Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 285 ... 396 397
madeinstars

Inderdaad nog geen enkele reden om trucjes te verzinnen om van Pogacar af te komen. Voorlopig gewoon zorgen dat Pogacar niet wegrijdt en voor de zekerheid zorgen dat de boni's zijn gaan vliegen.

Glorious

Jumbo doet het geweldig. Stel er was een ploegentijdrit of een tijdrit van tussen de 20 en 50 km geweest...of beide, dan stond Roglic en ook Tom er nog veel beter voor.
Hoop volgend jaar op meer tijdrit kilometers.

Nu is het Pogacar die moet aanvallen, heeft geen ploeg en Jumbo kan alles controleren.
Mocht Roglic vandaag niet aangevallen hebben maar gewoon in het wiel blijven van de eerste aanvaller, dan kon hij het winnen. Maar dat is als als. Normaal zou hij dit dus niet meer doen maar wachten met het eindschot.

Bennett netjes, Gesink, Martin, Dumoulin top en Wout, Kuss geweldig, Jansen..misschien fijne gast bij het eten... we zien hem tenminste de eerste kilometers vooraan. @kelderfan, helemaal met je eens over Jansen, Martin kan nog echt ver komen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Kuss was op de Grand Colombier de laatste man voor Roglic en moest de Sloveen lanceren voor de ritzege, maar dat mislukte en Pogacar won. Na afloop was Kuss tegenover de NOS kritisch over zijn eigen optreden. ‘Het was mijn fout dat Primoz niet won. Ik had nadat Tom afhaakte gelijk het tempo moeten verhogen. Roglic ging toen ik het niet verwachtte, terwijl ik op het punt stond om zelf te versnellen. Het was een kleine fout van mij, gelukkig was het geen groot verlies."
Kuss trekt 't boetekleed aan. Wat ik al aangaf, dat Kuss moest overnemen van Tom, maar ging niet goed. Pogacar heeft dat goed gezien en trok ten aanval met het gewenste resultaat; want ook Roglic heeft afgezien in het wiel van Tom Dumoulin. Die nogmaals vanaf nu vooruit moet kijken; want hij kan nog stijgen in het klassement.

madeinstars

Het boeit Dumoulin en Jumbo echt niet of hij nu 7e of 17e wordt. Als het uitkomt zal hij niet laten lopen, maar als het nodig is rijdt hij zich helemaal het schompes voor Roglic en is een potentiële top-10 weer weg.

De scenario's waarbij Dumoulin tactisch nog gebruikt kan worden zijn niet gek talrijk. Hoogstens is etappe 18 een mogelijkheid, maar op 5 minuten plus wat hij er op de Col de la Loze nog bij krijgt, staat hij te ver om echt impact te hebben. Dan is hij nuttiger als laatste man van Roglic of om in noodgevallen iets te repareren.

Was overigens niet echt Kuss z'n fout, Primoz ging zelf te vroeg. Had even geduldiger moeten zijn.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik denk dat het "foutje" van Kuss mede kwam door het geweldige rijden van Tom, die volgens mij langer door kon trekken dan gedacht. Overigens het bewijs dat Kuss nog heel belangrijk gaat worden want die lijkt nog wel wat over te hebben. Primoz ging te vroeg maar dat komt ook door een overname die niet kwam anders kan Sepp er echt nog wel een snok aan geven.

madeinstars

Ja Kuss is weer helemaal in Dauphiné vorm. DIe gaat nog mooie dingen laten zien in de laatste week.

ghostwriter

Als je vandaag voor het eerste naar het wielrennen keek zou je waarschijnlijk tot de conclusie zijn gekomen dat Van Aert een klimmer is. Ongelofelijk hoe lang hij in een hoog tempo bergop op kop kon rijden. Als hij deze ontwikkeling doorzet zal hij in de toekomst veel korte WT rondes met een tijdrit gaan winnen.

Wildebert

Begrijp niet dat Kuss achter Roglic gaat rijden als je nog met twee knechten zit. Nu valt er een vacuüm als Tom met zijn ellebogen gebaart. Of Roglic moet er zelf vandoor moeten gaan en Kuss laat dan achter hem een gat vallen. Nu ging het helaas wat klungelig.

Murcia

Wout was echt geweldig, maar ik heb ook genoten van die beurt van Gesink die na de klim ook nog even het werk in de vallei op zich nam. Daardoor kon Wout ook op het perfecte moment worden ingezet.

TLJCAMPS

Selectie Gooikse Pijl:
21 van der Hoorn, Taco
22 Van Emden, Jos
23 Leezer, Tom
24 Lindeman, Bert-Jan
25 Martens, Paul
26 Roosen, Timo
27 Wynants, Maarten

Selectie Ronde van de Isard:
11 Fisher-Black, Finn
12 Leemreize, Gijs
13 Ryan, Archie
14 Ballerstedt, Maurice
15 Pluimers, Rick
16 Boven, Lars

Canabliz

Ik zie WvA de "klim"-tijdrit ook nog wel winnen :p

Murcia

'@Canabliz, Ik ook wel en dat geeft alleen maar meer aan dat hij inderdaad de renner van dit seizoen is. Het zou mij zelfs niet verbazen als de Top 3 van deze tijdrit geel zwart kleurt want Primoz en ook Tom kunnen hiermee wel uit de voeten. Vraag blijft natuurlijk of ze na de drie alpenritten nog voldoende in de tank hebben maar uitsluiten doe ik het zeker niet.

Fanny

Roglic zal de komende week nog heel wat moeite hebben met een uitstekend rijdende Pogacar ondanks dat Primoz een uitstekend team ter beschikking heeft en Pogacar niet.
In de bergetappes zal Pogacar steeds in het kielzorg van Roglic gaan rijden totdat hij een kleine kans ziet om toch nog wat seconden op hem te pakken aan de finish met wel of geen bonisec want dat maakt niet zoveel uit.
Ik denk dat Pogacar enorm veel vertrouwen heeft in zijn komende ITT tov Primoz.
Hij versloeg hem duidelijk op het NK van Slovenië (bijna 10 sec op 15km).
Nu met een ruim 36km lang bergtijdrit, ervan uitgaande dat Pogacar deze wint tov van Roglic, wordt het erg tricky met slechts 40 sec voorsprong, zeker als er ook nog eens boni te verdelen zijn al weet ik dit niet.
Maar goed we zullen het in de komende bergetappes gaan zien.
Vooral onbeduidende vluchtgroepen laten gaan voor de boni's en verder constant op kop om zelf het tempo te bepalen en te bepalen wie er weg mag.
Overigens denk ik dat Bernal het zeker nog een keer gaat proberen (voor een ritoverwinning) net als Lopez en Yates.
Dan wel zorgen dat de andere renners die kort in het AK staan niet meegaan.
De anderen in de top 10 zullen elkaar bestoken voor hun plaats in het AK.
Het wordt nmm zeer spannend en het is nog lang niet gelopen koers voor TJV.
Ook is het altijd even afwachten hoe de benen zijn na de rustdag want niet iedereen kan daar goed mee omgaan.

Ploeg voor de Giro;
Allereerst de 6 renners die al in Tigne op als ploeg op hoogtestage zijn
tw
Harper,
Tolhoek
Bouwman
Hofstede
Kruijswijk
Foss
Daar zal Jos Van Emden nog bijkomen vanwege de 3 ITT's De eerste en de laatste ITT biedt voor hem kansen op een overwinning.
De laatste te vergeven plaats zal denk ik pas na de TdF bekend worden
Misschien zelfs tot na het WK.
Er kan nl altijd nog wat gebeuren in de TdF waardoor de renner die wat overkomt toch nog start in de Giro.
Iemand uit de trein van Groenewegen zie ik niet starten in de Giro.

Wielerfan1987

Ik twijfel over die laatste plek voor de Giro opstelling.
Ik zou zeggen dat het voor Eenkhoorn goed zou zijn voor zijn ontwikkeling en anderszijds een beloning van zijn seizoen tot nu toe.
Het zou echter wel betekenen dat hij de Vlaamse koersen gaat missen.

Ook Pfingsten gaf vandeweek blijk van goede of groeiende vorm, en die heeft natuurlijk ook al wel meer ervaring.

Maar: In het persbericht waarin Martens zijn contractsituatie aan bod kwam stond een verklaring van Martens zelf waarin hij zei dat hij uitkeek naar het rijden van de Giro.
Ik denk daarom dat het Martens wordt.

Luke

Het was een tactische blunder om de ploeg de hele dag op kop te laten sleuren om een ongevaarlijke kopgroep terug te halen en vervolgens 4 seconden te verliezen op de belangrijkste concurrent waarvan je weet dat die een betere punch heeft.

Yeez

Qua punch zou je zeggen dat roglic vaker van pogacar wint, dan andersom...

kelderfan

Pogacar is nog iets progressiever bij dit soort aankomsten. Maar Roglic heeft in 't Sloveense kampioenschap Pogacar ook eraf gereden met sec. 10 sec. en dat was ook bergaankomst. Ik denk dat door het straffe tijdrittempo van Wout Van Aert en Tom Dumoulin ook Roglic heeft geleden. Als dit zijn slechte dag is, dan zie ik Roglic nog wel uit zijn hok komen.
Maar Pogacar heeft wel laten zien, dat hij op hoogte ook goed mee kan komen.
TJV zal zeker scherp moeten blijven, maar als Bernal, Lopez en Porte nog gaan aanvallen, lijkt mij dat in het voordeel van Roglic. Dan moet Pogacar ook reageren en kan dan niet meer wachten op de sprint.

AWestie

Waar is die tijdrit nou mee te vergelijken? Dichtste bij komt WK Bergen en daar was Primoz zeer goed, net als Tom. Tadej ondertussen heeft één hobbelige tijdrit van 16k tegen Primoz gewonnen, wat weinigen kunnen zeggen. Toch moet deze tijdrit op klasse toch echt voor TJV zijn, al moet je die jongere Sloveen nooit afschrijven. Die jongen houdt het onhandig spannend.

tendam

Nu was Pogacar beter, de vorige bergrit was het Roglic. Wel zou ik zeggen dat de komende week voor de echte berggeit Pogacar nog wat meer in het voordeel is. Als ik m'n geld zou moeten inzetten, zou het op hem zijn.

En dan moet Jumbo dus iets doen met het feit dat hij geen ploeg heeft. Hem steeds zo naar de finale brengen is alleen maar in zijn voordeel, op de een of andere manier moet hij tot werken worden gedwongen. Hoe, dat weet ik ook niet precies, maar aangezien Jumbo maanden heeft zitten studeren op verschillende scenario's mag je toch wel 'n beetje tactisch vernuft verwachten.

ti-raleigh

De tijdrit, daar zou ik nog niet gerust op zijn. Roglic heeft geen goeie c.v. als het op tijdritten in de Tour aankomt. Ze moeten inderdaad het nodige denkwerk verrichten om Pogacar nog wat tijd aan de broek te smeren.

Murcia

Voor mij is de beste aanpak om de komende etappes de zege en de boni's aan een vluchtgroep te laten. Geeft je een hoop extra vrienden in het peloton en je kunt de koers nu ook veel meer op Pogacar afstemmen. Wat vandaag natuurlijk duidelijk maakte is dat het aantal kanshebbers op de eindzege danig is geslonken. Ik zou voor een eventuele tijdwinst op Pogacar vooral aan donderdag denken. Die laatste col is ongekend zwaar, het stijgingspercentage gaat nergens onder de 10% met een laatste kilometer aan 12%. Daarna een afdaling van 15 km, een stuk vals plat klimmen van zes km aan 4,5% en daarna weer afdalen naar de finish. De uitstekende daler Roglic zou daar iets kunnen proberen als hij tenminste dat nodig acht. Woensdag wordt natuurlijk vooral een test door de enorme lengte van de Col de Loze en het geitenpaadje op het eind.

tdola

'@Fanny
Zit Harper daar idd op hoogte? Dat was toch niet duidelijk?

@wielerfan
Martens had het volgens mij over de giro van 2021 die hij wrs rijdt.
Maar hij of pfingsten zijn meest wrs de laatste renner die toegevoegd worden aan de giro selectie lijkt me, als Harper renner 7 is, Tony martin is ook nog optie.
Eenkhoorn geloof ik never nooit, die gaat de vlaamse klassiekers rijden.

De waalse klassieker ondersteuning voor Roglic zal wat mager zijn als de 6 tignes renners en van Emden+pfingsten de giro rijden. T zal naast Roglic iets zijn van leezer, Lindeman, Vingegaard, martens en nog 2 (uit vlaamse kern wellicht, stiekem de plus, Martin).
Vuelta dan Dumoulin, Kuss, Gesink, Bennett, 2 van Martin/Pfingsten/Martens, Vingegaard en nog 1 (lindeman of de plus).
Het past allemaal net, maar geen groenewegen, en geen de plus (!?) maakt t allemaal heel moeilijk in te vullen in dit drukke programma.

Wielerfan1987

'@tdola,

Martens verklaarde in het persbericht dat hij er naar uit keek om af te sluiten met nog mooie wedstrijden waaronder 'hopelijk' twee Giro's.

Je mag dan dus aan nemen dat zijn ploeg hem te kennen zal hebben gegeven dat hij op de shortlist of in ieder geval de longlist voor de Giro staat.
Anders is het vrij naief om die jongen dat te laten zeggen en het ook nog in een persverklaring op je eigen teamwebsite op te nemen wetende dat hij geen kans zou maken op selectie.

Laatst gewijzigd
SnellePelle

Yes, de week dat Jumbo de trui aan Pogacar moet laten is aangebroken. Heerlijk!

Veel plezier deze week allemaal.

Yeez

'@tdola harper zit op hoogte ja

1 2 ... 285 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.