Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 288 ... 396 397
molovin

'@Tendam, ik denk dat Roglic ook een renner is bij wie de explosiviteit mogelijk wat eerder afbot als bij een renner als Pogacar die mij meer een puurdere klimmer lijkt. Als je ze in een 1 dags koers tegen elkaar laat sprinten op een helling dan wint Roglic volgens mij makkelijk. Zie zijn overwinningen in Italie bijvoorbeeld in de najaarsklassiekers.

S. Morgenstern

Pogacar is in vergelijking met de Dauphine iets beter, de overige verhoudingen zijn niet heel anders dan in die koers. Ook daar zat op een kilometer van de top nog een aardig plukje kopmannen bij elkaar, waarna de verschillen aan de finish redelijk beperkt bleven.

Poeksel

In de Volkskrant een interview met Jos van Aert, met een kleine v dus. Zo wordt de naam van Wout van Aert ook geschreven in de familieapp. Eigenlijk gewoon een Nederlander dus!

https://www.volkskrant.nl/sport/de-nederlandse-roots-van-wielrenner-wout-van-aert-het-is-van-aert-met-een-kleine-v~bc0eacf0/

Er staat nog een grappig feitje in: Jos van Aert was in 1994 teamgenoot van Adrie van der Poel en Patrick Evenepoel.

https://www.procyclingstats.com/team/collstrop-willy-naessens-1994

madeinstars

'@tendam hij trok toen door en pakte max 10 seconden op dit rijtje:

2 PINOT Thibaut Groupama - FDJ 25 30 0:08
3 BUCHMANN Emanuel BORA - hansgrohe 10 18 ,,
4 MARTIN Guillaume Cofidis, Solutions Crédits 13 ,,
5 QUINTANA Nairo Team Arkéa Samsic 10 0:10
6 LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 7 ,,
7 MARTÍNEZ Daniel Felipe EF Pro Cycling 4 ,,
8 LANDA Mikel Bahrain - McLaren 3 ,,
9 PORTE Richie Trek - Segafredo 2 ,,
10 BERNAL Egan Team INEOS

Dat is toch niet heel veel anders nu, behalve dat nu Pogacar erbij zit. gisteren zaten verder nog Porte en Lopez binnen die 10 seconden, maar dat verschil is te verwaarlozen.

molovin

'@poeksel, leuk interview alleen wel klein foutje dat hij als 23-jarige wordt omschreven.

tendam

Ik heb het ook over de indruk die hij nalaat, hij wilde daar bij wijze van spreken niet eens winnen maar reed iedereen gewoon los uit het wiel. Hij speelde met de concurrentie. Die indruk heb ik in de Tour geen moment gehad. Dat is inderdaad niet heel wetenschappelijk of sterk onderbouwd, maar goed, op Sporza lullen ze de hele dag over hoe iemand eruit ziet :)

feyenoordmessi8

Nog even over De Plus. In zijn insta story poste hij een paar dagen geleden dat ie aan het fietsen was in Italië (tk?). Dus misschien is er nog hoop dat hij dit jaar in actie komt (vuelta?).

kelderfan

Met De Plus erbij was TJV nog een stuk sterker in de TdF. Heeft hij zijn handtekening al gezet bij de Grenadiers.

kelderfan

Jos van Emden doet 't 1 sec beter als aankoop Nathan Van Hooydonck. Die andere aankoop doet 't net zo snel als Tusveld.

ghostwriter

'@kelderfan
Aankoop?

kelderfan

Over Wout Van Aert gesproken.
Quote: Grischa Niermann: "Hij moet het type blijven dat hij is" "We moeten het nog zien of het zo ver zal komen.
Grischa Niermann, ploegleider van de Belg, denkt dat Van Aert in staat is om kleinere rittenkoersen te winnen, maar meer oren heeft naar het winnen van de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix: 'Met dit niveau zal hij veel aankunnen, maar hij moet nog altijd het type blijven dat hij is: een explosieve renner."
Wout Van Aert groeit met de dag in zijn rol als helper van Roglic. Met zijn tijdrit a la Dumoulin moet hij zeker in staat zijn om kleinere WT-rittenkoersen te winnen. Genoemd worden o.a. Parijs-Nice en de T/A.
Welk traject gaat hij bewandelen in seizoen 2021.

S. Morgenstern

Top! Ik zat me toevallig net af te vragen hoe Van Emden, Vanhooydonck, die andere aankoop en Tusveld het vandaag ten opzichte van elkaar hadden gedaan.

kelderfan

'@ghostwriter
Edoardo Affini is de naam. Die in mijn ogen goed bij Dylan's treintje past.

ForzAZ67

De ploegleiding van JV heeft toch al eerder gezegd dat Roglic zich in de eerste twee weken zoveel mogelijk moet sparen voor de zware derde week. Daarom rijdt ie 'zuinig'. Logisch vind ik. Het grote doel is het geel in Parijs en niet de kijkcijfers. In kleinere ronden mag en kan ie agressiever koersen. Nu is er voor hem ook geen noodzaak om met krachten te smijten om voorsprong te pakken. Het is juist slim om gebruik te maken van de sterkte van de ploeg. Zo lang mogelijk in het wiel blijven en pas op het eind van de etappe gaan voor het verschil. Vrijwel alle grote renners die de tour in de laatste 30 jaar hebben gewonnen pakten een verschil in een tijdrit en koersten daarna defensief. Het is net een afvalkoers. Zelf met de ploeg vooraan blijven en daar achter vallen één voor één de concurrenten weg. Pogacar maakt ook gebruik van het treintje van JV. Dus wat het is het verschil tussen de twee Slovenen? Ik ben en blijf voor de Nederlandse ploeg JV met kopman en gele truidrager Primoz Roglic.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat is zeker geen toeval, dat jij benieuwd bent naar 't resultaat van Jos Van Emden. Die heeft helaas weer niet zijn stempel kunnen zetten in de T/A. Het wachten is op Wout Van Aert om zijn duivels onder te binden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, wat een prutser weer die Van Emden. Waren ze maar allemaal Van Aert

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Van wie is hij GEKOCHT?

$kedel

George is wel onderweg naar topvorm heb ik de indruk.

https://www.youtube.com/watch?v=oo0H8-aXjik

Nu nog op de fiets ;p

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Affini heeft zijn race geruineerd bij een bocht dus helaas voor hem

kelderfan

'@S.Morgenstern
Omdat jij fan bent van Taco is het niet aardig om Jos als prutser neer te zetten.
Jos Van Emden is beslist geen prutser te noemen; alleen heeft zijn beste tijd gehad.
TJV haalt niet voor niets Affini en Van Hooydonck.
@TijmenCamps
Bedankt voor de info. Dat heb ik niet gezien. Het is goed om twee talenten op dat gebied erbij te hebben.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij heeft zijn beste tijd gehad...een beetje kort door de bocht dit of niet.

$kedel

Ik denk dat je dat prima kan stellen gezien zijn leeftijd, maar hij is nogsteeds een hele degelijke renner natuurlijk.

tendam

Hij won vorig najaar nog de Chrono des Nations voor, jawel, Ganna. Al zie ik Van Emden niet zo gauw meer een tijdrit op WT-niveau winnen.

ghostwriter

'@rahimns
Zo kort door de bocht is dat toch niet. Van Emden is nog steeds een goede wielrenner maar hij heeft zijn beste tijd volgens mij vrij duidelijk wel al achter hem. Wat niet vreemd is aangezien hij 35 jaar is en wielrenners dan meestal wel hun beste tijd al achter hun hebben.

kelderfan

Oh, he kort lontje. Hij is met Tony Martin de oudste in het team als Martens en Wynants afscheid hebben genomen.
Dus Martin is ook nog in zijn beste jaren?

1 2 ... 288 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.