Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 387 ... 396 397
xistnc

'@horsm
Het verschil tussen het wel winnen van de Tour en het niet winnen van de Tour (terwijl dat wel had gemoeten) rechtvaardigt wat mij betreft ruimschoots een vol punt. Daarbij komt nog de casus Groenewegen. Dus iets als een 'negenmin' voor het seizoen als geheel lijkt me prima te rechtvaardigen.

AWestie

Ik begrijp dat ik Horners punt misschien wat onduidelijk heb opgeschreven. Ik vind zelf ook de sites die @Sephiroth aandraagt interessant en ben blij dat Hofstede er op dat moment was om Roglic te helpen. Wat Horner probeerde te zeggen was: je wil in een wedstrijd als deze niet afhankelijk zijn van geluk. Misschien was het zo bedacht (hopelijk brengt deel 3 van de docu duidelijkheid daar in), maar het is tactisch gezien spelen met vuur als je een mannetje meestuurt die oorspronkelijk in het eerste deel van de etappe bijna het dankbaarste werk doet. Nu moest iedereen die later in de rangorde komt eerder aan het werk en is het zomaar mogelijk dat met name de laatste paar man (Kuss & Bennett) te veel hadden verspild voor de finale-berg. Dat kan het verschil maken tussen Carthy & Carapaz binnen een nog veiligere marge houden of de marge verliezen. Gelukkig is het dus goed gekomen en was Hofstede nog van onschatbare waarde (als we de data mogen geloven), maar waren er tactisch gezien niet veiligere keuzes? Horner zegt ja en ik geloof dat best wel.

Murcia

Volgens de data heeft Hofstede gedurende twee en een halve minuut op een stuk van 5,5% procent Roglic en co kunnen meetrekken met een snelheid van 24 km/u en 6,1 w per kg lichaamsgewicht. Dit zal gezien de tegenwind wel eens een heel belangrijk moment kunnen zijn geweest. Het kan best zijn dat de leiding besloot om hem vooruit te sturen aangezien Gesink een dag ervoor al duidelijk minder was en Bennett en Vingegaard misschien hadden aangegeven ook niet meer zo fris te zijn. Dat zou betekenen dat Sepp sowieso eerder dan voorzien aan de bak moest. De aanvallen van Carthy en Carapaz kwamen toch wel maar door het rijden van de ploeg en Movistar waren de boni's al weg voor de slotklim en met de prima klimmer Hofstede kon je wel uittekenen dat hij precies op dit stuk zijn rol kon spelen. Aaangezien niemand van de knechten mee kon met de aanval van Carthy of die van Carapaz is het vooruit sturen van Lennard een goede zet geweest volgens mij.

Poeksel

Hofstede vooruitsturen lijkt me goed verdedigbaar. Ik snap echter nog steeds niet waarom TJV moeite deed om Carapaz de kans op bonificatieseconden te geven.

Yeez

'@poeksel dat deden ze juist niet. Movistar reed hard tot dat Soler ging. Daarna liet Jv met Vingegaard het gat van zo’n 1’45” maar 3’30” oplopen.

Poeksel

Gesink reed een minuut van de voorsprong weg (kun je terugvinden in het verslag van Sporza).

Yeez

'@poeksel dat was in een stadium dat het niet heel belangrijk was. Bovendien kon je de renners met 9:30 achterstand ook geen 15 minuten geven. Op het einde heeft jv na het werk van movistar de voorsprong weer laten oplopen. carapaz heeft dus nooit kans gemaakt op boni’s, tenzij movistar bleef rijden

molovin

Die 3 filmpjes van Jumbo-Visma op hun youtube kanaal zijn echt leuk om te zien. Het gaat om beelden van achter de schermen tijdens de Vuelta. Nu is het natuurlijk bewerkt tot een mooie reeks maar het geeft wel echt een leuk inkijkje hoe het eraan toe gaat, de sfeer, tactiek etc. Aanrader!

tdola

De 3 filmpjes idd zeer leuk om te kijken, hebben ze die niet tijdens tour gemaakt of komt daar later nog episode van?

SnellePelle

De films van de Tour worden verkocht aan Endemol als aftreksel van GTST.

$kedel

Tom is de mol!

Yeez

In deel 3 van de docu wordt de sprint van Roglic nog eens herbekeken. Heerlijk hoe Roglic aangeeft te laat aan te gaan en zegt ingesloten te raken. Ook de reactie van Niermann is geweldig (hij is geen echte sprinter, anders sprong hij daar op het wiel haha)

Cycling

Ook mooi om te horen dat de tactiek met Hofstede in de voorlaatste rit geen toeval was. Van te voren was al bepaald waar Hofstede Roglic moest helpen. Knap van Hofstede dat hij het ook nog kan uitvoeren

$kedel

Ik moet de 3e nogsteeds eens bekijken dan.
Bennet zegt in zijn podcast juist dat het niet het plan was om Hofstede in de aanval te hebben
Vanaf 4:55 https://youtu.be/A8hyr6sW1cU

AWestie

Er zijn betere achter-de-schermen films geweest *kuch, Movistar*, maar het blijft interessant om te zien. Een paar conclusies, samen met wat @$kedel net deelde:
- Jammer dat juist die laatste dag tactiek alleen in koers werd gedeeld en niet in de bus, want nu kunnen we alleen af gaan op Bennett. Mijn take nu: Hofstede hoorde inderdaad niet mee te rijden, maar ze zijn toen van plan geswitcht. Kunnen switchen vind ik mooi an sich, maar ik blijf denk ik nog bij mijn punt dat Hofstede in het peloton 'veiliger' was geweest.
- Sepp Kuss doet aan tequila terwijl de rest biertjes of wijntjes in de lucht tikt, mooie keus Seppie. Die jongen stijgt met de dag in mijn waardering
- Tom wordt - redelijk logisch - weinig in beeld gebracht. Jammer dat we dat verhaal niet nog meer hadden langs zien komen. En jammer voor Dumoulin dat hij uiteindelijk van afstand heeft moeten meegenieten van een rode trui in Madrid. Hij had van waarde kunnen zijn en het doet een mens goed om mee te delen in het winnen van een trui denk ik.
- TJV, ook al was het een mooie docuserie, wat meer tijd geven mag best wel. Nu zitten we met een snel gepubliceerde versie alweer in een zwart gat.

Charlie33

Groenewegen 9 maanden geschorst. Schandalig lange schorsing, organisatoren ontspringen de dans.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ploeg gaat akkoord. Ik denk dat ze weten dat het nogal “asociaal” zou overkomen nu in beroep te gaan. Ook al slaat de schorsing helemaal nergens op...

https://www.teamjumbovisma.nl/nieuws/nieuws/team-jumbo-visma-opgelucht-met-perspectief-na-afronding-disciplinaire-zaak-groenewegen/

Laatst gewijzigd
Jodegr

Eerste reactie is dat het een belachelijke schorsing is die buiten alle proporties is en dat ze gelijk in beroep moeten gaan. Dat ze dat niet doen gezien de gevolgen voor Jakobsen is een compliment waard. Daarmee laten ze in ieder geval zien boven het geroeptoeter van lefevre en de incompetetente en hypocriete UCI staan. En misschien is Groenewegen tot die tijd nog helemaal niet in staat wedstrijden te rijden. Dan is de straf accepteren uiteraard een stuk makkelijker.

Phoenix0000

Als Dylan die Tour van 2021 niet mag rijden bij Jumbo, gaat hij dan verkassen?
Lijkt me dat hij gezien zijn schorsing tot begin mei, zijn leeftijd en het parcours volgend jaar daar gewoon altijd wil starten.

Yeez

Ik zou hem niet gelijk naar de tour sturen 1,5 maand na zijn schorsing. Laat hem eerst eens ritme en gevoel terugvinden. De Binckbank tour, de Vuelta en het WK lijken mij fantastische doelen

kelderfan

'@Yeez
Ik zou met Dylan even niet in Belgie rijden. De emoties kunnen dan nog steeds hoog oplopen.
Lijkt mij verstandiger om met Dylan een traject om weer te winnen af te leggen.
Bijvoorbeeld beginnen met o.a. de Tour of Norway, Artic Race of Norway, Hamburg en Duitsland Tour.
Dan krijgt hij weer het goede gevoel. Laat Dekker en Kooij maar die Belgische koersen doen.

Yeez

'@kelderfan dat zou toch wel heel erg zijn moesten ze daar rekening mee houden niet waar?

Tour de Flits

Gisteren ook de docu gezien van TJV over de Vuelta, vond hem erg interessant! Ook erg mooi te zien dat de prestaties van Ryan (aanduwer bij tijdrit) en Hofstede zo gewaardeerd worden.

Viel me wel op dat bijv. een Gesink totaal niet in beeld komt en genoemd wordt tijdens de docu, zou hij dat niet willen of zo?

Yeez

Ik vind Gesink sowieso niet heel uitgesproken. Nooit geweest. Ook richting Roglic lijken anderen een betere band te hebben dan Gesink, maar reken maar dat iedereen zijn werk waardeert en andersom ook

kelderfan

'@Yeez
De impact van deze crash is toch heel erg. Je kunt Dylan toch even de rust gunnen om weer op zijn oude niveau te komen.
Hij moet natuurlijk in overleg met 't team de stappen nemen. Maar ook voor zijn gemoedsrust moet je hem niet meteen voor de leeuwen gooien, lijkt mij.
@Sephiroth
Koos is in winterslaap.

1 2 ... 387 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.