Team Jumbo-Visma 2020

1 2 3 4 ... 396 397
Stoempie

In de leiderstrui geeft wel bijzondere indelingen voor de 3 grote rondes trouwens. En de Giro én de TDF rijden op hoog niveau, is toch bijna onmogelijk volgend jaar?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Tom doet bijna niets op sociale media en Strava dus dat is een stuk lastiger in te schatten.

@Michiel De Rooij het is natuurlijk ook de persoonlijke mening van 1 redacteur... maar met je eens dat die selecties zo niet echt voor de hand liggen.

tdola

Als knecht zou je mogelijk wel de giro en tour kunnen rijden, dan wordt opstelling al meer wrs.
Op de leiderstrui opstelling zou ik aanmerken dat maar 1 kopman in tour onwrs is, verwacht daar minimaal 2. bennett en kruijswijk giro en tour omwisselen maakt t al logischer. En dan misschien Vuelta voor dumoulin erbij en geen Vuelta roglic. Van Emden ipv Martin giro, Martin ipv leezer tour. Klinkt ook logischer.
En is de plus leeg na giro zou je Bouwman en de plus kunnen ruilen tour-Vuelta.

Maar ja, blijft ook 1 mening.
18 dec parcours Vuelta bekend, 20 dec ploegpresentatie dan weten we wrs meer. Nog 1,5 maand.......

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel De Rooij
De Giro en TdF kan zeker op hoog niveau worden verreden door TJV. Als 't idee Roglic wordt gevolgd gaat Dumoulin naar de Giro en die zal zeker vragen om een goede ondersteuning. Vul zelf maar in.
@rahimns
Derhalve was jouw idee om nog even te wachten de beste in deze.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan... je moet even iets duidelijker zijn... waarop moesten ze wachten van mij?

kelderfan

'@Michiel
Wat in deze belangrijk is, dat de Giro 10 etappes boven de 200 km. kent en verschillende aankomsten op hoog niveau;)
Dit in tegenstelling met de Vuelta met korte ritten en steile aankomsten. Ik weet niet of de redacteur dit heeft meegenomen.

kelderfan

Quote: "Denk dat we de komende weken gewoon is rustig moeten afwachten om te zien waar iedereen staat."
@rahimns
Geeft de bovenstaande quote verlichting.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is toch ook wat ik tegen @Yeez zeg... het is nu gewoon nog niet te bepalen hoe iedereen ervoor staat over een 1,5 maand.

Stoempie

Wat bedoel je nu met hoog niveau, Kelderfan?

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Quote:"En de Giro én de TDF rijden op hoog "niveau", is toch bijna onmogelijk volgend jaar?
Helpt deze quote je een beetje. De Giro wil zich tonen met hoge bergen en lange ritten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Michiel bedoelde dat je niet beide op een hoog niveau kan rijden, dus door 1 renner. Die redacteur heeft bv Gesink en De Plus op zijn lijst gezet voor de Giro en de Tour.

kelderfan

'@rahimns
Ik zeg juist, dat 't wel zou kunnen. Alleen moet je goed kijken naar de verdeling en evt. Jan ophalen.
Gesink lijkt mij helemaal niet verkeerd in die combinatie, omdat Tom Dumoulin e/o Kruijswijk naar de Giro zullen gaan.
Mocht Kruijswijk de Giro rijden, dan zie ik Laurens De Plus met hem meegaan. Die hebben na de TdF wel een sterke band gekregen. In dat geval is de combi Giro met de TdF voor Kruijswijk, Gesink en De Plus geen gekke gedachte.

S. Morgenstern

Ik denk dat knechten uitstekend de combinatie kunnen doen, maar volgens mij ontbreekt de noodzaak om Gesink en De Plus beide op die manier in te zetten. Ik vind overigens de keuzes om een sterker klimblok naar de Giro te sturen en de verdeling van de vlakke mannen vreemder.

@kelderfan; waarom denk jij nu ook dat de combinatie Giro en Tour wel mogelijk is? Wat is er qua inzicht veranderd?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je kijkt naar de kortere periode tussen Giro en Tour en de parcoursen van beide dan lijkt het mij onmogelijk de combi op een goed niveau te doen. De Giro eindigt met een zware laatste week en de Tour begint juist met een pittige eerste week. Ik denk dat er 2 verschillende selecties gemaakt gaan worden. En Jan gaat niet komen aangezien de ploeg al heeft verkondigd klaar te zijn voor 2020.

Yeez

Ik denk dat de combinatie heel moeilijk is. sowieso als kopman en daarna 1 vd 2 rondes als knecht. Beiden als knecht zou nog mogelijk zijn, al heb ik daar ook mijn bedenkingen bij. Zeker bij jongens als de plus en bennett. Gesink zou mogelijk zijn, maar of je dan beide rondes op topniveau bent?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zie die onmogelijkheid niet, zeker niet voor renners met het herstelvermogen van Kruijswijk en Gesink. Het is uiteraard wel zo dat het rijden van de Giro geen ideale voorbereiding is. Dat is echter geen reden om de dubbel voor iedereen bij voorbaat uit te sluiten.

Het is bijvoorbeeld goed denkbaar dat de kopman uit de Giro, ook zonder ideale voorbereiding, hoger ingeschat kan worden dan andere opties voor zijn rol in de Tour en daarom ook daar meegenomen gaat worden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat is zeker een optie, maar ik denk daarbij ook aan Gesink en Kruijswijk. De Plus en Bennett (en Kuss en Tolhoek) lijken hierbij uitgesloten (voor de dubbel)

Yeez

Wout overigens wel 6 kilo. Er is inmiddels 2 kilo af en wat spiermassa bij, maar echt afvallen lukt pas als hij weer vol kan trainen. Zegt dat hij er aanleg voor heeft

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ik denk ook aan herstelvermogen in deze. Daarbij zijn de door jou genoemde Gesink en Kruijswijk een goed voorbeeld.
Kruijswijk en Gesink zouden in dit geval wel Dumoulin in de Giro kunnen bijstaan en Roglic in de TdF.
Daarom zeg ik, dat je in de Giro en TdF voor 't algemeen klassement kunt gaan met een goede ploeg. Het betekent wel, dat je de Vuelta met een jong aanvallend team moet gaan doen. Ik denk daarbij aan Tolhoek met Bouwmam, Vingegaard en Harper.

leegloper

Welke ploegleiders zouden de knoop doorhakken welke kopmannen waar starten? Zit daar ook Arthur van Dongen bij, die van Sunweb overkwam?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Denk dat vooral Zeeman daarover gaat. Kopmannen hebben ook wat eigen inbreng natuurlijk.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Ik betwijfel ten sterkste of dat wel waar is. Het komt zelden voor dat er maar vier weken tussen de Giro en de Tour zit en er is dus geen enkel referentiemateriaal. Het is ook niet te vergelijken met het rijden van de Vuelta na de Tour aangezien 1) wielrenners door het gebruikelijke slechte weer in de Giro vaak langer nodig hebben om te herstellen en 2) het niveau in de Tour veel hoger ligt dan in de Vuelta. Het lijkt me sterk dat Kruijswijk na het rijden van de Giro meer zou toevoegen aan de klassementstrein in de Tour dan knechten als Gesink, Bennett, Kuss en De Plus zouden doen zonder eerst de Giro te hebben gereden. Daarbij lijkt het me sowieso onverstandig om Kruijswijk de Giro en Tour te laten rijden aangezien Jumbo-Visma dan geen frisse klassementsrenner voor de Vuelta zou hebben (aangezien de combinatie Tour->Olympische Spelen->Vuelta door de dubbele jet lag waarschijnlijk nog zwaarder zal zijn dan de combinatie Giro->Tour).

kelderfan

'@Rawolf
Ik denk, dat naast Zeeman ook Van Dongen en Niermann hebben meegedacht over het te vormen plan.
Daarnaast wordt e.e.a. doorgesproken met de kopmannen en dan vooral met Roglic en Dumoulin. Dat Kruijswijk, Groenewegen en Van Aert ook worden betrokken bij dit proces lijkt mij duidelijk.

leegloper

Natuurlijk hebben de kopmannen inspraak. Van Aert ook? Maar knoop doorhakken zal toch door ploegleiders en misschien vooral Zeeman gebeuren. Ik vroeg me af of de komst van Van Dongen wat dat betreft gunstig is voor Dumoulin, als hij de Tour wil rijden.

Rawolf

Tom wist wie Roglic was voor hij tekende, ik denk dat hij al wel enkele garanties heeft als hij echt perse de tour wil rijden. Zou ongelofelijk dom zijn om weer zo'n lang contract te tekenen anders. Lijkt me dat ze allebei gaan. Al meerdere malen uitgesproken dat ze met meerdere kopmannen naar de tour willen en Roglic en Dumoulin zijn de enige die kunnen winnen dus lijkt me niet moeilijk.

Van Aert rijd gewoon enkel de Tour lijkt me

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.