Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 351 ... 396 397
Yeez

als het voor de favorieten is dan gaat het denk ik een groepje van 10/12 man worden morgen die gaan sprinten. Dan zie ik Roglic, Valverde of een Bagioli wel ver komen. Als het echt oorlog wordt dan man tegen man

Murcia

Uitstekend van Roglic, die sprong richting de motor en vervolgens het bochtenwerk gebruiken was indrukwekkend. Ploeg als geheel kan ook tevreden zijn. Tom mist (nog) de explosiviteit maar kan straks op de langere beklimmingen nog sterk terugkomen. De hierarchie is echter ook hier duidelijk. Grootste concurrenten lijken nu al Mas en Carapaz te worden. Maar goed er kan nog heel veel gebeuren zie EF Education vandaag.

Rawolf

Ploeg is in de breedte heel sterk in de Vuelta, vooral Gesink man die rijd weer als vanouds.

kelderfan

'@YogiBear
Ik snap wat je zegt, maar als je zo'n kanjer in huis hebt, dan heeft die kanjer toch recht op goede ondersteuning.
In de RVV is 2e. man Teunissen door overbelasting er niet en gaat wel morgen van start.
Dan ontkom je toch niet aan te zorgen voor nog een extra 2e. man. Jansen had die rol moeten hebben, maar gaat vertrekken. Dan hoop je dat Eenkhoorn dat oplost, maar die moet ook nog even groeien.
Dan heb jij 't over paniekaankopen. Nou ik denk, dat Dekker daaronder valt, want nog even langer wachten en je hebt Kooij, Pluimers, Van Veenendaal en Ballerstedt om de overstap te maken naar de Vlaamse kern.
Ik denk, dat dat de reden is om nu nog een klein team te hebben, want de klimploeg is goed in orde, al gaat jammer genoeg De Plus weg.

kelderfan

'@Rawolf
Ja Gesink laat zich goed zien. Terwijl hij geboekt staat als mooi weer rijder.
Maar opvallend dat Paul Martens het leeuwendeel voor zijn rekening nam. Een sterke oudere renner dus.
TJV heeft met Roglic en Kuss twee sterke pionnen in deze Vuelta.

S. Morgenstern

Martens is toch juist mede om deze reden meegenomen naar de Vuelta?! Wat is daar nu opvallend aan?

SS3000NL

Kelderfan, vergeet niet dat Dylan ook gewoon top 40/50 renner is in Parijs- Roubaix en de belofte versie van RVV heeft gewonnen. Die komt ook gewoon weer terug. Ze hebben meer achter de hand dan de mensen die nu in de pers voorbij komen.

Dave87

Dominantie 💪🏻💪🏻

Eerste 17 in de Vuelta (binnen de minuut):
5x TJV
2x MOV
2x MTS
2x UAE
1x AST
1x IGS
1x ISN
1x BOH
1x DQS
1x EF1

Murcia

Dat is inderdaad indrukwekkend, wat als Wout....? LOL In alle ernst een knappe prestatie van de ploeg en ik kan niet genoeg benadrukken wat voor een klasbak Primoz is, voor een super luitenant als Sep moet het heerlijk zijn om je voor hem af te beulen. Ook na de Tour, kop omhoog en onverstoorbaar doorgaan.

Barrygoal

Toch zou ik sepp kuss minder op kop laten rijden. Kuss kan zeker op het podium eindigen als hij zich niet meer op kop begeeft voor roglic. Ik zou m zo kort mogelijk in het ak houden mocht er wat met roglic gebeuren

kelderfan

quote: "Martens is toch juist mede om deze reden meegenomen naar de Vuelta?! Wat is daar nu opvallend aan?"
Hij deed zijn werk prima toch en dat vind ik opvallend in de afbouw van zijn carrière.
Ik hoorde ook, dat hij ploegleider wordt na beëindiging van zijn seizoen.

kelderfan

'@Barrygoal
In de Vuelta zijn een aantal van dit soort aankomsten. Kuss kan dat goed; derhalve zal hij bij Roglic blijven bij dit soort aankomsten.

S. Morgenstern

Martens deed zijn werk inderdaad weer prima, net als in vele voorgaande koersen. Mag eigenlijk geen verrassing zijn, maar goed dat vandaag dan alsnog duidelijk heeft gemaakt waarom hij is meegenomen.

Kuss zal op dit soort aankomsten nog wel vaker de koers openen met een aanval, neem ik aan.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik vind de 12e plek van Gesink vooral opmerkelijk. Hij laat heel wat kopmannen achter zich.

tdola

Jammer dat dumoulin niet beter was vandaag. In de breedte tjv super, kuss en Roglic t prima afgemaakt, Gesink ouderwets in orde, Martens berenwerk op kop.

Ook positief wat mij betreft, movistar deed mee kopwerk eerste deel, en ineos nam laatste klim initiatief.
Denk dat tjv dat ook wel prima vindt, hoeven ze niet de hele tijd alleen op kop. Vandaag zijn door movistar hulp denk ik hofstede/vingegaard wat gespaard.

Bennett, Gesink, dumoulin mee in ontsnapping zou mooi zijn, maar denk dat andere ploegen dat niet zo makkelijk toelaten, maar je moet t zeker als optie houden als tjv zijnde lijkt me.

T zou best kunnen morgen een vlucht met renners die al op meer dan 5-10 minuten staan oid.

Rawolf

Wat ik hoop is dat Jumbo in plaats van te controleren voor de aanval kiest. Laat Dumoulin of Bennett eens aanvallen in plaats van een trein te vormen. Rij eens voor Vingegaard in een punchetappe, die eindwinst is belangrijk en wijs altijd een mannetje aan om bij Primoz te blijven maar het zou heel mooi zijn als Jumbo deze breedte beter kan benutten itt in de Tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf dat is makkelijk gezegd... andere ploegen laten dat vaak gewoon niet toe. Het klinkt allemaal zo makkelijk vanaf de bank.

kelderfan

'@Rawolf
Ik denk dat Kuss, Bennett en Gesink bij Roglic moeten blijven. Als Dumoulin zich goed voelt, dan is morgen de gelegenheid om op de laatste klim voor de aanval te kiezen. De concurrentie laat hem eerder gaan, dan bijv. Sepp Kuss.
Met Vingegaard zou ik nog even wachten.

AWestie

Tom moet zich vooral focussen op de tijdrit, lijkt me mooi. En dan de rest van de ronde weer kilometers vreten zonder nog extra veel vermoeid te raken. Zo krijgen George en vooral Sepp genoeg ruimte om goed te scoren in GC. Kuss kan de beste klimmer worden deze Vuelta (in- of exclusief trui), lekker weg laten springen. Geeft meteen een tactisch voordeel.

Rawolf

Hoezo makkelijk gezegd, ik zeg niet dat het hoeft te lukken. Je kan het allerminst proberen ipv weer met 8 man in slagorde te gaan rijden dag na dag.

Het is ook niet dat ik het daar helemaal niet mee eens ben, soms is het gewoon nodig en de beste optie. Maar het zou toch mooi zijn als daar af en toe eens vanaf geweken kan worden.

Laatst gewijzigd
$kedel

In de vroege vlucht zal dat niet zomaar lukken inderdaad, maar met dit team kun je Kuss en hopelijk Dumoulin/Bennet best eens wat laten proberen.
Laat die Mas,Martin,Chaves,Carapaz etc maar eens flink werken voor hun 2e plek.

Yeez

Het is geen computerspel. Vroege vlucht is sowieso geen optie en movistar en ineos laten echt geen kuss/bennett/dumoulin rijden oo de laatste klim

Glorious

Hofstede maakt een goede indruk dit seizoen. Voor zijn doen natuurlijk maar mag gezegd worden.

Tom kan pas echt laten zien of hij mee kan doen a.s. zondag maar de Tourmalet.
En om Kuss in het klassement te houden zal je hem natuurlijk niet teveel werk moeten laten doen deze week.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Waar zit Vingeaard in de trein? die heeft een aardig sprintje toch? zou het kunnen dat hem vandaag de etappe wordt gegund?

Stoempie

Ik hoorde gisteren dat iig Hofstede hoogtestage geeft gedaan voor de Vuelta

1 2 ... 351 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.