Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 301 ... 396 397
S. Morgenstern

Wat een bizarre uitkomst gisteren. Ik had hetzelfde gevoel als Pogacar toen ik de uitslag zag. Onwerkelijk. Roglic heeft duidelijk een matige tijdrit gereden en Pogacar had de dag van zijn leven. Wel mooi dat dit soort dingen gebeuren in de sport, maar ontzettend zuur voor Jumbo, die drie weken soeverein de beste ploeg waren, rond een renner die voor niemand onder deed en de laatste week definitief zijn stempel leek te hebben gezet.

Poeksel

Ik heb maar geen wielerprogramma's gekeken gisteravond en ook zoveel mogelijk vermeden om commentaren te lezen, want ik vermoed dat er diverse mensen het opeens achteraf beter weten. Mensen die zich als voetbalsupporters gedragen (of het misschien ook zijn) en mensen die TJV het succes misgunnen en het nog even in willen wrijven. Maar wie deze uitkomst had voorzien, had nu rijk kunnen zijn.

Zelf wel iets verdiend aan het succes van Pogacar, desondanks baal ik. Tweede plek, drie (of vier) etappes, vier man in de top twintig, het was allemaal mooi geweest als er vanaf het begin iemand sterker was, nu voelt het als een nederlaag.

Rawolf

Rijk kan je het niet noemen maar ik ben wel 40 euro rijker, de Tour stopt in Parijs. Dat Jumbo dit niet heeft zien aankomen met de gegevens dje zij hebben is naïef.

Yeez

Welke gegevens? En hebben ze ook de waardes van pogacar dan? Als iemand beter is houd het op

Laatst gewijzigd
Rawolf

Pogacar zet heel veel gegevens op bv Strava, dus die waardes hebben ze inderdaad.

kelderfan

'@Yeez
Zeeman was toch wel heel duidelijk: "Alles naar de klote" en hij had volkomen gelijk.
Hij vertelde ook dat Pogacar nr.1 op hun lijstje stond als gevaarlijkste tegenstrever {zie ook Vuelta}.
Dus ja zij hadden de gegevens verzameld en ook de waardes natuurlijk.
Derhalve was het laten gaan van Pogacar een tactische fout. De kenners gaven dat ook meteen aan.
Daartegenover staat dat TJV en jij trots mogen zijn op deze ploeg. Na de Méribel - Col de la Loze dacht ik echt, hij komt er weer doorheen {zie valpartij in de Dauphine}; want daar was hij weer de sterkste.
Want ik herhaal nog maar eens dat Tom Dumoulin stilletjes weer de oude wordt {jammer dat hij de fietswissel niet heeft gedaan}. Dat Wout Van Aert en ook Sepp Kuss boven verwachting steengoed zijn gebleken. Robert Gesink en Tony Martin mogen een standbeeld krijgen, want die bleken heel goed in de trein te passen. De geblesseerde Bennett heeft gedaan wat hij kon en Amund Jansen heeft 't goed gedaan. Hij kon Kruijswijk niet doen vergeten, maar anderzijds heb je wel weer een kopman in de Giro.
Hopelijk gaan zij volgend jaar er weer voor met een klimploeg rond Roglic en Dumoulin.

kelderfan

'@Poeksel
Arme Poeksel de commentaren zijn ook niet mals natuurlijk. Daar kun je niet van slapen.

kelderfan

Quote: "Die jongen {Pogacar} reed echter wel fantastisch”, aldus Blocken, die ook kritiek heeft op de tijdrithelm van Roglič. De helm is ontwikkeld door het Belgische Lazer, dat niet met Blocken samenwerkt. “Die helm zat dramatisch. Iedereen met minstens een half oog zag dat het niet paste. Die helm heeft Roglic vandaag ook meer dan dertig seconden gekost”, is hij stellig."
Dat had ik ook zo gezien.

Rawolf

Die Blocken zal wel geïrriteerd zijn dat ze hem niet hebben betrokken in de ontwikkeling van die helm.

Het punt lijkt me meer wie verzint er om te gaan experimenteren met een helm in de belangrijkste tijdrit die Roglič ooit gereden heeft. Het onderzoeksrapport kopje mentale rust zal aardig wat bladzijden beslaan.

horsm

Als ik het AK zo bekijk, krijg ik het idee dat top 5 of zelfs podium voor Dumoulin ook nog wel mogelijk was geweest.

kelderfan

'@Rawolf
Het is wel apart als het pak wel laat testen door Blocken & Co. maar de helm niet.
Roglic verloor al 30 sec. op 't vlakke gedeelte; terwijl dat zijn sterkste punt moet zijn t.o.v Pogacar.
Maar die had ook een potje spinazie gegeten vooraf. Dan bedoel geen duistere zaken, maar gewoon krachtvoer.
Je weet nog dat verhaal van Tendam in de bus met Dumoulin. Dat Tom zijn maaltijd door de bus smeet.
Het leek ook op een hongerklopje. Wout zei nog, dat Roglic niet in normale doen was in deze klimtijdrit.
Scheve helm, op puntje van zijn zadel, ellenbogen naar buiten gericht.

kelderfan

'@horsman
Ja Tom Dumoulin heeft grote stappen gezet in deze TdF. Dat wordt nog leuk in de Vuelta, als 't doorgaat natuurlijk.
Hij is een van de lichtpunten in dit verhaal.

YogiBear

Het hele verhaal over de helm die een experiment was en hoe onprofessioneel dat is, kan ook de prullebak in. Zie opmerking van Mathieu Heijboer op twitter. Helm was door Roglic getest in de windtunnel en in Tignes. Het verwijderen van het vizier en het verschuiven van de helm was natuurlijk niet meegetest.

Rawolf

Je spreekt jezelf tegen, het is wel degelijk een experiment. De testen waren blijkbaar niet uitvoerig genoeg.

Een beetje helm zou nooit mogen verschuiven tijdens een tijdrit.

Joop Zoetemelk

Zeeman mag van mij er ook wel uit gehaald worden.
Hij had ervoor moeten zorgen dat Tom tijd terug pakte.
Ook het gedoe omtrent de fiets van..
Veel huilie huilie en gevloek, dit leidt tot niks.

Zoals ik al aangaf ga nou niet voor die Sloveen rijden, de beste belgen en Nederlanders die hebben we nodig.
In Slovenië hebben vast geen Jumbo, Lotto of Visma.

Ik zie liever Tom op het podium dan een Roglic..
Liever van Aert dan Kuss winnen.

Poeksel

Sterkte Joop. Met alles.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@JoopZoetemelk

Nog nooit zoveel kwatsj gezien in 9 regels

Hermannmg

Toch nog wel interessant interview met Plugge: https://nos.nl/video/2349164-plugge-geel-verliezen-op-de-laatste-dag-dat-is-een-deceptie.html. Spreekt ergens op het einde van het interview over de dag van vandaag. Geeft aan dat er te weinig wind staat om wat te proberen en dat ontsnappen sowieso lastig is omdat veel teams een sprint willen. Zouden ze dan toch echt hebben overwogen om nog wat te proberen met Roglic? Wellicht maar goed dat er uiteindelijk geen wind staat, de hele reputatie van JV en Roglic zou naar de knoppen gaan. Plugge stelt dat ze het met Wout gaan proberen in de sprint.

Laatst gewijzigd
Moski

Ik ben er van overtuigd dat Roglic gewoon te vroeg in vorm is geweest. Reed de straatstenen eruit tijdens Tour de l'ain en de Dauphine. Heeft z'n vorm net enkele dagen te kort kunnen vasthouden. Vraag die bij mij opkomt is of hij niet te gretig is geweest, wellicht al tijdens trainingskamp en de voorbereidingskoersen z'n status als nr. 1 willen bevestigen?

Poeksel

"Reed de straatstenen eruit tijdens Tour de l’ain en de Dauphine. "

Hoe kom je daarbij, Moski? Heb je die koersen wel gekeken?

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Moski Val van Roglic in Dauphine even gemist?

gijzgans

Wat een eerlijk en mooi interview met Dumoulin bij NOS.

AWestie

Denk door deze Tour dat het lichtje bij Primoz wel uit is. Die gaat niet veel meer doen. Hopelijk is Tom door de groeiende vorm in de laatste week gretig voor een goed WK resultaat en een Vuelta. Edit: ik lees nu net het interview met Tom over stoppen en zijn korte termijn doelen. Benieuwd wat hij nog gaat doen, ik hoop in ieder geval op een mooie overwinning ergens.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@hermanng waarom is je reputatie dan weg? Je mag toch koersen? Dan moet je invoeren dat er geen tijdsverschillen tellen. Dat gezeik met die ongeschreven regels altijd. Koersen!

kelderfan

De TdF heeft mij bekoort. Veelal vind ik de Giro en Vuelta leuker om te volgen.
Dit jaar heb ik een sterk TJV gezien. Volgend jaar maar eens dunnetjes overdoen met een nog betere uitslag.
Ik dacht eerst dat de combinatie Roglic en Kruijswijk beter zou werken, maar Tom Dumoulin heeft 't met Roglic ook prima gedaan. Op naar de volgende uitdaging.;)

1 2 ... 301 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.