Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 299 ... 396 397
Franco Bitossi

Belachelijk goed die Pogacar. Nu een enorm wak.

tendam

Ja, de armchair quarterbacks hadden het allemaal al gezien, maar een slechte dag van Roglic is gewoon niet te voorspellen. Die moet hier gewoon minstens tweede worden. Pogacar rijdt bizar goed, maar Roglic rijdt vrij matig. Het leek wel of hij ook een iets andere tijdrithouding had, het zag er eigenlijk niet uit.

Drutense liefhebber

'@Kelderfan met die helm verlies je geen 2 minuten. Pogacar was vandaag uitstekend en Roglic had duidelijk een mindere dag.

Corné 't Glansarm

Huid en beer spreekwoord na de waaier nooit meer serieus genomen na de waaierrit... Roglic alweer bezweken onder de druk op het eind van een grote ronde. We zullen wel horen dat hij al een paar dagen ziek was of iets in zijn elleboog heeft zitten. Zo is namelijk het patroon steeds...

kelderfan

'@Perry
Wat @tendam zegt
Het zag er niet uit en had wel degelijk te maken met de helm. Zo had er alleen maar last van. Bij aankomst had hij de helm naar achteren geduwd.

Drutense liefhebber

'@Kelderfan en toch verwacht ik daar geen 2 minuten verlies door. Ook nog maar eens afwachten wat ze aan het zadel aan hebben moeten passen van die official voor de start.

FritsvanHoefelen

Arme omgeving van Merijn Zeeman

kelderfan

Toch nog een leuk bericht wat betreft 't Development Team. Finn Fisher-Black is 2e. geworden in een rit bergop in de Ronde de l'Isard.

tendam

En z'n zus wordt 2e in de Giro Rosa-etappe. Talentvolle familie.

jvh93

Zoiets ligt echt niet alleen aan die helm (al zag dat dr op de een of andere manier wel knullig uit, terwijl het normaal altijd zo goed voor elkaar is bij de ploeg). Maar zn hele houding op de fiets leek al verkrampt. Ook hoe hij de bochten nam enzo.

Maar laten we niet vergeten dat hij hier gewoon 5e wordt na een loodzware tour. Pogacar was vandaag gewoon ontketend en kan nog steeds niet geloven dat hij iedereen op 1,5 minuut of meer rijd hier vandaag. Nachtmerrie voor tjv, maar ook bizar van pogacar

Murcia

Tadej was gewoon fenomenaal en deelde al vanaf het eerste tussenpunt de lakens uit. Roglic zal met name na dat eerste stuk al een enorme mentale dreun gekregen hebben. Maar als iemand zo uitzonderlijk rijdt als Pogacar kan ik alleen maar diep mijn hoed voor hem afnemen. Het is alleen klote voor de ploeg dat het zo eindigt en dit zal lang doorwerken in de koppies.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Tja tactisch sterk dan moet je niet bij jumbo aankloppen, Pogacar is 1 van de pro's die de meeste data op zn Strava zet.

Met wat moeite had je de kortst mogelijke tijd van Pogacar al kunnen uitrekenen/benaderen en vergelijken met Roglic zijn mindere dagen.

Dan moet die conclusie er zijn dat 50 seconden kverbrugbaar is. Ik heb echter geen enkel teken gezien van Roglic echt geprobeerd heeft Pogacar los te rijden.

Laatst gewijzigd
Glorious

Ik zit gelijk te denken, Jumbo zal van Aert echt een aanbieding moeten doen om lang bij te tekenen (na 2022), zo'n gevoel dat de Tour komende 10 jaar niet gewonnen kan worden. En dan gewoon alles op van Aert zetten, ritten, groen misschien meer.
Knechten erbij en 2 klimmers tom of primoz.

Ja ik ben extreem teleurgesteld.

Laatst gewijzigd
tdola

'@rawolf
Col de la loze gemist?

horsm

Alle ballen op Kruijswijk in de Giro dan maar...

deharderpeter

Die helm is toch gewoon een grote fout. Verlies je misschien geen 2 minuten mee (wellicht wel 1 en die kom je tekort) , maar als het eenmaal tussen de oren gaat zitten, erger je er nog meer aan en verlies je nog meer tijd.

Al met al een tour met 3 ritzeges en een 2e en 7e plaats in parijs, toch weer een treetje dichterbij gekomen zal ik maar zeggen.

deharderpeter

Van Aert moeten ze koste wat het kost houden. Dat is je man voor de komende jaren, in klassiekers en sprints/groen in de tour.

tendam

Roglic reed de 11e tijd op de klim. Gewoon een slechte dag, wat dan ook de oorzaak was. Niet de helm, gok ik.

Ik wist dat je met een slechte dag op zo'n tijdrit heel veel tijd kon verliezen, maar het is wel zuur voor Jumbo dat het dan ook gebeurt. Roglic zag er juist de laatste ritten weer wat beter uit, maar vandaag dus absoluut niet.

ForzAZ67

Ongelooflijke deceptie. Alles gecontroleerd. Tot het laatste moment dat de kopman niet kan brengen wat ie normaal kan. En een tegenstander die op het vlakke en bergop beresterk is. Bijna niet te geloven hoe sterk.

Niet voor het eerst in het Nederlandse wielrennen dat het op het slot fout gaat. Maar dat hebben wij ook met andere sporten al zo vaak meegemaakt. Niet killen op het moment dat het moet!

Ondanks de sterkste ploeg en de meeste etappes gecontroleerd, de kopman in een ideale uitgangspositie met bijna een minuut voorsprong toch verliezen. Heel zuur!

Wat valt hieruit te leren voor JV? Die vraag moet je de komende weken wel gaan stellen. Of ben je toch te afhankelijk van die ene renner die op het laatst net boven alles en iedereen uitsteekt?

Paar lessen kun je wel trekken vind ik.

In de waaieretappe hebben ze niet alles met elkaar gegeven om Pogacar nog verder op afstand te rijden. Daags er op 40 seconden terug geven aan Pogacar was natuurlijk een blunder en waarom Roglic toen niet gewoon mee ging snap ik nog niet. Tactisch is het fout gegaan met Dumoulin. Verder toch te behoudend gekoerst dus en niet om alle tegenstanders te kraken. Of kon Roglic in deze ronde niet beter en wist men dat bij JV?

Drutense liefhebber

'@ForzAZ67 kan me wel vinden in jouw woorden!
Maar ook @deharderpeter heeft gelijk dat er tov vorig jaar weer wat vooruitgang zit, laten we dat als positief meenemen.

hartstikkebedankt

Dumoulin helemaal terug op oud niveau is denk ik een betere klimmer over 3 weken dan Roglic, voor de Tour en Giro dan toch in ieder geval. Ik zou daar op reflecteren als ik de ploeg was. En ik denk dat Roglic deze Tour al een aantal keren op de limiet zat en er weinig meer in zat, maar tactisch is er ook het nodige misgegaan.

Stoempie

Ik had vanmorgen al een flashback naar de TDF van 2 jaar geleden toen Primoz z'n podium verloor in de tijdrit. Zenuwen lijkt ie last van te hebben.

deharderpeter

Idd Michiel dat podium kon hem toen eigenlijk ook niet meer ontgaan en ging het ook mis.

Niet te vergeten ook tot de dinsdag/woensdag voor de tour, twijfelde Roglic nog of die mee zou doen. Wellicht door het fysieke ongemak ook niet overal de tijd gepakt, die hij anders wel zou pakken.

$kedel

Het was geen gezicht hoe hij zijn helm op had maar dat idee heb ik heel vaak bij hem met zijn bril/helm.
De tour duurde helaas weer een dagje te lang, en Pogacar perst er ook wel echt nog even een monstertijdrit uit.
De enige echte fout is waarschijnlijk Dumoulin die het blijkbaar weer nodig vond om eigenzinnig te doen met zijn tijdritfiets bergop, maar dat had voor de etappe ook het verschil niet meer gemaakt.

Laatst gewijzigd
debarreman

3 weken is vaak net te lang voor Roglic. Hij begint vaak meteen op zijn piek, weet dan niet (relatief) te groeien, maar probeert zo lang mogelijk stabiel te blijven. Hij heeft wel explosiviteit bergop, maar vaak in reactie of in de laatste paar honderd meter, maar niet om weg te blijven en een paar minuten te pakken.

Op zich allemaal bekend en de ploegentaktiek was hier op afgestemd. Wat anderen defensief rijden noemen (of saai), is natuurlijk gebruik maken van de sterke punten van je kopman. Met als nadeel dat best veel rijders achterop bleven zitten (ook Pogacar op die ene rit na).

De niet ideale voorbereiding met een flinke valpartij zal niet geholpen hebben.

Uiteindelijk bijzonder zuur.

Zoals teamleiding eerder zei: nog tien GT's te gaan die we willen winnen met deze kopmannen.

Voorspelling: de ASO neemt volgende weer geen ploegentijdrit of vlakke tijdrit op.

1 2 ... 299 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.