Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 300 ... 396 397
kelderfan

'@Rawolf
Er zijn zeker tactische missers geweest. Maar vandaag was niet de dag van Roglic, die er op een of andere manier doorheen zat. Maar die helm zat hem echt in de weg en dat had niet mogen gebeuren.

Laatst gewijzigd
Poeksel

De voorsprong in het boeteklassement wordt uitgebreid.

Tony Martin (Jumbo-Visma) – Overtreden artikel 1.3.064. Ongeoorloofd vertoon van de regenboogvlag op het materiaal. 2000 Zwitserse Frank boete.
Tom Dumoulin (Jumbo-Visma) – Overtreden artikel 1.3.064. Ongeoorloofd vertoon van de regenboogvlag op het materiaal. 2000 Zwitserse Frank boete.

Ik neem aan dat ze als ex-wereldkampioenen dachten dat ze een regenboogvlag op de trui mogen dragen. Blijkbaar niet. Wel flauw.

SnellePelle

Zo te lezen was Rogla niet meer 100%

https://twitter.com/seppkuss/status/1306635302308655106?s=21

skylimit

Een tijdrit op de verkeerde dag. Ik zou de Tourorganisatie willen voorstellen de tijdrit voortaan op de woensdag na de 2e rustdag te plannen, zodat deze nog niet direct definitief hoeft te zijn met daarna nog 1-2 zware bergetappes.
Nu verliest Roglic zijn gele trui op de voorlaatste dag voor Parijs en heeft hij geen kans dit nog recht te zetten.
Morgen in de parade rit naar Parijs gebeurt er niets, al zou ik een herhaling van Zoetemelk-Hinault wel leuk vinden, nog
een beetje spektakel.

Zeer zuur voor TJV om zo de Tour toch nog te verliezen. Leedvermaak zal bij velen echter ook zeer groot zijn.
Zo oppermachtig ogen en dan verliezen van iemand die met gemak zich in het treintje liet mee voeren en hier en daar
ook wat speldenprikken uitdeelde. TJV / Roglic hebben vergeten de koers op slot te gooien en krijgen vandaag daar keihard de rekening voor gepresenteerd. Helaas komen dan toch ook weer de tekortkomingen op tactisch gebied naar boven bij de ploegleiding als ook bij de renners.

Fanny

Geweldige domper voor ten eerste Primoz zelf en daarnaast zijn ploeggenoten en staf.😢
Ook ik ben als fan van TJV en mn Primoz Roglic sprakeloos.🤔
TJV heeft als team wmb een erg goede TDF gereden, helaas eindigend in mineur op een (slechts) 2e plaats.👍
Ik denk dat Primoz te maken had met onderhuidse spanning in zijn benen.
Misschien teveel nadenkend of het vandaag wel goed zo gaan, ook al ziet hij ook volgens zijn teammaten er altijd cool uit.
Ik had wel verwacht dat Pogacar vandaag de betere zou zijn, maar dat hij Roglic op dik 1,5 minuut rijdt als jongeling van slechts 21 jaar is toch heel veelzeggend temeer dat Pogacar toch niet bekend staat als uitstekende tijdrijder in WT koersen.
Wat dat betreft denk ik er precies hetzelfde over als Dumoulin.
Overigens reedt Porte ook een uitstekende tijdrit.
Het was wel fijn dat niemand van de toppers pech had om zich achter te verschuilen.
Een tijdrit vindt ik dan ook een eerlijke manier om een grote ronde mee af te sluiten.
Een ITT en TTT (helaas dit jaar geen) horen nmm bij een grote ronde.
Dus is het, hoe je het went of keert Pogacar de terechte winnaar van deze TdF.
Ook vond ik het prachtig dat hij, in deze door hem fabelachtige gereden ITT, ook de bergtrui afpakt van Carapaz die slechts alleen de laatste 6 km bijna sprintend tegen de berg heeft opgereden.
Pogacar is voor mij een leuke aanvallende AK renner die helaas niet bij TJV rijdt.
Hij zal het volgend jaar een stuk moeilijker krijgen om hem wederom te winnen daar iedereen naar hem zal kijken.

Dan over naar de deze week te rijden WK.
Hoe mooi zou het zijn als TJV bij monde van Dumoulin of Roglic beide volgende week wereldkampioen worden op het WK in Imola.
De nare smaak van deze nederlaag van vandaag zal dan ten dele daarmee zijn weggespoeld.
Voor de rest verder op naar volgend jaar die dan nog met sterkere deelnemers zal starten tenminste als er geen valpartijen of corona vooraf zijn.

De volgende kans op een podiumplaats in een grote ronde (Giro) met kanshebber Kruijswijk komt er spoedig aan.
Misschien de kans dat hij Giro van 2020 kan winnen als alles meezit om ook de nare smaak, van ik dacht 2016, weg te spoelen.

jantjeTH

Waar waren die ploegleiders mee bezig , we hebben de gele trui en dan zelf maar hard rijden en de tegenstanders maar lekker mee laten rijden tot het erop aan komt en zelf kapot . Je heb de gele trui en laat hun maar uit hun hok komen en rij zelf mooi mee . Teveel naar SKY gekeken.

forzaolanda

Kansloze Strategie van T JV.Gewoon met die Sloween in het wiel naar de finish rijden. Ze hadden om de beurt kunnen aanvallen om zo een groter gat te slaan.
Tom ook die zegt dat ie niet goed is. Ik denk dat ie vergeten is dat hij net alleen is zoals in de giro en tour met z n oude ploeg. Nu had hij de beste ploeg. Daarmee had hij zelf in de staat waarin hij nu verkeerd kunnen winnen.

Slecht uitgespeeld. Die record tijden von de sloween in tijdrit zijn ongelovelijk volgens velen. volgens mij ook. hoe kan zon licht mannetje zo hard rijden? zal me niet verbazen als uitkomt dat ie gedoopt is.
.

YogiBear

Lefevere en Bakelants geven aan dat de 1 a 2 procent die hij mist door de val, maar vooral de twee weken gele trui met alle plichtplegingen en tijd die dat kost weleens de doorslag kunnen hebben gegeven.

molovin

'@YogiBear, dat denk ik ook. Hij was nergens deze tour meer zo oppermachtig als dat hij L'Ain en vooral de Dauphiné was. Hij heeft toch bijna een week amper meer kunnen trainen zo vlak voor de tour. Toch is 2e in de tour een fantastische menselijke sportprestatie. We kunnen enkel gissen hoe het gelopen zou zijn als hij niet gevallen was.

De ploegleiding had idd anders kunnen beslissen in sommige ritten, maar dat is vooral achteraf gepraat natuurlijk. Overigens denk ik dat Roglic zeker nog terug gaat komen om mee te strijden. Volgend jaar is hij 'pas' 31 en als hij de topvorm van Dauphiné behoort hij gewoon bij de topfavorieten. Nadeel is dan wel natuurlijk dat Froome er weer bij is en wss in vorm, Pogacar weer een jaar ouder is en Bernal wss ook weer gewoon in vorm is. Maar een Roglic in topvorm behoort imo nog steeds tot de 2-3 beste ronderenners van de wereld komende paar jaar. Fantastische renner en volgens mij een bijzonder sympathiek mens.

assen

Troostende woorden voor de TJV fans hier.

Pogi hoefde laatste weken alleen maar Roglic te volgen.
TJV kon eigenlijk niet anders dan verdedigen, Roglic niet beter dan Pogi, dus ze konden niets anders dan dit. Al het andere was risicovol rijden.
En wat er vandaag gebeurde was niet te voorzien.

Kortom, SUPERSTERK TJV gewoon geklopt op waarde door de beste man in koers. Moeilijker is het echt niet.

Laatste man

Dramatisch.

Morgen dan maar de 4e etappe.

Vreemd om te zien Nuis en v.d. Poel openlijk zo juichen voor Pogacar.

Poeksel

Kjeld Nuis? Die zelf besloot weg te gaan bij TJV?

SprintMaster

Uiteindelijk hebben de Fransen het gedaan: die belachelijke afdaling in de Dauphiné waar Kruijswijk en Roglic eruit gingen. En nu dat gezeik met de fiets van Roglic.
Qua tactiek had men misschien net iets minder hard moeten rijden zodat de concurrenten elkaar zouden gaan aanvallen.

SnellePelle

Als, als, als.....

Accepteer het nu maar. En luister naar kenners die voor de tour al voorspelde dat Poggie zou winnen.

Jodegr

Ik denk niet dat er op tactisch gebied wat fout gegaan is. Lees heel veel reacties van (teleurgestelde) mensen over harder moeten rijden in die waaierrit en dat de sterkte van de ploeg meer uitgespeeld had moeten worden. Tsja, Achteraf is het mooi wonen denk ik dan. uiteraard moeten ze analyseren wat er beter kan maar als Roglic vandaag wel de trui behoud dan hebben ze het fantastisch gedaan.
Je ziet aan de interviews met pogacar en Piper ook dat ze het ook bij UAE eigenlijk totaal niet zagen aankomen vandaag. Conclusie is denk dat ze vandaag gewoon gestuit zijn op een buitenaardse pogacar die iedereen omver blaast. En verder past er maar een woord bij deze dag voor mij is en dat is kut kut en nog eens kut. Het mocht niet zo zijn vandaag. Helaas.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jodegr amen...... +1

Cock Moerman

Troostprijs voor Jumbo Visma?
Jumbo Visma heeft de snelste eindtijd in het ploegenklassement als de tijden van de 3 best geklasseerde renners bij elkaar geteld worden.
Renner Tijd nr 1 achterstand tijd renner Totaaltijd
Roglic 84:26:33 0:00:59 84:27:32
Dumoulin 84:26:33 0:07:48 84:34:21 254:10:46 Jumbo Visma
Kuss 84:26:33 0:42:20 85:08:53

Mas 84:26:33 0:06:07 84:32:40
Valverde 84:26:33 0:17:41 84:44:14 255:03:21 Movistar
Verona 84:26:33 1:19:54 85:46:27
Deze eindtijden verschillen met de tijden die op teletekst vermeld staan, namelijk Jumbo 253:52:53 en Movistar 253:34:22

Het lijkt er op dat Movistar bijna 1,5 uur cadeau heeft gekregen van de Tour-organisatie.

Rawolf

Het lijkt erop dat iemand niet op de hoogte is van de regels van het ploegenklassement hier.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Cock Moerman het gaat niet om de verschillen in het AK, het gaat om de verschillen in de etappe uitslagen, die worden bij elkaar geteld. Dus de 3 best geklasseerden renners per ploeg per etappe. Tel dat nog eens na en dan kom je denk ik uit op de zelfde getallen op teletekst ;)

Cock Moerman

Bedankt voor de uitleg. Ik vind het wel een beetje vreemde regeling zo. Niet heel logisch. Movistar kan dus het ploegenklassement winnen, zonder ook maar één etappe te hebben gewonnen en in tijd er langer over hebben gedaan (met z'n drieën)

Glorious

Het is niet vreemd, zo gaat het al 100 jaar.
Jumbo heeft deze tour bv 5x het dagploegenklassement gewonnen, maar als je 2x mee zit in een lange ontsnapping zoals movistar... ja daar doen ze het voor, tijd winnen voor het ploegenklassement.

Glorious

Trouwens, als je die gasten van het voorjaar en de giro schrapt voor de Vuelta en Groenewegen en de Plus ook... dan is het nog best lastig een team bijeen te krijgen. (8 man)

Charlie33

Ik heb me vannacht zorgen gemaakt over de mentale toestand van rahimns. Rahim, hoe gaat het met je?

assen

TJV makkers. Voor de Tour preregistreerde ik mijn evaluatie van de prestatie van TJV in de Tour. Hier eerst de preregistratie, dan een aanvullend commentaar achteraf:

“TJV vrienden, aangenomen dat de Tour tot een goed einde wordt gebracht, hoe gaan we de Tour evalueren, afhankelijk van het resultaat?

Hier mjin preregistratie. In mijn oordeel tellen hier voor de eenvoud alleen etappezeges en podiumplaatsen AK mee.

10: AK 1, minstens 3 etappes; AK 1 en AK 3, 1 etappe; AK 1 en AK 2
9: AK 1, 0 etappes; AK 2 en minstens 5 etappes; AK 2 en AK 3 en minstens 3 etappes; AK 3 en minstens 8 etappes
8: AK 2 en minstens 2 etappes; AK 3 en minstens 5 etappes
7: AK 3 en minstens 2 etappes
6: minstens 5 etappes (als niemand op podium, dan sowieso niet hoger dan oordeel 6)
5: 2-3 etappes
4 of lager: 1 of minder etappes

Subjectief natuurlijk, en bepaald door verwachtingen en relatief belang AK en etappes.”

Ongeacht het sprintje vanmiddag wordt het dus een 8 wat mij betreft. Schitterende 2e plaats, een nieuwe mijlpaal voor TJV want zo hoog kwamen ze nog nooit in de Tour. En ook nog drie etappes!

Dat er EEN renner duidelijk beter is dan Roglic, die Roglic drie keer in een direct duel klopte, en eigenlijk alleen maar door pech 1:20 verloor, daar konden ze niet veel aan doen.

Drutense liefhebber

'@Jodegr +2

1 2 ... 300 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.