Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 334 ... 396 397
ghostwriter

'@Rawolf
Het tempo verhogen tot het punt dat je iedereen eraf rijdt is een aanval. Niet elke aanval hoeft van achteren te komen. Van Aert was duidelijk ten aanval.

tdola

Tolhoek heeft t nog steeds niet en Martin had t erg zwaar vandaag.

Corné 't Glansarm

Als Van Aert “sowieso gewonnen had”, moet hij het gat naar Pedersen dichtrijden en niet janken na de tijd in een interview dat Van der Poel dat niet doet. Die ook al een hele reeks gaten gedicht had in de kilometers voor.

Fanny

Vandaag een tegenvallende Kruijswijk gezien in de Giro.
Ik hoop dat het niet de kou was.
Een uitstekende Foss en een ijzersterke Bouwman moesten hem de laatste honderden meters naar boven trekken.
Ik en misschien hijzelf had vanmorgen al een soort voorgevoel dat het vandaag wel eens niet goed kon gaan gezien de foto die gemaakt is op het startpodium. Hij zag er voor mijn gevoel pips uit.

https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1315205410853466116/photo/1

Kruijswijk zal op de rustdag flink aan moeten sterken (nieuwe energie opdoen) want dat zal hij nog nodig hebben in de komende 2 weken waarin hij zal moeten aanvallen.
Hopelijk blijven de (klim)knechten dan ook op hun huidige hoge niveau en dan bedoel ik vooral Harper, Foss en vooral Bouwman.
Van Tolhoek verwacht ik eigenlijk niet veel meer als hulp voor Kruijswijk anders eindig je vandaag niet op bijna 16min.
Trouwens Van Emden was er vandaag ook nog goed bij tot de laatste berg.

Tenslotte hoop ik dat de Giro tot het eind wordt uitgereden en dat er geen Corona besmettingen zullen komen.
Vandaag en morgen is volgens mij de Coronatest.
Wordt spannend wie er dinsdag mogen starten.

Murcia

Ik vond het opvallend dat Steven en Addy elk hun eigen verklaring hadden voor het tijdverlies, dat komt nooit zo sterk over. Tolhoek is gewoon niet vooruit te branden. Als dit sparen is voor de derde week dan mogen we wel monsterarbeid van hem verwachten op dat moment maar ik denk dat hij eerder afstapt als dit zo doorgaat.

simplex

Vandaag weer een groot verschil tussen dit forum en dat van Sunweb.
Vanwege de uitslagen en zware teleurstellingen in twee koersen.
In Parijs Tours had TJV niet eens de kans gegrepen om zich te tonen.
Vreugde en tevredenheid met een kleine kritische kanttekening bij en op Sunweb forum.
TJV forum eindeloos gezever of den Wout en Matje nou zo dom of slecht koersten? Beschuldigingen zelfs!
Beiden hebben goed en mooi gekoerst. Het is wielrennen en niet altijd winnen de beste op voorhand.
Hennie Kuiper zijn advies van het bekende bordje heeft echt wel opgeld gedaan bij deze twee cracks.
Weer de bevestiging dat Van Aert een echte klassiekerploeg om zich heen moet hebben en dat al lange tijd vooral van enkele diehards.
Teunisse “gefaald” of niet voor goed voorbereid?
Weer de herhaalde verzoeken om versterkingen en die dan zelfs bij Matje zijn steeds sterkere ploeg durven weghalen?
Zoek gewoon een echte goede klassieke renner die ook nog kan sprinten en dus als schaduwkopman van Van Aert kan dienen. Dan vergroot je de kansen om je eigen ploegsucces te blijven vieren.
O ja, de naamvan die “noodzakelijke” mag je zelf verzinnen. Een klasbak en hij heeft Van der Poel al eerder aan gort gereden. Wel prijskaartje maar daar zitten de meeste TJV forumleden echt niet mee.
“De bomen groeien toch bij TJV tot in de ……”.

S. Morgenstern

'@Fanny; Waarom zou je hopen dat het niet de kou was? Lijkt mij dat je zo'n dag sneller te boven komt, dan wanneer hij zichzelf nu 'pips' door dit rondje moet slepen.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@simplex
Dat Sunweb wint in Parijs-Tours is schitterend voor ze maar niet zo relevant mbt Gent-Wevelgem en van Aert of TJV. Sunweb was in de zwaarst aangeschreven klassieker van vanmiddag nergens te bekennen. Teunissen heeft volgens mij ook niet gefaald want was gewoon nadrukkelijk aanwezig in de finale. Waarom hier in het TJV forum dan willen stoken?
En ik eindig dan nog met de opmerking dat Sunweb het voor elkaar krijgt om haar kopman niet eens aan de start te krijgen vanmiddag omdat hij ondanks alle protocollen in een TV studio gaat zitten en daardoor zijn kans op een overwinning hier in rook ziet opgaan.

simplex

Nee Murcia? .. overwinningen voor Sunweb zijn ook vandaag niet relevant?.
En Kelderman en Hindley in Giro vergeten we gemakshalve? Kruijswijk vergeten kunnen we niet!
Inderdaad heeft Teunissen vandaag niet gefaald. Ik beweer eigenlijk het tegendeel.
Ik stook niet maar wil op zo'n koersdag als vandaag deze opmerkingen kwijt hoe verschillend en onheus er soms gereageerd kan worden.
Je opmerking over Tiesj Benoot van Sunweb (die misschien ook de RVV kan winnen) lijkt wat mij betreft meer op enige kritiek op een Belgisch wielerprogramma en een Belgische Sunwebrenner?

Laatst gewijzigd
Yeez

Zie de naam van het forum. Wat had je verwacht?

Fanny

'@ Morgenstern
Het was dus de kou die Kruijswijk te pakken had.

https://www.telegraaf.nl/sport/wielrennen/

Probleem is dat dit in de laatste week vaker zal voorkomen in de 2 koninginnenetappes.
Ik denk dat de huidige renner Kruijswijk meer een renner is voor zomerse omstandigheden.
Maar goed we zullen zien hoe hij zich hersteld van deze koude etappe na een hopelijke goede rustdag voor hem.
Vooralsnog maakt hij zich volgens de uitspraak in de Telegraaf nog geen zorgen.

S. Morgenstern

Bevangen door de combinatie van regen en kou merken dat je benen blokkeren, is niet iets wat zich iedere koudere rit zal herhalen. Meestal neemt de kans erop behoorlijk af, wanneer je deze shock reeds hebt gehad. Kruijswijk heeft in het verleden ook goede prestaties neergezet in koudere omstandigheden (zijn presteren in hele warme omstandigheden is zelfs langer een vraagteken geweest).

Wat dat betreft kan het echt veel beter dit zijn, dan dat hij inderdaad bij de start al niet lekker op het podium stond en dit daar een gevolg van was.

fudd

Hoe zou het TJV-shirt eruit kunnen zien als Versace een sponsor was? en meer zulke fantasy-shirts, zoals Sunweb x Kappa.
https://www.cyclingnews.com/news/designer-creates-fantasy-worldtour-collaboration-jerseys/

horsm

Geestig, Fudd!

AWestie

Het kan ook gewoon allebei zijn hé jongens, op zich is het verhaal niet af na 1 uitleg voor minder goed presteren. De finish was niet op het lijf geschreven van Steven én hij gaf zelf aan dat de kou op zijn benen sloeg. Maakt het verhaal meteen wat ronder dat hij de andere kanshebbers niet direct kon volgen (was ook op de Etna, daar kwam hij later terug) en dat hij op het laatst zelfs zijn ploeggenoten niet kon volgen.

S. Morgenstern

Zo'n sprintje op het eind is niet zijn ding, dat weet iedereen. De oorzaak van het als laatste binnen strompelen ligt echter ergens anders.

Rawolf

Dit is de ontwerper:

https://twitter.com/StijnDossche?s=20

Yeez

De finish was niet de meest ideale voor hem. Toch verwacht je hem dan nog wel bij nibali. Kou zal inderdaad (als hij dat zelf aangeeft) toch. Voor een wat minder gevoel hebben gezorgd. Jammer genoeg wordt deze giro in oktober gereden...

ti-raleigh

Ik denk dat het niveau van Steven vooral tussen zijn oren effe iets minder is in vergelijking met zijn laatste twee Tourdeelnames.

Fanny

Weet iemand wanneer de Coronatestuitslagen van de renners bekend worden ?

Yeez

'@ti-raleigh of door een voorbereiding die verre van ideaal was?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik verwacht morgen voor de start van de etappe

kelderfan

'@Fanny
Goed gezien en gelezen. Het was ook niet normaal dat Steven niet eens bij Almeida kon aanhaken. Dus toch de kou, die hem de das om heeft gedaan. Hij traint en woont ook in Zuid-Frankrijk, dan is je weerstand tegen najaarsweer ook een stuk minder. Dat Engels dan weer iets anders verteld is ook wat minder. Niet zo erg als bij Roglic, maar toch.
Ik hoop dat hij het sparen van zich afgooit en de aanval kiest, want bij mijn favo werkt dat prima en je ziet dat Jai Hindley zich moeiteloos optrekt aan zijn kopman.
Je hebt gelijk, dat Koen Bouwman zich goed laat zien in deze Giro. Met die Tobias Foss gaat 't ook steeds beter.

ti-raleigh

'@ yeez
Dat heeft er zeker mee te maken. Hij had zich verheugd op de Tour.

Yeez

'@ti-raleigh Nee, hij had een breuk in zijn schouder en verschillende schaafwonden. Geen mindere motivatie. Anders was hij geen topsporter

Laatst gewijzigd
1 2 ... 334 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.