Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 384 ... 396 397
peerduell

O.Ja, en natuurlijk een diepe buiging voor Jumbo Visma, ploeg en ploegleiding, voor het plezier dat ik aan deze nederlandse ploeg beleef. Ondanks tegenslagen ( de Tour, Kruijswijk, val van Roglic in de Dauphiné) elke keer weer de handschoen oppakken en onverstoord verdergaan met de (waarschijnlijke) Vueltazege van Rogla, met steun van een fantastische ploeg, tot gevolg. Een zeer goed geleide ploeg die de laatste jaren op aansprekende wijze structureel en volgens een ambitieus plan, is gegroeid. Chapeau!
Het volgend seizoen komt er al weer snel aan.Maar eerst even rust.

tdola

Oh ja, dan weten jullie t alvast: tour 2021 met roglic, dumoulin, van aert, Martin, kuss, hofstede, gesink en nog 1 klimmer als knecht (kruijswijk, oomen?).

Stoempie

Ik kan me niet voorstellen dat van Aert heel erg g ok d groene trui geilt, Barry

skylimit

Roglic wint 4 etappes en dmv boni's de Vuelta. Zonder die boni's zou hij dus naast de eindoverwinning hebben gegrepen.
TJV mag zich op de borst kloppen dat ze een sterke klimploeg hebben, maar op het eind komt het toch weer op de benen van de kopman, in deze Roglic, aan.
Ik kan mij niet voorstellen dat Roglic echt er vanuit ging dat zijn eigen tempo genoeg zou zijn om Carapaz binnen schot te houden. Gelukkig had Carapaz geen "Dennis" bij zich deze ronde, ja ik weet als als, maar als Carapaz er misschien 1 km eerder aan begint aan zijn alles of niets aanval, dan was het misschien nog veel closer geworden.
Roglic heeft toch wel om aan te werken deze winter, namelijk de laatste paar dagen in een grote ronde.

Na Lopez misschien ook Roglic naar Movistar ? (in de nabije toekomst)

Poeksel

'@barrygoal Het lijkt me niet zo heel moeilijk. Van Aert voor eigen kansen laten gaan in de Tour zonder full support en verder weer inzetten op Roglic. En proberen Groenewegen weer op niveau te laten komen.

@skylimit Roglic heeft de Tour gereden en bijna gewonnen, daarna bij het WK meegedaan om winst, een klassieker gewonnen. Is het zo gek dat hij gisteren niet op zijn allerbest was tegen concurrenten met een veel lichter programma?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Eens dat Roglic een klasbak is en dat hij ervoor heeft gezorgd, dat TJV er zo goed voor staat. Natuurlijk moet in deze ook Wout Van Aert genoemd worden.
Roglic is goed omringd door een aantal goede klimmers en ondersteunende klasbakken als Gesink.
Sorry bij Van Aert kan ik dat helaas niet zeggen.

Poeksel

Ja, Gesink sterk, reed gisteren in zijn eentje een minuut van de achterstand op de kopgroep eraf.

Maar: dat had Roglic de zege kunnen kosten. Het was m.i. beter geweest als hij het wat rustiger aan had gedaan. Als Ineos sterk was geweest had Carapaz de etappe kunnen winnen en de 10 bonificatieseconden hadden belangrijk kunnen zijn.

SS3000NL

https://www.indeleiderstrui.nl/algemeen-nieuws/296924/renners-zonder-contract-in-2021-gorka-en-ion-izagirre-verlengen-bij-astana

Kelderfan, hierbij de renners zonder contract. Wie is een versterking voor Wout?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan zullen we dat eerst even afwachten... misschien valt het je volgend jaar opeens reuze mee. Denk dat Wout er minder ongelukkig mee is dan jij.

YogiBear

Roglic, Kuss, Gesink en Bennett rijden twee grote rondes achter mekaar op hun topniveau, waarbij ze in deze ronde ook nog eens Dumoulin, en daarmee een extra gangmaker bergop, moeten missen. Dat het tankje voor hen nu toch wel de bodem laat zien, is volgens mij niet zo heel vreemd. Neem daarbij de crash van Roglic in de Dauphiné en er blijft helemaal niets over van het derdeweek-trauma dat sommigen Roglic willen aanpraten.

kelderfan

'@rahimns
Ik wacht zeker af of 't mee gaat vallen. Ik denk dat de concurrentie Alpecin & DCQS een stuk sterker zullen zijn op dat terrein.
@SS3000NL
Wat betreft een mogelijke versterking. Wat te denken van Gianni Vermeersch, maar die staat niet bij dat overzichtje..

kelderfan

'@YogiBear
Dat klopt helemaal. Roglic heeft helemaal derde week probleem. Dat hij 2e. wordt in de TdF kan gebeuren na zijn eerdere valpartij. Ook nu in de Vuelta heeft 't WK goed gereden en een monument gewonnen. Dus dat hij nu op zijn laatste beentjes loopt, lijkt niet meer dan normaal.
Het is voor volgend jaar te hopen, dat Tom de stap gaat zetten naar de top, want de concurrentie wordt ook weer sterker met vooral Ineos, die met Porte en De Plus goede zaken hebben gedaan,

Stoempie

Roglic heeft direct voordeel van een hoogtestage. Mss weer alleen SK rijden volgend jaar en geen Dauphine.

Cycling

Roglic een 3e week probleem, omdat hij 21 seconden verliest op Carapaz. In de 3e week won hij de tijdrit en werd 2e in een etappe. Zo slecht was de 3e week niet. In de Tour was het ook alleen de tijdrit waarin hij volgens mij tijd verloor.

Stoempie

Maar 18 etappes deze Vuelta, Harry.

Cycling

'@Michiel De 3 etappes waren in NL waren niet zwaar geweest. Hij heeft natuurlijk niet zwaar toegeleefd naar deze Vuelta en nog wint hij de Vuelta. Dat zegt toch genoeg.

SS3000NL

Paar jaar geleden zat er 5 weken tussen Giro en Tour, iedereen riep, dat is te kort op elkaar om in beide mee te kunnen doen. Tussen de Tour en de Vuelta zaten maar 30 dagen. Ja, het waren maar 18 etappes, maar het is niet minder indrukwekkend. Er is maar 1 renner die in beide meedeed om de eindzege. De korte hersteltijd maakt deze zege enkel indrukwekkender.

Stoempie

Het is zeker indrukwekkend. En het is idd zo dat dit een heel speciaal jaar was. Toch lijkt het de afgelopen jaren zo te zijn dat Roglic wat minder wordt naarmate het einde nadert. Al blijft het moeilijk te verifiëren dit jaar, een zware val voor de TDF en een nog kortere periode tussen de 2 rondes ivm Corona epidemie. Feit is wel dat Roglic eigenlijk direct top is na een hoogtestage, net als Bennet.

Yeez

Dat was hem dan...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic komt elke keer net iets te veel tegen tijdens of voor een grote ronde... dat is natuurlijk geen verwijt maar wel opvallend. Daar zou je als ploeg nog eens een evaluatie over kunnen maken. De val in de Dauphine dit jaar is natuurlijk gewoon pure pech, tijdens deze Vuelta was hij inderdaad de enige die ook in de Tour voor een klassement had gereden, dus dat je dan misschien minder bent dan frissere mannen als Carapaz, Carthy en Martin is ook te begrijpen. Vorig jaar gevallen en ziek in de Giro en ook in de Vuelta een val in de laatste week. Hopelijk kan hij volgend jaar een grote ronde rijden zonder enige vorm van pech en dan laten zien dat hij ook 3 weken in topvorm kan winnen.

kelderfan

'@Yeez
Bijna maar hoe zit 't nou met Wout Van Aert en het openbreken van zijn contract. De ploeg moet 't nog kenbaar maken.
Maar Roglic heeft TJV met deze zege in de Vuelta 2020 wederom op de kaart gezet. Sporza geeft hem een Oscar;)
@Michiel De Rooij
Dat fabeltje over een mindere derde week moet maar snel in de prullebak worden gedeponeerd. Want Roglic heeft een zwaar en een kort seizoen gedraaid. Voor Tom was 't te lang. Dan ben je een beetje moe in de benen.

Yeez

'@kelderfan geduld hebben denk ik ;) 2021 moet nog komen

kelderfan

'@Yeez
Volgens bron zou 't deze herfst worden beklonken. Nou de blaadjes zijn gevallen.:)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De koersen zitten erop voor 2020 en dus wordt het tijd om de eindconclusies te trekken... wat geef jij de individuele renners voor cijfer, waar je bij de knechten ook gewoon kan beoordelen vanuit hun taak en niet meteen vanuit hun resultaten. Daarnaast graag nog een cijfer voor de prestaties van de ploeg. Klassiekers - Klassementswedstrijden.

En natuurlijk een totaal oordeel. Ik ben benieuwd naar jullie cijfers voor 2020:

(gebruik deze opzet dan het liefst)

BENNETT George :
BOUWMAN Koen :
DE PLUS Laurens :
DUMOULIN Tom :
EENKHOORN Pascal :
FOSS Tobias :
GESINK Robert :
GROENEWEGEN Dylan :
HARPER Chris :
HOFSTEDE Lennard :
JANSEN Amund Grøndahl :
KRUIJSWIJK Steven :
KUSS Sepp :
LEEZER Tom :
LINDEMAN Bert-Jan :
MARTENS Paul :
MARTIN Tony :
PFINGSTEN Christoph :
ROGLIČ Primož :
ROOSEN Timo :
TEUNISSEN Mike :
TOLHOEK Antwan :
VAN AERT Wout :
VAN DER HOORN Taco :
VAN EMDEN Jos :
VINGEGAARD Jonas :
WYNANTS Maarten :

Klassiekers:
Rondewerk:

Totaal oordeel 2020:

Laatst gewijzigd
Drutense liefhebber

BENNETT George : 7
BOUWMAN Koen : 8
DE PLUS Laurens : 3
DUMOULIN Tom : 6
EENKHOORN Pascal : 7
FOSS Tobias : 7
GESINK Robert : 9
GROENEWEGEN Dylan : 6
HARPER Chris : 6
HOFSTEDE Lennard : 7
JANSEN Amund Grøndahl : 6
KRUIJSWIJK Steven : 6
KUSS Sepp : 8
LEEZER Tom : 7
LINDEMAN Bert-Jan : 7
MARTENS Paul : 7
MARTIN Tony : 8
PFINGSTEN Christoph : 6
ROGLIČ Primož : 9
ROOSEN Timo : 6
TEUNISSEN Mike : 6
TOLHOEK Antwan : 6
VAN AERT Wout : 9
VAN DER HOORN Taco : 6
VAN EMDEN Jos : 7
VINGEGAARD Jonas : 7
WYNANTS Maarten : 7

Klassiekers: 8
Rondewerk: 9

Totaal oordeel 2020: 8

1 2 ... 384 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.