Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 382 ... 396 397
Yeez

Roglic maakt zich daar bewust kwaad op zichzelf na de meet. Gooit er een krachtterm uit. Liet zich wederom insluiten en laat een ritzege liggen

$kedel

Haha... viel mij ook op inderdaad.
Geen schande om een halve massasprint te verliezen van Magnus Cort Nielsen ;p

Yeez

Zeker niet, maar de winst zat er in als hij een tikkeltje eerder begint. Nu moest hij in de remmen omdat costa en nielsen voor hem zitten. Hij baalde toch wel zichtbaar

kelderfan

'@Yeez
Dat lag beslist niet aan Roglic. Lennard Hofstede heeft zich vandaag goed tot zeer goed getoond als niet-klimmer, maar hij had Roglic niet in zijn wiel, toen hij hem wilde piloteren; daardoor moest Roglic zelf de gaatjes dichtrijden en wonderwel slaagde hij erin om toch weer seconden te sprokkelen..

kelderfan

Roglic staat er nog steeds goed voor om de Vuelta te winnen. Morgen mag hij Carapaz geen moment uit 't oog verliezen.
Gesink heeft zich gespaard voor morgen of slaat de vermoeidheid bij hem toe.

Jachtluipaard van de Baroniese vlakke wegen

--

Murcia

Dat Roglic baalt vind ik een mooi teken, goed genoeg dus vandaag om in plaats van zes misschien wel 10 sec te pakken met ritwinst. Toch weer tijdwinst en als ploeg heerlijk gereden in de slipstream van INEOS van wie ik de tactiek niet begreep. Hofstede toch weer sterk bergop, vorig jaar natuurlijk gevallen maar lijkt gewoon beter te rijden in dit soort etappes. Verheug mij op morgen, want spektakel gegarandeerd met toch nog steeds kleine verschillen tussen Primoz, Richard en Hugh.

Yeez

'@kelderfan tikkeltje te laat aangegaan en toen in de remmen voor costa en nielsen

kelderfan

'@Yeez
Ja, dat klopt, maar toen zat hij al ingesloten en dan moet je benen hebben om er nog uit te komen.
Het probleem zat daarvoor. Lennard wilde aangaan, maar had Valverde in zijn wiel en niet Roglic.
Toen moest Roglic zelf de gaatjes dichtrijden en om er dan nog zo goed uit te komen is gewoon knap.
Maar hij terecht boos, want hij had hier kunnen winnen.
Dat moet dan maar morgen gebeuren.;)

Yeez

Hij had de benen wel, maar de ruimte niet en moest te hard in de ankers

xistnc

Welk gat moest Roglic precies dichtrijden?

Rawolf

Cort Nielsen was in de sprint duidelijk sneller dan Roglic. 2e plaats was het beste wat erin zat vandaag. Geen schande, Cort Nielsen is echt wel rap.

Vooral een ideaal dagje voor Jumbo. Hele dag is het werk ze uit handen genomen en dan ook nog bonificatieseconden pakken.

SS3000NL

Of Kelderfan, had Roglic het wiel van Hofstede moeten houden?

madeinstars

Schijnt dat er morgen tegenwind staat op de laatste beklimming. Moet heel raar lopen wil Roglic niet de Vuelta winnen.

b88

Hooi!

Even een vraagje zou er iemand misschien het artikel over jumbo op de Telegraaf site kunnen plaatsen ik kan hem niet lezen aangezien het een premium artikel is. Hartstikke bedankt alvast!

Janitjoe

Merijn Zeeman: ’Eindzege in Vuelta mooie bonus na bewogen seizoen’

De absurde achtbaan van Jumbo-Visma
author avatar
Door HANS RUGGENBERG

2 uur geleden in WIELRENNEN

AMSTERDAM - Historisch is het wielerjaar van Jumbo-Visma om verschillende redenen. Sinds de hervatting na de coronapauze heeft het team bijna in elke koers waar het startte meegedaan om de overwinning. En in meerdere gevallen werd er zelfs gezegevierd, zoals in de twee wielermonumenten Milaan-Sanremo en Luik-Bastenaken-Luik. Ook ging de Nederlandse topploeg de afgelopen maanden door diepe dalen. Er was het drama rond Dylan Groenewegen, de Tour die op de laatste dag werd verloren en de ’eigen’ coronacrisis in de Giro.

Sluit Primoz Roglic het seizoen af met de eindzege in de Vuelta?
Sluit Primoz Roglic het seizoen af met de eindzege in de Vuelta?Ⓒ ANP/HH
Sportief directeur Merijn Zeeman blikt met De Telegraaf terug op de absurde achtbaan van Jumbo-Visma, die dit weekend kan eindigen met de eindzege in de Vuelta met de schier onverwoestbare Primoz Roglic.

Sensationele Wout van Aert
Zeeman: „Toen Wout begin vorig jaar bij ons in de ploeg kwam, was hij een geweldige veldrijder en een veelbelovende renner op de weg. Zijn ontwikkeling staat een beetje gelijk aan de groei van onze ploeg, waar we vanaf 2013 aan zijn gaan bouwen. Als je dit seizoen naar Wout kijkt, kun je alleen maar zeggen dat het geweldig is wat hij heeft laten zien. En zeker als je bedenkt dat hij terugkomt van een bijzonder zware blessure na zijn val vorig jaar in de Tour. Hij won meteen Strade Bianche, daarna Milaan-Sanremo, een etappe in de Dauphiné, de Belgische titel tijdrijden en twee Tour-ritten. Dat zijn alleen maar zijn zeges, maar hij pakte ook zilver in de WK-tijdrit en in de wegwedstrijd. Tevens was er die tweede plaats in de Ronde van Vlaanderen. En vergeet ook niet dat hij in de Tour gigantisch veel werk heeft geleverd voor de ploeg.”

Wout van Aert kan terugkijken op een sterk wielerseizoen bij Jumbo-Visma
Wout van Aert kan terugkijken op een sterk wielerseizoen bij Jumbo-VismaⒸ ANP/HH
Drama rond Dylan Groenewegen
„Een bizarre periode. Die val met Fabio Jakobsen gebeurde op de woensdag tussen de zeges van Wout in Strade Bianche en Milaan-Sanremo. De impact is zo groot, dat is nauwelijks te bevatten. Natuurlijk is het in eerste instantie verschrikkelijk voor Fabio en hoop je met z’n allen dat het goed met hem gaat. Tegelijk ben ik enorm verbonden met Dylan, bij wie dit echt heel diep zit. Hij heeft er enorm veel spijt van en hoopt als eerste van iedereen dat Fabio er weer bovenop komt. Vooral in die eerste periode heb ik heel veel tijd en energie in Dylan gestopt, en ook geholpen met professionele hulp. Hij wordt nu geschorst. In het peloton weet iedereen dat Dylan een eerlijke sprinter is en dat hij een tweede kans verdient. Zowel Dylan als Fabio is nog vrij jong en hopelijk gaan we snel zien dat ze weer tegen elkaar sprinten. Ik kijk enorm naar dat moment uit.”

Anticlimax na geweldige Tour
„In oktober 2019 zijn we aan de slag gegaan met de Tour, met als eerste idee om met Primoz Roglic, Steven Kruijswijk en Tom Dumoulin als kopmannen te starten. Dat plan viel na de val van Steven in de Dauphiné al in duigen, maar ook Primoz was na zijn crash daar een twijfelgeval. Hij viel op zaterdag en die dinsdag daarna, anderhalve week voor de Tour-start, ben ik even met hem gaan fietsen voordat hij de training zou hervatten. Hij had echter zoveel pijn in zijn heup en bil dat toeristen hem zelfs inhaalden. Het spande er echt om of hij de Tour zou halen. Uiteindelijk ging het de goede kant op. Maar daarna viel ons volgende plan weg, dat van twee kopmannen, toen Tom uit die rol wegviel en knecht werd. Ons doel was toen om met zoveel mogelijk voorsprong de slottijdrit aan te vangen. Hebben we iets verkeerds gedaan? Op het moment zelf niet. We hebben met de ploeg ook geen onnodige krachten verspeeld, zoals soms werd gesuggereerd. De ploeg heeft Primoz met 57 seconden voorsprong naar de tijdrit gebracht, waarvan wij dachten dat het voldoende was. Dat bleek het niet te zijn, omdat Tadej Pogacar een geweldige tijdrit reed. Hebben we iets laten liggen? Misschien op de Peyresourde, waar Pogacar 40 seconden terugpakte, maar in die fase van de Tour was Egan Bernal ook nog in het spel.”

Primoz Roglic aangeslagen op de grond nadat hij zijn gele trui verloor aan Tadej Pogacar in de Tour.
Primoz Roglic aangeslagen op de grond nadat hij zijn gele trui verloor aan Tadej Pogacar in de Tour.Ⓒ ANP/HH
„Primoz heeft een paar keer op Pogacar gereageerd, maar kon niet elke aanval pareren en, nogmaals, Bernal stond toen ook nog kort in het klassement. Uiteindelijk ging het dan toch tussen Primoz en Pogacar en kwamen we net te kort. Dat we de Tour op de laatste dag verloren was een gigantische teleurstelling. Het was echt heel bitter, er heerste ongeloof, frustratie en er is veel gehuild, maar dat betekent niet dat al het werk voor niks is geweest. Met drie ritzeges, elf dagen het geel en met een tweede plaats, wat onze beste prestatie ooit is, mogen we heel trots zijn.”

Verbanning van Zeeman
„Dat is nog altijd een supervervelend moment. De manier waarop het is gegaan, voelt nog steeds niet goed. De fiets van Primoz was beschadigd. Daar heb ik me druk om gemaakt, waarop ik uit de Tour werd gezet. Maar wat er precies is gebeurd, wil ik laten rusten. Dat heb ik toen ook snel gedaan, want daarna heb ik me op de afsluitende tijdrit gericht. Het belangrijkste was dat het niet zou afleiden van waar we mee bezig waren en ik denk dat we daar in zijn geslaagd.”

Merijn Zeeman
Merijn ZeemanⒸ ANP/HH
Coronacrisis in Giro
„Die dertiende oktober was een enorme dreun voor de ploeg, maar ook vooral voor Steven Kruijswijk. Die jongen heeft zichzelf opgeraapt nadat hij niet mee kon naar de Tour na zijn val. Dat was echt al een enorme teleurstelling voor hem, want hij had heel veel zin en ambitie in die Tour. Toen dat niet lukte, zette hij heel snel de knop om naar de Giro, waarin we er allemaal van overtuigd waren dat hij kon meespelen om de podiumplaatsen. En als je dan op zo’n manier (positieve test, red.) weer een klap krijgt, komt dat hard aan. Steven heeft enorm veel veerkracht, maar zelfs hij zal veel tijd nodig hebben om deze mentale tik te verwerken. En ja, we hebben besloten om heel de ploeg toen terug te trekken uit de Giro, om verdere verspreiding te voorkomen. Maar ook binnen onze ploeg was er bij verschillende mensen angst dat er veel meer besmettingen zouden volgen. Dat zorgde voor onrust, ook met het oog op het thuisfront.”

Rentree van Tom Dumoulin
„Wij en ook Tom zelf zien dit seizoen als het moment dat hij weer wielrenner is geworden. Het is niet zo dat je na 420 dagen zonder koers het niveau even weer oppakt, van het moment van voor zijn val in de Giro van 2019. Tom heeft zelf al aangegeven dat hij het dit voorjaar mentaal heel moeilijk had en dan komt het moment van terugkeer in de Tour de l’Ain, wat echt niet zomaar een rugnummer opspelden is. In een compacte periode heeft hij toen veel opeenvolgende koersen gereden en hij was niet super, maar hij had wel een hoog niveau. Anders word je geen zevende in de Tour. Het is nu zaak dat hij goed rust, alles verwerkt en dat meeneemt naar 2021. Ik ben ervan overtuigd dat hij dan weer in staat is om mee te strijden voor eindzeges in grote rondes. En hij vertelde me dat hij nu al heel veel zin heeft in volgend jaar.”

Onverwoestbare Roglic in Vuelta
„Wat Primoz al sinds augustus laat zien is echt heel bijzonder en daar heb ik enorm veel respect voor. Die heeft zo veel opofferingen gedaan om tot en met dit moment op het hoogste niveau mee te doen. Hij is in heel die periode bijna niet thuis geweest, om zich steeds weer te richten op nieuwe doelen. Hij heeft een enorme drive en mentale veerkracht, bizar gewoon.”

Primoz Roglic, drager van de rode leiderstrui in de Vuelta, moet zijn goede uitgangspositie dit weekeinde verzilveren.
Primoz Roglic, drager van de rode leiderstrui in de Vuelta, moet zijn goede uitgangspositie dit weekeinde verzilveren.Ⓒ GETTY IMAGES
„Als je na zo’n Tour en een intens WK op zo’n manier Luik-Bastenaken-Luik wint (sprint met Julian Alaphilippe, red.), komen superlatieven tekort. En nu heeft Primoz in de Vuelta al vier ritten gewonnen en doet hij nog steeds mee om de eindzege. Hij werd de topfavoriet genoemd, maar na zo’n seizoen was dat voor mij niet zo evident. Dat hij er wel weer staat, geeft alleen maar aan wat voor een bijzondere renner hij is. We staan er nu wel wat meer ontspannen in dan in de Tour hoor. Als het lukt om te winnen, is dat geweldig, maar vooral een mooie bonus na een bewogen wielerseizoen.

Yeez

Je kan wel stellen dat die val roglic de tour kostte

Rawolf

Tja er is altijd iets de boosdoener, Als Roglic niet valt en Als Pogacar geen tijd verliest in de waaierrit, wie wint er dan? Vallen is onderdeel van wielrennen, helaas. Sommige zijn beter in rechtblijven dan anderen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Wout op z'n nieuwe Cervelo in zijn crosskleren. Kleurstelling staat goed moet ik zeggen, wel wennen. https://twitter.com/laflammerouge16/status/1324827639966740482?s=19

Laatst gewijzigd
Barttej

Mochten mensen nog hoop hebben op een nieuwe renner bij Jumbo-Visma.

Er is geen ploeg waar we niet mee gesproken hebben, maar er is nog niks concreet. Sommige ploegen zaten al vol voor wij op zoek gingen, zoals Jumbo-Visma, maar ook met hen is gepraat. Want je weet nooit.

Fanny

'@AWestie
Ik vind de kleuren van de Cervelo fiets van Van Aert niet mooi.
Had liever een geheel zwarte racefiets gezien met gedistingeerde letters van het merk Cervelo.
De letters Cervelo zijn voor mij veel te dik (en dan ook nog eens wit) op de buis.
Belangrijkste is natuurlijk dat het een veel betere racefiets komt voor de renners van TJV dan de al oude Bianchi OltreXR4,
alhoewel ik zelf de Bianchi de allermooiste kleur vind in het peloton en die ook nog een goed te onderscheiden is op de tv beelden.
Jammer van die fietswisseling al begrijp ik de keuze van Plugge en zijn team.
Waarschijnlijk ook een hoger budget en een bedrijf (Pon) met Nederlandse roots. volgens onderstaande quote van Plugge.

“Cervélo is een innovatief en vooruitstrevend merk. We zijn erg blij dat onze wielerploegen vanaf volgend jaar op Cervélo rijden”, zei teammanager Richard Plugge. “Het merk is onderdeel van Pon, net als wij een Nederlands wereldwijd opererend bedrijf. Het is mooi dat twee Nederlandse merken die wereldwijd impact maken elkaar hebben gevonden

kelderfan

'@Fanny
Eens dat de kleurstelling van die nieuwe Cervelo-fiets niet fraai is. Dan kan beter.

kelderfan

'@BarttL
Quote: "Lefevere; 'Financieel verlies Jakobsen gaan we bij Groenewegen verhalen."
Dat zal dan wel de reden zijn.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

Misschien is het een leuk idee als Merijn Zeeman zich de hele dag door een NOS-camera laat volgen... ;-)

Barttej

'@kelderfan: Natuurlijk is dat niet de reden. Als het lukt om de schade te verhalen op Groenewegen gaat dat niet ten koste van rennersbudget van Jumbo-Visma.

1 2 ... 382 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.