Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 338 ... 396 397
horsm

In de afweging speelt, lijkt me, ook mee dat de kans op success heel klein is, terwijl de negatieve gevolgen van doorgaan heel schadelijk kunnen zijn. Je wil geen renners die echt ziek worden & longschade oplopen. Zolang er nog kans op een eindpodium met Kruijswijk is, dan is de balans weer anders.

Achteraf was het besluit om alles op de tour te richten dus goed.

Corné 't Glansarm

Quote Kelderfan: “ Maar echt jammer dat Steven voor de 2e. keer een GT moet verlaten.”

Neem aan dat je bedoelt voor de 2e keer opeenvolgend binnen een jaar?
Wel de meest vervelende manier voor een renner om een ronde te moeten verlaten, positieve coronatest. Zeker als je je gewoon goed voelt en misschien zelfs al aan de beterende hand bent.

S. Morgenstern

Want jij hebt hem de Tour de France zien verlaten?

tdola

2x teleurstelling vandaag. ...wat aanvallen en kans op ritzege tjv was toch ook leuk geweest...

De kandidaten lijst voor een vuelta, mocht die wel doorgaan, wordt wel groter zo.

Kan je als ze allemaal covid negatief blijven van emden, bouwman, pfingsten, harper, foss en tolhoek aan toevoegen.

Corné 't Glansarm

Vuelta 2019, nog geen jaar geleden

S. Morgenstern

Augustus 2019

Corné 't Glansarm

Ook goed.... maar het was overduidelijk wat ik bedoelde, neem ik aan.

Overigens natuurlijk ook gevolg van de heisa die Zeeman en Plugge schopten rond Parijs-Nice dat TJV zich nu wel moest terugtrekken om geloofwaardig te blijven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die beslissing was ook toch ook meer dan terecht en dus is deze beslissing ook niet meer dan logisch. Het is misschien niet leuk maar wel de meest verantwoordelijke beslissing om te nemen.

Canabliz

De beslissing van TJV is niet te begrijpen. Gewoon protocol volgen en in koers blijven. Heel jammer dit.

Fanny

Interview met Engels gezien op Eurosport.
Ik vond hem zenuwachtig en niet erg duidelijk op de vragen die aan hem gesteld werden waarom TJV de Giro heeft verlaten.
Hij kwam nmm niet echt goed uit zijn woorden.
Het is echt een last minute beslissing geweest vlak voor de start
Ik denk dat deze staf zelf de beslissing last minute moest nemen en dat een gedeelte van de renners wel wilde rijden en aanvallen vandaag omdat andere ploegen ook gingen starten w.o. zelfs Sunweb waarvan ik het eerder niet had verwacht ondanks de 2e plaats van Kelderman.
Gokje van de renners die wel wilde rijden: Foss, Harper, Bouwman en Van Emden.
De renners die denk ik niet meer wilde rijden: Tolhoek, Pfingsten en Martin.
Een sterke ploegleiding had nmm wel voor een start gekozen na eventueel overleg met het management in Nederland.
Misschien heeft het Management in Nederland wel gezegd dat de staf in Italië zelf met renners de keuze moeten maken gezien de last-minuut keuze.
Hopelijk krijgen we hier later misschien nog een duidelijk antwoord op.
Trouwens als het iemand anders was geweest dan Kruijswijk had TJV heus wel gestart en de ploeg absoluut niet teruggetrokken.
Feit blijft dat er nu een tijdje rustig is mbt het koersen van wedstrijden voor TJV tot aan de RVV en de Vuelta.
Maar ja, als die ook niet doorgaan wordt het dit jaar een vroege winter en misschien ook een lang voorjaar zonder koersen door de Corona en dat zou zeer spijtig zijn als wielerliefhebber.

@Rahimns
Quote: Die beslissing was ook toch ook meer dan terecht en dus is deze beslissing ook niet meer dan logisch. Het is misschien niet leuk maar wel de meest verantwoordelijke beslissing om te nemen

Van jouw had ik dit wel verwacht want jij denkt en schrijft altijd dat je het eens bent met elke beslissing van de ploeg.
Dat hoef je van mij hier ook nog eens niet te vermelden.
Dat weten we wel van jou als ex- ambassadeur van TJV.
Jij hebt nooit kritiek op TJV en zijn staf.
Ik ben ook fan maar ook daar hoort soms kritiek bij.

@Kelderfan
We kunnen deze Giro uitkijken naar jouw favoriet en ex TlJ renner Kelderman.
Ik hoop echt dat hij de Giro pakt na al die vervelende pechjaren.

skylimit

'@rahimns in deze moet ik Fanny gelijk geven, De beslissing om ook niet deel te nemen aan Parijs-Nice was er ook een om Roomser dan de Paus te zijn. Je laat renners testen en deze zijn negatief, maar omdat je kopman positief test en daardoor wegvalt kies je de weg van de minste weerstand.

S. Morgenstern

Renners die wel door wilden: Tolhoek, Foss en Pfingsten.
Renners die liever wilden stoppen: Bouwman, Harper, Martin en Van Emden.
Op de wc tijdens de stemming: Boven.

Iemand anders nog gokjes?!

Fanny

'@Skylimit
Dank je wel dat je mij gelijk geeft. Dat doet mij goed.
Alhoewel ik had liever geen gelijk gehad en dat TJV vandaag wel was gestart in de Giro.
Zeker de jongere renners Foss, Harper en Bouwman die nu de kans hadden om aanvallend te rijden en een rit te pakken omdat ze niet meer voor Kruijswijk hoefde te rijden.
Blijkt maar weer dat je nmm altijd een schaduw kopman moet meenemen in een grote ronde en dat alleen voor TJV de kopman telt in een grote ronde.
Helaas lag dit jaar door de Corona, de TdF en Groenewegen ook wat anders mbt deze schaduwkopman.
Van Emden zal ook zeker balen dat hij Milaan niet gaat halen.
Die had denk ik alles gezet op de ITT in Milaan met in het achterhoofd dat hij deze stunt nog eens kon herhalen toen Dumoulin destijds het rose pakte.
Ik vond hem er ook lang bijzitten in de rit van zondag.
In mijn ogen is hij sterker dan in het begin de Giro dit itt Martin.

Rawolf

Foss of Bouwman hadden hier prima een rit kunnen winnen, jammer dat die kans ze word ontnomen.

AWestie

Parijs-Nice staat hier redelijk los van. Toen had TJV een aantal vragen/voorwaarden waar de organisatie niet aan kon voldoen dus gingen ze niet starten. Op zich niet gek toen, zeker omdat er toen nog maar weinig protocollen waren.
Nu zijn er wel protocollen maar kan je nog steeds in de geest van die protocollen beslissen. Hier gaat Plugge er dieper op in: https://www.teamjumbovisma.nl/artikel/nieuws/team-jumbo-visma-trekt-zich-terug-uit-giro-ditalia-na-positieve-covid-test/ >> Hieruit lees je ook dat in gezamenlijkheid is besloten. Tot we daar meer over weten heeft het weinig zin om dat tegen te spreken. waarom zou je ook gaan speculeren over welke renner wel en welke renner niet door wilde fietsen? Bijna nergens op te baseren nu en ik zie er ook eigenlijk weinig nut in.

@fanny: volgens mij heeft @rahimns heus wel eens kritiek op TJV, maar omdat hij iets genuanceerder formuleert dan jij lees jij het meteen als fanboy'en.

$kedel

Scherp gezien van Kruijswijk
https://speld.nl/2020/10/13/kruijswijk-als-yates-gaat-moet-je-mee/

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Kun jij aangeven wanneer @rahimns kritiek heeft geuit op TJV. Hij is ook nog iets genuanceerder.
Ik maar denken dat @S.Morgenstern de meest genuanceerde volger is.
@Fanny
Ik ga zeker kijken naar de Giro met mijn favoriet. Ik vind 't nog steeds jammer dat hij van de ene Duitse ploeg overstapt naar die andere Duitse ploeg. Bora is wel een stuk sterker bezet met GT-renners.

deharderpeter

verbaasd me weer niks dat Jumbo dit jammer genoeg doet ( ook al zullen velen het begrijpelijk vinden), kijk naar Sunweb die blijven ook gewoon rijden, of zal dat komen omdat hun klassementsman er goed voor staat ?

Gemiste kans om voor de jongeren, om eens 3 weken lang koers te hebben en hun 1e grote ronde uit te rijden.

Laatste man

Van Emden heeft gister hard uitgehaald naar de UCI en organisatie vanwege de Coronaprotocollen die totaal niet nageleefd worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Laatste man waar heeft hij dat gedaan precies ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny een beetje laag om dit te zeggen vind je zelf ook niet... alsof ik als verstandig mens geen eigen mening kan vormen. Iedereen die mij een beetje ken weet hoe ik in dit soort dingen sta. Als er goede argumenten zijn en die heeft de ploeg vind ik dan zal ik daar niet voor gaan liggen. De ploeg kijkt verder dan alleen de renners en neemt gewoon hun verantwoordelijkheid in deze, dat kan ik waarderen. Of ik het er persoonlijk mee eens ben of niet is verder niet van belang in deze. Je hebt een verantwoordelijkheid naar de andere renners, je eigen personeel en ook hun partners en gezinnen. Als je niet kan garanderen dat er geen besmettingsgevaar is geweest dan is dit de meest logische beslissing. Ook zegt Engels dat de hele ploeg erachter staat. Ik vond hem zeer zeker en vakkundig overkomen, natuurlijk was ook hij teleurgesteld en misschien zelfs wel wat emotioneel. Dit wil niemand. Als er kritiek valt te leveren dan heb ik die echt wel. Maar om mij dat elke keer voor mijn voeten te gooien ben ik wel een beetje zat.

Laatst gewijzigd
Murcia

Een heldere beslissing van de ploeg, ook gezien de belangen van de overige deelnemers aan deze Giro. Pijnlijk, maar niet zo pijnlijk als sommige posters die anderen op een vrij lage manier proberen onderuit te halen omwille van een andere mening.

AWestie

Over Van Emden reageerde ik dit onder het bericht waar Kruijswijk reageerde: Just yesterday, Jumbo-Visma’s Jos van Emden said Giro organisers had got COVID-19 precautions “all wrong”, claiming that teams were sharing buffets with regular guests at hotels. “The UCI should regulate this”, he added. –> https://road.cc/content/news/cycling-live-blog-october-13-2020-277915

Laatste man

https://wielerrevue.nl/artikel/309923/jos-van-emden-heeft-forse-kritiek-op-uci-mensen-van-buiten-de-ploegbubbel-aten-van-zelfde-buffet

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Thx

1 2 ... 338 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.