Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 339 ... 396 397
kelderfan

Quote: "Voor Kruijswijk is 2020 een jaar om snel te vergeten, want eerder moest hij al passen voor de Tour de France na een vervelende valpartij in het Critérium du Dauphiné."
Dit bedoelde ik eigenlijk met het missen van 2 GT's. Het missen van de TdF en het verlaten van de Giro.

kelderfan

Wat betreft de RVV zie ik Lindeman bij de selectie staan ipv Taco bij PCS.
Mag hij de 1e. 100 doen?

Rawolf

Zou wel leuk zijn als van der Hoorn de Vuelta nog gaat doen

Yeez

Ik moet wel zeggen dat @fanny hier de kroon spant met gokjes over wie wel en niet wilden rijden, over roomser dan de paus willen zijn en verdere speculatie. Als iemand dan enigzins een nuance in de discussie wilt brengen doet die het af als onzin.

Dat we daar nog op ingaan zeg...

S. Morgenstern

Ik denk dat Martens naar de Vuelta gaat, als die nog door gaat.

Yeez

Degene die hier hardst roepen zijn de fanboys die gefrustreerd zijn dat “hun” ploegje uit koers is gehaald en daarmee hun plezier is ontnomen

Murcia

Als we er vanuit gaan dat Bennett de zevende naam is voor de Vuelta, Ik neem aan dat hij weer helemaal fit is. Dan blijven er voor de achtste plek ook niet zoveel kandidaten over. Idealiter zouden met name Tom en Primoz Laurens er graag bij hebben denk ik, maar die heeft nog maar drie koersen gereden en twee DNF's. Dan blijft haast automatisch Martens over.

Rahim Vlasblom
admin

of Lindeman.... of eventueel nu iemand uit de Giro selectie.

Yeez

Lindeman staat er op voor de panne. Mannen uit de giro worden nu ineens ook een optie, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd niet. Die gaan allemaal in quarantaine, zoals dat netjes hoort.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, die zijn nu natuurlijk ook opeens beschikbaar. Bouwman en/of Foss zou ik wel proberen in te passen als dat mogelijk is. Het is voor Martens minder belangrijk een ronde te rijden.

Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez als ze getest worden dan kan je ze gewoon opstellen. Als ze over 3 dagen niet positief zijn dan is er niets aan de hand.

kelderfan

'@Yeez
Ik kijk zeker met minder plezier naar de Giro {wat mij nog op de been houdt, is natuurlijk Kelderman & Oomen}, want de koers is een beetje onthoofd door het wegvallen van Kruijswijk en ook Simon Yates.
Het is dat Sagan weer vleugels heeft gekregen, maar anders is de tegenstand van Almeida maar magertjes. Of die nog wordt gevloerd betwijfel ik. Dus direct kun je ook die Belgische trein van DCQS maakt 't saai.
@S.Morgenstern
Zo wordt 't nog leuk als die jongens van de Giro in aanmerking komen voor de selectie van de Vuelta.

user26777

Weet iemand of de leiding van TJV hun collega's van Mitchelton-SCOTT, na Yates' positieve test, verzocht hebben hun verantwoordelijkheid te nemen en zich terug te trekken, teneinde de gezondheid van de TJV- en andere renners niet in gevaar te brengen...?

S. Morgenstern

Zit je echt met zoveel ongemak over vandaag?

Murcia

Als men een renner uit de giroploeg neemt, en ik betwijfel dat al heeft @rahimns gelijk dat ze bij blijvende negatieve testen gewoon beschikbaar zijn. Dan vallen Tony en Tolhoek al af denk ik. Blijven over een hardrijder als Jos en de verrassend goed rijdende klimknechten Bouwman, Harper en Foss. Met zijn extra ervaring + het vele klimmen ook in de Vuelta lijkt Koen dan goede papieren te hebben. Steven zelf is praktisch onmogelijk, of kan het qua tijd tussen positieve test en start Vuelta?

Laatst gewijzigd
Yeez

Wat wil je veranderen aan een ploeg die roglic dumoulin kuss bennett gesink hofstede en Vingegaard op papier heeft? Dat laatste plek zou nog kunnen, maar veel meer zullen ze niet veranderen

S. Morgenstern

Bouwman voor Martens lijkt me sowieso een reële optie. Daarnaast is de kans vrij groot dat er tussen die anderen eentje zit die qua fysieke gesteldheid niet helemaal optimaal meer is.

Murcia

'@Yeez
Het gaat mij ook om de achtste plek, de anderen staan al vast mits fit en daar hoef je ook niets aan te veranderen. Maar als de Vuelta doorgaat heeft TJV wel een ijzersterke ploeg om die ook te winnen en dan kan het wel uitmaken of je een Paul Martens als achtste man hebt of een renner met vormbehoud uit de Giro. Ik denk zelf dat ze geen Giro coureur nu in de Vuelta ploeg gaan zetten maar speculeren blijft leuk.

skylimit

'@yeez ik ben geen fanboy, maar vind deze beslissing nogal adhoc en lijkt zoals wel zovaker met Engels voortvloeiend uit angst en paniek. Ze zijn vandaag met zijn allen uit de Giro gestapt onder het mom van de gezondheid van de werknemers,
terwijl aan de andere kant zullen ze wel gewoon in de Vuelta aan de start staan en ook nog in de Belgische koersen, terwijl daar het risico zeker niet minder is.

kelderfan

Bouwman mee nemen naar de Vuelta lijkt mij zeker een reële optie. Die heeft zich goed laten zien in die ene week.

Yeez

'@skylimit jij denkt dat engels die beslissing alleen neemt en renners geen enkele inspraak hebben? Ik zie hier dingen voorbij komen als “de directie zal de keuze wel in Italië bij de ploegleiders hebben neergelegd” en “bouwman foss en harper zullen wel willen rijden, derest niet” allemaal vormen van speculatie die nergens op slaan.

Hetzelfde met het argument Parijs-Nice. Daar zijn uiteindelijk 12/18 ploegen gestart en maar 5 pct ploegen. Jumbo zou daar zelfs met v aert, teunissen, jansen, roglic, kuss en bennett starten. Die keuzes zijn weloverwogen door meerdere ploegen genomen.

Ik vind het niet meer dan logisch dat je met een besmetting uit koers stapt. Wij moeten bij een besmetting binnen een gezin toch ook allemaal thuisblijven? Waarom zou dat niet voor zo’n bubbel gelden. Het prijst jumbo en mitchelton dat zij wel (mitchelton weliswaar na 2x) wel consequent zijn. Sunweb is hypocriet en blijft alleen vanwege kelderman. Jumbo is altijd 1 van de eerste ploegen geweest in maart en zelfs nu die eruit stapte.

Yeez

Dat wij dat jammer vinden is begrijpelijk, maar daardoor domme dingen te roepen uit frustratie slaat nergens op

ghostwriter

Na de verschikkelijke manier van koersen van de Jumbo-Visma ploeg in de Tour was mijn aanzien voor de ploeg enorm afgenomen maar dat neemt nu wel weer iets toe door het feit dat ze ervoor kiezen om de gehele ploeg uit de Giro te halen na de positieve test van Kruijswijk. Ik schreef een paar maanden geleden al dat een ploeg bij één positieve test direct uit koers moet worden gezet. Dat Jumbo-Visma dit doet zonder daartoe gedwongen te zijn vind ik lofwaardig.

Rahim Vlasblom
admin

Engels heeft toch bij de NOS gezegd dat ze dit overlegd hebben met de renners en die staan achter de beslissing.

Rawolf

Bouwman en Foss waren in goede vorm, mogelijke kandidaten voor de Vuelta inderdaad.

1 2 ... 339 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.