Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 344 ... 396 397
horsm

Klote dat Kruijswijk toch echt ziek is geworden.

kelderfan

Dat is zeker klote om te horen. Ik hoop dat hij snel geneest en er geen nare gevolgen van overhoudt.
@Fanny
Bedankt voor 't leesplezier. Hopelijk zet Koen zijn ontwikkeling door in het nieuwe seizoen.

Cycling

Leuk verhaal van Koen Bouwman.

Poeksel

Off topic: https://www.nu.nl/buitenland/6084275/brabantse-crimineel-opgepakt-in-spanje-verdween-in-2017-na-veroordeling.html

Ik moest aan een TJV-hater denken ;)

Yeez

hahahhhahaha je zou het wel denken

tdola

Dacht precies hetzelfde, lol.

Hopelijk gaat Vuelta door, en kan tjv mooie resultaten behalen. Na 1e zondag is er al veel meer bekend, 1e week etappes 1, 2, 3 en 6 bergetappes meer of minder. Etappes 4, 9, 10, 14 (?) en 18 echte sprintetappes die wrs door sprintploegen (bora, Deceuninck quickstep) gecontroleerd gaan worden.
2e week etappes 8, 11 en 12 berg.
3e week etappe 13 dumoulin voor itt!? 17 etappe laatste berg.
5 (of 4) sprintetappes en 1 itt.

Als Roglic en dumoulin in orde zijn en na de eerste 3 ritten de leiderstrui in handen, dan zou t best mogelijk zijn dat we tjv in totaal 12 dagen op kop vh peloton zien denk ik. Kortom: Martens, hofstede en vingegaard, maak je borst maar nat.
Idealiter al veel renners na 1e week op flinke achterstand, zodat je niet al te hard op kop hoeft te rijden.
Itt gebruiken om voorsprong uit te breiden of te nemen.
Kuss, bennett of Gesink keer mee evt in etappe 8, 11, 12 of 17 om etappe uit de vlucht te pakken, of zich zn terug te laten zakken.
T klinkt zo simpel, maar of het zo gaat lopen!?
Movistar met soler, mas, Valverde grote concurrent? Froome voor de verrassing (denk t nu niet). Pinot, buchmann, Martin, nieve, de la Cruz, formolo? Ik denk als grootste concurrent carapaz.

Poeksel

Als we de bookmakers mogen geloven gaat het tussen Roglic en Dumoulin (https://www.nicerodds.co.uk/vuelta-a-espana)
Het parcours is ook wel gunstig, grootste vraagteken lijkt me of Roglic wel voldoende uitgerust is. Voordeel is dat er na de tijdrit nog maar één zware bergrit is.

Murcia

De top 5 qua Vuelta favorieten voor mij in willekeurige volgorde: Pinot, Carapaz, Dumoulin, Mas, Roglic
Daarachter zet ik Martin, Valverde, Martinez en de la Cruz. Froome kan ik mij gewoon niet voorstellen. Ook in Luik en daarvoor de Tirreno was het kommer en kwel. Hoe het met de vorm van Primoz en Tom is gesteld? Geen idee, maar met deze ploeg achter zich moeten ze haast wel meestrijden om de eindzege. Deze ploeg is gewoon samengesteld voor het AK in mijn ogen.

tdola

Vlasov zou ook nog de Vuelta kunnen starten, dat lijkt me dan wel een gevaarlijke klant. En zou zelfs kunnen dat lopez nog start.

Geen buchmann bij bora iig.

Edit: Astana start met Vlasov en sterk team. Mag wat mij betreft bij de favorieten.
Astana, Movistar, Ineos en TJV de sterkste teams en meeste kans op eindzege!?

Laatst gewijzigd
Moski

Zou Steven Kruijswijk op tijd hersteld zijn om deel te nemen aan de Vuelta?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Moski er was al bekend gemaakt dat Steven in quarantaine moet en is ook echt ziek geworden, daarnaast heeft de ploeg de selectie al gepresenteerd. Nee Steven gaat de Vuelta niet kunnen rijden helaas.

AWestie

'@moski Nee sorry, dat is echt nooit aan de orde geweest + de selectie is al bekend. Hij is nu in ieder geval ziek (of althans hij heeft symptomen werd gemeld) en puzzels aan het maken (zie zijn Instagram). Hij zou eerst volledig klachtvrij voor een goede periode moeten zijn om de deur uit te mogen.

kelderfan

Dat wordt een leuke clash de RVV. DCQS gaat de koers hard maken met als joker Julian Alaphilippe in het wiel van de kemphanen Wout Van Aert en Mathieu van der Poel. Dat is dan twee Fransen tegen een Belg.;)
Maar hoe gaat TJV dit aanpakken. Als ik @Yeez mag geloven dan heb je Taco van der Hoorn, Timo Roosen en Maarten Wynants om Wout te beschermen. Dan zie ik Mike Teunissen en Amund Jansen in de rol om de vroege aanval van DCQS te controleren. Dan kan Pascal Eenkhoorn in het wiel van Alaphilippe meerijden en zo in de buurt van Van Aert blijven.

tdola

Teunissen niet fit dus lindeman valt in.

Net als kruijswijk, de plus, groenewegen prutjaar voor teunissen.

Hopelijk erg goede dag voor jansen, eenkhoorn, Roosen. Om laat in de koers nog ondersteuning te hebben. Lindeman, vd hoorn, wijnants zullen 1e 150-200 km hun werk doen. 1 van deze in vlucht zou mooi zijn , maar niet makkelijk, willen andere topteams Wrs niet laten gebeuren.

kelderfan

Dat wordt dan heel moeilijk voor Wout Van Aert. Juist nu het de laatste kans is om een Vlaamse klassieker te winnen, blijkt maar weer dat ik gelijk heb met de mindere ondersteuning voor Wout. Dan is het te hopen, dat Amund weer eens van voren gaat koersen.

kelderfan

'@tdola
Je hebt gelijk, dat er wel erg veel TJV-renners een minder goed jaar doormaken.
Met vooral Kruijswijk, De Plus, Groenewegen en Teunissen, die door valpartijen, overbelasting en ziekte er erg vaak niet bij konden zijn.
Wat Dylan betreft nog geen enkele info over hoe lang hij niet mag/kan koersen.

Yeez

Elke keer maar weer diezelfde non discussie

kelderfan

Ja, @Yeez
Dit forum is ook alleen bedoelt om alles te ontkrachten en dan nog jouw non-discussie; zo kan je de blaadjes wel vol kliederen met nonnetjes.;)

$kedel

Hoe kunnen we zo blind zijn geweest voor de armoedige ondersteuning voor v Aert?

Cycling

JV heeft een prima seizoen gedraaid. Tuurlijk wil een fan nog meer wedstrijden winnen, maar als fan moet je ook realistisch zijn. Dit seizoen heeft vooral geleerd dat de toppers van afgelopen jaren overvleugeld worden. Het heeft dan ook weinig zin om namen aan te trekken. Hier wordt daar mijns inziens veel te veel op blindgestaard.

S. Morgenstern

Balen zeg voor Teunissen. In zo'n kort seizoen loop je op deze manier met twee tegenslagen direct alles wat er toe deed volledig mis.

Hopelijk is hij de enige en blijft de rest wel fit.

Laatst gewijzigd
$kedel

Stilte voor de storm?

Yeez

We kunnen nu wel concluderen dat de selectie niet sterk genoeg is om een topfavoriet te ondersteunen

tdola

Ben t niet vaak eens met Kelderman, maar als je op dit moment de ondersteuning voor van aert kijkt, is dat ondermaats. Peloton van man of 80 met maar 1 ploegmaat in de staart van die groep (Jansen?).
Teleurstellende eenkhoorn en roosen vnl, die zouden hier gewoon bij moeten zitten. En je mist helaas dus teunissen.
Selectie 2021 wrs compleet, of toch nog ergens een potje vinden voor een superknecht?
Of er moet een goede reden zijn waarom die mannen nu niet meekunnen.

Wat mij betreft mag van aert met vuist op stel slaan.

Rawolf

In de ronde van Vlaanderen met de makkelijkste aanloop van de laatste 20 jaar zit Wout van Aert geïsoleerd in een groep van 60+ man op 50km van de streep.

Ik ben fan van zowel Jumbo als Wout maar dit is gewoon een dikke streep door de rekening van die laatste. Dit kost je overwinningen, Gegarandeerd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 344 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.