Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 394 395 396 397
Cycling

Nederland gaat voor 4 wegrenners. Ik verwacht dat hier maximaal 2 van JV zijn.

KJP

Ganna een pure tijdrijder noemen is wel een bijzonder statement ook...

Murcia

Poels, Mollema en van Baarle staan al boven een Kruijswijk op een parcours als de OS, zelfs op elk ander parcours omdat Steven nu eenmaal geen eendaagse renner is. Oomen zie ik alleen er naar toe gaan als hij een spectaculaire verbetering laat zien. van Emden in de ITT nooit en te nimmer op dat parcours. Het scenario dat Zeeman schetste leek mij vooral bedoeld om intern aan de mannen onder Roglic, Tom en Wout aan te geven dat er meer is dan de OS.

Verder heb ik dat stuk over van Aert en Evenepoel waar kelderfan aan refereert ook gelezen, maar ik snap nog steeds niet waarom Wout zijn opmerking dat hij op zijn plek zit bij TJV, iets wat hij nu al twee jaar zegt betekend dat er een renner in ondersteuning voor hem nog bij komt. De ploeg heeft gecommuniceerd dat er geen renners meer bij komen, dan is dat hetgene waar wij op af moeten gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@KimJungPoels natuurlijk kan Ganna meer dan alleen tijdrijden maar met Ganna en Affini starten op dat loodzware parcours lijkt me wel iets teveel van het goede, daar heeft Italie wel meer geschiktere renners voor. Dat Ganna daar aan de start zal staan lijkt me meer dan logisch. Al zal hij wellicht ook op de baan te bewonderen zal zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@sephiroth
Van dat rijtje zie ik wel Van Baarle en Mollema daar rijden. Verder ja Dumoulin en ook Koen Bouwman, die waarschijnlijk als knecht mee zal gaan.
Want als je zo weinig kanshebbers hebt, dan moeten die ook uit de wind worden gehouden. Dus jongens als Tusveld en Schelling zie ik echt niet in aanmerking komen.

kelderfan

'@Murcia
Waarom moet je daar op afgaan. Omdat de ploeg dat heeft gecommuniceerd op een bepaald moment.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen, dat er altijd nog een wijziging kan komen.
Ik refereer maar even naar Steven Kruijswijk, die de corona heeft gehad. Hoe komt hij daaruit.
En Murcia je hebt de eerdere discussie maar even terzijde geschoven.
De ploeg is kennelijk nog steeds in onderhandeling met Wout en de geldgevers. Want het zou in de herfst worden beklonken. Heeft iemand daar al iets over gehoord. Nee dus, want WF zou dat als 1e. naar buiten hebben gebracht.

Murcia

'@kelderfan
Ik verleg de discussie niet, en ik wil nog steeds graag een antwoord op mijn vraag waarom Groenewegen volgens jou niet beschikbaar is voor de Vuelta. Je eigen quote: "Als er 10 van je beste renners afvallen {Van Aert, Roglic, Bennett, Kuss, Bouwman, Groenewegen, Teunissen, Oomen, Van Emden en Martin} voor de Vuelta. Hoe wil jij dat dan oplossen? Merijn Zeeman zegt, dat toch niet niets". Je wilt toch niet beweren dat Dylan de OS gaat rijden.

kelderfan

'@Murcia
Dat Dylan Groenewegen en Jos van Emden niet naar de OS gaan lijkt mij wel duidelijk.
Merijn Zeeman zegt dat zeker niet voor niets. Lijkt mij toch ook wel duidelijk.
Of Groenewegen de Vuelta gaat rijden, moet ook nog blijken, want zo'n tijd niet kunnen rijden, is niet bevorderlijk voor zijn conditie, maar dat is een andere discussie.
@Sephiroth
Kelderman is zeker beter, maar niet echt een renner voor dat werk en Wout Poels leek in de Vuelta op de goede weg, maar hij is erg wisselvallig.
Nee ik zie toch eerder dat de ploeg voor de OS om Dumoulin & Mollema wordt gebouwd en dan heb je met jongens als Van Baarle en Bouwman een betere ondersteuning.

Laatst gewijzigd
Wheely

Rare discussie, het "OS probleem" gaat in de eerste plaats natuurlijk over Roglič en in de tweede plaats over Wout. De rest is bijzaak.

Stoempie

Niet voor TJV haar najaarsprogramma

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Denk dat voor Wout het ook geen probleem is. Zijn focus ligt vooral op het voorjaar... denk dat hij sowieso de Vuelta niet zal rijden. Roglic gaat denk ik de Vuelta volgend jaar ook niet rijden of misschien slaat hij juist de OS wel over.

kelderfan

'@Wheely
Ha, ha, dat klopt eigenlijk wel: IDL; Van Aert: 'De naam van Evenepoel valt geregeld bij Jumbo-Visma'
@Michiel De Rooij
Jij bakt 'm wel erg bruin, maar vooruit op naar het najaarsprogramma.🙌

Stoempie

Ik refereer naar Zeeman zijn uitspraak in reactie op Wielie, Kelderfan

Wheely

'@Michiel
Najaar = bijzaak.

Stoempie

Najaar = bijzaak = mening

Fanny

De Olympische tijdrit valt qua zwaarte (hoogtemeters) wel mee.

https://www.touretappe.nl/olympische-spelen-2020-wielrennen/parcours-tijdrit-tokyo-2020/

Evenepoel. “Ik heb over het parcours gesproken in Argentinië met Maciej Bodnar, die het test­event al had gedaan. Hij zegt dat het minder zwaar is dan je zou denken op basis van het profiel. Maar elke meter bergop is in het voordeel van de lichtere coureur.

Misschien toch iets voor Van Emden na Doumoulin ?
Maar ja, wat dan met de wegwedstrijd die heel zwaar zou zijn, nl rondom de Mount Fuij.
Als ik Evenepoel moet geloven dus in het voordeel van een lichte renner die ook goed een ITT kan afwerken.
Ik denk trouwens als ik goed nadenk, dat de Nederlanders geen enkele kans hebben op het podium in de ITT.

Cycling

Van Emden gaat daar echt niet starten. De kans dat hij top 8 rijdt is klein en zo te horen heb je weinig aan hem in de wegrit.

Rawolf

Dylan van Baarle lijkt me eerder kandidaat, of zelfs Gesink als ze alles op de wegrit zetten naast Dumoulin in de TT

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik had het ook over de wegwedstrijd... ook de tijdrit is nog best wel lastig, in ieder geval voor Van Emden.

Rawolf

Hoeveel renners mag nederland opstellen, 8?

Mollema, Dumoulin en Poels zijn normaal de kopmannen op een zwaar parcours. Bijgestaan door Arensman, Schelling, van Baarle, Kruijswijk en Oomen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf 5

Laatst gewijzigd
Rawolf

O ja, dan word de puzzel stukken lastiger.

Mollema Dumoulin en Poels zijn zeker mits ze fysiek in orde zijn. Van Baarle of Gesink voor de eerste helft en als 5e man 1 van de jongere klimmers lijkt me.

Barttej

Bij het vijftal voor de OS komt waarschijnlijk één baanrenner erbij.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rawolf
Ik denk niet dat een jonge renner, zoals jij noemt Arensman of Schelling, start op de wegwedstrijd van de OS voor NL.
Dat zal eerder Oomen, Tolhoek, Tusveld, Hofstede of Bouwman zijn naast Mollema, Dumoulin, Poels, Kelderman en Gesink.
Degene die in vorm is, voorafgaand aan de OS, zal wel de grootste kans maken, al zal het ook liggen welke grote ronden deze knechten gaan rijden in 2021.
Maar zoals @Barttej zegt, het zal waarschijnlijk een baanwielrenner zijn gezien de eerdere berichten mbt de sprintploeg.

Murcia

Barttej heeft gelijk dat de teamsprint mannen een extra renner mee krijgt en dat als gevolg daarvan een baanrenner mee gaat doen met de wegwedstrijd ( JW van het Schip) Ik begrijp dat wel, met de mannen teamsprint heb je een zeer grote kans op eremetaal. Op het ogenblik absoluut kandidaat voor goud en bij de wegwedstrijd is Nederland een pure outsider. Maar dit betekend dat de wegploeg nog maar 4 plekjes over heeft, Mits fit denk je dan al snel aan Tom, Bauke, Wout en Dylan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 394 395 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.