Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 383 ... 396 397
Stoempie

Blijft me verbazen dat die galbak van een Lefevre telkens weer uit naam van Jakobsen praat.

$kedel

Dat je tegen bepaalde managers/renners een verhaal ophangt dat je team vol zit wil natuurlijk niet zeggen dat je alle buitenkansjes zomaar laat lopen ;)

Yeez

Roglic door alles en iedereen geholpen vandaag. Heerlijk haha

deharderpeter

Heerlijk dat een vluchter meesturen loont, al was de hulp niet veel, maar alle meters van Hofstede op kop helpen.

ghostwriter

Knap van Roglic dat hij ZEKER DIT JAAR na tweede te worden in de Tour de Vuelta gaat winnen. Volgens mij heeft hij het stokje van Valverde overgenomen als de allround beste wielrenner ter wereld. Hij wint elk jaar zo ongelofelijk veel. Jumbo-Visma heeft met verder ook Van Aert twee van de drie beste wielrenners van dit jaar. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen voorspellen? Hopelijk kiest Jumbo-Visma er volgend jaar voor om aanvallender te koersen in de Tour. Wordt geen Sky2 ploeg.

Laatst gewijzigd
Yeez

Zonder hofstede en movistar was hij kopje onder gegaan. Die zagen liever roglic winnen dan carapaz na zijn vertrek.

Overigens voor het eerst sinds 1983 dat een renner wint door bonificaties

kelderfan

Die Roglic heeft wat uit te delen. Maar hij heeft deze zege dik verdiend. Procifiat Primoz Roglic.
Volgend seizoen heeft Ineos wel met Bernal en Carapaz twee goeie klassementsmannen; dat wordt nog een hele kluif voor TJV om het met die ploeg op te nemen.
Die Ide Schelling is kennelijk over 't hoofd gezien door het scoutingapparaat van TJV.

kelderfan

'@Yeez
Dat regenjasje verhaal wordt wel vergeten in 't verhaal; daar heeft hij veel tijd verloren en ook Kuss verloor daardoor veel tijd.
Maar mooi dat Hofstede zich als prima knecht heeft ontwikkeld.

Laatste man

Had zelf ook nog voldoende over. Heel knap gereden. De Tour knechten vandaag op hun tandvlees.

Murcia

Bij Movistar was die hulp meer uit onbeholpenheid dan strategisch, want die actie van Soler was echt bizar dom. Doordat hij weg reed moesten zijn ploegmaats wel inhouden en waren de boni's vertrokken. Alhoewel Richard zijn vertrek bij de ploeg niet geweldig kan zijn gevallen en ze vandaag hem zeker niet als eindwinnaar wilden. Klasse overigens van Primoz die vanaf de Tour de L'Ain heel veel overwinningen en ereplaatsen heeft behaald en nu met 4 ritzeges, Eindzege en Puntentrui terecht over Pogacar heen springt als leider van de UCI-ranking.

$kedel

Nogal makkelijk om te stellen dat hij door hulp en bonificaties de Vuelta heeft gewonnen.. Hij had nog wat over aan de finish zowel qua tijd als aan kracht leek het.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik hoor liever dat hij wint vanwege de boni's dan dat hij had verloren vanwege een regenjas....

Cycling

Het team heeft Roglic heel goed ondersteund bij het behouden van de rode trui. De tactiek van JV was deze ronde prima. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Yeez

De tactiek was on point vandaag. Heel de ploeg leek op het tandvlees te zitten, wat logisch is na zo’n lange en zware periode. Nog 1 dagje en het seizoen zit er op

ForzAZ67

Ik vond de taktiek vandaag juist niet sterk. Waarom vrijwel de hele dag op kop rijden achter een groep met ongevaarlijke renners? Nu moest Gesink vrij vroeg aan de bak. Daarna Vinegaard die juist in de laatste klim zoals eerder deze week goed werk had kunnen doen.

Hofstede mee sturen was voor die paar honderd meter op die laatste klim uiteindelijk goud waard. Maar eigenlijk had je hem na Martens in het middengedeelte van de koers op kop moeten zetten. Daarna Gesink op de klim van 2e categorie en Vinegaard vanaf onderaan de laatste klim zo lang mogelijk. Daarna Bennet en Kuss.

Het is echt goed dat Roglic op de laatste klim steun kreeg van anderen. Ik had het anders nog moeten zien.

Ludi

Dik verdiend! Voor roglic maar ook heel het team.

Roglic moet voortaan wel zorgen dat ie tot het laatste weekend genoeg tijd heeft gepakt, want een echt goede laatste zaterdag heeft ie niet. :p

T80JZ

Geweldige afsluiting van het seizoen voor TJV. Gefeliciteerd Roglic, de ploeg en ook alle trouwe supporters.

Eens met ForzA (bij de rest van je naam weigert mijn toetsenbord, ik weet niet waarom) over de tactiek van vandaag.

SS3000NL

De tactiek zou gebaseerd kunnen zijn op dat Roglic zich minder voelde en dat had aangegeven. Dan kun je je helpers beter een strak tempo laten rijden om aanvallen te ontmoedigen. Als ze op een eerdere klim gaan en hij is echt minder heb je een groot probleem. Dan is strak tempo niet alleen handig maar ook intimiderend.

T80JZ

Dat strakke tempo dat begrijp ik wel. Dat is sowieso altijd het beste voor Roglic. Maar het gaat erom dat doordat Hofstede in de kopgroep zat de klimmers van de ploeg veel eerder aan het werk moesten en er in de finale niet meer bijzaten. Nu was Hofstede nog een paar honderd meter nuttig, maar Kuss was op de Angliru veel nuttiger dan Hofstede nu. Dus zou ik de voorkeur hebben gegeven aan die tactiek en dat had betekent Hofstede niet mee in de kopgroep en eerder in de etappe zijn werk laten doen, zodat de klimmers zo lang mogelijk fris zouden worden gehouden.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Kuss had aangegeven niet meer zo fris te zijn en te verwachten niet mee te kunnen met de toppers op de laatste klim.

Bovendien heeft de winnende ploegleider altijd gelijk.

mooiman

Wat een prachtig slot van dit bizarre seizoen. Heel veel respect voor wat door JV is bereikt. Van zover komen en nu hier staan. Bizar knap

Fanny

Fantastisch dat mijn favoriet Primoz Roglic vandaag de leiderstrui heeft weten behouden.
Wat was het echter spannend toen Carapaz ervan doorging en snel seconden voorsprong pakte.
Ik moet zeggen dat Roglic dat op sommige momenten, als het kon, het tactisch goed oploste door zich te verschuilen achter diverse renners vanwege de hevige tegenwind, waar Carapaz het alleen moest doen.
In de laatste honderden meters haalde Roglic daarom ook weer tijd terug want hierdoor had zich wat kunnen sparen.
En het belangrijkste is dat hij zelf wist dat het goed ging komen al wisten wij als TJV fans dit niet.
Hij bleef de rust zelve totdat hij over de finish ging.

“Ik had genoeg voorsprong om te weten dat ik aan mijn eigen tempo genoeg zou hebben" aldus Primoz over de laatste klim.

Wat een prachtmens en klasbak is het toch.
Daar moet TJV heel zuinig op zijn en proberen tzt een langdurige verbintenis mee af te spreken want er is geen enkele renner van TJV die de laatste jaren meer in rondes en ritoverwinningen heeft gescoord dan Primoz.

Wildebert

Gesink zijn contract wederom goed waargemaakt. Kan met een goed gevoel aan dit korte hevige seizoen terugdenken. Martens berewerk, maar Martin is duidelijk beter. Hofstede weliswaar niet beslissend, maar hij zat er toch maar mooi. Bennett echt op zijn tandvlees en ook bij Kuss ging de kaars uit. Maar Roglic is niet alleen beter, maar m.i. stressbestendiger en handiger in het vinden van bondgenoten dan Dumo. Die raar door het ijs zakte deze ronde. Hoop dat volgend jaar beter wordt voor hem. Rogla’s oprechte respectvolle manier van optreden naar zijn concurrenten helpt hem. En wierp vandaag zijn vruchten af. Vingegaard heeft mij positief verrast, goeie ronde voor deze jonge Deen. Wat een seizoen voor TJV!

Barrygoal

Jumbo visma staat volgend jaar voor de lastigste keuze ooit. Wat doen ze met de tour... hoe hou je van aert tevreden? Laat je hem voor de groene trui gaan?

Wat doen ze met groenewegen?

Laat de winterstop maar snel voorbij gaan...

SS3000NL

In het kader van budget, extra geld om aan de wensen van Kelderfan.. sorry Wout van Aert te voldoen en na het hosanna persbericht over de samenwerking met Pon (echt Nederlands), zou het contract met Mercedes al afgekocht zijn, zodat Pon de auto's kan gaan leveren?

peerduell

'@Yeez. Nee hoor hij wint door zijn tijdtrit. T'is maar hoe je het bekijkt.

1 2 ... 383 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.