, dat is de vraag. Die vier Columbianen gaan natuurlijk in de aanval om die twee Slovenen neer te halen.
Maar ook Bernal zal zich duidelijk moeten verbeteren.
Jouw ploegske heeft 't prima uitgespeeld. Eerst Bora en CCC hun mannen laten opsouperen en dan volop in de aanval.
Een beetje laf dat wel maar ook weer slim gedaan.

kelderfan

Opvallend!: Het was Tom Dumoulin die er voor heeft gezorgd dat Sunweb de winst kreeg met Søren Kragh Andersen volgens Clement in de avondetappe.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Clement romantiseerde het allemaal een beetje... dat heb je er toch ook wel uitgehaald toch

appiett

Benieuwd naar vandaag. Wat zijn de plannen van andere ploegen, hoe gaat Jumbo reageren.
Hoe sterk zijn de knechten, dan vooral Bennett.

Glorious

In Tour de L'Ain was Bennett één van de beste klimmers op de Colombier. Kuss was dat weer in de Dauphiné en nu lijkt Kuss ook top. Tom zal met het ook op de laatste week zo dicht mogelijk moeten staan in het klassement voor in ieder geval tactische doeleinde, maar er is ook nog een tijdrit waarvan de eerste 30km nagenoeg vlak zijn. Dit is ook een voordeel voor Tom en Primoz.

Vandaag eerste 100km voor Martin. En waarom niet Jansen meesturen, dan heb je er nog iets meer aan, vind hem iets tegenvallen.

tendam

In de Tour de l'Ain was Bennett überhaupt een van de beste klimmers. Dat is hij nu niet, je mag maximaal van hem verwachten dat hij na Van Aert/Gesink het tempo een tijdje hoog kan houden.

Jansen is duidelijk de zwakste schakel in die Tourploeg, dat viel natuurlijk wel te verwachten maar hij wordt hier ook wel iets overschat. Zelfs in de ritten waarin je hem verwacht zit hij er niet bij.

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt wel een beetje. Het is ook wel Tom geweest, die bijna als 1e. de winnaar heeft gefeliciteerd.
Daarna heeft hij vandaag Sepp Kuss gefeliciteerd met zijn verjaardag. Is Sepp nog wat van plan vandaag.
@Glorious
Ik ben 't vaak met je eens, maar in deze zou ik toch eerst Amund Jansen de 1e 100 km laten doen; want Tony Martin is heel belangrijk in de aanloop naar de berg toe.
On:
Ik ben ook benieuwd naar Bennett. Is hij weer top, want vandaag kan hij belangrijk worden, als Tom Dumoulin wordt gespaard. Vandaag moeten Bernal/Lopez uit hun hok komen.

Laatst gewijzigd
Dekker

Ik moet zeggen ik dacht er voor het verhaal van Clement al aan. Kragh is toch maatje van Dumoulin, heeft veel werk voor hem gedaan. Ik kan me nog een afdaling in de Tour van 2018 herinneren (kan ook andere grote ronde zijn). Waar Tom en Kragh er vandoor gingen en kop over kop een mega mooie afdaling reden.

Daarbij is het maar de vraag of Van Aert er echt voor wilde gaan. Kan prima dat Wout bij Roglic bleef iets verder in het peloton en hij heeft al vaker laten weten dat hij alleen voor eigen kans gaat als Roglic 100% safe is.

kelderfan

Mag ik 't zeggen: Gesink erg goed, Tom Dumoulin en Wout Van Aert steengoed. Wout de sloper van Bernal#wauw

Murcia

Als ploeg beresterk gereden maar Primoz krijgt wel een tikkie van Pogacar, In de komende bergritten zal TJV de vluchters meer ruimte gaan geven, denk ik. Je legt te veel de rode loper voor hem uit. Het verschil tussen beiden qua vorm is niet veel, maar je zou op deze manier nog minimaal 12 seconden kunnen inleveren in de komende 3 alpen etappes en dat lijkt mij niet wenselijk. De ploeg is natuurlijk veruit de sterkste maar een evaluatie en een plan voor de resterende week moet wel in de verf worden gezet morgen.

T80JZ

Geweldig gereden door de ploeg, maar etappewinst voor Pogacar en niet voor Roglic enorme tegenvaller. Moet even de teleurstelling verwerken.

kelderfan

Dat snap ik @Murcia
Maar toch moet de ploeg op deze manier blijven rijden. Want een slechte dag kan elke rijder overkomen. Nu waren 't Bernal en Quintana. Wie zijn 't in de volgende bergrit. Met zo'n sterke Wout Van Aert en steeds sterker wordende Tom Dumoulin gaat Pogacar of Lopez het echt niet proberen om weg te rijden. Dat wordt genadeloos aangepakt {zie Yates}.

Maar Olav Kooij doet 't prima. Wederom met een zege in de Orlen Nations Grand Prix. Dat wordt ook een pareltje in het team.

goldone123

'@murcia als ze dat doen komt het goed, pocacar heeft ook veel energie gebruikt meer dan roglic dumoulin word steeds beter kuss ook bennet kan ook nog beter worden

T80JZ

Jammer dat Dumoulin op de grote achterstand staat en dat er te veel renners tussen hem en Pogacar staan. Plus dat hij nog niet helemaal in topvorm is, al wordt hij wel steeds beter, anders had hij kunnen worden uitgespeeld.

Velen klagen, niet hier, over een saaie Tour. Van mij had hij nog wat saaier mogen zijn doordat Roglic een paar minuten voorsprong heeft.

Bennett ook nuttig vandaag, wordt langzaam beter. Het valt niet mee om na een super Van Aert nog veel kilometers op kop te rijden. Of je moet Dumoulin heten.

Rawolf

in het bijzonder Wout van Aert en Tom Dumoulin zijn goud waard.

Die Kuss blijf ik ook maar een vreemde snuiter vinden, peddelt mee alsof hij op schoolreisje is, in de laatste kilometer volgt hij makkelijk en dan opeens is het blijkbaar op op een paar honderd meter van een einde.

kelderfan

Maar TJV heeft ook gekoerst in de Antwerp Port Epic met Rick Pluimers {19} als keurige 9e. {Lindeman 11e.}
Er wordt daar ook gewonnen door Gianni Vermeersch {die stond toch ook op een lijstje}
Wat dat betreft is die Rick Pluimers de sprintaantrekker van Olav Kooy ook een talent om te volgen.

Rawolf

Jumbo heeft in Antwerpen vooral achter de feiten aangereden, valt me enigzins tegen van vdHoorn.

kelderfan

'@Rawolf
Ja eens dat Wout Van Aert en Tom Dumoulin goud waard zijn. Tom kan na vandaag alleen maar omhoog kan gaan kijken.
Met Kuss ging 't verkeerd omdat Tom doortrok tot aan de sprint. Eigenlijk had Kuss dat laatste stuk moeten doen. Die liep nu in de weg. Tom Dumoulin moet gewoon de laatste man zijn. Waarschijnlijk is Kuss voor het laatst bewaard om vluchters terug te halen. Hij is explosiever dan Tom.

kelderfan

Ik heb dat Antwerpen niet gezien. Ik weet wel dat zandweggetjes ed in het parcours zaten. Dan moet je sterk zijn.
En die Pluimers is 19 jaar en dan erbij zitten in de finale.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Eens, een pluim voor Pluimers.

Rawolf

'@Sepiroth, dat klinkt heel logisch op papier maar in de praktijk zal dat niet goed uitpakken.

Murcia

Je kunt ook gewoon een grote groep vluchters laten gaan en deze een immense voorsprong geven, je maakt vrienden in het peloton want er zijn nogal wat ploegen zonder zege en wie gaat er dan achter rijden. INEOS, nee die zullen juist voor ritzeges willen gaan nu. UAE zou het dan moeten doen maar daar hebben ze de ploeg niet voor. De boni's zijn op die manier weg. En je kunt dan op veilge afstand alsnog het tempo strak houden en je concurrenten in de gaten houden.
Tenslotte biedt de etappe van donderdag mogelijkheden voor een coup in de afdaling. Roglic heeft volgens Gesink alle afdalingen verkend en je zou prima als ploeg in slagorde over de laatste top kunnen rijden en hem vervolgens laten wegrijden.

ghostwriter

'@Sepiroth
Roglic hoeft niet van Pogacar af te komen. Als het nodig is zal Roglic op een gegeven moment een paar kilometer van het einde wegspringen nadat zijn ploeg op een paar klassementsrenners na iedereen als kapot heeft gereden (zoals hij in de Vuelta van vorig jaar ook deed) maar het lijkt erop dat het misschien niet nodig zal zijn deze Tour. Ik hoop enorm dat Pogacar wint maar ik heb de indruk dat Roglic er met kop en schouders bovenuit steekt en we hem alleen het uiterste zullen zien geven als hij daar toe wordt gedwongen. Het zou me ook niet verbazen als hij (mits hij fit blijft) in de tijdrit de rest op grote achterstand rijdt.

1 2 ... 284 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.