Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 346 ... 396 397
kelderfan

'@tdola
Met de Vuelta-ploeg is niets mis. Dat wordt wel 't toetje. Hopelijk zet Dumoulin zijn weg naar de top voort.
Maar ik verwacht toch Roglic aan de top van het klassement.

Yeez

Het is natuurlijk niet zo dat de ondersteuning goed genoeg is, omdat Wout nog nooit in zo’n situatie is gekomen. De ondersteuning was vandaag ondermaats toen de finale begon.

Murcia

Een betere ondersteuning had vandaag aan het koersverloop niets verandert, Je kan best vinden dat die tegenviel maar bepalend was het uiteindelijk niet, Asgreen en Lampaert kunnen naar de drie voorop rijden maar doen dit niet. Heb je een geweldige ondersteuning als DQS en verpruts je dat door de druk bij Bettiol en Madouas te leggen. Het gemis van Mike deed zich voelen en Amund was niet goed genoeg. Tegelijkertijd hebben Taco en Timo, Maarten hun werk kunnen doen en was jammer genoeg Eenkhoorn niet op de afspraak. Maar in dit soort wedstrijden trekken in 9 van de 10 gevallen de echte winnaars aan het langste eind. Een goed voorbeeld vandaag was Trek, lekker veel in beeld op kop van het peloton om in de finale Pedersen als eerste te zien lossen van de favorieten. Die ondersteuning leek dus beter maar was nutteloos door een kopman die niet goed genoeg was..Alleen DQS is echt beter gestoffeeerd in dit werk en dat heeft ze dit jaar geen enkele zege in een monument of topklassieker opgeleverd dacht ik.

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Beste Kelderfan, in plaats van 10x per dag te roepen dat Wout te weinig ondersteuning heeft, welke aanpassing wil je dan zien? Het is zo makkelijk om alleen maar versterking te roepen. Wil je dat ze afscheid nemen van klimmers? Moeten ze de sprint trein opofferen en het Dylan alleen laten uitzoeken (of Dylan weg?)? Hoe zou jij budget vrij maken voor extra ondersteuning voor Wout?

Er is geen ploeg die op alle 3 de terreinen mee doet, het is overduidelijk dat er keuzes gemaakt moeten worden. Ipv als kapotte grammafoonplaat te roepen om ondersteuning, wat zou jij veranderen?

S. Morgenstern

Wat Murcia zegt; vandaag was de ondersteuning niet een verhaal van de koers. Behalve dat ze hem terug moesten brengen na de valpartij en de ondersteuning in de eerste uren, hebben ze (of hun afwezigheid) geen invloed op het verhaal van de koers. Had een afstoppende Teunissen erbij beter geweest? Ja, natuurlijk. Werd het vandaag gemist? Nee.

Moski

Wout is de coureur van het jaar, zonder twijfel!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@SS3000NL is wel een goede vraag... die zie ik voor meerdere om te beantwoorden. Hou zouden jullie de selectie willen veranderen als je dus geen extra renners mag toevoegen, hoef je even geen rekening te houden met budget. Waar zou je schuiven binnen de selectie kijkend naar de type renners.

Reden

Meer ondersteuning had ertoe geleid dat Wout zijn knecht(en) op kop had gezet: dan hadden ze vdPoel en Flip nooit meer terug gezien

Murcia

Natuurlijk zou ik graag 1 of twee renners voor het vlaamse werk er bij hebben die er meteen staan, Maar de realiteit is dat je met het beschikbare budget dit alleen maar kan realiseren door een Groenewegen ondanks een doorlopend contract te laten gaan aangezien hij een van de grootverdieners is. Toch al snel in de buurt van een miljoen of meer denk ik. Dat vind ik gezien zijn bewezen kwaliteit onverkoopbaar voor een nederlandse ploeg. Dan rest er de optie om de bestaande vlaamse kern met nu ook Nathan erbij te ontwikkelen. Ik persoonlijk had verwacht dat met name Timo beter zou worden maar hij lijkt stil te staan. Pascal ben ik niet ontevreden over al was vandaag niet het beste voorbeeld van zijn groei. Aanwinst Dekker was goed pre-corona maar werd na de hervatting niet beter. Is nochtans wel een renner met mogelijkheden. Mike zijn seizoen werd gekenmerkt door blessure en ziekte maar in GW was hij goed genoeg en ik hoop voor hem op een revanche in 2021. Nogmaals als er al extra geld komt zal dit in eerste instantie in het verlengen van Wout zijn contract gestoken moeten worden. Het ondersteuningsverhaal wordt irrelevant op het moment dat Wout vertrekt na 2021.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Wout heeft al mooie uitslagen gereden waarbij hij in de finale weinig tot geen ondersteuning had van ploegmaten. M.a.w. Wout kan heel goed zijn eigen boontjes doppen als het er op aankomt. Gevoelsmatig vind ik de klassiekerformatie in de breedte ondermaats, maar het is pas een probleem als Wout het een probleem vindt. Voelt Wout zich op deze manier als een vis in het water, dan is er niks aan de hand. Misschien vindt Wout het juist wel lastig om een mede kopman en/of schaduwkopman naast zich te dulden. Maar mocht Wout voor lange tijd uitgeschakeld zijn, oei dan heeft TJV in dit soort klassiekers een probleem met deze selectie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh de ploeg heeft jarenlang natuurlijk gesukkeld in de klassiekers en het halen van Wout was het plan om daar betere uitslagen te rijden, er is dan ook geen plan b in dat geval. Meerdere ploegen hebben natuurlijk dat probleem, alleen DCQS kan op dit moment terugvallen op een andere renner. Kijk maar naar Bora zonder Sagan blijft er daar ook weinig over. CCC zonder Van Avermaet en zo zijn er wel meer ploegen. Dat is een bewuste keuze.

Rawolf

In kwantiteit is de klassieke ploeg mijns inziens prima, er mist enkel 1/2 renners die een finale kunnen rijden.

Wat in de eerste plaats ten koste zou kunnen gaan van Groenewegen/ sprintfocus. Daarvoor is toch al bijna geen plaats in de grote rondes. Met de volle focus op het klassement in de Giro en Tour. Wat moet Groenewegen dan? In de Vuelta gaan rijden is ook zijn capaciteiten niet benutten.

Dat andere ploegen niet de klassieke ploeg hebben is natuurlijk onzin, vandaag waren er wel 10 ploegen in blok beter. Als je Wout van Aert, de topfavoriet voor zo'n beetje elke klassieker de komende jaren in je ploeg hebt moet je die ondersteuning geven.

MvdP, Sagan, GvA etc daar worden hele ploegen voor opgericht en hier word net gedaan of Wout van Aert leuk voor erbij is en je die wel tevreden kan stellen met Pascal Eenkhoorn

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf ik weet nu niet op wie je precies reageert, want ik heb niemand zien zeggen dat andere ploegen geen klassieke ploeg hebben. Ik had het erover dat er weinig ploegen meerdere renners hebben die top 10 kunnen rijden. De meeste ploegen leunen op 1 kopman. Maar misschien reageerde je op iemand anders. Maar volgens mij heeft niemand het erover dat Wout er maar een beetje bijhangt, volgens mij neemt de ploeg hem heel serieus.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Wout heeft dus de sleutel. Vindt hij het prima zo, dan is er niks aan de hand.

Rawolf

'@rahimns, vandaag in de Ronde van Vlaanderen word de 2e renner van Jumbo 104e. Dat is heel wat anders dan net geen top 10 rijden.

Niemand zegt het letterlijk maar als je deze ploeg rond Wout van Aert sterk genoeg vind dan hangt Wout er inderdaad wel een beetje bij ja. Hoe de ploeg daar over denkt geen idee, misschien verwachten ze dat Van Hooydonck die rol in finales kan vervullen maar ik zie voorlopig weinig tekenen dat hij dat zou kunnen.

Murcia

Ik heb ook niet het idee dat iemand hier denigrerend doet over Wout, maar het blijft een feit dat als je met het bestaande budget de huidige ambities mbt grote rondes AK, Klassiekers en sprints wil waarmaken een extra impuls voor de klassiekers ten koste gaat van of de beste sprinter of het laten gaan van een AK man of twee of drie klimknechten. Dan kunnen wij wel met namen komen voor het voorjaar en de ondersteuning van Wout, Prima, maar dan moeten we ook accepteren dat de ploeg een veer zal moeten laten op een van de andere terreinen. En ik durf te wedden dat een vertrek van Dylan bv hier dan weer bekritiseerd zal worden. Behalve INEOS en in iets mindere mate de Emiraten is er geen ploeg die ontkomt aan het maken van keuzes op basis van de financiën.

SS3000NL

Afstappen van de ambitie om elk jaar in alle 3 de GTs mee te doen, 2 is ook goed. Dan had ik het vertrek van De Plus niet opgevangen, Oomen is een goede renner maar bij 2 rondes niet nodig. En ipv Oomen en Van Hooydonck 1 echte helper gehaald voor het voorjaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf het is wel een uitslag op zich natuurlijk... de meeste 1daagse koersen heeft de ploeg Teunissen in die groep daartussen zitten en van Hooydonck eindigt ook continue in de groep van eerste knechten rond die 40e stek. Ik denk dat wij ons drukker om die ondersteuning maken dan binnen de ploeg zelf.

tdola

'@rahimns
Ik ben t vaak met je eens, maar in deze vind ik dat je de zwakke prestaties vd helpers in deze klassiekers wat teveel verdedigd. Je goed recht, maar ben t er niet mee eens.
In dit geval maakte het niet uit voor t koersverloop, gelukkig, maar dat had zeker anders kunnen lopen.
Kan me niet voorstellen dat de ploegleiding hier zich niet enigszins druk om maakt.

Van hooydonk zat iig wel bij de 1e 50, lol.

Wat ik zou veranderen? Ik zeg het met pijn in mijn hart, want gun hem echt het beste, maar kruijswijk gaat ben ik bang weinig winnen. De 3 kopmannen strategie in tour geloof ik niet helemaal. Ik denk dat kruijswijk wel voor flink bedrag op de loonlijst staat.
Dus zou salaris van kruijswijk flink inkrimpen of evt zelfs afscheid nemen. Van de besparing goede knecht van aert proberen te halen.

Rawolf

Wat SS3000 zegt, bij de bevestiging van de komst van Oomen heb ik ook al de opmerking gemaakt, dat geld had je ook aan een klassieke knecht kunnen besteden. Klimmers zijn er nu wel voldoende.

Yeez

Als ik keuzes moest maken, liet ik Groenewegen gaan (zeker met de sprints van Wout en de opkomst van Kooij en misschien nog Dekker) en haalde ik van dat geld een type Asgreen en een goede klimmer om op die twee vlakken (klassementen en klassiekers) een extra subtopper te hebben. Dat zou van dat salaris van Groenewegen ook goed moeten lukken

ti-raleigh

Groenewegen nu in de steek laten, no way. Bovendien waren hij en Roglic het die de ploeg naar de top hebben gebracht.

veld

Zou Van Baarle niet de oplossing kunnen zijn? Hij zal wel aan de prijs zijn, maar dan heb je ook wat m.i. De sponsoren eens diep in de ogen kijken kan wellicht helpen. Dat zal voor zoiets zeker nodig zijn, want Van Aert en Roglic verdienen elk wel een opslag van ca. 1 m dunkt mij. De andere toppers worden m.i. al rijkekelijk beloond voor hun prestaties. Wel zullen ook
Kuss en Bennett wel opslag willen, en dst verdienen ze ook.

Iets heel anders. Tijdens de hele Tour zowat zat ik steeds te denken wat rijdt Roglic toch dicht op de kant. Volgens mij verspeel je daar veel meer energie dan ergens in het midden van de driehoek. Die energie kwam hij misschien net tekort in die tijdrit.

S. Morgenstern

Van Baarle zou ongetwijfeld de oplossing zijn voor het hebben van een extra renner in de finale en dat had dan inderdaad in plaats van Oomen kunnen zijn. Wat dat betreft kun je vinden dat ze hun vrijgekomen budget voor volgend jaar verkeerd hebben ingezet. Ik vind het probleem echter aantoonbaar niet groot genoeg om zo'n oplossing nodig te vinden, dus wat mij betreft hebben ze gewoon de goede keuze gemaakt.

Na een geweldige koersdag het weer eindeloos over die keuze hebben, terwijl hij totaal geen effect zou hebben gehad op de koers, blijft hoe dan ook nutteloos.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Och, gewoon een beetje kletsen over wielrennen is leuke tijdsbesteding. Zo nutteloos vind ik dat niet. Maar niemand verplicht je.

1 2 ... 346 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.