Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 44 ... 396 397
tendam

Alleen een hoogtestage is wel voldoende. Of vond je Bennett niet goed in de Tour dit jaar?

Yeez

'@kelderfan ik denk dat een hoogtestage wel voldoende is. Roglic is na hoogte ook op zijn best. Zie uae en de vuelta. En ik denk dat de ploeg zelf nog altijd beter weet dan jij of een hoogtestage wel of niet voldoende is ;)

kelderfan

Ja Roglic en Gesink kunnen er direct staan, maar Bennett en Kruijswijk hebben echt wel een voorbereidingskoers nodig nu hij de kopman voor de Giro wordt. Ik weet nog in 2018 heeft hij de teamleiding ervan overtuigd om de Tour of the Alps te mogen rijden met Koen Bouwman. Dat hij daar gevallen is, kan gebeuren.
@Yeez
Natuurlijk weet de ploeg 't beter dan de volgers, maar weet jij het volledige programma al?
@tendam
Bennett en Kruijswijk hebben toen de TdF-ritten in de Alpen verkend en dan train je ook op hoogte.

S. Morgenstern

Waarom is die voorbereidingskoers nu nodig? Of lees ik over de uitleg heen?

Yeez

'@kelderfan door bennett gingen ze de tour of the alps rijden?

tendam

Als ik Jumbo was zou ik zelfs de Dauphiné achterwege laten voor de Tour-kopmannen. Zeker Dumoulin en Roglic hebben daar helemaal geen voordeel van, Kruijswijk iets meer want die heeft wat meer koerskilometers nodig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik kan me nog een interview met George Bennett herinneren, volgens mij eind vorig jaar waarin hij juist aangaf achteraf de verkeerde keuzes gemaakt te hebben, Hij was juist te goed in de Tour of the Alpes en kwam toen te kort in de Giro. Waarom zou hij dan juist nu dezelfde keuze maken en daar willen starten.

Stoempie

Precies Rahimns

KJP

Ik denk dat Dumoulin het juist zeker nodig heeft om wel koerskilometers te maken en daar ook eens vol te gaan voor overwinningen.

Die heeft al te veel jaren achter de rug waarin het hele seizoen draaide om 1 of 2 wedstrijden. Volgens mij moet hij gewoon weer zichzelf overal erin gaan smijten, plezier hebben en kijken waar het schip strand.

Yeez

'@kimjungpoels mee eens! Daarom heeft dumoulin denk ik dit jaar een heel mooi programma gekregen

Rawolf

Ik vind Roglic in de Dauphine ook raar eigenlijk, vooral met ook nog de Olympische spelen erna. Andere jaren was bij hem altijd de conclusie dat hij beter gelijk uit hoogte kan komen.

Barttej

Na de Dauphine zou je ook nog een korte hoogtestage kunnen doen. Daardoor heeft de Dauphine vaak de voorkeur boven Zwitserland.

Laatst gewijzigd
tendam

Ja, maar dat heeft Roglic dus helemaal niet nodig. In tegendeel zelfs. Hij is direct uit een langere hoogtestage altijd al goed, en een probleem in de Giro was juist dat hij in Romandië al te goed was.

S. Morgenstern

Dauphine rijden is toch geen probleem? Zit nog genoeg ruimte tussen om daarna op hoogte de laatste stap te zetten. Romandië zit vlak voor de Giro en is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd
tdola

idd.
Dumoulin en Roglic 26 april LBL. Kruiswijk vanaf 28 april nog Romandie.

Dan hebben ze wrs even korte rustperiode en gaat ze iets van 2,5 wk op hoogtestage.
31 mei-7 juni Criterium du Dauhine. Dan terug naar hoogte (weer goeie 2 wkn).
27 juni start tour, in de week ervoor terug van hoogte.

Als Dumoulin en Roglic Dauphine niet zouden rijden, hebben ze 2 maanden geen competitie in de benen. Dat is wat lang en dan zou daar denk ik kritiek op zijn geweest.

Laatst gewijzigd
tendam

'@vlek
Dauphiné rijden kan wel, maar heeft hij niet nodig. Voor de Vuelta had hij ook 2 maanden niks gereden.

tdola

Trouwens, goed om te lezen dat Van Aert t zeker niet slecht gedaan heeft in de cross vandaag. Zelf niks gezien, maar t is iig hoopvol ri t voorjaar.Hij reed iig erg hard op t weg gedeelte werd gezegd in het volgtopic!?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij heeft een prima cross afgeleverd... zeker het laatste deel was heel erg goed. Er moest vrij veel van de fiets af en dat was zeker niet in zijn voordeel. Maar 5e is gewoon heel erg knap

tendam

'@tdola
Z'n start op de weg was heel goed, hij ging als eerste jet veld in. Qua power kon hij prima mee, verrassend goed.

S. Morgenstern

Hij heeft het niet nodig inderdaad, maar daarmee is het tegendeel nog niet het geval.

kelderfan

Chris Froome, Geraint Thomas én Bernal gaan alle drie voor de Tourzege, zegt in de leidertrui. Zij volgen het voorbeeld van TJV. Dus dan kun je de Dauphine schrappen?

Sjonge Jonge

Ik snap het verband niet helemaal? De Dauphine schrappen omdat Ineos ook met 3 kopmannen naar de tour gaat.....?

kelderfan

'@Sjonge jonge
Quote:@tendam; "Als ik Jumbo was zou ik zelfs de Dauphiné achterwege laten voor de Tour-kopmannen. Zeker Dumoulin en Roglic hebben daar helemaal geen voordeel van, Kruijswijk iets meer want die heeft wat meer koerskilometers nodig."
Misschien helpt bovenstaande quote.

Stoempie

Tof te typen dat Wout als vanouds aan het miepen was als een Roadrunner in de blubber. Stout staaltje. Had je het koud, maatje? 🧐

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ga je nu zeggen dat je het met die quote van @tendam eens bent ??

1 2 ... 44 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.