Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 302 ... 396 397
molovin

'@Kelderfan, ik denk idd als Roglic volgend jaar weer in topvorm is (mss weer wat beter, hij zet ieder jaar nog stappen) hij gewoon weer meedoet voor de eindwinst. Wie is er nu aantoonbaar betere ronderenner dan hem? Pogacar? Die gaat moeten bevestigen. Bernal? Hij heeft geen goede tijdrit. Froome? Ja, maar dat is afwachten hoe die terugkomt, als dat gebeurt. Evenepoel? Moet nog alles bewijzen zoals Merckx aangaf, veel gepraat en gigantische hype vooralsnog.

Ben benieuwd of Roglic gemotiveerd is voor het WK. Met hem en Pogacar hebben ze een koningstandem op zo'n zwaar parcours.

molovin

Edit: zou wel de ultieme revanche zijn als Roglic WK wordt komend weekend.

kelderfan

'@Molovin
Ja ik zie Roglic volgend jaar meedoen om de prijzen in de TdF. Zoals 't nu ligt zie ik volgend jaar Roglic en Dumoulin met Gesink, Kuss, Oomen, Van Aert, Martin en Teunissen voor de zege gaan.
Het is wel zo dat Ineos met Bernal en UAE met Pogacar belangrijke concurrenten gaan blijven. Zeker nu ook 't UAE-team zich gaat versterken om een klimtrein op te zetten. Want zij kunnen niet meer TJV de kar alleen laten trekken. {de les}
TJV moet eigenlijk rijden zoals in de Tour de L 'Ain en de Dauphine. Dus op momenten de boel overnemen & hard maken.
Dat ging erg goed.

Yeez

Ik vind evenepoel allang geen hype meer en nog meer imponeren dan pogacar en bernal. Rijd op zijn 20ste in elke rittenkoers iedereen naar huis.

Witte Trui

Voor volgend jaar nogmaals 'all- in' voor het klassement met de TJV- tridente, of juist een andere aanpak hanteren en de koers niet zelf dragen? Sowieso zullen ze weer inzetten op het geel, maar mogelijk met 2 topper met ondersteuning en een ander nevenklassement (groen).

Dan zit Kelderfan best in de buurt, alleen denk ik dat Teunissen beter vervangen kan worden door een type Hofstede of wellicht Affini. Van Aert heeft geen sprintaantrekker nodig, maar hardrijders die hem voorin brengen. Daarnaast zijn Martin en Hofstede/Affini ook voor het klassement bruikbaar.

Mochten ze nogmaals vol voor uitsluitend het klassement gaan, dan wellicht nog een keer proberen met:
Roglic - Kruijswijk - Dumoulin - Gesink - van Aert - Kuss - Martin - Oomen (afhankelijk van het parcours nog).

molovin

'@Yeez, het is een wereldtalent dat is duidelijk, en hij heeft ogenschijnlijk het in zich om het niveau Pogacar/Bernal te halen maar vooralsnog moet hij alles nog laten zien in grote rondes tegen toptegenstanders van het niveau Roglic. Maar met hype bedoel ik ook meer dat ze hem bij Sporza in echt ieder gesprek/interview betrekken terwijl hij zijn eerste grote ronde nog moet rijden. Nu laat hij al dingen zien die ongehoord zijn, maar meer imponeren dan wat Pogacar zaterdag deed? Waar dan? Het laatste wat ik daarmee te vergelijken vond was de aanval van Froome in de Giro 2018.

T80JZ

Wat een pech voor Joop. Beterschap.

De conclusie dat Roglic ook met de 40 seconden van de etappe met de Peyresourde gezien het tijdverschil in de tijdrit de Tour zou hebben verloren gaat voorbij aan het feit dat met die extra 40 seconden voor Roglic er een heel andere psychologische dynamiek rond de tijdrit zou zijn ontstaan. Met een voorsprong van 1minuut 37 zou Roglic zich waarschijnlijk zekerder hebben gevoeld en Pogacar meer twijfels hebben gehad. Ook tijdens de tijdrit zelf zou het effect van de tijdverschillen anders zijn geweest. Als je een voorsprong van 1 minuut 37 hebt en je hoort dat je tegenstander 25 seconden is ingelopen dan is het effect anders dan bij een voorsprong van 57 seconden.

Ik ben het er niet mee eens dat TJV geen fouten heeft gemaakt deze Tour, dat heb ik op dat moment al aangegeven. In de etappe met de Peyresourde had Roglic moeten doorrijden toen hij met Pogacar en Quintana voorop kwam te liggen. Op dat moment had hij veel meer controle over Pogacar dan in een grotere groep. De kans dat Pogacar in die situatie nog van Roglic had kunnen wegrijden was erg klein geweest. Bovendien konden ze voorsprong nemen op de andere favorieten. Met andere kritiekpunten ben ik het niet eens.

Maar als de etappe met de Peyresourde anders was verlopen dan waren sommige andere etappes waarschijnlijk ook anders zijn verlopen. Zou Roglic dan bijvoorbeeld nog die inspanning op de Col de Loze hebben gemaakt voor die extra 17 seconden? Zou Pogacar niet op andere momenten iets hebben geprobeerd om zijn achterstand te verkleinen? Dus of Roglic zonder de fout van de Peyresourde een voorsprong van 1 minuut 37 seconden voor de tijdrit zou hebben gehad kan niet zomaar worden gesteld.

TJV was heel dicht bij een Tour overwinning, de kans daarop had nog groter kunnen zijn. Helaas is het niet gelukt. De klap is hard aangekomen. Volgend jaar beter.

Rawolf

Evenepoel heeft nog nooit een echte bergrit gereden, nog nooit een grote ronde gereden. Is bovendien al aardig vaak gevallen. Ik schat(te) Pogacar echt hoger in als het gaat om een grote ronde winnen.

$kedel

'@T80JZ

Helemaal eens, ik snapte toen al niet dat hij zomaar 40sec terugkreeg, en al helemaal niet als je dan achteraf hoort dat Pogacar dus toch als #1 concurrent op hun lijstje stond.

Als je Roglic dan in de tijdrit ineens op zijn fiets ziet zitten alsof hij nog nooit een tijdritfiets heeft gezien dan lijkt dat toch op flinke stress helaas.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Witte Trui
Wat moet TJV anders met mannen als Roglic en Dumoulin. Die kun je niet een halve trein meegeven.
Maar met drie kopmannen werken, lijkt mij een achterhaald concept. Dus ja Kruijswijk als hij zich in dienst wil stellen.
Maar uit de woorden van Zeeman {alles naar de klote} kun je ook opmaken, dat je niet alles op 1 GT kan zetten.
Wat dat betreft zie ik nog een goede klimknecht komen om ook in de Giro een goed team te kunnen neerzetten.
Dus volgend jaar i.m.o. de Giro met Kruijswijk en Bennett en de TdF met Roglic, Dumoulin en evt. Kruijswijk en dan zonder Teunissen.

kelderfan

'@Skedel
Dat was zeker een misrekening om Pogacar die 40 sec. cadeau te doen. Het kwam ook een beetje omdat Tom Dumoulin bezig was terug te komen.

$kedel

Met meerdere kopmannen werken lijkt me juist ideaal.. er zijn genoeg momenten geweest waar ze met een 100% fitte Dumoulin of Kruiswijk door aanvallen wat korter in het klassement hadden kunnen komen en tegelijkertijd Pogacar op kop hadden kunnen dwingen.
Nu krijgt Pogacar vast wel een iets beter team mee volgend jaar maar ik zie ze nog niet in de buurt komen van TJV dit jaar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@$Skedel
Die trein van Pogacar wordt zeker uitgebreid. Aru mag vertrekken, maar Rafał Majka wordt intussen al gelinkt met de UAE.
Bij Ineos gaat 't roer ook om na horen zeggen en als Porte daarbij gaat komen, wordt 't ook weer een sterke ploeg voor de volgende TdF.

Laatst gewijzigd
Rawolf

https://sporza.be/nl/2020/09/21/ploegleider-waaierrit-was-geluk-bij-ongeluk-voor-tadej-pogacar~1600683580463/

Interessant interview bij Vive le Velo met Allan Peiper

Moski

'@Poeksel,
Beide gezien. Roglic was daar veruit de beste coureur. Hij is overigens de laatste 2 jaar overal de beste coureur geweest aan de start van (met name) de kortere rondes. Vandaar ook dat ik vermoed dat z'n piek te vroeg lag. Pogacar was in Dauphine goed, maar niet uitzonderlijk goed, om een vergelijk te trekken.

Poeksel

In beide rondes pakte hij één etappe wat seconden op de concurrentie. Als hij in topvorm was, dan was de concurrentie dat ook...

kelderfan

Nu Lotto Soudal voor verjonging gaat in navolging van Sunweb is Jelle Wallays misschien een optie om Wout bij te staan.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Accepteer nou gewoon dat de ploeg klaar is op de transfermarkt, het heeft overduidelijk in het persbericht gestaan tijdens de Tour waarin de diverse verlengingen werden kenbaar gemaakt.

tdola

De plus rijdt morgen bk. Wellicht heuvelklassiekers en/of vuelta!?
Fitte de plus zou dit seizoen nog handig zijn en selecties ietsje ruimte geven.

kelderfan

Ja @tdola
Dat is goed nieuws voor het "geplaagde" TJV-team. Het kan natuurlijk ook de combi BinckBank Tour met Vuelta zijn.
Om er weer in te komen is een rondje misschien wel beter
@Wielerfan1987
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar gezien het geweldige rijden van Wout Van Aert hoop ik maar dat TJV mijn bede verhoort.
n.b. ik had je ook wel wat vaker bij 't Development Team verwacht met al die jonge talenten. Jammer dat de door jou genoemde renner niet komt, want die gaat naar Sunweb. Het is kennelijk niet zo, dat TJV alle goede talenten krijgt.
In de Ronde de l'Isard reed ook Henri Vandenabeele. De nr.2 van het klassement. Toch geen verkeerde renner want hij kwam ook als nr. 2 naar voren in de Giro Ciclistico d'Italia.

Laatst gewijzigd
Barttej

Zoals ik hier eerder al meldde dat De Plus nog wel in actie zou komen voor Jumbo. Wel iets eerder dan verwacht, maar goed nieuws.

$kedel

Dit zie ik eerder als bevestiging dat hij nog wel voor de bv de Plus rijd maar niet meer voor Jumbo dit jaar.

tdola

Dat zal komende weken moeten blijken.
De plus kan evt natuurlijk ook BB, waalse klassiekers en vuelta doen.

Wielerfan1987

Ik ben voor komende dagen ook erg benieuwd of Finn Fisher-Black dit WK tussen de elite mannen uit kan en mag rijden met zijn nog maar 18 jaar.

Yeez

Ik verwacht dat hij nog flink tekort gaat komen op de itt, maar is dat raar als je van december 2001 bent en dus op 1 maand na nog een junior? Ik denk dat we niks mogen verwachten en alles mooi is meegenomen voor hem

1 2 ... 302 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.