Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 47 ... 396 397
Yeez

'@michiel het is vooral kinderachtig om informatie bewust weg te laten en kleine stukjes die in jouw voordeel spreken alleen maar toe te voegen zoals @kelderfan doet. Gelukkig laat @rahimns zien dat hij wel degelijk op hoogte zat. @kelderfan doet aan censuur 😉

Stoempie

Yeez. In mijn geval ging het ineens van Bennet naar Bouwman. Totaal geen overeenkomst behalve de letter B. Over Bouwman gesproken. Hij gaat toch Giro en Vuelta doen? Kan voor zijn ontwikkeling en inhoud wel eens heel goed gaan uitpakken.

Yeez

'@michiel ik reageerde ook op je bericht over kelderfan, dus het ging ook over hem. Bedoelde niet jou ;)

Fanny

'@Michiel De Rooy
Quote: Over Bouwman gesproken. Hij gaat toch Giro en Vuelta doen? Kan voor zijn ontwikkeling en inhoud wel eens heel goed gaan uitpakken.
Bouwman zal belangrijk zijn in de Vuelta als renner (samen met Martin en Van Emden) in de 1e etappe in NL nl de ploegentijdrit.
Daar kan Kruijswijk eventueel gelijk de leiderstrui pakken of anders Groenewegen.
Voor zover ik weet zijn er weinig andere koersen van hem bekend dan de Giro en de Vuelta.
Ik gok erop dat hij naast de hoogtestages de UAE en Catalonië gaat rijden als voorbereiding op de Giro.
Ik heb even rondgekeken op internet maar ik kon in de media over hem niets vinden welke koersen hij nog meer dit jaar gaat rijden.
Maar de Giro en de Vuelta rijden als een van de weinige knechten betekent nmm veel hoogtestages en weinig andere koersen t/m de Vuelta.
En inderdaad wat @Michiel de Rooy zegt ben ik ook van mening dat het goed is voor zijn inhoud en ontwikkeling als veelzijdige wegrenner.
Overigens zag ik ook op WF dat Bouwmanj wederom net als vorig jaar 2e was geworden op de NK baanwielrennen wat zijn dus zijn veelzijdigheid goed weergeeft.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Yeez. Ja, dat snapte ik direct al. Hoezo?😀

Fanny. Koen zal idd weinig koersen rijden naast de Giro en Vuelta.

Is klimmen vooral gewicht trouwens? Hij is net zo licht als Kuss en Tolhoek maar klimt minder. Gesink en de Plus zijn weer zwaarder maar klimmen beter Hij kan goed tijdrijden, een indicatie dat klimmen hem niet slecht af zal gaan. Ben dus vooral benieuwd hoe Bouwman zich als klimmer zal ontwikkelen.

Rawolf

Caleb Ewan is ook niet zo zwaar en toch klimt hij niet best :p

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er zijn zoveel factoren wat je een klimmer maakt of juist een sprinter en alles daartussen, naast nog talent.

Stoempie

Rawolf haha ja, das waar. Al issie op z'n best bij een oplopende finish.

Rahimns. Was ook een niet al te snuggere vraag van mijn kant. Vrij vertaald vroeg ik me vooral af of er nog klimrek in Bouwman zit.

Yeez

Ik denk het wel. Al traint bouwman nu vooral op duurtrainingen. Zodat hij zo lang en hard mogelijk op kop kan rijden. Dat gaf hij recent in een interview aan. Ik denk dat hij zich aan het ontwikkelen is tot een allround knecht. Die op het vlakke en in de bergen van waarde is, maar vooral in de ttt’s. Dus ik durf niet te zeggen of hij nog heel veel beter gaat klimmen...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

ik ben het wel met @Yeez eens... Bouwman is geen pure klimmer en gaat dat denk ook niet worden. Wel moet hij denk ik nog in staat zijn om zich verder te ontwikkelen als allrounder net zoals Hofstede en dan kunnen dat 2 heel belangrijke renners gaan worden voor de komende jaren. Heel belangrijk in selecties met een sprinter en een klassementsrenner.

Rawolf

Bouwman moet wel echt gaan werken aan zijn wringen en positioneren wil hij nuttig worden voor een sprinter.

Yeez

Dat ook! Bouwman begint erg vaak van achteren. Rijd ook vaak achterin als hij niet op kop hoeft te rijden. Vooraan beginnen zou veel schelen, ook bergop!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik bedoel vooral in het voorbereidende werk, dus het terughalen van een kopgroep... niet als het gaat om een lead-out.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Hij zou wel de power hebben om in een Martens rol de trein naar voren te rijden, dat is nog lang geen leadout maar ook die taak zou hij het nu lastig mee hebben volgensmij.

Fanny

'@Michiel de Rooy
Quote: Hij is net zo licht als Kuss en Tolhoek maar klimt minder.
Ik denk dat Bouwman zwaarder is dan Tolhoek die daardoor in principe een betere klimmer is. Al was dat niet tijdens de afgelopen Giro te zien waar Bouwman de betere was.
Ik heb beiden weleens naast elkaar zien staan en dan lijkt me Tolhoek veel lichter.
Ik heb destijds van mensen rondom Tolhoek gehoord dat hij als hij afgetraint is voor een grote ronde hij ongeveer 57 kg weegt.
Tolhoek is mede daarom een betere klimmer terwijl Bouwman veel sneller en een betere tijdrijder is en die hard op kop van het peloton kan rijden voor ploeg.
Ja, ik heb het gewicht op PCS ook gezien maar dat lijkt me niet juist qua Tolhoek.
Ik denk dat dit in de tijd was dat hij nog voor Roompot koerste.
Het zijn in mijn ogen 2 totaal verschillende renners die wel belangrijk zijn voor TJV en dus samen met Kuss dit jaar niet voor niets 2 jaar verlengd hebben.
Bouwman zal wat @Rahimns zegt geen leadout renner zijn of worden. Hij kan wel snel zijn als een kleine groep voor de sprintoverwinning rijdt. Hij zou op termijn misschien een ronderenner kunnen zijn in kleine ronden met een ITT of TTT.
Tolhoek is een goede klimmer en die zie ik in de toekomst nog wel wat ritjes pakken in klimkoersen.
En heel misschien als klassementsrenner in een ronde van 1 week met wat bergen en zonder ITT.
Kuss is denk ik als klimmer wat verder dan Tolhoek want heeft nmm nog betere klimmersbenen al was ook hij in de Giro van het trio niet de allerbeste.
In vond wel dat hij een prachtige Tour Utah reed met dito overall overwinning en daarnaast liefst 3 ritoverwinningen.
Daarnaast ook nog eens een prachtige bergrit overwinning in de Vuelta.
Jammer dat hij er dit keer niet bij is in de Giro van 2020.

Hier heb toch nog iets in de media gevonden over Bouwman zoals in eerder bericht aangegeven.
Helaas geen vermelding van andere koersen die hij in 2020 gaat rijden.

https://www.regio8.nl/koen-bouwman-pakt-zilveren-medaille-op-nk/nieuws/item?1150294
TDF gaat hij natuurlijk niet rijden wel is hij genomineerd als sportman van het jaar 2019 in de regio Doetinchem.

https://www.regio8.nl/nominaties-voor-doetinchemse-sportverkiezing/content/item?1149340

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bij PCS nog een mooi rijtje van de ploegen met de meeste aantal overwinningen in de afgelopen 10 jaar. Daar staat TJV gewoon netjes 4e ondanks het rampjaar 2015.

Lance4eva

Toch blijf ik het onbegrijpelijk vinden dat ze Tom Leezer niet mee gaan nemen naar de Tour.

S. Morgenstern

Ik vind het knap dat je het zo lang vol houdt.

Yeez

Ook Van Emden geeft aan dat er geen ttt in de UAE tour zit bij de rode lantaarn. De ploeg wordt gestraft dit jaar na de tirreno en de tour dus ook in uae

Yeez

Rijdt tirreno, san remo en amstel gold race. Zal denk ik uae of valencia nog wel bijkomen. Hij geeft aan liever heel veel te koersen dan te trainen naar een koers toe

Franco Bitossi

Perbacco; wat een discussies, het wordt tijd dat ze gaan fietsen.

tendam

'@yeez
De wereld draait niet om Jumbo... ploegentijdritten worden gewoon slecht bekeken. De kijker vindt het niet interessant.

AWestie

Leuke podcast met Jos. Twee uur over zijn eigen groei, zijn blik op hoe de jonkies nu groeien (of juist niet), de staat van het peloton en natuurlijk een handjevol grappige en sappige quotes. Jos blijkt een bomenknuffelaar, bijvoorbeeld.

kelderfan

Quote:"beetje selectief shoppen in zijn Twitter account. Als je 1 tweet verder was gegaan."
Over selectief shoppen gesproken. Je hebt zeker hij bijbehorende plaatje niet bekeken. Hij zat op hoogte in de sneeuw en zocht nog klimplek bij Sacramento aan de westkust voor 5 dagen hoogtewerk.

tendam

Filmpje met Chris Harper over z'n overstap:

https://mobile.twitter.com/7NewsAdelaide/status/1211442786966233088

1 2 ... 47 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.