Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 380 ... 396 397
AWestie

Waarom is de helft van het team nu voorin? https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1323956500021301250?s=20 Alleen Martens en Bennett bij Roglic.

Yeez

'@kelderfan wat ik vind dat dylan er zolang uit ligt? Onterecht, maar wat stel je voor? Een tijdelijke nieuwe sprinter halen die voor overwinningen zorgt? 😉

kelderfan

Ik denk, dat Wout & Co. nu voor de overwinningen moeten zorgen. Een sprinter is nu niet meer te halen toch.
Kooij, die moet je lekker ontspannen brengen in de Belgische koersen {positioneren en wennen}.;)
Maar om serieus mee te doen, lijkt mij een goeie renner voor hem erbij geen overbodige luxe.

De Zeboe van de Zoncolan

Ja, als je van Wout verwacht dat hij voor de overwinningen zorgt kun je het hem niet alleen laten doen.....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze hebben het dit jaar inderdaad alles behalve serieus genomen. Hij won ook eigenlijk niets... de ploeg zal ogenschijnlijk toch wel aardig in paniek zijn zo ondertussen...

kelderfan

'@Waarom paniek?
Roglic staat nog steeds op no.1. De ploeg gaat er duidelijk voor om hem daar te houden.
Maar serieus je hebt tot mei een man minder toch.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan misschien lossen ze dat op met het inzetten van renners van de opleidingsploeg. Als je die gebruikt kunnen ze denk ik al een heel eind komen. Misschien dat ze Olav Kooij zijn contract eerder laten ingaan. Oplossingen genoeg die ze kunnen bedenken zonder meteen een extra renner te moeten aantrekken.

kelderfan

'@rahimns
Wat is jouw probleem eigenlijk met een renner extra. De onderhandeling met Wout is nog niet afgerond.
Kooij heeft toch tijd nodig om te wennen in 't peloton. Zijn contract eerder laten ingaan is zeker een goede optie, want die kan wel een aantal Belgische koersen rijden met hopelijk Pluimers dan als zijn vaste lead-out.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb helemaal geen probleem met een renner extra... van mij part halen ze nog 3 renners extra, ik zie het alleen niet gebeuren, anders hadden ze een paar weken geleden niet gecommuniceerd dat de selectie klaar was voor 2021. Ik begrijp niet waarom je twijfelt aan zo'n bericht vanuit de ploeg zelf.

Ik zie gewoon het nut er niet in om hier pagina's vol te schrijven over iets wat totaal niet speelt op dit moment.

Laatst gewijzigd
Murcia

Een extra renner kost geld en de ploeg (lees sponsors) moet nog een miljonair mogelijk maken binnen de ploeg, namelijk Wout. De onzekerheid over de economie in Coronatijd en de omvallende ploegen bewijst dat ploegen niet te pas en te onpas renners gaan aantrekken. DQS denkt er ook niet over om de ploeg naar 32 renners op te trekken en waarschijnlijk blijft de ploeg gewoon op 28 staan. Het enige wat zou kunnen is dat de ploeg als onderdeel van Wout's verlenging nog een voorjaarsrenner aantrekt. Er is een enorm overschot aan beschikbare renners die voor relatief lage salarissen kunnen worden aangetrokken aangezien zij niet veel te eisen hebben en de plekjes nu voor de renners duur zijn. Persoonlijk hoop ik dat de ploeg aan haar eerdere uitspraken vasthoudt en het doet met de ploeg zoals gecommuniceerd voor 2021.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kijk het feit is dat ze Groenewegen tot mei is uitgeschakeld waarschijnlijk. Ik weet niet of de ploeg daar nog tegen in beroep gaat, maar dat zou een afweging kunnen zijn om er toch nog een renner bij te nemen. Maar ik heb het vermoeden dat ze het eerder zullen oplossen met de door mij hierboven aangedragen oplossingen. Maar @Murcia heeft gelijk dat je straks misschien vrij goedkoop een extra kracht zou kunnen aantrekken, maar @kelderfan ik denk dat die kans heel klein is.

Yeez

'@kelderfan wat is de overeenkomst tussen de onderhandelingen met wout en een nieuwe renner voor 2021? Die snap ik niet. Voor 2022 wel. 2021 is al klaar en ligt wout nog onder contract hoor.

$kedel

Als Wout in de contractonderhandelingen aangeeft dat hij graag een extra renner ziet komen voor 2021 dan is dat denk ik vrij snel beklonken...
Maar vooralsnog is dit niet aan de orde inderdaad.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@$kedel ik ga ervan uit dat dit al eerder dit seizoen met hem besproken is richting 2021... ze zullen nu niet opeens bedenken dat we misschien ons oor ook bij hem te luisteren moeten leggen. Hij is een belangrijke renner voor de ploeg en er zal nadat bekend werd dat Jansen vertrok, echt ook wel met hem gesproken zijn wat hij denkt nodig te hebben voor 2021.

Stoempie

Zoals Ajax elke transferperiode zegt, een buitenkansje laten we niet lopen.

Laatst gewijzigd
$kedel

Precies..
Ik vind de selectie ook altijd wel vrij krap, en een extra knecht in de breedte hoeft zeker nu niet heel duur te zijn.
Claeys of Campenaerts bijv zullen maar wat blij zijn als ze hun carriere op een mooie manier kunnen voortzetten.

Net als [s]Ben Hermans[/s] en van Poucke uiteraard.
-zonde Hermans is al bezet

Laatst gewijzigd
Stoempie

Doodzonde. Ben 4 president

kelderfan

'@Yeez
Ik wacht de onderhandeling wel af; maar net als bij Lotto kan TJV vanwege Van Aert en het erg lang ontbreken van Dylan er nu wel voor zorgen dat TJV wel voor een koopje gaat. Want de basis is nu wel heel smal.

veld

Ik las dat Karel van Eerd (oprichter van Jumbo en nog steeds zwaar betrokken) in Quote op een vermogen van 2,1 miljard wordt geschat. Hij is een liefhebber en kenner van wielrennen, net als zijn zoon, de huidige baas. Even diep in de ogen kijken en vragen of er wat ruimte kan worden gevonden in zijn zakken om Wout van Aert zijn eigen goede knecht te laten uitzoeken.
Van Aert zelf en ook Roglic verdienen een fikse verhoging dunkt mij. In de jaren na 2021 kan dat weer deels worden gecompenseerd door neerwaartse aanpassingen voor Dumoulin en Kruiswijk denk ik en misschien helaas ook wel voor Groenewegen.

De Zeboe van de Zoncolan

Maar nu ff serieus: waarschijnlijk is er komend seizoen ook een behoorlijk gereduceerde kalender, dus als er al een seizoen is waar je moeite hebt om je huidige selectie een fatsoenlijk programma te bieden is het komend jaar.

Een breedteversterking zorgt dus voor het warm houden van de bank.

De Zeboe van de Zoncolan

Karel van Eerd is niet zo rijk geworden omdat hij elke keer dat hij diep in de ogen gekeken wordt de portemonnee trekt.

$kedel

Die gereduceerde kalender daar is nu natuurlijk nog geen reden voor...
Misschien dat voor de zekerheid word besloten het seizoen meer tussen April-Oktober te laten plaatsvinden buiten het Covid-seizoen maar ook al houden ze de normale kalender aan zie ik weinig problemen.
De afgelasting van de TDU is meer omdat de politiek daar niet zoveel met wielrennen heeft en er daarom niet onder de verplichte 14 dagen quarantaine uitgekomen kon worden.
Voor het echte wielerseizoen in Europa is dat allemaal veel makkelijker te regelen.

Van Eerd is inderdaad geen filantropische instelling maar vaak zijn die mensen wel eergierig/ijdel en willen ze op latere leeftijd toch wel eens de portomonee trekken voor wat prestige.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zijn zoon is meer van de autosport... en de familie van Eerd is niet de persoonlijke sponsor van de ploeg maar dat zijn de bedrijven Jumbo en Visma. En vooral bij Jumbo is het wel duidelijk dat zij al wel aan hun max zitten wat mogelijk is. Ook de komst van Dumoulin ging via verschillende andere sponsoren. Nu moeten ze waarschijnlijk ook al weer de knip trekken om Van Aert binnenboord te houden, je mag er toch vanuit gaan dat de bodem van die kist ook wel eens bereikt zal zijn.

Yeez

De bodem denk ik niet, maar sponsoren gaat niet (en vooral niet bij een partnership zoals deze) over domweg geld pompen.

SS3000NL

Karel van Eerd is van de golf sport, heeft om dit breder onder het publiek te krijgen zelfs Jumbo Golfwereld opgericht. Frits is inderdaad van de autosport, nu ook weer met Veekay in de IndyCar. Waar bij de autosport Frits geregeld zijn neus laat zien, wordt bij het wielrennen meestal de cfo gestuurd of 1 van zijn zussen.

Bedrijven vallen om, meerdere ploegen in de problemen, een betrouwbare partner is belangrijker dan telkens het budget omhoog te gooien. Ik heb liever dat Jumbo trouw blijft dan dat ze elke keer het budget maar bijvullen en afhaken. Zelfs als dat betekent dat ze af en toe een dure jongen moeten laten gaan. En dat niet alle gewenste ondersteuning wordt gehaald.

1 2 ... 380 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.