Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 381 ... 396 397
AWestie

Als de kalender niet kleiner wordt gemaakt dan gaat TJV in ieder geval waarschijnlijk nog een kleiner programma draaien. Volgens mij is dat qua reisbewegingen best te rechtvaardigen. Dan heb je ook minder volk nodig.

De theorie dat Van Aert voor 2021 een extra renner zou vragen voor een contractverlenging in 2022 is echt gek. Dan zou er worden onderhandeld over versterkingen in 2022.

Jumbo & Visma zitten gelukkig niet in de hoek waar de klappen vallen, maar er hebben hier wel een paar mensen een rooskleurig beeld van sponsors.

De Zeboe van de Zoncolan

Als je als knechten Eenkhoorn, Roosen, Van Hooydonk, Affini en Wynants hebt, wat gaat een Vandenbergh dan toevoegen? Die past prima in dat rijtje, maar voegt niets toe, en veel toekomst zit er ook niet meer in. Het is ook niet voor niets dat AG2R hem laat gaan terwijl ze daar juist inzetten op de Vlaamse klassiekers.

Als er dan nog iemand aangetrokken zou worden, zou het een soort Tennissen-achtige moeten zijn, die extra opties geeft in de finale. Maar dat zijn weer niet de koopjes waar je zo tegenaan loopt.

Rawolf

Battistella, binnen 1/2 seizoenen een renner met een hoger plafond dan de categorie Roosen van Hooydonck.

Laatst gewijzigd
Yeez

Hij valt alleen niet in die categorie

KJP

Er zijn niet echt Teunissen types beschikbaar meer op de markt. Rob Stannard zou daar wellicht nog wel redelijk snel naartoe kunnen groeien naar dat niveau. De enige die ik verder zie is Moscon, maar die wil je niet hebben.

Fanny

'@SS3000NL
Quote: Ik heb liever dat Jumbo trouw blijft dan dat ze elke keer het budget maar bijvullen en afhaken. Zelfs als dat betekent dat ze af en toe een dure jongen moeten laten gaan. En dat niet alle gewenste ondersteuning wordt gehaald.

Daar ben ik helemaal mee eens !

Mochten renners van TJV hele hoge eisen gaan stellen aan hun salaris ivm presteren zoals bv Van Aert dan moet TJV deze renner(s) lekker laten gaan.
Dat budget zou voor deze hele goede kopmannen niet meer dan rond 2 miljoen moeten zijn al vind ik dat al veel.
Dan maar weer jonge renners de kans te geven en ze opleiden tot een kopman.
Blijft er ook nog een geld over voor een eventuele goede directe versterking/ondersteuning van de blijvende kopmannen.
Van kopman Bennett verwacht ik dat hij niet meer verlengd en dus naar een andere ploeg gaat.
Dumoulin zal het volgend jaar moeten laten zien dat hij een echte kopman waard is.
Als je hem als luxe knecht voor Roglic wil aanhouden dan natuurlijk een tegen een veel lager salaris.
Alhoewel ik vrees dat als het niet lukt hij wel eens helemaal zou kunnen stoppen met het wielrennen, zeker als zijn gezondheid te wensen overlaat.
Ook Kruijswijk zit door de corona en de blessure in een vervelende positie omdat hij zijn vervolg op zijn 3e plaats in de TDF van 2019 dit jaar niet kon tonen hoe goed hij als kopman is.
Dus ook volgend zal hij het moeten laten zien of hij zijn salaris waard is.
Van Aert en Roglic zijn de moeilijkere gevallen qua salaris en dus ook budget.
Ze presteren uitstekend maar wil je ze koste wat koste verlengen tegen waarschijnlijk een veel hoger salaris en voorwaarden dan nu het geval is.
Ik denk dat Roglic die eigenlijk al een paar jaar uitstekend presteert wel wil verlengen zonder verdere voorwaarden.
Van Van Aert ben ik niet zo zeker van.
Zijn management zal zeker eisen stellen qua salaris en voorwaarden zoals bv een uitstekende ondersteuning voor in de finale van de klassiekers en crossen in de winter.
Van Aert is natuurlijk wel een meerwaarde voor sponsor Jumbo ivm het vestigen van winkels in België.
Maar ik denk dat Van Eerd niet eindeloos de portemonnee wil trekken voor hem.
Daar zullen dan misschien ook andere (privé) sponsoren (evt. ook Belgische) aan mee moeten betalen.
Ik ben het eens met @SS3000NL dat JV niet eindeloos het budget moet optrekken zoals bv Ineos dat doet.
Ik heb liever niet dat dat ze dan na een paar jaar stoppen omdat het budget te hoog geworden is mocht het coronavirus weg zijn en we weer normaal onze dingen kunnen gaan doen.
Het beste voor ploeg is dat JV onbeperkt jaren doorgaat met een bijbehorend budget van de 2 hoofdsponsors.
Misschien nog proberen nog een 3e sponsor erbij proberen te halen bij de A of B ploeg als 1 van de sponsoren op termijn wil stoppen, zoals bv een Red Bull, die vlgs mij al sponsor is bij de JV schaatsers en ik dacht als privésponsor bij Van Aert alhoewel ik dat mis kan hebben.

Fanny

'@KimJungPoels
Quote: Er zijn niet echt Teunissen types beschikbaar meer op de markt. Rob Stannard zou daar wellicht nog wel redelijk snel naartoe kunnen groeien naar dat niveau. De enige die ik verder zie is Moscon, maar die wil je niet hebben.

Jawel.
Sebastiaan Langeveld lijkt mij een hele goede voor de ondersteuning van Van Aert.
Die wil denk ik nog wel knechten voor de absolute kopman Van Aert.
Zit in zijn laatste wielerjaren en is een goede klassieke renner. Tevens kan hij goed tijdrijden.
Hij zal gezien zijn leeftijd ook qua salaris wel meevallen als hij de laatste 2/3 jaren kan slijten bij TJV in de klassiekerploeg.

kelderfan

'@Fanny
Quote: "Van Aert is natuurlijk wel een meerwaarde voor sponsor Jumbo ivm het vestigen van winkels in België.
Maar ik denk dat Van Eerd niet eindeloos de portemonnee wil trekken voor hem."
Ik ben 't vaak met je eens, maar in deze heb ik wel een paar opmerkingen.
TJV heeft voorafgaande van het seizoen gezegd, dat zij langzaam willen meegroeien, juist vanwege de toppers.
Van Aert en TJV willen graag met elkaar verder; TJV heeft onlangs nog gecommuniceerd, dat zij daarvoor in overleg met de sponsoren gingen. Nu zij in onderhandeling zijn getreden; betekent dat toch een goed signaal van de sponsoren.
Het is toch niet correct om te stellen, dat iemand eindeloos de portemonnee moet trekken.
Wat Tom Dumoulin betreft, die zal zeker volgend jaar ervoor gaan en ook Steven Kruijswijk gaat zich weer tonen.
Dat kwartet inclusief Roglic zal zich zeker nog tonen in het nieuwe seizoen.
De enige die mij wel zorgen baart is Dylan Groenewegen, die voorlopig buitenspel staat en in de Belgische koersen beter niet kan worden opgesteld.
Stel dat Kooij stappen blijft zetten, dan wordt dat ook nog een concurrent.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Met Sebastian Langeveld of Jens Keukelaire zal Wout zeker blij zijn.
Affini is een tijdrijder en kan op meerdere terreinen uit de voeten, maar is niet direct een versterking te noemen voor Wout.

De Zeboe van de Zoncolan

Ik zou Langeveld best begrijpen als een van je renners lange tijd geblesseerd raakt, prima renner en direct inzetbaar. Maar hij gaat het gemiddelde niveau niet enorm omhoog halen, laat staan dat hij de finale gaat beïnvloeden. Bovendien is het ook geen versterking voor de toekomst, hooguit voor 1 of 2 jaar.

tdola

Ik denk dat t niet gaat gebeuren zoals al eerder gezegd, maar je zou best koopjes met mgl toegevogede waarde kunnen vinden wellicht.
S. DIllier, Clays, dion smith.

Cycling

Het JV team is sterk genoeg voor 2021. De huidige renners moeten ook de kans krijgen om een mooi programma te rijden. Voor maar enkele wedstrijden is JV in de breedte misschien nog niet sterk genoeg. Ik denk dan aan omloop het volk en ronde van Vlaanderen. Voor de klimklassiekers, inclusief San Remo, San Sebastiaan en Lombardije, hebben ze meer dan voldoende kwaliteit in huis. Er zijn weinig ploegen die in de klimklassiekers met hun kunnen wedijveren. Een sprinter komt er medio 2021 bij.

kelderfan

'@harryjohan71
Sterk genoeg, dan kan Groenewegen vakantie nemen, want een sprinter komt er er medio 2021 bij.
Ik vind Kooij echt goed, maar laat die jongen rustig komen aub.
Bij een normaal seizoen ga je Dylan echt wel missen.

Rawolf

De naam van het team word aangepast komend seizoen.

Van Team Jumbo Visma gaat het naar Jumbo Visma

Cycling

'@Kelderfan Ik zeg dat er een sprinter bij komt. Hierdoor kan JV in meer wedstrijden een sprinter opstellen. Oftewel ze worden voor de sprint in de breedte sterker. Lezen is niet je sterkste kant

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf waar haal je die info vandaan ??

Edit: in het artikel hier of WF blijkbaar.

Op de site van de UCI staat de ploeg er voor dit jaar ook als Jumbo-Visma op. Volgens mij moet je daar niet teveel achter zoeken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Nee, ik was eerder dan WF (:

Van de UCI lijst met inschrijvingen WT teams.

kelderfan

Heb ik ook gelezen.@Rawolf
Wordt een kleine naamswijziging.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oke... nou het is in ieder geval dus niet anders dan nu ook al het geval is. Niet dat het verder ook heel veel boeit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@harryjohan71
Wat lees ik dan verkeerd. Je begint met quote: "Het JV team is sterk genoeg voor 2021."
Je begrijpt kennelijk niet dat TJV Dylan moet missen tot mei 2021.

$kedel

Voor die tijd zijn er toch eigenlijk geen grote wedstrijden waar je Dylan nodig hebt.

SS3000NL

Laten we beginnen met, de schorsing is nog niet bevestigd, het staat nog steeds tussen aanhalingstekens.

En wat is het nut om Groenewegen te vervangen? Ga maar eens een sprinter vinden die Bennett, Ewan, Ackermann, Viviani etc kan verslaan en die niet veel salaris wenst. Nu in paniek een sprinter halen is zonde van het geld. Nog buiten dat wanneer Groenewegen terug is, je veel te veel sprinters hebt. Gewoon accepteren dat je wat minder etappes wint in het voorjaar.

Tenzij je natuurlijk Cav voor minimum loon aan de praat kunt krijgen als team.

Rawolf

Een leuke om nog eens terug te kijken:
https://www.vier.be/video/veldrijden/de-toekomst-van-het-veldrijden-in-onze-caravan

Yeez

Waaieralarm vandaag

$kedel

'@Nitin Lahoti
Kimjungpoels is that you?

1 2 ... 381 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.