Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 45 ... 396 397
S. Morgenstern

Nee, kelderfan wil het gegeven dat Ineos met drie kopmannen naar de Tour gaat, aangrijpen om te zeggen dat die van Jumbo de Dauphine niet over moeten slaan. Het verband tussen beide dingen is echter een raadsel en zal waarschijnlijk ook niet uitgelegd worden, maar enkel nog verder verduisterd worden door nieuwe raadselachtige verbanden.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Dank je Morgenstern, ik dacht al dat ik de enige was die het verband totaal niet zag

kelderfan

'@rahimns
Nee ik vind 't juist een goede keuze dat de kopmannen van de TdF de Dauphine meenemen om zich goed voor te bereiden. Want wat ik al eerder aangaf, dat je er met alleen hoogtestages niet komt. Dus ik ben 't niet eens met @tendam.
@S,Morgenstern
Dat zie je goed, dat ik 't juist heel goed vind, dat TJV de Dauphine belangrijk vindt. Maar dat jij dat weer ziet als een raadsel, snap ik niet. Maar goed het zijn ook de donkere dagen van het jaar.

S. Morgenstern

De connectie met Ineos is het raadsel..

Daarnaast heb ik nog steeds niet gelezen waarom je er met alleen een hoogtestage in de maand voor een grote ronde niet zo komen. Ik neem aan dat je goede redenen hebt om dat te denken. Zou je die niet kunnen delen?

kelderfan

In de leiderstrui staat een verhaaltje over Tony Martin over zijn oude ploeg en nieuwe ploeg.
Quote:"Over de professionele kant is Martin veel positiever als het over Jumbo-Visma gaat. ‘Ik was erg onder de indruk van het team. Toen ik aansloot zag ik nog enkele dingen die beter konden. Langzaam trok ik me de status van wegkapitein aan." Hij was hard voor zijn oude werkgever en een stuk positiever over zijn 1e. jaar bij TJV.

kelderfan

Quote:"Het verband tussen beide dingen is echter een raadsel en zal waarschijnlijk ook niet uitgelegd worden, maar enkel nog verder verduisterd worden door nieuwe raadselachtige verbanden."
Jij zat in je maag met een verduistering en nieuwe raadselachtige verbanden zonder enige uitleg.
Dan is mijn 1e. gedachte oh, je de donkere dagen
Maar je wil eigenlijk weten waarom ik vind, dat voorbereidingskoersen belangrijk zijn.
Nu enkele renners met Gesink en Roglic als goede voorbeeld hebben aan een hoogtestage kennelijk genoeg, maar dat geldt niet voor bijv. Bennett. Daarom denk ik dat de Tour of the Alps een goede voorbereiding op de Giro is.
Wat betreft de TdF neemt TJV wel een zware koers de Dauphine in hun programma op. Wat ik toejuich.

S. Morgenstern

Waar blijkt dan uit dat het voor Bennett niet werkt?

tendam

Bennett is volgens mij nog nooit zo goed geweest als in de afgelopen Tour. Zonder voorbereidingskoers.

xistnc

Jullie verbazing over het ontbreken van logica in de redenatie van Kelderfan verbaast mij.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nogmaals Bennett had achteraf spijt van zijn deelname aan de Tour of the Alps, dus waaruit blijkt dat dan... alles wijst op het tegendeel.

Stoempie

Als er 1 direct goed is na een hoogtestage is t Bennet wel.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Bennett had achteraf spijt van zijn deelname aan de Tour of the Alps,

Bron ??
Of kwam het misschien door dat auto ongeluk een paar dagen voor de Tour of the Alps.

Stoempie

Hij piekte te vroeg

Fanny

'@Michiel de Rooij
Quote: Hij piekte te vroeg
En dan wordt hij nog 8e in de Giro ondanks materiaalproblemen op de Monte Zoncolan.
Had je dan een podiumplaats verwacht ?

Stoempie

Ja, het was een bijzondere Giro. Ik verzin dit niet zelf, Fanny. Komt uit de koker vd ploeg en/of Bennet zelf.

Stoempie

Bouwman reed toch ook als een malle in die Alpen tour? Staat niet op m'n netvlies gegrift, maar ik denk dat Bennet de Giro destijds fantastisch begin en de 2de helft wat minder ging presteren. Zal z'n uitslagen straks es analyseren.

S. Morgenstern

De zesde plek had toen wellicht gekund met drie weken lang zijn beste vorm. Podium is een heel ander niveau, waar je niet zomaar komt met net even een iets andere voorbereiding.

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik moest even zoeken naar het interview:

[Quote]"I've kind of noticed that I got it wrong three times now, this year. I wanted to be really good at Catalunya, for example, and my best races were Strade Bianche and Tirreno-Adriatico, and then I wanted to be good at the Giro, but the Tour of the Alps was my best race. Then, again, the Vuelta was my main objective, and I was pretty good at Poland."[/quote]

Hij is dus net zoals Roglic gewoon meteen goed na een stageperiode.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Je ziet aan zijn rituitslagen in die Giro dat het in die laatste week echt minder wordt.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Quote:"Bouwman reed toch ook als een malle in die Alpen tour? Staat niet op m’n netvlies gegrift, maar ik denk dat Bennet de Giro destijds fantastisch begin en de 2de helft wat minder ging presteren. Zal z’n uitslagen straks es analyseren."
Waar haal je dat vandaan, dat Koen als een malle rondreed in de Tour of the Alps en ja gaat er weer eens aan voorbij, dat Bennett door een auto geschept is {vraag eens aan Edo Maas, wat dat doet met je lichaam}; hij had juist een goede vorm, maar die valpartij nekte hem in de 2e. helft van de Giro. Ook Roglic moest alle zeilen bijzetten om nog op 't podium te komen na valpartij die beruchte fietswissel. Door die valpartij moest hij zijn hoofd buigen voor die Carapaz.
Ja ga jij maar die uitslagen analyseren, maar dan niet op z'n Jiskefets:)

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan lees even de quote van Bennett hierboven... hij zegt het zelf ook

Stoempie

Ik dacht dat het het rondje was waar hij in winnende positie viel, en dat Mollema ? hem nog voorbij snelde. Maar dat was toch een ander rondje? Een mooie 3de plek behaalde hij nog wel in een rit. Analyse al gedaan. te vroeg gepiekt.

Valpartijen hebben gevolgen voor de eerste periode daarna, niet 4 weken later

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ja, Bennett en ook Roglic kijken altijd eerst naar zichzelf. Wat zij kunnen of moeten verbeteren. En zoals al eerder gezegd Roglic en Gesink staan er altijd en niet alleen na een hoogtestage.
Maar de ploeg stelt die kopmannen niet voor niets op in de Dauphine na een hoogtestage.Ben je 't nu opeens niet eens met het programma.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik uit toch geen kritiek op zijn programma.... er wordt gevraagd naar een quote van Bennett waarin hij aangeeft dat de Tour of the Alps geen goede keuze was. Daarom denk ik dus ook dat Bennett niet een voorbereidingskoers rijdt na zijn hoogtestage. Verder heb ik het dus helemaal niet over Roglic gehad, maar ook met dat programma kan ik prima leven. Tussen de Dauphine en de Tour zit nog ruimte genoeg voor een extra stageblok. Dus waar jij uit opmaakt dat ik het niet eens ben met de programma's van de kopmannen dat weet ik niet.

Fanny

'@Rahimns
OK.
Goed zijn op het juiste moment is voor veel topsporters een vaak een ongrijpbaar iets.
Het is van veel factoren afhankelijk.
Je kunt er naar toe pieken maar of je dan altijd je beste prestatie haalt ?
Dus dan ben ik dit jaar benieuwd nu Bennett het anders gaat doen of hij wel zijn beste prestatie in de Giro haalt.
Hopelijk dan zonder ongelukken en materiaalpech.
Maw dus een hogere plaats in het AK.
Ik verwacht hem echter niet op het podium maar hij en zijn ploeg rondom hem mogen mij natuurlijk verbazen.
@Kelderfan
Bouwman reed wel goede mooie de Tour de Alps.
Hij eindigde bv in de 4e rit, nadat hij Ciccione in een razende ontsnapping had teruggepakt met een groep grote favorieten, als 3e in de eindsprint op 11 sec van winnaar Sanchez die net voor Bennett (6 sec) eindigde.

1 2 ... 45 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.