Quote: "Ja?? Waarom? Omdat ik accepteer dat de selectie voor volgend jaar rond is en niet negeer dat Affini en Wynants er volgend jaar bij zijn? Je ziet niet dat je die conclusie trekt op basis van een handje vol misvattingen."
Wat voor meerwaarde heeft Affini in 't Vlaamse werk dan? Wynants gaat afscheid nemen en zal derhalve zeker niet alle Vlaamse koersen rijden.
Lotto had ook aangegeven klaar te zijn in duidelijke bewoordingen en zie die ploeg is er toch op teruggekomen.
Dus waarom is jouw waarheid weer alles bepalend. TJV bij monde van Zeeman geeft toch duidelijk aan dat zij niet klaar zijn met het zoeken naar versterkingen.
'@tdola
Ja, de Vuelta is weer begonnen met Roglic en Dumoulin tegen Froome en Carapaz is het verhaal.
Dat wordt vandaag weer een leuke strijd om te volgen.
Maar die discussie gaat nog wel even door, omdat TJV bezig is met het verlengen/openbreken van contracten en specifiek het contract van Wout van Aert, die ook nog gaat veldrijden.
Dat gaan we ontdekken. Het gegeven dat ze al langer in hem geinteresseerd waren, ze hem presenteren als knecht voor Van Aert en hem zelfs voor drie jaar tekenen, geeft in ieder geval weinig aanleiding om geen meerwaarde van hem te verwachten. Laat staan om hem volledig te negeren.
Wynants zal mede op voorspraak van Van Aert er toch nog een half jaar bij hebben gedaan. Sowieso mag je aannemen dat hij onderdeel is van de Vlaamse kern en is het onzin om hem als vertrekker van die kern te bestempelen, omdat hij niet alle Vlaamse koersen zal rijden. Dat laatste doet tenslotte nagenoeg niemand. Behalve wanneer Dekker een toptalent blijkt dat er direct staat, mag je Wynants gewoon in de belangrijkste Vlaamse koersen verwachten als belangrijke knecht.
Het zoeken naar versterkingen gaat inderdaad altijd door. Ze zullen daar voor de toekomst in blijven investeren, net zoals ze dus afgelopen maanden hebben gedaan. Niets wijst er echter op dat Zeeman het met die uitspraak over volgend seizoen heeft. Het verlengen van Van Aert gaat tenslotte ook niet over 2021.
'@kelderfan Wijnants neemt afscheid na 11 april. Dat is de dag na Parijs-Roubaix. Daarmee zijn de 'Vlaamse' (tussen haakjes vanwege Parijs-Roubaix) koersen wat betreft de Worldtour in ieder geval afgelopen. Dat hij er wellicht eentje laat lopen tussen Brugge-De Panne (24 maart) en Parijs-Roubaix (11 april) is niet iets heel vreemds. Het klinkt alsof je weer iets zelf hebt afgeleid dat verder nergens te vinden is, om toch maar weer een punt te proberen te vinden wat betreft een te krappe bezetting.
Ik zou Affini in eerste instantie ook vooral zien als goede knecht voor de eerste uren. Daar heeft hij volgens mij sowieso de karakteristieken voor. Wat zijn potentie in het eendagswerk uiteindelijk is, is heel moeilijk in te schatten. Ik zie wel wat tekenen van potentie (Omloop was dit jaar echt niet onaardig voor een 24-jarige met weinig ervaring op dat terrein en ook in een Italiaanse eendagskoers heb ik hem volgens mij eens in een aardige kopgroep in de finale eens mee zien gaan met o.a. Bennett), maar weinig om echt veel van hem te verwachten. Het zou mij niet verbazen als Sanremo hem heel goed ligt, net zoals Van Emden daar altijd heel goed tot zijn recht kwam.
'@Rawolf
Dekker lijkt zeker goed voor 't Vlaamse; maar na Le Samyn wordt 't een stuk minder in o.a. de Czech Tour. Jordi Meeus een ploeggenoot kwam daar een stuk beter voor de dag en ook daarna met mooie uitslagen, maar die wordt opgepikt door Bora.
Dat betekent dat zeker niet alle talenten voor TJV kiezen.
Ik het iemand Affini wel eens 'il trattore' horen noemen. Dat zou een mooie verwijzing zijn naar Declercq van DQS. Wellicht vervult hij de komende jaren wel eenzelfde rol in de voorjaarsklassiekers en vormt hij een waardevolle aanvulling op de klassiekerkern. Feit dat TJV goed scout de laatste jaren, maakt dat ik wel vertrouwen in deze jongen heb.
Wynants koerst nog een voorjaar, maar finale- niveau vertoont hij steeds minder. Beetje de Tankink- rol voor dit en komend seizoen denk ik (ongetwijfeld waardevol trouwens).
Van Hooydonck prima 3e / 4e / 5e man in voorjaarskoers straks, moet bij de laatste 30 - 50 renners zitten. Dekker mag een jaartje 'ruiken' aan het grote werk, moet het jaar daarna een vergelijkbaar niveau bereiken wat mij betreft.
Meest moeten we verwachten van Eenkhoorn (hopelijk zet zijn groei door en wordt hij iets minder grillig), Teunissen (bevestigen top- 20 renner zonder blessures) en Roosen (stagneert dit seizoen een beetje helaas). Grondahl-Jansen is zeer nuttig geweest in MSR, maar geeft toch ook vaak op belangrijke momenten niet thuis. In dat licht is van Hooydonck wellicht 'taaier' en betrouwbaarder.
Wordt er trouwens ook nog een ronde van Spanje gereden één dezer dagen? ;-)
'@Rawolf Startlijst van procyclingstats. Punt van mijn kant was dat het zelfs de grootste/beste/'breedste' ploeg voor het Vlaamse werk weleens kan overkomen dat ze met een mannetje minder aan de start komen, zelfs met een ploeg van 30. Betkent dat, dat er van hun hele HRM niets meer klopt, zeker niet. Net zomin als dat er bij TJV niets zou kloppen van hun HRM als ze met 26/27 zijn en wellicht in het Vlaamse werk niet met 5 man bij de laatste 30 zitten. We weten dat TJV langzaam aan het bouwen is op zowel klassements, sprint, Waals en Vlaams vlak. Gezien het feit dat ze niet het budget van Ineos hebben, zal dat wat langer duren dan een jaar en zal er ook best af en toe een terugslag plaats vinden of een koers zijn waarin de ondersteuning voor een kopman niets is zoals gedacht of gehoopt. Ziet de ploegleiding dat ook, vast wel. Ik geloof echter in hun visie en strategie die achter de geleidelijke verbetering en versterking van de ploeg ligt. Dat je daarbij niet allerlei paniek aankopen doet en soms de tijd pakt om renners te laten groeien, lijkt mij volkomen logisch.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.