Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 393 ... 396 397
De Zeboe van de Zoncolan

Logische werkwijze lijkt mij dat je doelen stelt, bepaalt welke koersen je daarvoor moet rijden, en met het oog op de te rijden koersen de selectie samenstelt.

Hier lijken mensen te denken dat je eerst lukraak renners aantrekt, en dan gaat bedenken wat je daar nou eens mee kunt.

Rawolf

Elke ploeg heeft zijn eigen tactiek, Lefevere maakt bij Quickstep al jaren gebruik van die buitenkansjes en "Hier lijken mensen te denken dat je eerst lukraak renners aantrekt, en dan gaat bedenken wat je daar nou eens mee kunt." Dit is precies de werkwijze van de ploeg met al jaren de meeste overwinningen.

Ze zijn nu een Belgische klassementsman tegengekomen, genaamd Evenepoel, dus nu gaan ze een klassementsploeg bouwen.

Renners als Kooij en Dekker zouden veel baat hebben bij een wat breder programma met mindere koersen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook Quickstep neemt niet zomaar lukraak renners aan.... anders win je echt niet zoveel.

Murcia

Het verschil tussen DQS en TJV is een simpele. TJV heeft een development team en Patrick vond deze te duur. Als je een Development Team hebt is het niet meer dan normaal dat je die renners ook al gaat inzetten bij de World Tour ploeg in de wat kleinere koersen. Niets wijst erop dat Kooij en Leemreize slecht werden of worden ingezet. Zoals Michiel al aan gaf kun je Fisher-Black of Hessman en Ballerstedt als tweedejaars leden van dit team ook gebruiken. Overigens is het halen van de meeste overwinningen bij DQS een rechtstreeks gevolg van het tot nu toe niet focussen op AK's in de grote rondes. Dit gaf ruimte aan een grotere klassieke/eendagskern en een offensievere manier van koersen. Met Evenepoel en de omkadering zal het ook interessant worden om te zien wat er gaat veranderen.

Rawolf

Klopt grotendeels Murcia. Quickstep wilde vorig jaar weer een Development team starten maar de samenwerking verliep niet goed.

kelderfan

'@Murcia
Bij het starten van het development team is er ook gesteld, dat die jongens twee jaar nodig zouden hebben.
Nu is Kooij een voorbeeld van de uitzondering. Die jongen is snel gekomen en is klaar voor het grote werk. Ook Gijs Leemreize liet zich goed zien. Zodat die al de overstap heeft kunnen maken. Dat zijn de uitzonderingen.
Ik zou voor die talenten, die zich al hebben getoond met als v.b. Ryan, Fisher en Pluimers om juist wat extra koersen in te lassen. Op die manier kunnen die jongens zich laten.
Voorbeeld de Omloop en KBK. De KBK is juist een mooie koers om je te laten zien. Dan behoef je geen extra kosten te maken.

Stoempie

Er zijn toch al koersen waar de jonkies dmv een mixteam aan het grote werk mogen ruiken?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De Omloop kan sowieso niet vanwege hun WT-status en ik denk dat de ploeg met hun planning al rekening houden met de inzet van jongens uit de opleidingsploeg dus extra koersen opnemen hoeft waarschijnlijk echt niet. Denk dat zij ons advies op dat gebied ook echt niet nodig hebben.

kelderfan

'@rahimns
Het advies van minder & minder kan de ploeg ook naast zich neerleggen. Dan ben ik ook weer tevreden.
Zeg ik dan, dat de ploeg de Omloop moet gebruiken om die jonge talenten in te zetten. Ik heb 't over de KBK, die dit jaar niet op het programma heeft gestaan en die je nu wel kan opnemen om een aantal talenten in te zetten.
Want jij zag de kosten als obstakel.
@Michiel De Rooij
Welke koersen worden dan wel gebruikt om die jonkies kansen te geven om zich te ontwikkelen?

kelderfan

Quote: IDL; "Van Aert belangrijk slachtoffer van puntentruc UCI: Belg start achteraan in Tabor."
Wat is dit nu weer. Na Groenewegen om ook Van Aert het ontgelden bij de UCI.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[Quote=Kelderfan]Zeg ik dan, dat de ploeg de Omloop moet gebruiken om die jonge talenten in te zetten[/Quote]

Ja

[Quote]Ik zou voor die talenten, die zich al hebben getoond met als v.b. Ryan, Fisher en Pluimers om juist wat extra koersen in te lassen. Op die manier kunnen die jongens zich laten.
Voorbeeld de Omloop en KBK[/quote]

kelderfan

'@rahimns
Quote: "Voorbeeld de Omloop en KBK. De KBK is juist een mooie koers om je te laten zien. Dan behoef je geen extra kosten te maken."
Jij had 't over extra kosten als struikelblok; dan geef ik als voorbeeld de Omloop met een dag later de KBK.
Die goed zijn te combineren zonder al te veel extra kosten. Zo zijn er meer voorbeelden te noemen.
Dus het inpassen van een extra koers hoeft geen probleem te zijn😊.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Goed om te weten dat een extra dag werken mijn werkgever bijna geen extra kosten opleverd. Zal hij blij mee zijn...

Verder een nogal zinloze discussie. Denk dat de ploeg er wel uitkomt. Zolang wij niet eens weten hoe ze alles gaan invullen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, dan is minder een betere discussie. Omdat ik een andere mening heb, is het een zinloze discussie.
Alles Zeeman zegt het kan een probleem worden, dan is dat ook zinloos. Zal je baas blij zijn. 😒

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee het is een zinloze discussie omdat wij nog niet weten wat het programma van de ploeg zal zijn. Voor hetzelfde geldt hebben ze al voor komend jaar KBK in het programma opgenomen. Maar jouw oplossing heeft totaal geen meerwaarde met het eventuele probleem wat zou kunnen ontstaan in het najaar. Niet dat ik denk dat het een probleem gaat worden want ik kan me niet voorstellen dat er 10 renners van TJV naar de OS gaan.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als je het zo bekijkt is elke vorm van discussie zinloos want Jumbo gaat geen enkele van onze meningen gebruiken over welk onderwerp dan ook, dit topic kan je dan ook wel sluiten. Onnodige dooddoener.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf ik vind op dit moment deze discussie voeren ook erg weinig zinvol inderdaad. Zodra er meer duidelijk is kan je er best wat over vinden maar voor nu biedt het weinig, zeker als je het hebt over een probleem wat zou spelen in het najaar en je met oplossingen komt voor het voorjaar.

Murcia

Discussie is prima, maar het wordt wel moeilijk als de doelpalen telkens worden verschoven. Ik vroeg bv aan Kelderfan hoe hij erbij kwam dat de namen die hij noemde naar de OS gingen. Niemand weet wie en hoeveel dat er gaan zijn. De gevolgen daarvan voor de Vuelta kunnen relevant zijn maar om van daaruit de sprong naar eventuele inzet van development team rijders naar KBK /Omloop te maken is wel een andere afslag om het zo te zeggen.

kelderfan

'@Murcia
Dat zijn de woorden van Merijn Zeeman en die verschuift doelpalen.
Als je wil kan ik er zo 10 noemen: Roglic, Van Aert, Dumoulin, Bennett, Bouwman, Martin, Oomen, Van Emden, Affini en Kuss.
Dan kun je Gesink ook nog noemen; want Merijn Zeeman heeft gezegd: "In het slechtste scenario moet ik 10 renners missen en dan heb ik een probleem om de najaarskoersen te vullen."
Die Omloop en KBK geef ik als voorbeeld in reactie op @rahimns en dan is lezen moeilijk..
=====
Misschien oud nieuws, maar hieronder een stukje over Wout
Bij Het Nieuwsblad doen ze nog een suggestie richting de twee tenoren. Of hij en Evenepoel elkaar niet sterker zouden maken, als ze bij elkaar in de ploeg reden. 'Geen goed idee', zegt Van Aert. 'Het gaat erom hoe je je voelt binnen een ploeg. Remco zit goed, ik zit goed. We gaan voor grote rondes, maar ook voor klassiekers bij Jumbo-Visma. Ik zit goed, ik moet niet van ploeg veranderen', aldus de klimmer annex afmaker van Jumbo-Visma.
Dat ik dan zeg. Het zou kunnen betekenen dat er toch nog een ondersteunende renner voor Wout bijkomt, is dan te veel van het goede.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Omdat jij het je niet kan voorstellen, is mijn bijdrage zinloos. Dat noem jij discussiëren.😢

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja een eventueel probleem in het najaar los je niet op met K-B-K

Verder Jos van Emden gaat niet naar de OS, dat parcours is niets voor hem. Zelfde geldt voor Martin en ook Affini zie ik niet geselecteerd worden. Verder zie ik niet in dat de bondscoach voor zijn ploeg voor de OS alleen maar renners van TJV gaat selecteren. Aangezien je maar met max 5 renners mag starten. Gaan echt niet Tom, Robert, Koen en Sam daar aan de start staan.

Hoe jij de link legt met het verhaal van Wout en jouw gedachte dat er een extra renner bij moet komen zal je even moeten verduidelijken.

Ik kan me van alles voorstellen maar of het altijd zinvol dat hier te plaatsen dat vraag ik me serieus af.

Cycling

'@Kelderfan De renners die in aanmerking komen voor OS zijn waarschijnlijk alleen Dumoulin, Roglic, Van Aert, Bennett en Kuss. Het kan zijn dat er nog een Nederlandse klimmer van JV gaat en Vingegaard als hij zich goed blijft ontwikkelen. Misschien zelfs iemand van het Development team: Fischer - Black

kelderfan

'@rahimns
Jij hebt nog steeds niet het verhaal van Merijn Zeeman gelezen toch. Nog een keer. Zeeman heeft over de slechtste scenario.
Dat jij Affini niet geselecteerd ziet worden, komt toch uit jouw koker. Hij was toch de 2e. man achter Ganna voor Italië.
En wie zijn dan volgens jouw koker de 5 wegrenners voor Nederland en dan heb je ook nog de tijdrit met Dumoulin.

KJP

Zouden Foss, Kruijswijk en misschien zelfs Harper niet ook in aanmerking kunnen komen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als Tom de tijdrit rijdt moet hij ook de wegwedstrijd rijden... daar mag je geen aparte renner voor selecteren. Daarom denk ik ook niet dat Italie Affini gaat selecteren voor de tijdrit omdat ze anders op een loodzwaar parcours met 2 pure rijdrijders moeten aanvangen op de wegwedstrijd. Je kan zelf denk ik prima bedenken welke Nederlandse renners uitermate geschikt zijn op dat parcours wat vooral voor klimmers is. Daar gaan echt geen 4 man van TJV bijzitten.

1 2 ... 393 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.