Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 335 ... 396 397
Cycling

'@Kelderfan Wanneer had Kruijswijk dan moeten aanvallen? Dit kan pas als je over goede benen beschikt. Zoals je ziet is dit bij Kruijswijk niet het geval. Of gaat jou voorkeur ernaar uit om met slechte benen aan te vallen en op 30 minuten binnen te komen. Gisteren was geen aanval van Kelderman maar een sprint naar boven. Hoe en wie de sprint op gang getrokken heeft was niet in beeld.

Laatst gewijzigd
Dekker

Hoop toch dat TJV en Alpecin-Fenix toch even gaan zitten samen. Er valt voor elk wel wat te zeggen. vdP had eigenlijk de eerste keer toen vA aanviel gewoon mee kunnen rijden en vA had geen reden om bang te zijn voor vdP in de sprint.

Als die 2 nou gewoon samen werken ipv tegen elkaar dan mogen ze het eerlijk uitvechten in de sprint. Ik denk eigenlijk dat die heel gewaagd zijn aan elkaar.

Als dit niet uitgesproken word dan gaan we dit natuurlijk in elke wedstrijd dat ze rijden krijgen.

S. Morgenstern

Engels vertelt een ander deel van het verhaal. Prima toch?

kelderfan

'@harryjohan71gis
Tot gisteren heeft Kruijswijk vooral verdedigend gereden, met als doel om in de derde week toe te slaan.
Dat plannetje heeft nu een deuk opgelopen, wat kan resulteren, dat je achter de feiten aan gaat lopen.
Daarom hoop ik, dat wel aanvallend gaat rijden. Want dat kan hij wel gezien zijn rijden in de Giro van 2016.
Wat @ti-raleigh zegt "het zit vaak tussen je oren."

kelderfan

'@Dekker
Lijkt mij niet verkeerd, dat TJV met Alpecin - Fenix gaat praten om de kou uit de lucht te halen.
Het is niet in belang van Wout en Mathieu om in de RVV zo tegen elkaar te gaan rijden.
Het leek er in 1e. instantie ook niet op, want in de achtervolging van de kopgroep met Mike Teunissen hebben die kemphanen gewoon met sterke beurten van elkaar overgenomen. Alleen in de finale ging Mathieu linkeballen.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderfan Waar heb jij gelezen dat Kruijswijk de eerste 2 weken verdedigend heeft gereden / gaat rijden om in week 3 toe te slaan. Ik kan me niet herinneren dat het team dan wel Kruijswijk dit gezegd heeft. Er is alleen gezegd dat Kruijswijk in de rit naar de Etna gaat vaststellen hoe goed hij is.

S. Morgenstern

Kruijswijk had met de benen van gisteren geen enkele aanleiding om aanvallend te koersen. Dat hij in 2016 wel aanvallend kon koersen helpt hem op zo'n dag ook op geen enkele manier.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@harryjohan71
Quote:"Waar heb jij gelezen dat Kruijswijk de eerste 2 weken verdedigend heeft gereden / gaat rijden om in week 3 toe te slaan. Ik kan me niet herinneren dat het team dan wel Kruijswijk dit gezegd heeft."
Sorry maar ik heb 't over tot nu toe en dat is in de 1e. week; wat bedoel je met de eerste 2 weken?
Want heb jij Steven Kruijswijk zien aanvallen in de 1e. week. Bouwman heeft een paar keer geprobeerd om Steven in de finale mee te nemen zelfs tot in de laatste km en Steven heeft steeds op dat moment in de remmen geknepen.

S. Morgenstern

Wanneer had Kruijswijk aan moeten vallen? Toen Bouwman hem in een sprintrit naar voren reed? Gisteren met geblokkeerde benen en een grote groep die richting de lastige laatste kilometer reed? Of op de Etna, waar hij voor het eerst in maanden weer kon zien waar hij stond ten opzichte van zijn concurrenten?

De realiteit is toch gewoon dat hij nog geen reële mogelijkheden had om aan te vallen, dus dat je dat dan ook niet van hem moet verwachten.

Cycling

'@Kelderfan jij zegt expliciet dat Kruijswijk verdedigend gaat rijden om in de 3e week toe te slaan. Daar hoort ook de 2e week bij. Zoals Morgenstern terecht zegt is Kruijswijk (nog) niet goed om aan te vallen. De situatie moet per dag bekeken worden. Aanvallen om aan te vallen is niet het juiste recept. Bij jou krijg ik het idee als je maar aanvalt, is het goed. Kelderman is in topvorm en valt aan, dan moet Kruijswijk ook kunnen aanvallen en tijd pakken. Helaas is wielrennen niet zo simpel.

user26777

De wegen van "Kelderfan" zijn ondoorgrondelijk....

kelderfan

'@harryjohan
Quote:"jij zegt expliciet dat Kruijswijk verdedigend gaat rijden om in de 3e week toe te slaan. Daar hoort ook de 2e week bij." Oh en waarom hoort dan de 2e. week daar ook bij?
Er wordt hier honderd keer gezegd, dat Kruijswijk in de 3e. week komt bovendrijven; het kan zomaar zijn, dat hij einde 2e. week al een aanval plaatst. Dat hangt gewoon van het wedstrijdbeeld af.
Ik zeg, dat Kruijswijk tot nu toe behoudend heeft gereden en gisteren had hij een slechte dag door de kou {zegt hijzelf}.
@JoaguinAgostinho
Ondoorgrondelijk! en zijn jouw wegen dan doorgrondelijk.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja in die sprintrit had TJV 3 man voorop in de laatste km. Roglic had dan gewoon doorgetrokken.
Want Kruijswijk kneep duidelijk in de remmen. Maw hij kon op dat moment geen tijd meer verliezen.

S. Morgenstern

Roglic heeft in dat soort ritten de aanval gekozen?! Wanneer was dat?

kelderfan

In de RVV komt DCQS met een nieuw tenue en met Julian Alaphilippe. Daarmee wordt 't team van DCQS nog sterker in de breedte Quote:IDL/In het wiel; "nu het erop lijkt dat topfavorieten Mathieu van der Poel en Wout van Aert elkaar angstvallig in de gaten houden: 'Ze zijn goed in de breedte, maar niet zo goed als die twee. Van der Poel heeft geen ploeg om te controleren, dus zorg dat je al weg bent vóór de Paterberg."
Dat wordt een zware kluif voor TJV; hopelijk zit Amund nu wel bij Wout in de finale.

S. Morgenstern

Teunissen en Jansen in de finale zou wel luxe zijn inderdaad.

Yeez

Je kan er toch niet omheen dat jansen gewoon weer niet die stap lijkt te maken in de klassiekers. Hopelijk kan hij in vlaanderen dat nog laten zien. Voor eenkhoorn lijkt het seizoen net wat te lang te duren. Die liet in de binckbank tour en in gent niet het niveau zien van de omloop, maar dat mag voor iemand van zijn leeftijd en zo’n lang seizoen

S. Morgenstern

Jansen reed blijkbaar op een heel slecht moment lek. Nu heeft hij dat wel regelmatig, waardoor hij er vaak enkel in theorie nog bij had kunnen zitten in de Vlaamse klassiekers. Verwacht hem samen met Roosen wel gewoon als waardevolle knechten richting de Kwaremont. Eenkhoorn had ik daar ook bij verwacht, maar die lijkt inderdaad over zijn vormpiek heen te zijn.

robklerx

Jansen reed op 90km van de meet in de groep van 25 a 30 met van Aert en Teunissen, daar reed hij lek. Dus gewoon bij de beste 30 in koers. Dat is toch gewoon prma?

Yeez

Jansen zat na de eerste keer kemmelberg mee met zo’n 30 man. Zat daar wel op hangen en wurgen bij als laatste. Daarna was hij ineens weg.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dus is de ondersteuning niet optimaal, zoals ik al een aantal keren heb gezegd.
Want in Gent - Wevelgem lekke band Amund; over zijn top Pascal; Timo alleen waardevol; Taco idem dito; Maarten?;
Dan kan Mike alleen maar aanvallen als Amund er nog bij zit in de aankomende RVV.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Voor de RVV zou het zomaar kunnen dat Wout van Aert op 80km van de streep volledig geisoleerd zit in een groep van 30/40 man.

kelderfan

'@Rawolf
Dat is roepen in de woestijn, want 't ligt echt niet aan de ondersteuning. Die is op maat gemaakt voor Wout Van Aert persoonlijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf en @Kelderfan wat een doemdenkerij... het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze met 3 of 4 man bij de laatste 30/40 zitten op 80km van de finish. Niemand kan het koersverloop voorspellen.

Murcia

Alles kan maar daarmee is het nog geen realiteit, In MSR had hij maar een helper in de finale die echter wel als enige knecht een super belangrijke bijdrage kon leveren. Ik heb het al vaker gezegd dat alles staat of valt met de vorm van de kopman en die is nog steeds uitmuntend. Alleen DQS heeft een superploeg voor de klassiekers maar dat zegt ook niet alles want gisteren waren de drie pionnen in de finale niet bepaald bij de sterksten. Idealiter heb je in de laatste 40 a 50 km nog twee a drie man bij je. En ik denk dat Mike en Amund daar zeker in slagen zondag. Cruciaal wordt of Wout en eventueel Matthieu de rest van zich af kunnen schudden en het groepje dat overblijft zo klein mogelijk is. Wat doet het weer? Als het een kletsnatte en koude editie wordt is Mads gevaarlijker dan Julian denk ik. Ook zou het niet onlogisch zijn om eens een renner van de ploeg mee te sturen in de vroege ontsnapping. In RVV is dat meestal een garantie dat je een renner goedkoop vooraan hebt zitten wanneer de hel losbarst.

1 2 ... 335 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.