Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 5 ... 396 397
S. Morgenstern

Ik denk dus dat een uitgekiend programma voor een kopman uitstekend tot een goede combinatie van Giro en Tour kan leiden. Die vier weken lijkt mij voor een professionele topploeg geen onneembare hobbel.

Een frisse kopman voor de Vuelta zou heel goed ondergeschikt kunnen zijn aan de ambities voor de Tour.

S. Morgenstern

Dumoulin heeft ook al aangegeven dat hij niet nog een jaar wil wachten om eindelijk eens alles op de Tour te zetten.

Ondenkbaar daarnaast dat ze Van Dongen aantrekken, om hem de kans te geven met een beslissende stem voor die ambities van Dumoulin te gaan liggen. Zijn komst gaat wat dat betreft echt niets veranderen.

Rawolf

Ik denk ook wel dat Kruijswijk en Gesink een dubbel zouden aankunnen. Bij Gesink moet je wel afvragen of het meerwaarde heeft, de selectie bevat nu betere klimmers. Kruijswijk lijkt mij de enige waarbij een dubbel meerwaarde heeft.

De Vuelta invulling is onrelevant bij het bepalen van de selecties voor de meer prestigeuze Giro en Tour. Wie weet fietst Foss alle sterren van de hemel in zijn eerste jaar en kan hij kopman spelen :p. Groenewegen kan ook de Vuelta rijden of Bennett die toch niks gaat winnen op de OS

tendam

Dumoulin hoeft zelf volgens mij niet per se naar de Tour, die indruk krijg ik in elk geval niet. Het lijkt me eerder de buitenwereld, en dan met name de trotse Limbo van de Telegraaf, die er van alles achter gaat zoeken als hij de Tour niet rijdt.

S. Morgenstern

Ik denk juist dat de ambitie om de Tour te winnen één van de hoofdredenen is, waarom hij naar deze ploeg is gegaan. Dumoulin sprak er afgelopen zomer nadrukkelijk over en ook Spekenbrink noemde laatst nog specifiek die ambitie als iets waar ze wat hem betreft nog eens voor hadden gegaan met elkaar.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Vijf weken is voor de meeste klassementsrenners zelfs al te weinig. In het geval van Kruijswijk zou ik dan wel denken dat vijf weken genoeg is maar vier weken lijkt me te weinig zelfs ondanks zijn goede herstelvermogen.

tdola

20 december is de datum dat we zeer wrs meer zullen weten.

Als je echt olympisch goud wilt, dan is de tour wrs niet de way to go. En toch denk ik dat dumoulin dat gaat doen, ondanks dat giro meer op zijn maat is. Dat geldt echter ook voor Roglic. Maar denk dat die echt bovenaan pikorde staat op dit moment.
En tour, spelen en Vuelta lijkt me ook niet echt reeele optie.
2 van Roglic, dumoulin en kruijswijk verwacht ik echt in tour.
Vuelta zal door tour en spelen niet direct 1e doel zijn, al is de start in nl met ttt natuurlijk best mooi en interessant.
Kruijswijk dubbel giro en Vuelta met geen olympische spelen lijkt me echt dat ie in beide rondes echt hoge ogen kan gooien met wellicht revanche voor zijn bijna gewonnen giro eerder. Zou m gegund zijn.

Het Vleesmonster Van De Visafslag

Tom zal eerst maar eens fit moeten worden en dan nog op niveau moeten komen, heeft de benen lang stil moeten houden dus daar is veel jus aan verloren gegaan. Ik verwacht dat hij de Giro gaat rijden met Kruijswijk en Groenewegen zn knechten. Beide vinden het fijn als er sprinters mee zijn, dat heeft Roglic totaal niet(en begrijpelijk). Tom kan zich daarna voorbereiden op Tokio waar hij wil knallen. Kruijswijk zal echt gebrand zijn op revanche in de Giro. Hij heeft nu eindelijk een podium in grote ronde dus kan risico's nemen + het parcours met tijdritten ligt hem ook goed.

S. Morgenstern

Vijf weken is volgens mij voor kopmannen met podiumkwaliteit meer dan genoeg gebleken, om erna in de Tour een niveau te halen waarmee ze een rit kunnen winnen of heel belangrijk kunnen zijn voor een kopman.

Dat we het effect van die vier weken anders inschatten weten we ondertussen wel toch? Volgens mij valt daar verder niets nieuws over te zeggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Er is een mooi artikel te lezen bij in de leiderstrui over Robert Gesink en Strava.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De foto's zijn inderdaad mooi... het artikel op zich niet. Robert staat inderdaad bekend om de prachtige foto's die hij plaatst op instagram en strava.

kelderfan

Viviani over Toursprint: 'Verliezen van 'groot kampioen' Van Aert geen schande' ook in de leiderstrui.
Dus die Van Aert wordt ook meegenomen in de bespreking over het programma voor het nieuwe seizoen.;)
@rahimns
Baki009 plaatst ook leuke foto's:)

tendam

'@morgenstern
Vooralsnog zegt jij vooral dat de sponsor Jumbo hem waarschijnlijk in de Tour wil zien. Eigenlijk blijkt nergens uit dat hij dat zelf graag zou willen. Sterker nog, de Spelen lijken belangrijker voor hem, en dan is de Tour rijden misschien niet handig.

S. Morgenstern

Hij heeft afgelopen zomer letterlijk gezegd, dat de Tour volgend jaar belangrijker is dan Tokio. Daarbij stelde hij dat het tijd werd om eindelijk eens echt voor de Tour te gaan en dat niet nog een jaar uit te willen stellen. Dat was voor überhaupt duidelijk werd een vertrek bij Sunweb aanstaande was, dus die sponsorbelangen lijken me geen argument te zijn, behalve dat hij zijn nieuwe ploeg misschien mede heeft uitgekozen op overeenstemming met zijn ambities.

Daarna gaf hij nog een interview bij Eurosport met soortgelijke strekking en één met de NOS waar sommige uit denken te halen dat hij de Tour vooral voor de sponsor verwacht te moeten rijden. Het hele gesprek bekijkend valt er echter verdomd weinig aanleiding te vinden in de manier waarop hij daar over volgend seizoen sprak, om te vermoeden dat hij anders is gaan denken over zijn eigen voorkeur.

Ik denk in ieder geval dat je alle interviews mee moet nemen en dat je dan onmogelijk het 'vooral' kunt plaatsen bij een gekozen interpretatie van twee zinnen in één van de interviews, die niet overeenkomt met de rest van zijn uitspraken.

Lance4eva

Misschien is het een idee als we gewoon even een wintertje afwachten en bekijken wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.

Wielerfan1987

Ik denk in elk geval dat als je drie kopmannen van het kaliber Roglic Dumoulin en Kruijswijk hebt voor een algemeen klassement je de ambitie moet hebben om voor winst te gaan.

Ikzelf zou daarom graag Steven in de Giro en Vuelta zien omdat hij normaliter beter in een 3 weekse ronde tot zijn recht komt dan in een 1 weekse (gezien zijn herstelvermogen)

Bovendien heeft Steven nog een revanche te halen in de Giro, wat weer goed kan combineren met een start in de Vuelta.

Alle drie die mannen opstellen in de Tour zou ik persoonlijk niet doen.
Met twee kopmannen naar de Tour en 1 kopman plus een schaduwkopman in de persoon van de Plus of Bennett naar de Giro zou wat mij betreft logischer zijn.

Ikzelf verwacht Dumoulin en Roglic samen in de Tour, al was het maar ondat Roglic zijn voorkeur al heeft uitgesproken, en ik denk dat top zijn in de Giro voor Tom moeiljk zal worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Interview met Lennard Hofstede deel 1 (Bron: Indeleiderstrui.nl)

ghostwriter

'@Lance4eva
Waarom? Waar is dit topic volgens jou voor?

@Wielerfan1987
Ik ben het geheel met je eens.

Stoempie

Dit nieuwe topic lijkt een grote deja vu van de vorige te worden.

kelderfan

'@rahimns
Prima gedaan. Ik heb 't net gelezen en ik ontdekte toch wel een verrassende invalshoek.
Quote:"Bij Sunweb werken ze met vaste plannen. Daar wordt eigenlijk niet vanaf geweken. Aan het begin van het jaar wordt de planning gemaakt en daar wordt aan vastgehouden. Bij Jumbo-Visma wordt er meer geluisterd naar de argumenten van de renners en wordt gekeken naar de vorm van het moment."
Ik las hier toch heel vaak, dat het allemaal volgens de planning gaat.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Wat kan er volgens jou beter; behalve Jiskefet dan.

Stoempie

Ik wil minder deja vu

S. Morgenstern

Dit kennen we toch ook al van je toch?

Stoempie

Heb je het tegen mij?

S. Morgenstern

Ja

1 2 ... 5 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.