Het perfect ondersteund door de vlakke ritten komen, doet in ieder geval wel denken aan de Giro waar hij super fris in de bergen aan kwam en daar vervolgens de sterkste bleek. Hij heeft nu met Pfingsten en Martin in plaats van Tankink en Tjallingii misschien nog wel een betere ondersteuning.
Ik zie t niet gebeuren, maar in theorie zou er 1 renner na rvv ri de vuelta kunnen gaan, mocht dat nodig zijn, lindeman dan in de panne erbij. Wel tevoren corona test doen (net als Wellens geloof ik).
Maar denk dat teunissen of eenkhoorn of Roosen dat niet gaan doen. (Van aert, wijnants, vd hoorn en jansen sowieso geen optie).
Team met roglic, dumoulin, kuss, gesink, Bennett, hofstede, en 2 van martens, vingegaard, de plus is prima in orde.
Waarom dan? Wanneer er één van de zeven voor Vlaanderen naar de Vuelta gaat, dan kan Lindeman daar toch gewoon zijn plek in nemen? Zou je er zelfs twee daarvan op willen stellen in de Vuelta, dan heb je Martens en De Plus nog om wat te knechten. Hoe dan ook moet zoiets niet daar vanaf hangen.
Het kan ook niet. Tussen vlaanderen en de vuelta zit 2 dagen. Je moet de dag voor vlaanderen een bloedtest doen voor de vuelta. Wellens heeft bijvoorbeeld vrijstelling gekregen en gaat het dus combineren, maar ik denk dat het geen optie is. Het team voor de vuelta staat zo goed als vast:
Roglic
Dumoulin
Bennett
Kuss
Gesink
Hofstede
Vingegaard
Martens/De Plus??
Voor de Panne heb je dan:
Teunissen
Jansen
Roosen
Eenkhoorn
Wynants
Vd hoorn
Lindeman/v aert??
De Plus verwacht ik ook niet in de Vuelta. Daarmee is hij dus een optie om op te stellen in De Panne. Één van die renners naar de Vuelta sturen, zou je doen om te investeren in hun ontwikkeling. Uiteraard heeft dat weinig zin als ze uitgepierd aan de start staan en moet je dan sowieso voor anderen kiezen, maar dat is een ander punt. De selectie van De Panne is in ieder geval niet iets wat de keuzes voor de Vuelta mag beïnvloeden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.