Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 385 ... 396 397
kelderfan

BENNETT George : 7,5
BOUWMAN Koen : 7,5
DE PLUS Laurens : ? te lang geblesseerd.
DUMOULIN Tom : 7,5
EENKHOORN Pascal : 7
FOSS Tobias : 7,5
GESINK Robert : 7,5
GROENEWEGEN Dylan : ?
HARPER Chris : 7
HOFSTEDE Lennard : 8
JANSEN Amund Grøndahl : 7
KRUIJSWIJK Steven : 7,5
KUSS Sepp : 8,5
LEEZER Tom : 6
LINDEMAN Bert-Jan : 6
MARTENS Paul : 7
MARTIN Tony : 7,5
PFINGSTEN Christoph : 7,5
ROGLIČ Primož : 9
ROOSEN Timo : 7
TEUNISSEN Mike : 7,5
TOLHOEK Antwan : 7
VAN AERT Wout : 9
VAN DER HOORN Taco : 6
VAN EMDEN Jos : 7
VINGEGAARD Jonas : 7,5
WYNANTS Maarten : 7,5
Klassiekers: 7,5
Rondewerk: 8,5

Totaal oordeel 2020: 8,5 {GT-werk gaf de doorslag}

Laatst gewijzigd
fudd

BENNETT George : 7
BOUWMAN Koen : 8
DE PLUS Laurens : 4
DUMOULIN Tom : 7
EENKHOORN Pascal : 7
FOSS Tobias : 8
GESINK Robert : 8
GROENEWEGEN Dylan : 6
HARPER Chris : 7
HOFSTEDE Lennard : 8
JANSEN Amund Grøndahl : 7
KRUIJSWIJK Steven : 6
KUSS Sepp : 9
LEEZER Tom : 7
LINDEMAN Bert-Jan : 6
MARTENS Paul : 7
MARTIN Tony : 8
PFINGSTEN Christoph : 7
ROGLIČ Primož : 9
ROOSEN Timo : 6
TEUNISSEN Mike : 6
TOLHOEK Antwan : 6
VAN AERT Wout : 9
VAN DER HOORN Taco : 7
VAN EMDEN Jos : 7
VINGEGAARD Jonas : 8
WYNANTS Maarten : 7
Klassiekers: 9
Rondewerk: 8
Totaal oordeel 2020: 9

Poeksel

Er is weer een video verschenen van TJV over de Vuelta. Deel 1 (12:29 minuten) gaat tot en met de regenjasetappe. Er is o.a. te zien dat Dumoulin zich gelijk al niet goed voelde.

https://www.youtube.com/watch?v=9w2KH_juPVg

Murcia

George Bennett: 7,5
Koen Bouwman: 6,5
Laurens de Plus: 2
Tom Dumoulin: 6+
Pascal Eenkhoorn 7+
Tobias Foss: 7
Chris Harper: 7
Antwan Tolhoek: 5
Taco van der Hoorn: 5
Cristoph Pfingsten: 7
Robert Gesink: 8
Dylan Groenewegen: 6,5
Lennard Hofstede: 7,5
Amund Grondahl Jansen: 7
Steven Kruijswijk: 6
Paul Martens: 7
Tony Martin: 7,5
Sepp Kuss: 8
Tom Leezer: 5
Bert Jan Lindeman: 6
Jos van Emden: 6,5
Jonas Vingegaard: 7
Maarten Wijnants: 7
Mike Teunissen: 5,5
Timo Roosen: 6
Primoz Roglic: 9+
Wout van Aert: 9

Klassiekers: 9
Rondewerk: 8+

Totaal oordeel seizoen 2020: 8
De reden dat het eindoordeel een 8 is komt omdat de ploeg dit jaar gigantisch zwaar leunde op de kleppers Primoz en Wout. Vorig jaar zat er meer spreiding in de winnaars binnen de ploeg, natuurlijk Groenewegen maar ook door anderen. Dit jaar harken Roglic en van Aert maar liefst 18 van de 23 overwinningen binnen.

$kedel

BENNETT George : 7,5
BOUWMAN Koen : 6,5
DE PLUS Laurens : -10
DUMOULIN Tom : 3,5
EENKHOORN Pascal : 7,5
FOSS Tobias : 6,5
GESINK Robert : 9
GROENEWEGEN Dylan : 4
HARPER Chris : 6,5
HOFSTEDE Lennard : 7,5
JANSEN Amund Grøndahl : 6
KRUIJSWIJK Steven : 5,5
KUSS Sepp : 9
LEEZER Tom : 2,5
LINDEMAN Bert-Jan : 5,5
MARTENS Paul : 7
MARTIN Tony : 6
PFINGSTEN Christoph : 6,5
ROGLIČ Primož : 9
ROOSEN Timo : 6
TEUNISSEN Mike : 6,5
TOLHOEK Antwan : 6,5
VAN AERT Wout : 9
VAN DER HOORN Taco : 5,5
VAN EMDEN Jos : 6
VINGEGAARD Jonas : 7,5
WYNANTS Maarten : 6,5

Klassiekers: 8,5
Rondewerk: 8

Totaal oordeel 2020: 8,5

De Zeboe van de Zoncolan

Wat heeft George Bennett misdaan dat hij van iedereen een 7 tje krijgt? 5e in Burgos en de Ain, Gran Piemonte gewonnen, 2e in Lombardije, goed knechtenwerk in de Tour, en dan nog een redelijke Vuelta. En dan krijgt hij van sommigen hetzelfde cijfer als Leezer of Van der Hoorn...

Murcia

Ik gaf George een 7,5, omdat je zijn seizoen in twee gedeelten kunt bekijken. Het eerste deel was een 8 met de zege in Piemonte, de tweede plaats in Lombardije en het prima werk in Burgos en de L'Ain. Het tweede was wel wat minder door de val in de Tour en ook in de Vuelta waar hij ietwat minder was. Dus voor mij een zeven. 8+7 =15 gedeeld door twee is het eindoordeel een 7,5. Daar komt bij dat hij inmiddels ook een van de grotere renners in de ploeg is en dan ben ik wat strenger zie ook mijn cijfers voor Tom en Steven.

horsm

Ik vond de prestatie in de klassiekers echt spectaculair: Dit jaar zijn er vier monumenten gereden, daarvan wint TJV er2 en bij de twee anderen hebben ze een tweede plaats. Ik zie niet hoe je dit een lager cijfer dan een 9 kan geven.

Voor de grote rondes geldt eigenlijk hetzelfde: TJV rijdt er twee. Eentje winst en eentje tweede plek. Alleen twee keer winst zou beter zijn. Dus dit is dan, denk ik, 9,5.

Qua prestaties dus top. De donkere kant van het seizoen lag 'm natuurlijk in de gebeurtenis in Polen. Daardoor lag Dylan eruit & stond het hele sprintproject stil. Daarnaast is het seizoen van Kruijswijk op een klotemanier beëindigd. Ik had vertrouwen in 'm gehad in de Giro. Teunissen had ook een rotseizoen. Dus drie van de toprenners van 2019 stonden min of meer aan de kant.

Verder sprongen als klimknechten Kuss en Vingegaard eruit. Die hebben weer een stap gemaakt en zijn al wereldtop (Kuss) of er hard naar op weg (Vingegaard).

Veel anderen vind ik moeilijk om te beoordelen. Foss, Harper, Pfingsten, Bouman, Tolhoek en Van Emden hebben natuurlijk nauwelijks iets kunnen laten zien omdat ze uit de Giro vielen. Eenkhoorn & Hofstede zagen er een aantal keren goed uit. Bennett steeg even boven zichzelf uit in Italië.

Tenslotte de punten: Roglic en Van Aert zijn de nrs 1 en 3 in de worldranking. TJV is tweede (na DQS) of eerste in de eindstand. M.a.w. er was (misschien) 1 team beter, maar geen individuele renner.

Seizoen: 9.

Laatst gewijzigd
Fanny

BENNETT George :8
BOUWMAN Koen :8
DE PLUS Laurens :3
DUMOULIN Tom :7
EENKHOORN Pascal :7
FOSS Tobias :7
GESINK Robert :8,5
GROENEWEGEN Dylan :6
HARPER Chris :7
HOFSTEDE Lennard :8
JANSEN Amund Grøndahl :7
KRUIJSWIJK Steven :7
KUSS Sepp :8,5
LEEZER Tom :5
LINDEMAN Bert-Jan :6,5
MARTENS Paul :7,5
MARTIN Tony :8
PFINGSTEN Christoph :7
ROGLIČ Primož :9,5
ROOSEN Timo :6,5
TEUNISSEN Mike :6,5
TOLHOEK Antwan :6
VAN AERT Wout :9,5
VAN DER HOORN Taco :7
VAN EMDEN Jos :7
VINGEGAARD Jonas :7,5
WYNANTS Maarten :6,5

Klassiekers:8
Rondewerk: 9

Totaal oordeel 2020:8,5

Laatst gewijzigd
skylimit

Mooi dat fans punten geven en waarschijnlijk dan ook hogere punten geven aan renners die hun voorkeur genieten.
Ik gebruik hier @fanny als voorbeeld; hij geeft Kruijswijk een 7.....op basis waarvan......en Teunissen krijgt slechts een 5,5.
Teunissen heeft betere resultaten geboekt en ook meer punten gehaald dan Kruijswijk.

Rawolf

Als ik vooral kijk naar wat waren de verwachtingen voor het seizoen en wat is ervan geworden.

BENNETT George : 9,5
BOUWMAN Koen : 7,5
DE PLUS Laurens : 1
DUMOULIN Tom : 3,5
EENKHOORN Pascal : 4
FOSS Tobias : 8
GESINK Robert : 8
GROENEWEGEN Dylan : 2
HARPER Chris : 7,5
HOFSTEDE Lennard : 9,5
JANSEN Amund Grøndahl : 5
KRUIJSWIJK Steven : 7,5
KUSS Sepp : 9
LEEZER Tom : 3
LINDEMAN Bert-Jan : 5,5
MARTENS Paul : 9
MARTIN Tony : 8
PFINGSTEN Christoph : 6,5
ROGLIČ Primož : 9,5
ROOSEN Timo : 2
TEUNISSEN Mike : 7
TOLHOEK Antwan : 3
VAN AERT Wout : 10
VAN DER HOORN Taco : 4
VAN EMDEN Jos : 5
VINGEGAARD Jonas : 9
WYNANTS Maarten : 3

Vooral Bennett, Kuss, Vingegaard en Hofstede hebben mijn verwachtingen overtroffen.

Klassieke knechten zakken massaal door de ondergrens en de kopmannen zijn of heel goed geweest of zijn wat tegengekomen. Kruijswijk kan je niet afrekenen op zijn pech dit seizoen.

Laatst gewijzigd
Yeez

BENNETT George: 7,5. Tm Lombardije een dikke 9. Na die val in etappe 1 van de tour (breukje in de rib) helaas nooit meer dat niveau kunnen halen het resterende seizoen.
BOUWMAN Koen: 8 leek in de giro te laten zien echt een stap te hebben gemaakt. Jammer dat hij dat niet verder kon laten zien
DE PLUS Laurens: niet te beoordelen
DUMOULIN Tom: 6 lastig. Richting het einde van de dauphine leek hij beter en beter te worden. Toch niet helemaal top in de tour, waarna hij op het wk (wegwedstrijd) en in luik erg sterk was. De vuelta werd helaas een flop.
EENKHOORN Pascal: 7,5 serieuze stap gemaakt, maar leek opgebrand aan het einde van zijn lange jaar. Misschien een grote ronde nodig.
FOSS Tobias :7,5. Begonnen met pech, maar werd daarna beter en beter. Had weleens de verrassing van de giro kunnen worden.
GESINK Robert: 9 wat een knecht!
GROENEWEGEN Dylan: niet te beoordelen. Voor de coronastop een 8,5
HARPER Chris: 7,5 goed eerste jaar, leek beter en beter te worden en gaat nog stappen zetten
HOFSTEDE Lennard: 8 mooie geleidelijke groei. Hele goede allround knecht.
JANSEN Amund Grøndahl: 6... lijkt toch niet die stap in de klassiekers te kunnen maken. Blijft natuurlijke een sterke renner, maar stagneert
KRUIJSWIJK Steven: goed op weg in l’ain en de dauphine, maar daarna niet te beoordelen.
KUSS Sepp: 9 super sepp met zijn definitieve doorbraak tot de wereldtop
LEEZER Tom: 4 helaas op door fysieke problemen toe aan pensioen.
LINDEMAN Bert-Jan: 6 prima knecht, helaas voor hem door geselecteerd
MARTENS Paul :7,5 liet zien nog lang niet versleten te zijn en ging goed bergop.
MARTIN Tony: 8,5 rots in de branding, pantzerwagen.
PFINGSTEN Christoph :7,5 leuke verrassing. Veelzijdig en zeker een aanvulling
ROGLIČ Primož :9,5 niks meer aan toe te voegen. Zonder die val id dauphine wint hij daar en wss de tour (had dan een 10)
ROOSEN Timo :6,5 lijkt te stagneren, maar een redelijke knecht
TEUNISSEN Mike: 6 amper wedstrijden gereden door fysieke problemen.
TOLHOEK Antwan: lijkt net als roosen te stagneren. Zal op moeten passen volgend jaar
VAN AERT Wout :9,5 niks aan toe te voegen
VAN DER HOORN Taco: 6 prima knecht, helaas voor hem door geselecteerd
VAN EMDEN Jos: 7,5 rijdt altijd op een degelijk niveau
VINGEGAARD Jonas: 7 voor de vuelta toch niet goed, maar in de vuelta liet hij zien een groot talent te zijn
WYNANTS Maarten : 6 ik vrees voor een voorjaar te lang, maar iemand met zo’n staat van dienst verdient een waardig afscheid

Yeez

'@rawolf hoe ben je serieus te nemen als je eenkhoorn een 4 geeft? En kruijswijk valt niet af te rekenen op pech, maar de plus wel?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik was Eenkhoorns gespartel in voorbereidingskoersjes wat vergeten, 5je of 6je zou dan wel mogen. Echter in zijn hoofdoel dit seizoen, de klassiekers, is hij mij behoorlijk tegengevallen.

Je toon is nergens voor nodig.

Yeez

'@rawolf winst bartali, ereplaatsen tsjechie. Beresterk in de omloop. Niet voor niks het wk mogen rijden. Ik zeg al: het einde van het seizoen leek hij op. Waarom reken je de plus wel af op pech en kruijswijk niet?

$kedel

'@skylimit

Ik geef juist relatief lage cijfers voor de renners waar ik enigszins fan van ben zoals Kruijswijk(5,5) en Bennet(7,5).. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen.

@Rawolf
Wat waren je verwachtingen van Leezer dan xD
Het cijfer vind ik zeer terrecht trouwens, die schommelt al jaren rond een 3tje

Laatst gewijzigd
Rawolf

Bartali en Tsjechie zijn leuk maar het niveau ligt daar flink lager.

Kruijswijk heeft glimpen laten zien van zijn goede vorm. Zijn prestaties in l'ain bv. De Plus heeft letterlijk niks laten zien. Ongetwijfeld door blessures maar die fysieke malheur komt toch wel bovengemiddeld vaak voor bij Pluske.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Skylimit
Ter verduidelijking
Ik had Teunissen, Roosen, Wijnants en Lindeman een 6,5 gegeven.
Groenewegen en Tolhoek een 6.
Deze waren echter allemaal niet te zien door de Emoij.
Ik heb mij eigen reden voor deze cijfers en daar kan iemand anders rustig helemaal anders over denken.
Ik heb ze van jouw in ieder geval niet gezien net als van de opsteller van het bericht @Rahimns maar dat kan natuurlijk nog komen.

Denewar

BENNETT George :8.5 winnen piemonte en 2e lombardije en in dienst twee zware rondes
BOUWMAN Koen : 7 Heeft laten zien dat die meer kan dus moet doorgroeien.
DE PLUS Laurens : 2 tsja
DUMOULIN Tom : 6 heeft wellicht te snel te veel gedaan
EENKHOORN Pascal : 7. Zit een goede kop op.
FOSS Tobias : 6.5. Lastig in te schatten. Heeft volgens mij meer potentie
GESINK Robert : 8. Ouwe krijger
GROENEWEGEN Dylan : 7 gebaseerd op eerste deel
HARPER Chris : 6. Had ik meer van verwacht ploeg heeft voor hem gereden
HOFSTEDE Lennard : 7.5 Verbaasd mij dat die zo lang meegaat in lbl en Vuelta
JANSEN Amund Grøndahl : 5 gezien zijn potentie matig seizoen
KRUIJSWIJK Steven : 5.5. Op een gegeven moment moet je pech ook zien te voorkómen.
KUSS Sepp : 8.5. Great in the mountains. Moet oppassen dat hij niet denkt dat die zomaar kopman wordt. Volgend jaar Baskenland laten doen als kopman
LEEZER Tom : 5. Te veel leed. Was er klaar mee.
LINDEMAN Bert-Jan : 6 blind stoempen.
MARTENS Paul : 7 matig seizoen maar Vuelta super gedaan
MARTIN Tony : 7. Obv tour verder amper gezien
PFINGSTEN Christoph : 7 geen verwachtingen maar positief verrast
ROGLIČ Primož : 9.5. Respect na de mentale breakdown zo terugkomen. Wow
ROOSEN Timo : 6.Ook te weinig progresse
TEUNISSEN Mike : 6.5 wil wel en kan het maar is zoekende naar zijn rol na het geel
TOLHOEK Antwan : 6 zie Roosen
VAN AERT Wout : 9.5. Kan alles. Wat een kerel.
VAN DER HOORN Taco : 5.5. Wilde wel maar kon niet
VAN EMDEN Jos : 6 rustig jaartje gehad
VINGEGAARD Jonas : 7 slecht begin goed eind3
WYNANTS Maarten : 7. Houd de klassiekerploeg bij elkaar.

Dit alles met alle respect voor de coureurs.

Klassiekers: 7.5
Rondewerk: 9

Totaal oordeel 2020: 9

Ik heb mijn punten gebaseerd op.

Verwachtingen
Resultaten
Mogelijkheden
Vergelijkingen van de renners

Belangrijkste conclusies
Klassiekerploeg was niet goed genoeg op wout na die zat te snel alleen.
Rondeploeg bestond uit kuss bennet Gesink en roglic als vaste waarde en die hebben super gepresteerd.
Ploeg is op overwinningen te afhankelijk van wout en primoz. Doel volgend jaar is breder te worden.
Er zullen renners echt stappen moeten maken.
Tolhoek
Roosen
Bouwman

Hoop dat steven en Tom weer hun oude nivo halen of beter.
Wat Dylan betreft heb ik geen idee welke kant dat opgaat. Ben grote Dylanfan dus hoop het beste.

En heb ontzettend genoten van de ploeg.

Laatst gewijzigd
deharderpeter

BENNETT George : 8
BOUWMAN Koen : 6,5
DE PLUS Laurens : -
DUMOULIN Tom : 5
EENKHOORN Pascal : 6,5
FOSS Tobias : 6
GESINK Robert : 8
GROENEWEGEN Dylan : 4
HARPER Chris : 6
HOFSTEDE Lennard : 7
JANSEN Amund Grøndahl : 7
KRUIJSWIJK Steven : 5
KUSS Sepp : 8
LEEZER Tom : 6
LINDEMAN Bert-Jan : 6
MARTENS Paul : 6,5
MARTIN Tony : 7
PFINGSTEN Christoph : 6
ROGLIČ Primož : 10
ROOSEN Timo : 6
TEUNISSEN Mike : 6
TOLHOEK Antwan : 6
VAN AERT Wout : 10
VAN DER HOORN Taco : 6
VAN EMDEN Jos : 6,5
VINGEGAARD Jonas : 7
WYNANTS Maarten : 6

Klassiekers: 10 ( alle monumenten minimaal podium en 2 gewonnen + Strade)
Rondewerk: 9 ( Tour hoogste wat ze ooit gehaald hebben en Vuelta winst, giro enig minpuntje)

Totaal oordeel 2020: teveel gewonnen op basis van de individuele kwaliteiten van Roglic en van Aert.

jealgu

Opvallend dat Hofstede steeds hoger wordt beoordeeld dan Pfingsten, terwijl ook Pfingsten is ontbolsterd als een vlakke kencht die goed meegaat omhoog.

AWestie

Mooie cijferlijsten, ga het niet zelf doen want ik ga dan te lang per renner helemaal uitzoeken hoe en wat. Het team heeft haar brede ambities gehaald: in it to win it voor alle grote rondes, klinkend klassiekersucces, talentontwikkeling. Ik zou ze zelf een 9 geven, met een Tour+RvV een 10. In dit gebroken jaar echt je 'youngsters' een stempel laten drukken is schier onmogelijk maar ik heb kleine stapjes gezien en het DevTeam schoot ook lekker op. Ga ik voor volgend jaar extra op letten met alle nieuwe aankopen er ook bij.

Wat mij betreft ambities voor TJV in een normaal jaar:
- Weer hun winst verbreden naar meer renners. Al is het in een Corona-seizoen ook te zien dat in de hele WT alleen maar de echte wereldtoppers winnen.
- Zoals hier boven: jongelingen pakken ook een paar mooie overwinningen
- DE TOUR WINNEN en hoog eindigen in de monumenten die we dit jaar niet pakten
- Weer glimpen van succes voor Dylan, Steven en een beetje Mike, de kopmannen die dit jaar wegvielen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het gaat in de klassiekers toch uiteindelijk om het resultaat van de kopman, dus als je er 3 wint en 2x 2e wordt dan kan je toch niet zeggen dat er iets mis is met je omkadering. Slaan we niet een beetje door met onze kritische benadering. Het was een vreemd seizoen en mede door blessures en pech waren de beste mannen achter Wout nu iets minder maar als je dan toch deze resultaten behaald kan het eigenlijk alleen nog maar beter.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Wat betreft omkadering.
Bij de GT's en rondes had de kopman een geweldige ploeg met als kopman Primoz Roglic met Kuss, Bennett en Gesink
Roglic minimaal een 9.
Dan komen volgend seizoen Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk erbij op hun oude/goede niveau.
Dat in tegenstelling met de omkadering van de klassiekerploeg. Wout Van Aert met minimaal een 9.
Dan is te hopen dat Teunissen en Eenkhoorn stappen gaan zetten en dat Van Hooydonck zich gaat laten zien.
Dus het moet toch duidelijk zijn, dat er nog wat moet gebeuren bij die klassiekerploeg.

Yeez

Ik zou vermote toch niet in dat rijtje zetten ;)

1 2 ... 385 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.