Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 386 ... 396 397
Stoempie

Roglic, Van Aert, Kuss, Bennet, Gesink, Eenkhoorn, Foss en Vingegaard springen er wmb bovenuit dit seizoen. Ook Harper en Bouwman stemden mij meer dan tevreden

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

2020:

BENNETT George : 7
BOUWMAN Koen : 7
DE PLUS Laurens : -
DUMOULIN Tom : 5
EENKHOORN Pascal : 7
FOSS Tobias : 7
GESINK Robert : 8,5
GROENEWEGEN Dylan : 3
HARPER Chris : 7
HOFSTEDE Lennard : 8
JANSEN Amund Grøndahl : 6
KRUIJSWIJK Steven : 5,5
KUSS Sepp : 8,5
LEEZER Tom : 4
LINDEMAN Bert-Jan : 5,5
MARTENS Paul : 7
MARTIN Tony : 8
PFINGSTEN Christoph : 7
ROGLIČ Primož : 9,25
ROOSEN Timo : 5
TEUNISSEN Mike : 5
TOLHOEK Antwan : 5
VAN AERT Wout : 9,25
VAN DER HOORN Taco : 5
VAN EMDEN Jos : 6
VINGEGAARD Jonas : 7
WYNANTS Maarten : 6,5

Klassiekers: 8,25
Rondewerk: 9

Totaal oordeel 2020: 6,5
Want minder dan een kwart van de renners scoort een 8 of hoger. Slechts een paar renners presteren op of ruim boven de verwachting die je begin 2020 mocht hebben. De “scoreboardjournalistiek” bedrijf ik hierboven in mijn cijfer voor het behaalde resultaat in de klassiekers en rondes, maar de basis waarop dit behaald werd lijkt aan de dunne kant geweest dit seizoen.

Wanneer met name de jongere renners een stap maken en daar waar ze ingezet worden constanter presteren in een normaal seizoen moet 2 punten verbetering naar een 8,5 voor de hele ploeg er gewoon in zitten

Witte Trui

TJV heeft - in dit bijzondere en gemankeerde seizoen - een prima jaar gedraaid qua resultaten. Klassiekers en semi- klassiekers gewonnen (lang geleden), een grote ronde gewonnen en tweede in de Tour. Al met al goed voor een verdiende 8,5 wat mij betreft. Het is immers geen computerspel om je doelen te kunnen verwezenlijken. Ik denk dat alleen DQS en UAE een hogere score behalen en Sunweb (andere doelen) in de buurt komt.

Individuele cijfers zijn toch lastig toe te kennen. Maar een grof beeld van hoe de renners hebben gepresteerd, ten opzichte van wat ik van hen verwachtte, is te schetsen:

a) Roglic en van Aert absoluut goud waard qua uitslagen. Die komen niet onder een 9 uit.
b) Gesink, Martin en Kuss als ondersteuning onmisbaar, die scoren een 8,5
c) Bennett voor zijn blessure zéér op dreef en een mooie zege + podium in een klassieker. Een (dikke) 8
d) Groenewegen eigenlijk alleen een pre- Corona score. Toen een topsprinter, daarna niet gekoerst. Een 7
e) Dumoulin na een lange periode van inactiviteit in koers, een goede Tour (objectief gezien) en sterk WK + LBL. Maar het 'gevoel' blijft dat het net wat te mager was voor een renner met zijn statuur + er waren knechten beter. Veel hangt af van volgend jaar. Een 6,5
f) Jonkies met aangetoonde groei: Vingegaard, Foss, Bouwman, Hofstede: 7,5
g) Renners van wie ik meer had verwacht, maar niet door de ondergrens gingen en op momenten wél potentie getoond / goed: Jansen, Eenkhoorn, Teunissen (ook pech), Kruijswijk (pech), van Emden: 6,5
h) Renners die hun werk deden, maar er niet uit sprongen krijgen van mij een 6,5: Harper, Pfingsten, Martens, vd Hoorn: 6,5
i) Renners die mij tegenvielen: Wynants (in zijn wedstrijden er te vroeg af), Lindeman (ook al was de verwachting laag), Tolhoek (geen moment zijn belofte waargemaakt), Roosen: 5,5
i) Nauwelijks te beoordelen: Leezer (geen punten)
j) Niet te beoordelen: De Plus (geen punten).

Wat opvalt: in de klassementsploegen scoren de kopmannen én knechten overwegend dikke voldoendes. In de klassiekers scoort de kopman goed, en scoren de knechten / schaduw kopmannen op momenten een voldoende, maar vaak ook onvoldoende. Gelukkig had van Aert op belangrijke momenten wél cruciale ondersteuning (naar voren brengen bij pech, Jansen in MSR), maar koers maken met de ploeg in de finale zat er nooit in. Qua sprint- opstelling is het wegvallen van Groenewegen zeer jammer, maar tot dat moment bleek hij wel de wereldtopper te zijn, ondanks de 'B- lijn' die hij in die koersen mee kreeg.

veld

'@ witte trui. Ik ben het vrijwel helemaal met je oordeel eens. Alleen Bennett verdiend m.i. geen dikke, maar hooguit een dunne acht. Zijn knechtenwerk in de Tour en vooral in de Vuelta hield m.i. niet over.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[B] BENNETT George : [/B] 8 : Reed een fantastisch seizoen… kwam in de Tour net iets teveel tegen helaas.
[B] BOUWMAN Koen : [/B] 7,5 : Was betrouwbaar… jammer dat hij de Giro niet kon uitrijden, leek daar het stapje te zetten
[B] DE PLUS Laurens : [/B] nvt : Bijna geen koers fit gereden, geen oordeel.
[B] DUMOULIN Tom : [/B] 7 : Was logisch nog niet top, had er misschien meer van verwacht. Deed wel fantastisch werk waar hij kon.
[B] EENKHOORN Pascal : [/B] 7 : Gewoon zeer degelijk… zal wel nog het stapje moeten gaan zetten
[B] FOSS Tobias : [/B] 7 : Wat ontzichtbaar tot aan de Giro, daar zagen we bij vlagen zijn klasse. Voor een debuutjaar prima.
[B] GESINK Robert : [/B] 8,5 : Heeft overduidelijk zijn rol gevonden en doet dat gewoon fantastisch.
[B] GROENEWEGEN Dylan : [/B] 8 : tot aan Polen
[B] HARPER Chris : [/B] 7 : Weet wat zijn rol is en vult dat gewoon goed in. Gaat een degelijke knecht worden voor de kopmannen.
[B] HOFSTEDE Lennard : [/B] 8 : Wat hij vorig jaar in de Vuelta al in de laatste week liet zien, deed hij dit jaar 3 weken lang. Nooit laten gaan… dit soort knechten zijn onbetaalbaar.
[B] JANSEN Amund Grøndahl : [/B] 6,5 : Ondanks zijn belangrijke werk in MSR vond ik hem dit jaar gewoon niet zijn niveau halen.
[B] KRUIJSWIJK Steven : [/B] 7 : Tot aan zijn val was hij gewoon goed bezig en ook in de Giro zag ik wel weer lichtpuntjes totdat Covid alsnog roet in het eten gooide. Alleen al voor zijn inzet en vechtlust een ruime voldoende.
[B] KUSS Sepp : [/B] 8 : Begint echt een absolute meesterknecht in de bergen te worden. Was in de Vuelta een tikje minder (begrijpelijk) maar wat een geweldig seizoen met een fantastische zege in de Dauphine.
[B] LEEZER Tom : [/B] 4 : Reed op zijn laatste benen zijn koersen uit… maar die is op.
[B] LINDEMAN Bert-Jan : [/B] 6 : Wel weer betrouwbaar maar beef wat onzichtbaar. Had hem wel een contractverlenging gegunt.
[B] MARTENS Paul : [/B] 7,5 : Verbaasde mij deze Vuelta weer eens… lijkt nog geen sleet op te zitten.
[B] MARTIN Tony : [/B] 8 : Gewoon een beest op de fiets. Met hem erbij heb je als ploeg altijd een voorsprong
[B] PFINGSTEN Christoph : [/B] 7 : Na het wegvallen van Dylan als sprinter liet hij ook zien ander werk prima aan te kunnen. Terecht een contractverlenging.
[B] ROGLIČ Primož : [/B] 9,5 : Een geweldig seizoen natuurlijk… bijna perfect, bijna.
[B] ROOSEN Timo : [/B] 6,5 : Eigenlijk hetzelfde verhaal als Jansen… hopelijk volgend jaar weer op zijn oude niveau
[B] TEUNISSEN Mike : [/B] 6,5 : Verklaarbaar door zijn knieproblemen… maar het was niet de Mike van 2019
[B] TOLHOEK Antwan : [/B] 6 : Blijft toch wat hangen in zijn ontwikkeling, hopelijk maakt hij volgend jaar wel dat stapje.
[B] VAN AERT Wout : [/B] 9,9 : Net zoals Primoz een fantastisch jaar achter de rug en eigenlijk zou het een 10 moeten zijn
[B] VAN DER HOORN Taco : [/B] 6 : Zijn rijstijl past denk ik gewoon niet bij TJV… hopelijk vindt hij nog een andere ploeg
[B] VAN EMDEN Jos : [/B] 7 : Degelijk…wel iets minder vlammend dan in 2019
[B] VINGEGAARD Jonas : [/B] 7,5 : Tot aan de Vuelta stond hij bij mij een puntje lager, maar daar liet hij zien waarom de ploeg hem verlengd heeft. Echt een geweldige Vuelta gereden.
[B] WYNANTS Maarten : [/B] 7 : Doet zijn ding en mag nog een verdien voorjaar rijden.

Klassiekers: 9 : Het was natuurlijk een fantastisch jaar voor TJV maar begrijpelijk dat de mannen achter de kopmannen iets minder uit de verf kwamen. Heeft ook deels te maken met de niet optimale voorbereiding. Geen hoogtestage en ook pech op beslissende momenten.
Rondewerk: 9 : Bijna een perfect jaar… jammer van de val in de Dauphine waardoor 2 kopmannen gehandicapt aan hun koersen begonnen en uiteindelijk daar ieder op het maximale uit hun koersen konden halen. Ik ben heel benieuwd naar 2021

Totaal oordeel 2020: 9 : Vorig jaar zaten ze hier al dicht tegenaan… ze hebben gewoon ondanks wat tegenslag bijna het maximale eruit gehaald.

Laatst gewijzigd
Yeez

https://www.ebspharma.com/pics/publicaties/knack.pdf

Fantastisch artikel! Opvallende quote:
Het Algemeen Dagblad kon de wattages inkijken die Primoz Roglic trapte bij de tijdrit. Die waren van top­ niveau, toch reed Pogacar twee minuten van hem weg. AD noemt het ‘de prestatie van het decennium’.
LAMBERTS: Dat lijkt mij een correcte inschatting. Anders gezegd: Primoz had nooit kunnen winnen. Zelfs als hij zijn beste waardes ooit had getrapt, had hij na de tijdrit anderhalve minuut in het rood gestaan.
Ik moet het vragen: was het wel zuivere koffie wat we zagen van Pogacar?
LAMBERTS: Ik bid van wel, anders stopt het voor mij. Ik weet één ding: binnen onze ploeg kan niemand zo’n ver­ mogen trappen. Tom Dumou­ lin niet, Wout van Aert niet. Tom won twee jaar geleden de afsluitende tijdrit van de Tour tegen Chris Froome en Geraint Thomas. De beste Froome en de beste Thomas hadden ook minstens een minuut aan hun broek gekregen.

kelderfan

'@Yeez
Dank voor het plaatsen. Die Marc Lamberts heb ik wel vaker genoemd en dit artikel bevestigd waarom.
En het artikel en de foto zijn zeker heel goed. Foto: Jelle Vermeersch. Die naam heb ik ook al eerder gedropt met wel Gianni ervoor ipv Jelle.

veld

'@ witte trui Ik ben het helemaal met je eens, behalve wat betreft Bennett; geen dikke, maar een hele dunne acht. Zijn knechtenwerk in

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez bedankt voor deze... inderdaad een mooi interview.

kelderfan

'@veld
Je hebt wel een punt, want George Bennett van de Vuelta was niet de George Bennett van Vuelta a Burgos, Tour de l'Ain, Gran Piemonte, Il Lombardia en Tour de France. Dan had hij 9 verdiend. De Vuelta was helaas een stukkie minder te noemen. Daarom heb ik hem een 7,5 gegeven.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij was Bennett in de Tour door zijn val juist minder dan nu in de Vuelta. Denk trouwens dat alle andere renners die de dubbel hebben gedaan in de Vuelta juist wat minder waren en dat is natuurlijk ook niet verwonderlijk. Om nu opeens Bennett dan op basis van de Vuelta 1,5 punt minder te geven terwijl je anders een 9 had gegeven zonder de Vuelta vind ik dan wel weer apart.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Bennett heeft prima gefunctioneerd in die Franse TGV. Ook Tom Dumoulin heeft zich daarin kranig geweerd.
Alleen in de Vuelta heb ik een mindere George Bennett gezien. Het veelal koude weer zal wel hebben meegespeeld.
Dat aantal renners minder waren is ook wel begrijpelijk, maar daar staat tegenover, dat Hofstede, Vingegaard en Gesink boven verwachting hebben gepresteerd.

Murcia

'@Yeez
Geweldig bedankt voor het artikel met Lamberts, dit zijn veel betere interviews dan de clickbait stukjes in het AD of Telegraaf. Mooie analyses over Wout en Primoz en een openhartige man die bekent dat Primoz hem uit de put trok na de tijdrit ipv andersom.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan natuurlijk waren die renners daar allemaal wat minder... je kan ook niet met 2,5 rustweek weer niet zo goed zijn als in de Tour. Ik vond Kuss ook een tikkie minder en Roglic had aan het einde van de Vuelta ook wel een aardige jas uitgedaan tov een Carthy en Carapaz die een stuk frisser waren gestart aan de Vuelta.

KJP

BENNETT George : 7,5 : Reed echt geweldig in aanloop naar de Tour doe, dus leek op weg naar een extreem hoog punt. Daarna toch wat tegen gevallen met name door pech, dus iets weggezakt.

BOUWMAN Koen : 7: Zeer degelijk seizoen gereden binnen zijn kunnen

DUMOULIN Tom : 5 : Oke, het was aardig. Maar voor iemand van het kaliber Dumoulin gewoon niet genoeg. Ja er zijn excuses, maar een groot kampioen maar die eigenlijk niet gebruiken. Een van Aert laat dat bijvoorbeeld wel zien.

EENKHOORN Pascal : 6,5 : Viel me een aantal keer goed op in de voorjaarskoersen, lijkt echt aan inhoud gewonnen te hebben. Ook goed in Coppi. Ben geneigd hem misschien zelfs hoger te zetten, maar omdat ik hem nu als talent toch wel flink hoog waardeer toch voor een 6,5 gegaan omdat de echte topprestatie ontbrak.

FOSS Tobias: 6: Moeilijk te beoordelen, want weinig kansen gehad. Maar in Hongarije had hij zijn kans moeten pakken eigenlijk en daar werd hij toch wel te makkelijk weggereden door andere jonge talenten. Moet zeker beter kunnen dan dit dus een nipte voldoende.

GESINK Robert : 9 : Beste Gesink die ik in jaren gezien heb. Onvoorstelbaar wat die man op kop wist te sleuren, en wat hij voor zijn kopmannen betekent heeft. Nog extra knap dat hij de knop zo omgezet heeft nadat hij toch jaren de man was waarvoor gewerkt is.

GROENEWEGEN Dylan : 2: Wat Dylan op de fiets heeft uitgehaald dit seizoen hoort gewoon niet in het wielrennen thuis. Alle lof over zijn snelheid en zijn prestaties zijn daarmee voor 2020 helemaal overboord voor mij. Hopelijk eind 2021 weer duels met Jakobsen.

HARPER Chris: 5,5: Ik had best wel verwachtingen van deze man als hele sterke knecht, en die heeft hij toch niet echt in kunnen lossen. Misschien zijn mijn eigen verwachtingen van hem wat te hoog geweest, maar echt meer dan een nipte voldoende weet ik er niet uit te persen.

HOFSTEDE Lennard: 7,5: Hofstede deed dan juist wat ik dus meer bij een Harper had verwacht, was gewoon echt super sterk als knecht, en zeer belangrijk voor zijn kopmannen. Chapeau.

JANSEN Amund Grøndahl: 4: Na 2019 is de laat voor Grondahl Jansen omhoog gegaan, en langs die lat gemeten was het gewoon een heel slecht seizoen voor hem. Uiteraard kun je in zo'n kort seizoen niet veel herstellen als je in matige vorm uit de break komt. Maar dat herstellen is dus ook echt 0,0 gelukt.

KRUIJSWIJK Steven : 4,5: Pechseizoen gehad, dus met name een onvoldoende doordat je hem weinig hebt kunnen beoordelen. Maar ook voor Kruijswijk geldt dat voor iemand die zo'n 2019 heeft gehad de laat omhoog gaat. En dan is een seizoen zonder een enkel echt aansprekend resultaat gewoon een onvoldoende waard. Gelukkig ligt de oorzaak niet bij zijn kwaliteiten.

KUSS Sepp : 9: Met name doordat hij een extreme ontwikkeling heeft doorgemaakt, en als klimknecht voor mij gewoon de man van het jaar is. Ik durf zelfs bijna zo ver te gaan dat Roglic zonder Kuss ook zijn tweede grote ronde net niet gewonnen had, dus deze man verdient voor mij een enorm hoog punt. Lijkt ook steeds minder dagen te hebben waarop het helemaal niet lukt, al zijn ze er nog steeds.

LEEZER Tom: 4: Weinig over te melden verder, heb hem niet of nauwelijks gezien.

LINDEMAN Bert-Jan: 5: Dat geldt op een enkel koersje na ook voor Lindeman, maar hem heb ik dan toevallig twee keer wel behoorlijk zien rijden.

MARTENS Paul : 7: Dat gold dan eigenlijk ook wel voor Martens, maar die reed dan weer een enorm indrukwekkende Vuelta, waardoor hij toch nog flink is gestegen.

MARTIN Tony : 8,5 : Tsja, op deze man kun je gewoon altijd bouwen. Gewoon één van de sterkste renners van het peloton als het over op kop rijden gaat, en in die houdanigheid een bijna onmisbare factor in het succesverhaal van Jumbo dit jaar

PFINGSTEN Christoph : 6 : Weinig kunnen opvallen, maar volgens mij zijn werk naar behoren gedaan.

ROGLIČ Primož : 9,9: Veel beter dan Roglic dit seizoen kan gewoon niet. De 10 met een griffel is er net niet gekomen door de zaterdag in de Tour de France. Maar absurd hoe constant deze man is.

ROOSEN Timo: 6,5: Niet goed, ook niet slecht. Vrij onopvallend seizoen voor een renner die absoluut de nodige kwaliteiten heeft.

TEUNISSEN Mike: 5,5: Mike heeft eigenlijk een prima seizoen gehad. Was het over 2019 gegaan dan had ik Mike een 7 gegeven, want toen zag ik hem toch nog vooral als een kleine jongen achter de grote mannen aan het begin van dat seizoen. Nu is dat natuurlijk veranderd. Hele jaar lichtjes achter de feiten aangelopen door pech, maar goed uiteindelijk tellen de resultaten.

TOLHOEK Antwan: 4: Misschien wat streng, maar ik vind zijn seizoen eigenlijk heel erg tegenvallen op een periode van vier dagen na. Voor een renner die toch stapje naar stapje leek te maken is dat veel te weinig, dus gewoon een flinke onvoldoende voor Antwan, want dit kan echt stukken beter.

VAN AERT Wout : 9,9: Ook voor Wout ontbreekt net de 10 omdat hij de puntjes niet op de I heeft kunnen zetten nadat hij verloor van Mathieu in de Ronde, en nadat Parijs-Roubaix niet door ging. Maar heel veel beter dan dit kan gewoon niet, dus zelfs een 9,5 zou zijn prestaties geen eer aan doen.

VAN DER HOORN Taco: 4,5: Taco kwam toch binnen als de jongen die samen met van Poppel, Teunissen, AGJ en Roosen moest gaan knokken voor een plekje achter Wout van Aert. Heeft die strijd gewoon heel dik verloren en is in 2 jaar nauwelijks opgevallen.

VAN EMDEN Jos: 5: Lijkt toch wat sleet op zijn tijdrit te zitten, en verder is het gewoon een vrij makkelijk te vervangen factor in de ploeg voor mijn gevoel. Weinig sprankelend, wel vrij degelijk.

VINGEGAARD Jonas: 6,5: Vind dat een enorm groot talent, maar hij is wel erg inconsistent nog. Ik verwacht grote dingen van hem in de toekomst, maar dit jaar heeft hij dat op een paar etappes na net niet genoeg laten zien. Bij Vingegaard is het natuurlijk wel moeilijk te zeggen langs welke lat je hem nu precies moet beoordelen.

WYNANTS Maarten : 6: Is me weinig opgevallen, maar dat is op zich ook niet zijn taak.

Eindoordeel: 9: Heel simpel, een team beoordeel je uiteindelijk op de resultaten, en daarvoor zijn de kopmannen gewoon het belangrijkst. Als je de Strade, San-Remo, Luik de Vuelta in een jaar wint, en tweede wordt op het WK, in de Tour en in Vlaanderen dan moet je zelfs in een normaal seizoen al aan een heel hoog punt gaan denken. In een seizoen waarin er dan ook nog grote wedstrijden wegvallen mag je dat nog wat extra beoordelen. Dus gewoon een 9.

SS3000NL

Mooi initiatief @rahimns, maar ik ga geen geen cijfers per renner geven. Iedereen draagt bij aan het team, in welke rol dan ook. Ook de helpers die niet op tv komen en de eerste 100km doen if de bidonnen halen. Wout en Primoz kunnen het niet alleen.

In een vreemd seizoen een GT winnen, podium in de Tour, 2 monumenten, 1 bijna monument, podiumplaatsen te over in grote races, de ploeg krijgt een 8.5. Ruimte voor verbetering, maar toch goed.

ghostwriter

Het is jammer dat we Vingegaard en Foss relatief weinig hebben zien koersen. Vingegaard heeft natuurlijk indruk gemaakt in de Vuelta maar ik had hem ook graag vaker als puncher actief zien zijn (aangezien hij volgens mij een potentiele kopman voor wedstrijden als De Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik is) en Foss heeft door zijn blessure in het voorjaar en het feit dat Jumbo-Visma na negen etappes (terecht) uit de Giro stapte maar 23 koersdagen gereden. Ik verwacht behoorlijk veel van deze twee en als Jumbo-Visma de aansluiting wil behouden met de Ineos ploeg moeten dit soort talenten zich optimaal ontwikkelen (aangezien Ineos weer een heel peleton aan geweldige klimmers heeft aangetrokken).

AWestie

Horner geeft TJV nog een trap na, hun tactiek in de laatste etappe was matig volgens hem:
- Hofstede meesturen betekende eerder andere mannen opbranden terwijl je op de laatste dag het zuinigst moet zijn met je krachten. Dat las ik hier volgens mij weinig
- Ze hadden de kopgroep meer afstand moeten geven, zodat Movistar niet nog moraal kreeg en zodat ze meer konden sparen, dat las ik hier ook meer
- Ze hadden geluk dat Hofstede op het vlakke stuk Roglic tegen kwam want dan kon hij nog iets meer doen, maar de vraag vooral: was Lennard aan het begin van de etappe niet nuttiger geweest zodat Kuss hier bijvoorbeeld nog bij was gebleven

Conclusie van Horner: TJV heeft het zichzelf nog ongewoon spannend gemaakt https://youtu.be/tlxWLMRevjg

Laatst gewijzigd
Yeez

Jumbo-Visma eindigt op plek 1 bij de uci teamranking. Ook Roglic (beste rijder) en Van Aert (beste eendagsrijder) eindigen bovenaan. Wat een weelde!

Yeez

'@awestie niet mee eens. Die aanval van carapaz was altijd gekomen, ongeacht de ruimte die je de kopgroep geeft. Verder zagen kuss bennett en vingegaard er niet zo goed uit als eerder in de vuelta, dus ik denk dat je blij moet zijn dat hofstede er daar nog voor reed. Na zo’n demarrage van Carapaz had hij hoe dan ook geen knechten meer gehad

jealgu

Ik had zelf eerder Bennett of Gesink vooruit gestuurd, op dat punt hadden ze meer kunnen doen.

Gelukkig is het een academische discussie.

fudd

merci Sephiroth, heel interessant!
Voor de tv kreeg ik helemaal niet de indruk dat Hofstede zo lang iets kon betekenen voor Roglic. Ik zag hem vooral wachten en ik was al bang dat ie vervolgens moeite had om weer op tempo te komen zodra Roglic er was. 2 en een halve minuut met goede snelheid, belangrijk hoor.

xistnc

'@Awestie
Dus het was niet goed om Hofstede mee te sturen, maar vervolgens was het mazzel dat Roglic op een goed moment Hofstede tegenkwam? Hmmm.

Laatst gewijzigd
horsm

Jumbo-Visma wint dus de worldtour - zowel individueel (met Roglic) en als team. Dan lijkt het me dat het seizoenscijfer toch wel een 9 of hoger moet zijn.

Murcia

Een bekroning voor Primoz en Wout als de ploeg in totaliteit. Deze ranglijst kun je inlijsten. Horner zijn redenatie vind ik raar, Je had Hofstede niet vooruit mogen sturen maar toen Roglic bij hem kwam was dat toeval? Kom op, rider 15 dat slaat nergens op.

1 2 ... 386 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.