'@skedel
Je noemt gewoon alle mensen die wel eens met 'Rabobank' op hun shirt hebben gereden... dat is in Nederland nogal snel het geval. Uiteraard is er een link met de oude Raboploeg, maar zo heeft CCC ook een link met de ploeg-Landis, daar hoor je toch niemand over?
Als er dan de connectie wordt gemaakt tussen Merijn Zeeman en de Rasmussen-Tour, dat is gewoon belachelijk. Zeeman komt nota bene van braafste jongetje van de klas Skil-Shimano.
Klopt, ik overdrijf lichtelijk;p
Maar reacties als de onderstaande zijn w.m.b. weer het andere uiterste van de ongefundeerde beschuldigingen die je weer de kop op ziet steken als het even meezit allemaal.
"De huidige Jumbo-ploegleiding heeft vrijwel niks meer met die Raboploeg te maken. Alleen Frans Maassen, maar dat is geen bepalend figuur."
Bradley Wiggins: “Wout van Aert kon deze Tour de France winnen”; bron HLN.
Als je dat leest, dan wordt 't tijd, dat TJV zo snel mogelijk {of al heeft gedaan} met Wout om de tafel gaat zitten voor een contractverlenging. Tom Dumoulin en Robert Gesink zijn ook lovend over hun teamgenoot. Primoz Roglic zal ook wel aandringen. Maar dat is nog een beetje tricky. Die tijdrit van morgen kan spelbreker worden als Wout ervoor gaat.
Tja Wout van Aert kan de wattages rijden die nodig zijn om de Tour te winnen, de vraag is meer kan hij dat nog steeds als hij 5 kg lichter is.
Als hij die omschakeling inzet zal zijn piekwattage sowieso afnemen, massasprints winnen zal er dan niet meer bij zijn. Dat explosieve is ook het belangrijkste wapen voor de klassiekers, voorlopig lijkt het me niet raadzaam die switch te proberen.
In de herfst van zijn carriere zou ik het graag zien maar eerst nog maar is een seizoen of 6 knallen in de klassiekers.
Van deze pogacar was gewoon niet te winnen vandaag blijkbaar. Hij rijd 1,5 minuut sneller dan de nummer 2 en rijd werkelijk iedereen compleet overhoop. Echt ongelofelijk.
Ik ben hier echt stront en strontziek van, maar als je die tijd van pogacar ziet kan je niet anders dan concluderen dat hij te sterk was helaas
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.