Ja Roglic en Gesink kunnen er direct staan, maar Bennett en Kruijswijk hebben echt wel een voorbereidingskoers nodig nu hij de kopman voor de Giro wordt. Ik weet nog in 2018 heeft hij de teamleiding ervan overtuigd om de Tour of the Alps te mogen rijden met Koen Bouwman. Dat hij daar gevallen is, kan gebeuren.
@Yeez
Natuurlijk weet de ploeg 't beter dan de volgers, maar weet jij het volledige programma al?
@tendam
Bennett en Kruijswijk hebben toen de TdF-ritten in de Alpen verkend en dan train je ook op hoogte.
Ik kan me nog een interview met George Bennett herinneren, volgens mij eind vorig jaar waarin hij juist aangaf achteraf de verkeerde keuzes gemaakt te hebben, Hij was juist te goed in de Tour of the Alpes en kwam toen te kort in de Giro. Waarom zou hij dan juist nu dezelfde keuze maken en daar willen starten.
Ik denk dat Dumoulin het juist zeker nodig heeft om wel koerskilometers te maken en daar ook eens vol te gaan voor overwinningen.
Die heeft al te veel jaren achter de rug waarin het hele seizoen draaide om 1 of 2 wedstrijden. Volgens mij moet hij gewoon weer zichzelf overal erin gaan smijten, plezier hebben en kijken waar het schip strand.
idd.
Dumoulin en Roglic 26 april LBL. Kruiswijk vanaf 28 april nog Romandie.
Dan hebben ze wrs even korte rustperiode en gaat ze iets van 2,5 wk op hoogtestage.
31 mei-7 juni Criterium du Dauhine. Dan terug naar hoogte (weer goeie 2 wkn).
27 juni start tour, in de week ervoor terug van hoogte.
Als Dumoulin en Roglic Dauphine niet zouden rijden, hebben ze 2 maanden geen competitie in de benen. Dat is wat lang en dan zou daar denk ik kritiek op zijn geweest.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.