Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 297 ... 396 397
kelderfan

'@rahimns
Je ziet in de TdF hoe belangrijk de ondersteuning is. Natuurlijk moet de kopman {Roglic} het zelf doen in de laatste kim's bergop. Maar je ziet in de waaierrit en in vele andere ritten {ook bergritten} dat Kuss en Van Aert goud waard zijn.
Dan vergeet ik Dumoulin helemaal niet, want die wordt met de dag sterker en beter {koershardheid heet dat}. Ook Robert Gesink en Tony Martin mogen op een voetstuk worden gezet met al hun werk voor het team.
Dus mag ik dan zeggen, dat de door jou genoemde ondersteuning riedeltje, niet voldoende is om de concurrentie te verontrusten. Als Mike wegvalt met "Knie", dan blijft er weinig over om Wout in de finale bij te staan. Affini heeft nog nergens laten zien, dat hij mee kan doen. Ook Dekker is een groot vraagteken, want kan die meer als Taco?
@ghostwriter
Rabo is de voorloper van dit team. Dus wat is daar op tegen, dat 't wordt vermeld.

kelderfan

'@TijmenCamps
Goed dat je 't de volgers laat weten, want dat zijn de jongens van de toekomst.
Kijken hoe vanmiddag de tijdrit gaat met Boven als tijdrijder.

Poeksel

Veer in de reet van TD en TJV:
https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/310937/column-nobele-dumoulin-krijgt-na-col-de-la-loze-zijn-volledige-gelijk

Niet helemaal mee eens: het onnodige tijdverlies was gewoon een foutje. De kritiek erop was wel overdreven en inderdaad heeft TJV in het algemeen de juiste aanpak gekozen. Tom als aanvaller gebruiken had vast niet tot een beter resultaat geleid.

Ook interessant:
https://www.indeleiderstrui.nl/vuelta-a-espana/311074/dumoulin-weet-nog-niet-of-hij-vuelta-rijdt-word-hier-niet-elke-dag-frisser
Nou is TD sowieso een twijfelaar en sowieso zullen er weinig frisse renners aan de start van de Vuelta verschijnen. Winnen lijkt moeilijk, maar nog een keer top tien moet kunnen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dumoulin (of Kuss, of Wout van Aert) mee naar voren sturen was altijd al een onwaarschijnlijke en niet logische tactiek. Snap ook niet dat zoveel mensen daar maar over bleven theoretiseren. Als je de sterkste ploeg hebt en de sterkste renner moet je gewoon de koers vol in handen nemen. Jumbo heeft dat perfect gedaan met inderdaad de actie van Tom op de Peyresourde eigenlijk als enige uitglijder.

ghostwriter

'@deharderpeter
Uitgezocht? Het was een vraag aan jou.

@madeinstars
Dat was een goede tactiek geweest als 1) Dumoulin bijna net zo sterk als Roglic was geweest en 2) Ineos net zo sterk as Jumbo-Visma was geweest.

Laatst gewijzigd
burdincurutcheta

Helemaal eens met het riedeltje van Kelderfan. Ondersteuning voor de klassiekers is ok, maar nog niet voldoende en al zeker niet op het niveau van de ondersteuning die Roglic in de Tour heeft. Er moet gewoon iemand bij waarop je kan rekenen in de (voor)finale. Ik denk dat Wout zijn top-ondersteuning ondertussen wel verdiend heeft.

TLJCAMPS

'@Kelderfan

Het is een TTT straks. TJV. heeft een lekker teampie hoor: FFB, Hessmann, Ballerstedt, Boven en Leemreize zijn allemaal prima tijdrijders.

Witte Trui

Met hoe goed van Aert nu blijkt te zijn, verdient hij inderdaad een goede - wellicht betere - ondersteuning in de klassiekers. Ik denk dat TJV momenteel top 5 biedt in ondersteuning, maar het vertrek van Jansen betekent komend jaar géén verbetering op papier.

Enige wat ik nu moeilijk te voorspellen vind, is hoeveel de ploeggenoten van van Aert zijn gegroeid. De hele ploeg lijkt stappen te maken, dus waarom Roosen, Eenkhoorn en Teunissen niet tot niveau top 25-40 in koers?

Wynants was altijd al goed en taai, maar pensioensgerechtigd, v.d. Hoorn afgeschreven. Dan is het iets te mager naar mijn mening en zou er één klasbak in ondersteuning bij mogen.

madeinstars

In een RVV en een P-R moet je het toch voor het grootste deel zelf doen. Sterker nog, het is misschien beter om niet al TE sterke ploeggenoten te hebben, want dan krijg je een DQS-scenario, waar iedereen kan winnen als ze op het juiste moment weg zijn. Dat zou voor Jumbo gunstig zijn, maar voor Wout zelf juist weer ongunstig.

tendam

'@kelderfan
Je hebt je Rabo-geschiedenis niet helemaal op orde, als je denkt dat de sponsor afhaakte na die Tour waar Rasmussen eruit werd gehaald. Scheelt toch al gauw zo'n 5 jaar.

Overigens is dit wel tekenend, net als die reactie van deharderpeter: er wordt nogal veel over die ploeg geroepen, en vaak is het echt een klok en klepel-verhaal. De huidige Jumbo-ploegleiding heeft vrijwel niks meer met die Raboploeg te maken. Alleen Frans Maassen, maar dat is geen bepalend figuur.

deharderpeter

Jan Boven ?

tendam

Jan Boven was tijdens die Rasmussen-Tour nog renner. Net als Grischa Niermann trouwens.

burdincurutcheta

In de RVV en PR heeft van Aert juist steun nodig als Quick-Step en AG2R één van hun vele mannetjes vroeg wegsturen. Dan heeft hij helpers nodig om gaten te dichten zodat hij er zelf op het juiste ogenblik aan kan beginnen. Eén goeie extra helper zou al een wereld van verschil kunnen betekenen.

tdola

Dumoulin de AGR en Vuelta.
Gaat dus blijkbaar niet terug op hoogte als ik dat zo bekijk.

deharderpeter

Gaat erom dat er gezegd wordt dat de huidige ploegleiding geen connectie had/heeft met Rabobank, maar er zitten dus nog gewoon 2 ploegleiders uit die tijd en later is Niermann er nog bijgekomen.

tendam

'@deharderpeter
Ok. En daarom werd Zeeman nu boos op een UCI-official?

deharderpeter

Daar ging het niet om tendam(metje).

Wat zal Roglic overigens dit jaar nog gaan rijden? Had vuelta hoop, maar begreep dat dat het voor hem niet gaat worden.

Landeirovic

Iemand die weet hoeveel minuten er tussen zit bij elke renner die start morgen? Dan bedoel ik de top 10? Is er een mogelijkheid dat Roglic, Pogacar inhaald op het vlakke?

tendam

'@deharderpeter
Ok. Wat wilde je dan zeggen, door Rasmussen erbij te halen?

@lander luypaert
Lijkt me toch stug, dan moet Pogacar wel erg slecht rijden.

tdola

Roglic zal denk ik Waalse pijl, lbl en agr rijden.

Murcia

Roglic is een topkandidaat voor de Waalse Pijl. Tom de Vuelta is logisch met hopelijk een betere ondersteuning dan Kruijswijk. Ik reken toch op Kuss en Bennett.

Barttej

Iemand die weet hoeveel minuten er tussen zit bij elke renner die start morgen? Dan bedoel ik de top 10? Is er een mogelijkheid dat Roglic, Pogacar inhaald op het vlakke?
Twee minuten. En nee Roglic gaat normaal gezien niet Pogacar inhalen in de tijdrit. Roglic begint trouwens om 17.14 aan de tijdrit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@deharderpeter... sorry maar het slaat echt helemaal nergens op.

$kedel

Het Jumbo van nu is toch gewoon een uitloper van het Rabobank van toen?
Mensen die echt niet meer houdbaar waren qua dopinglucht zijn vertrokken maar verder zie ik echt geen totaal andere ploeg hoor.

lijstje met een Rabobank verleden is niet bepaald klein:
Heijboer,Engels, Maassen, van Dongen, Bouwmans, Boven, Niermann, Wagner, Martens, Gesink, Kruijswijk, Emden, Leezer, Wijnants, Teunissen, Dumoulin, Roosen, Tolhoek en Lindeman

En dan vergeet ik vast nog wel iemand.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@TijmenCamps
Sunweb heeft een iets betere tijd dan Jumbo-Visma Development Team.

1 2 ... 297 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.