Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 332 ... 396 397
Yeez

'@morgenstern tussen de ronde en de vuelta zit maar 2 dagen inderdaad haha. Dat is niet te combineren

appiett

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tim-wellens-combineert-ronde-van-vlaanderen-en-vuelta-a-espana/

Of het verstandig is, vraag ik me ook af. Maar dus niet onmogelijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk niet dat ze dat bij TJV gaan doen in ieder geval.

tdola

Als Kruijswijk zou willen uitpakken morgen moet hij wrs, door gebrek aan explosiviteit al eerder aangaan, bijv op de passo san leonardo of evt op Bosco ......
Met wat geluk krijg je 1 of 2 renners mee en kan je daarmee tijd pakken.
En twijfel of tjv het durft, maar je zou ook nog renners voorop kunnen sturen, om dan kruijswijk te ondersteunen (of evt zelf succes vanuit de vlucht). Ik zou Bouwman bij kruijswijk houden, die is tot op heden meest regelmatig. Pfingsten, tolhoek, foss en harper kunnen proberen in ontsnapping te raken.
Lukt het niet, dan gewoon zo lang mgl bij kruijswijk of als hij goed is tempo maken.
Maar het zou een aanwijzing zijn imo als er tjv renners mee proberen te gaan in de vlucht, dat kruijswijk zich goed voelt en plannen heeft. Dit is niet het team om iedereen er bergop af te rijden en kruijswijk heeft niet de punch om t in sprint af te maken. Dus bovenstaande tactiek lijkt me meest geschikt om evt verschil te maken. Hoop dat tjv dit aandurft en kruijswijk er de benen voor heeft.
Met maandag rustdag en daarna tot zaterdag eigenlijk geen algemeen klassement heel belangrijke ritten mag je als je je goed voelt ook best wat energie gebruiken zondag, want genoeg tijd om te herstellen ri tijdrit van volgende zaterdag.

Voordeel in deze ronde is dat er niet 1 team is wat verschrikkelijk goed kan controleren bergop, dus kans op succes is groter dan in super gecontroleerde race.

Het klinkt allemaal makkelijk, en natuurlijk moet hij de benen er voor hebben, maar het is zeker niet kansloos.

Scenario zoals eerder ri alpe d huez zou ook nog kunnen. Grote groep al op 1e berg vooruit, met kruijswijk erbij en hopelijk wat ondersteuning van ploegmaats. En van daaruit na voorsprong nemen mede door ploegmaten (destijds Gesink) de sterkste zijn en lange solo nu wel succesvol afronden. Ook hier t voordeel geen supersterk bijv ineos erachte

Zin in iig, en tegelijkertijd ook nog Gent Wevelgem met ook reeele kansen van aert met hopelijk sterke ploegmaten.

Trouwens, van aert geeft ook op tjv website aan nog maar 2 races nu (en dus geen de panne). Verbaast me toch een beetje, hij zou echt nog kanshebber daar kunnen zijn, maar ok. Eerst maar Gent Wevelgem en RVV.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola ik denk niet dat ze Kruijswijk gaan laten rijden ๐Ÿ˜…

tdola

Dat weet je pas als je t probeert

$kedel

Zometeen maar even de oversteek maken ;)

De situatie voor Kruijswijk word alleen maar beter zo met die ruzie tussen Nibbs en Vรธgel

Laatst gewijzigd
Yeez

Vd poel laat v aert verliezen. Hoe zwak is dit. Rijdt 50 meter op hem dicht en vervolgens geen trap meer doen met hem in het wiel

Rawolf

Vandaag was de eerste uit velen waar van Aert verliest door zijn topfavoriet status en de te zwakke klassiekerploeg daarmee gepaard.

Laatste man

Wout was weer erg sterk. Veel gedaan. Helaas reden Degenkolb en Pedersen nooit. Matje teveel in het defensief.

Teunissen stom eraf gereden.

@Rawol,
Je punt slaat nergens op. Niet je mening doordrukken om niks. Ze zaten met 2 bij 15.

Laatst gewijzigd
Rawolf

80km heeft Wout van Aert zonder knecht rondgereden, Teunissen erbij is goed heel goed. Kanttekening is dat dit de koers is die Teunissen het beste ligt samen met Roubaix. In het Nieuwsblad, rvv, E3, Amstel en Strade kan Teunissen niet zo lang mee. Teunissen is ook geen pure knecht, hij word uitgespeeld als schaduwkopman. 80km vandaag zelf je eten en drinken halen, laten afzakken om je bril af te geven gaat niet in de koude kleren zitten.

S. Morgenstern

Teunissen geen knecht? Slap argument. Heeft zich puur opgeofferd toen het aanvallen begon en telt gewoon mee als ondersteuning. Ondanks dat hij die bril niet meer aan kon nemen...

kelderfan

'@Laatste man
Jouw reactie is wel? @Rawolf heeft helemaal gelijk. Van Aert moest op alles reageren en dan nog die vervelende Mathieu.
Teunissen is goed, maar net als in de Omloop komt hij in de finale te kort. Verder heb ik geen TJV'er gezien in de finale.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Wat een onzin. Ze zaten met 2 bij 15. Hoezo geen ploeg? Dat jullie een mening hebben over de sterkte van de ploeg is prima, maar die vandaag zo etaleren slaat gewoon nergens op.

Teunissen liet zich met dat groepje eraf rijden, niet omdat hij niet kon.

Bril afgeven was op 9km. Naast de motor..

Laatst gewijzigd
Yeez

Vd poel reed als een stier op v aert en doet geen meter kopwerk met v aert in zijn wiel. V aert reed zijn eigen koers en op het laatst dacht hij: zoek het uit. Als topfavoriet is het soms moeilijk winnen.

Les van de dag: toen dat gat van 10 meter viel niet naar vd poel kijken, maar zelf rijden, want ook in de sprint kan hij vd poel makkelijk aan. Voortaan alles dichtrijden dus

Rawolf

Ik denk dat de les vooral is dat zijn sprint geen wapen is maar een struikelblok. Als je de sterkste bent moet je er vanaf en zo snel als mogelijk. MvdP op het NK zat in dezelfde situatie, sterkste in koers maar wat blokken aan zijn been. Inplaats van de boel proberen bijeen te houden koos hij voor de aanval. Wat Wout van Aert in mijn ogen ook had kunnen doen bij gebrek aan ploeggenoten in de diepe finale.

Yeez

'@rawolf Hij deed het, maar werd teruggehaald door vd poel ๐Ÿ˜‰

Yeez

Kruijswijk verliest 22/23 seconden. Nu zijn dit niet zijn aankomsten, maar dit viel toch tegen

S. Morgenstern

Van Aert heeft aangevallen, meermaals zelfs.

Nikolai

Van Aert probeerde twee keer om weg te komen maar beide keren reed Van der Poel het gat uit alle macht dicht om vervolgens zelf helemaal niks te doen. Het was duidelijk dat hij de laatste 10 kilometer maar รฉรฉn doel had: voorkomen dat Van Aert zou winnen. Waarom?

Rawolf

van Aert heeft niet zelf aangevallen. 2 keer reageerde hij op een aanval en trok dan een stukje door zonder echte overtuiging.

S. Morgenstern

Kruijswijk onderkoeld? Gaf die indruk.

$kedel

En Quickstep zat dan wel met 2 man voorin, maar hadden zeer weinig in de melk te brokkelen met Lampaert en Sรฉnรฉchal.
En uiteindelijk wint de topfavoriet hier gewoon in de naam van Pedersen. Je kan niet altijd winnen.

S. Morgenstern

van Aert heeft niet zelf aangevallen. 2 keer reageerde hij op een aanval en trok dan een stukje door zonder echte overtuiging.

Oneens.

kelderfan

'@Yeez
Wout Van Aert moest op alles zelf reageren en toen hij zelf ging, kreeg hij Mathieu in zijn wiel.
Door 't ontbreken van een mannetje in de finale voor de ondersteuning zat hij in de tang.

1 2 ... 332 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.