Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 342 ... 396 397
Cycling

Is bij Kruijswijk ook een 2e PCR test gedaan? Om zeker te zijn dat het klopt dat hij positief getest is op Corona.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel de Rooij te lang om de Vuelta te kunnen halen

@harryjohan71 daar ga ik wel van uit... ook dat beleid was in de Giro blijkbaar anders dan in de Tour waar een positieve renner nog een 2e keer werd getest voordat hij de wedstrijd moest verlaten.

S. Morgenstern

Kruijswijk was twee keer positief werd er gisteren gezegd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Morgenstern oke dat had ik dan niet meegekregen

Stoempie

Ik raak echt hotel de botel van dat getest. Matthews toch negatief. Tjv Giro ploeg in quarantaine terwijl behalve Kruijswijk niemand positief is. Het gaat me niet eens persé om de Vuelta. En er zijn eigenlijk ook geen klimkoersen meer dit jaar toch?

Het gaat allemaal zo moeizaam en traag. We zien de gevolgen daarvan. In het wielrennen en ook in de maatschappij. Terug bij af.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "heeft niets met de grote van de selectie te maken maar met de keuzes die ze maken als ploeg. Je zou best kunnen starten met een aantal renners vanuit de RVV selectie aangevuld met jongens uit de Academy, maar blijkbaar vinden ze dat niet de ideale voorbereiding."
Het heeft er natuurlijk wel mee te maken, maar wat je zegt het gaat ook om keuzes.
Want Mathieu van der Poel gaat wel in de Driedaagse Brugge-De Panne van start en een hoop concurrenten met o.a. DCQS, Ineos, UAE en Sunweb rijden wel de Scheldeprijs.
Wat @Michiel De Rooij aangeeft. Het gaat allemaal zo moeizaam en traag.
Voorbeeld: CCC in de problemen en wie pakt meteen door, ja DCQS om Masnada meteen binnen te halen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ze hebben denk ik gewoon de afweging genomen om in deze onzekere periode zoveel mogelijk alleen de WT koersen te rijden (ze zouden normaal natuurlijk ook nog P-R rijden) en dan is de Scheldeprijs zonder sprinter niet echt nodig, zeker ook het risico daar altijd op valpartijen. Het had echt geen meerwaarde gehad.

Murcia

DQS had dan ook behoefte aan een klimmer en TJV niet. Als je al Primoz, Tom, Sepp, George, Tobias, Sam, Koen, Chris, Robert, Steven, Antwan, Jonas en Gijs als klimmers (kopmannen en knechten ) voor 2021 aan boord hebt zie ik niet in waarom het niet aantrekken van een klimmer als Masnada betekend dat TJV slecht handelt. Een veertiende klimmer in de selectie voegt dan niets toe.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Wat dat betreft ben ik 't met je eens. Het is wederom schandalig hoe sprinters zich verhouden t.o.v. elkaar.
Nu weer Ackermann die opzichtig een collega in gevaar brengt.
Maar @FritsvanHoefelen heeft wel een punt met waarom Kooij en ploegmaten niet werden ingezet om bijvoorbeeld wedstrijdhardheid op te bouwen.

Stoempie

Met moeizaam en traag doelde ik op Corona en co. Niet op het binnenhengelen van nieuwe renners

Laatst gewijzigd
Murcia

Kooij heeft dit jaar al kunnen proeven aan de profs bij Coppi e Bartali en ik vind het juist verstandig dat ze een achttienjarige gewoon de tijd geven. Hardheid opdoen kan volgend jaar vanaf juli en dat is vroeg genoeg voor mij. Zonder Groenewegen rijd je hier als ploeg voor spek en bonen mee en ontkom je er niet aan om knechten voor Wout zondag hier in te zetten. Dus 0% kans op een overwinning vandaag en het risico dat je een waardevolle knecht kwijt raakt.

FritsvanHoefelen

'@murcia je fietst dus alleen mee in een koers als je zekerheid op een topprestatie hebt? Dan snap ik het terugtrekken uit de Giro ook

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Aan deze wedstrijd zou ik een nog vrij onervaren sprinter nog even niet blootstellen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

DCQS heeft Stybar na Vlaanderen nodig in de Vuelta. Dat had hier aanleiding geweest om die langspeelplaat over de krappe selectie weer eens onterecht (ook wat betreft de Scheldeprijs zijn er geen goede argumenten genoemd waarom het aangehaald moest worden) op te zetten. Iedere ploeg maakt wat dat betreft zijn eigen afwegingen en zet zijn selectie in zoals ze zelf denken er het meeste uit te halen.

S. Morgenstern

Jumbo ziet de Scheldeprijs niet als een goede aanloop naar Vlaanderen. Kooij heeft een maand geleden zijn seizoen geëindigd. Welke aanleiding is er om met die gegevens te verwachten dat ze er Kooij uit gaan spelen om voor een ereplaats te rijden?! Kooij had zijn seizoen een maand moeten rekken en de knechten van Van Aert hadden een koers moeten rijden die ze niet optimaal vinden richting zondag. De toegevoegde waarde lijkt me minimaal.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@FritsvanHoefelen
in een typische sprinterskoers als de Scheldeprijs, deelnemen zonder sprinter lijkt mij geen topprioriteit voor een ploeg die keuzes moet maken door het overvolle programma. Voor mij persoonlijk is er geen man overboord als ze hier hadden gestart maar ik vind de keuze om je beste ploeg inzetten voor Gent-Wevelgem, RVV en De Panne als WorldTour wedstrijden te billijken.
Als je als ploeg op drie terreinen wilt meedoen, klassiekers, rondewerk en sprints dan is het jammer dat je deze koers mist maar ik begrijp de keuze.

Yeez

Bizar eigenlijk hoeveel mensen hier eigenlijk constant aan het zeiken zijn. Over transfers, over wedstrijden, over opstellingen, over corona en over andere beslissingen. Dat is geen kritische fan, maar een gefrustreerde zeiker die nooit genoeg heeft

Rawolf

We kunnen hier allemaal feest gaan vieren maar dan heb je aan 3 paginas genoeg ipv 346 :p

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Dat hoef je niet toe te lichten. Het ging vanzelf.:)
@Murcia
Ik denk dat Kooij wel eerder wordt ingezet. Groenewegen is nog steeds een groot vraagteken. Die zien wij ook pas weer in maart 2021 en dan niet op volle oorlogssterkte. Anders wordt 't weer met 6 man aantreden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat je moet uitkijken dat je niet teveel fixeert op je eigen ploeg en dat niet afzet tegen andere ploegen. Je kan niet 30 toppers in je team opnemen.... iedere ploeg heeft zo zijn speerpunten en een daarop afgestemde ondersteuning. Maar om nu nog steeds te denken dar TJV er nog wel een renner bij gaat halen lijkt me een beetje grenzen aan koppigheid.

kelderfan

'@rahimns
Iedere ploeg heeft ook zijn zieke of gevallen renners. Of zoals bij Dylan Groenewegen.
Dat iedere ploeg zijn eigen speerpunten heeft is begrijpelijk. Want daar ging mijn verhaal over 't Vlaamse klassiekerwerk.

S. Morgenstern

Dat is vast nieuwe informatie! Wellicht moeten we Zeeman even inlichten dat er ook blessures en zieke renners zijn. Heeft hij vast over het hoofd gezien.

Yeez

'@rawolf niet alleen maar vreugde, maar alles wat de meesten hier niet aanstaat of persoonlijk tegenvalt wordt tegenaan geschopt. En meestal totaal ongenuanceerd en onrealistisch door frustratie en een achterlijk verwachtingspatroon. Wees blij dat de jaren 15/16/17 achter ons liggen en we fan zijn van een topploeg. Kritiek hoort er uiteraard bij, maar het begint nu gewoon lachwekkend te worden

Stoempie

Relax Yeez. 👍🏾

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het heeft natuurlijk weinig zin om 10 renners voor de klassiekers op je rooster te zetten omdat er wellicht iemand wegvalt... iedereen wilt een mooi programma rijden en dan moet je dat goed kunnen verdelen en dan is een vaste kern van 8 voor de klassiekers in principe voldoende en als je in de problemen komt kan je nog terugvallen op een renner als Van Emden of Pfingsten en ook bv nog Groenewegen in bepaalde koersen.

1 2 ... 342 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.