Quote: "Je bent vast wel in staat te bedenken hoe dat werkt in de echte wereld."
Jij bent ook wel in staat om te bedenken, dat Wout wat beters mag verwachten in de ondersteuning, als hij gaat bijtekenen. Want nu was de ondersteuning wel erg matig te noemen. Want TJV heeft een keer Wout teruggebracht voordat de finale begon. Gelukkig voor Wout zat de hele ploeg achterin toen het gebeurde. De valpartij van Wout kwam juist daardoor. Zijn opponent Mathieu van der Poel is door zijn ploeg constant van voren gehouden. Dat heb je natuurlijk gemist.
Ik ontken niks, maar wat schieten we ermee op? Het is inmiddels wel duidelijk dat jij versterking wilt en morgenstern de noodzaak er niet van inziet (of het is budgettair niet mogelijk). Moet dit topic dan nog 5 bladzijdes volstaan met eigenlijk hetzelfde? Zonder er iets mee op te schieten verder, want het is al duidelijk
'@Kelderfan je hebt ook geen antwoord gegeven op de vraag die eerder gesteld is.... hoe zie jij dat voor ogen dan. Ten koste van wie moet die extra versterking er in jou ogen dan komen.
Daarnaast is Bianchi tot eind 2020 nog steeds de fietsensponsor dus logisch dat die er nog steeds bijstaat in de communicatie.
TJV geeft met het nieuws dat ze WvA langer willen binden natuurlijk het signaal ook af dat ze willen verbeteren in ondersteuning. En dat gaan ze vast ook doen als het contract eenmaal is verlengd, alleen dit jaar niet. Een opsomming:
1. Dit is een gemankeerd jaar, met ook gemankeerde selecties. En met dus ook teams die uitzonderlijk veel beter voor de dag kwamen gister dan anderen.
2. Vaak zat zitten er genoeg geel-zwarte mannen voorin mee bij klassiekers. Gaan we deze discussie echt ieder jaar 1 keer opvoeren als de kopman alleen zit op een opmerkelijk vroeg moment?
3. Het moet maar weer een keer herhaald worden: het team heeft al aangegeven dat de selectie VOL zit.
4. Als er één positie moeilijk te scouten en weinig beschikbaar is, is het wel de gegarandeerde top 10-20 renner. Bij klassiekers én in de bergen.
5. Volgens mij maakt TJV er juist beleid van om ondersteuning te laten groeien. Zie bijvoorbeeld Eenkhoorn die groeit in zijn rol en de renners die ze voor komend jaar halen. Gewaagd want geen garantie op succes, maar ik vind het persoonlijk sympathieker.
6. Alleen bij UAE en Ineos reikt het budget tot de hemel. Dus allemaal leuk dat Jumbo goed uit de crisis komt voorlopig, het geld gaat er echt niet meer van rollen bij het wielerteam.
'@horsm
Kuss zou voor mij ook prioriteit nummer één hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat Trek en Ineos wel een zak geld overhebben voor die jongen. Ik denk zomaar dat UAE hem ook een smak geld zal bieden om voor Pogi te gaan rijden. Ik weet niet hoezeer Cervélo zich richt op de Amerikaanse markt, dat zou nog kunnen meespelen.
'@rahimns
Quote: "hoe zie jij dat voor ogen dan. Ten koste van wie moet die extra versterking er in jou ogen dan komen."
Ten 1e. zie ik niet waarom dat ten koste moet gaan;
Ten 2e. TJV heeft voor volgend jaar 26 renners; gezien 't verhaal van Zeeman, denk ik dat er nog iemand bijkomt, als de deal met Wout doorgaat en daar ga ik vanuit.
Ten 3e. Kun je met Van Hooijdonck en Dekker niet het verlies van Jansen, Van der Hoorn en Wynants opvangen; hopelijk kan @Yeez dat nog begrijpen, want het is niet alleen opvangen, maar ook niet beter maken van de Vlaamse kern.
====
Wat Sepp Kuss betreft, denk ik en hoop ik dat zij die jongen ook gaan verlengen.
Wat Sam Oomen betreft hoop ik, dat hij weer in de buurt van Laurens gaat komen, want ik ben ook een beetje fan van Sam Oomen.
Mijn gevoel zegt dat Bennett na 2021 nog weleens zou kunnen verkassen om een ultieme poging te wagen als kopman. Voor zijn val in de tour liet hij een niveau zien wat hij nog nooit heeft laten zien. Zijn jaren komen ook nu.
Kruijswijk verwacht ik wel te verlengen. V Aert en Kuss vind ik lastig, al denk ik dat ze met goed aanbod wel gaan blijven.
Ik vermoed dat Zeeman zijn uitspraken betekenen dat Wout gaat verlengen, anders hoef je nu niet publiekelijk aan te kondigen dat je snel een akkoord verwacht aangezien ik mag aannemen dat hij deze herfst bedoelde toen hij sprak over het einde van de onderhandelingen. Salaris zal hoog zijn, Wout kan praktisch vragen wat hij wil nu maar ik denk dat de sponsors buiten het budget om dit wel voor elkaar kunnen krijgen. De ondersteuning is een never ending story aan het worden waarbij de waan van de dag vaak regeert. Feitelijk zat TJV in GW goed met twee renners bij de beste vijftien en had Mike ook in de RVV zeker bij de eerste 40 gezeten, daar durf ik wel wat op te wedden. Sommigen vergeten mijns inziens wel heel makkelijk dat met een budget van +- 20/22 miljoen je niet zomaar twee topknechten ophaalt voor Wout. Niet alleen financieel ( Roglic 2 miljoen, Kruijswijk +- 1,5 miljoen, Dumoulin 1,8 miljoen, Groenewegen 1 miljoen+ en nu Wout (Bedrag van 4 miljoen klinkt duizelingwekkend) maar ook qua filosofie, de ploeg haalt liever renners die nu nog onder de radar zitten en dus betaalbaar zijn en zich bij de ploeg kunnen ontwikkelen. Dus krijg je pas echt ruimte als een van de grootverdieners vertrekt. Ik zou zelf niet verbaasd zijn als Steven na volgend jaar vertrekt. De andere kopmannen voor het AK zijn jonger en presteren beter(Roglic) dus zou een vertrek van Steven (dan 34) ruimte kunnen vrijmaken.
Probleem 1: niet in willen zien dat het halen van een extra top vijftien renner voor de klassiekers, sowieso ten kosten gaat van iets anders. Dat budget is niet alleen iets wat die vervelende figuren je hier steeds voor de voeten werken als rem op je fantasie, maar ook gewoon iets wat in de werkelijkheid een beperking is.
Probleem 2: stelselmatig een renner negeren die voor drie jaar (!) is gehaald voor de ondersteuning van Van Aert, in discussies die zich toespitsen op exact die ondersteuning. Aangevuld met het onterecht noemen van een renner die volgend jaar nog gewoon aanwezig is, waardoor er aan beide kanten van de weegschaal onterecht dingen niet goed worden gewogen.
'@Morgenstern, je komt enigzins denigrerend over.
Wat je zou kunnen doen om budget vrij te maken voor die broodnodige kwalitatieve versterking in de klassiekers is al meermaals benoemd.
Het zou overigens ook een optie zijn het intern op te lossen, koersen als Strade Bianche en de Ronde van Vlaanderen zijn ook voor klimmers vaak een bucketlist item. Als je volgend seizoen daar Dumoulin/Roglic kan opstellen heb je al 1 renner die een finale kan rijden.
Voor koersen als Gent - Wevelgem en Roubaix is er niet direct versterking nodig, het gebrek ligt vooral bij de koersen waar Teunissen niet met de beste meekan.
'@kelderfan
Het bedrag van 4 miljoen zingt rond, maar lijkt mij echt hoog. Aan de andere kant verdient de alleskunner tot nu toe in het peloton Sagan vijf miljoen en zit Wout in een luxe positie. Ik kan mij echter niet voorstellen dat men bij TJV zijn salaris zover uit de pas laat lopen met in de eerste plaats Roglic. Maar de commerciele waarde van Wout is in Vlaanderen immens en dat kan zwaar meewegen. De twee topknechten was een opmerking aangezien jij en anderen de ondersteuning ondermaats vinden maar zonder namen te noemen kan ik er vanuit gaan dat deze in tegenstelling tot Tom en Wout niet buiten het budget om kunnen worden gehaald. Wat betekend dat je budgettaire ruimte moet scheppen. Simpel gezegd, om extra ondersteuning voor Wout te kunnen aantrekken moeten dure krachten vertrekken. Dan is Kruijswijk na afloop van zijn contract in 2021 geen onlogische keuze. Hij is dan 34 , wint eigenlijk nooit en de twee andere jongens voor het AK zijn jonger en presteren beter (Roglic).
'@Rawolf; voor volgend jaar was dat dus de afweging om Oomen niet te halen. Dat zoiets nodig is, wordt echter niet door iedereen geaccepteerd en dan wordt een discussie over dit onderwerp heel moeilijk.
Intern kan er inderdaad ook nog van alles bedacht worden, dat is een argument dat hier al vaker is genoemd.
'@Rawolf
Ja die @S.Morgenstern weet als beter.
TJV gaat toch bij de budgethouders te rade om Wout te behouden. Daar hoort volgens mij ook de broodnodige versterking bij en dan gaat 't volgens mij niet om een top-vijftien renner; want die liggen vast.
Volgens 't WF-lijstje staat bijv. Gianni Vermeersch op 't lijstje en die heeft nog steeds niet bijgetekend.
@S.Morgenstern
Ga je nu zeggen, dat Affini speciaal gehaald is om Wout bij te staan. Mezgec heeft nu ook een top-vijfentwintig gescoord; die ook maar voor 3 jaar vastleggen.
Nee, dat zeg ik niet nu, dat ze dat in hun persbericht als zodanig hebben gemeld, daar wijs ik je al maanden op. Jij vindt je eigen mening/wens echter belangrijker dan de werkelijkheid, dus negeert dat volledig. Zoals je ook doet alsof Wynants binnen deze discussie als een vertrekkende renner telt, terwijl daar geen sprake van is. Of aanleidingen blijven zien om het over kwantitatieve uitbreiding te hebben, terwijl de selectie al tijden terug als compleet werd gemeld.
'@Murcia
Dat Bora die populaire Sagan heeft vastgelegd voor zo'n bedrag, is natuurlijk geen boodschap voor TJV om dan voor van Aert 4 miljoen te betalen.
Want dat zou hun budget op 't niveau van Ineos brengen en dan moet je Roglic ook gaan opwaarderen naar dat bedrag.
Wat gaat Dumoulin dan roepen.
Ik denk dat van Aert op 't niveau van Roglic en Dumoulin wordt gebracht.
Ik ga ervan uit dat in de gesprekken met Wout ook de knechten voorbij zijn gekomen en dat zal echt niet na de afgelopen periode geweest zijn. Als je Wout wilt houden dan zal dat onderdeel zijn geweest van gesprekken ook al eerder dit jaar en mag je dus aannemen dat het halen van een renner als van Hooydonck ook mede met die gedachte gehaald is. Wout zal daar toch ook over nadenken. Zijn we nou echt zo naief om te denken dat Plugge en Zeeman nu pas opeens bedenken wat Wout nodig heeft om te willen blijven naast alleen het salaris op zijn bankrekening. Ik
'@kelderfan
Ik zei al eerder dat het bedrag rond zingt, en dat het me niet waarschijnlijk lijkt qua hoogte dat Wout dit gaat verdienen. Maar Wout zit in een super onderhandelings positie. Hij is dit seizoen uitgegroeid tot een van de beste of misschien wel de beste renner van dit peloton. Enorme overwinningen + ereplaatsen in de World Tour en WK. Hij kan het zich veroorloven om erg hoog in de boom te gaan zitten. Zijn manager van den Bosch kent de marktwaarde van hem in Vlaanderen als geen ander. Zijn salaris zal niet betekenen dat het budget omhoog gaat want dit gaat buitenom geregeld worden door de sponsoren. Roglic is de enige factor qua mogelijke weerstand want Tom kan niet bepaald moord en brand gaan schreeuwen als je zijn salaris met zijn prestaties tot nu toe gaat vergelijken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.