Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 50 ... 396 397
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam blijkbaar is er een goede klik tussen hem en Mathieu.... ik weet verder ook niet hoe de verdeling daar wordt gemaakt. Ze hebben in ieder geval een aantal prima trainers in dienst.

tendam

'@rahimns
Dat laatste is moeilijk te beoordelen... volgens mij traint Heijboer zowel Gesink als Bennett, de een gaat steeds slechter klimmen en de ander steeds beter. Laten we voor Dumoulin hopen op het Bennett-effect :)

Yeez

Gesink is gewoon meer allround geworden en gaat nog steeds geweldig omhoog als hij fit is

tendam

'@yeez
Meer allround? Waarin dan? Hij is op alle vlakken minder. Ook op de explosiviteit, waar hij bij Heijboer juist meer de focus op heeft liggen.

wieler4live

Gesink is inderdaad op een andere manier gaan trainen sinds een jaar of 2 daar kan ik me een artikel hier op wielerfits van herinneren

Rawolf

Vroeger was Gesink een vaste waarde voor de top 10 in grote rondes, zo goed klimt hij nu helaas niet meer. Nog steeds wel een uitstekende knecht.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat bij Robert het ook gewoon meer ligt aan het lichaam... die heeft de afgelopen jaren zoveel te verduren gehad, daar is dit gewoon het gevolg van. Het wil gewoon niet meer doen wat het 10 jaar terug kon. Daar heeft hij zich bij neergelegd en rijdt nu volledig in dienst van, iets waar hij ook veel voldoening uit kan halen blijkbaar. Verder zou je echt zijn waardes moeten weten om te kunnen bepalen of hij nu minder is geworden of de rest gewoon veel beter. Robert heeft toegezegd later dit jaar eens aan te sluiten bij onze podcast en dan zal ik hem hier zeker naar vragen.

Laatst gewijzigd
tendam

Dat is ongetwijfeld zo, maar de transformatie naar aanvaller en de bijbehorende training op explosiviteit is volgens mij redelijk mislukt. Hij is inmiddels eigenlijk een pure knecht. Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat die training bij Dumoulin niet zal aanslaan.

ghostwriter

'@tendam
Die transformatie is in 2017 ingezet (nadat hij in 2016 als aanvaller een paar keer een goede indruk maakte) en in die periode is hij twee keer zwaar geblesseerd geweest. Ik vind het dus nogal voorbarig om te stellen of die transformatie is mislukte. Dat hij nu meer knecht heeft volgens mij meer te maken met het niveau van de klassementsrenners die Jumbo-Visma ter beschikking heeft dan met het niveau wat Gesink als aanvaller kan bereiken.

tendam

'@ghostwriter
Vorig jaar in de Giro hoefde hij in principe voor niemand te rijden, maar van die aanvallen kwam weinig omdat er geen acceleratie op zat. Hij kan nog wel een stevig tempo rijden, waardoor hij vervolgens als knecht in de Tour wél uit de verf kwam.

ghostwriter

'@tendam
Ik neem aan dat je met vorig jaar 2018 bedoelt? Toen was Gesink duidelijk nog aan het herstellen van zijn zware blessure na zijn val in de Tour van 2017 en zijn knieblessure van de Ronde van Catalonie van 2018.

Fanny

'@Ghostwriter
@Tendam leeft nog in 2019 Haha.
Gesink en De Plus waren wel een groot verlies voor TJV met Roglic als topklassementsrenner.
Gelukkig was er nog een goed rijdende Bouwman daar waar de klimmers Tolhoek en Kuss hadden moeten opstaan in de bergritten.
Als hij dat ongeluk en ook niet ziek was geworden door zijn maagproblemen had hij nmm een of meer trapjes hoger gestaan op het podium.
TJV wist dit overigens goed geheim te houden.
Prachtig dat hij het nog net wist te redden naar een 3e plaats.
Heel jammer dat Roglic dit niet de Giro doet met zijn vele ITT's.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Quote:"Heel jammer dat Roglic dit niet de Giro doet met zijn vele ITT’s."
In deze oneens, want met Roglic heb je de meeste kans op succes in de TdF. Eigenlijk had ik Kruijswijk verwacht in de Giro.
Maar ja. hij heeft na 't vorige seizoen wel recht op een plek in de formatie, maar dan rijdt hij wel in dienst van die twee toppters t.w. Dumoulin en Roglic.
Maar weet jij hoe 't programma van Robert Gesink wordt voor 2020, want niet alleen Bouwman moet worden ingepast, want Kuss, Vingegaard en Harper hebben toch ook recht op een goed programma.

ghostwriter

Ik denk dat Kruijswijk niet in dienst van Roglic en Dumoulin zal rijden maar dat Kruijswijk, Roglic en Dumoulin ieder in dienst van de ploeg als geheel zullen rijden. Bijvoorbeeld, als Kruijswijk in een bergetappe aanvalt doet hij dat voor zijn eigen klassement maar tegenlijkertijd kunnen Roglic en Dumoulin daar enorm van profiteren. Als Jumbo-Visma echt de strijdt met Ineos aan wil gaan moeten Kruijswijk, Roglic en Dumoulin allen zo aanvallend mogelijk koersen. Doordat Jumbo-Visma drie klassementsrenners heeft is dat een stuk makkelijker aangezien ze elkaar kunnen afwisselen als aanvaller.

S. Morgenstern

Tirreno selectie zou dan volgens mij helemaal bekend zijn met Bouwman erbij, mocht hij die inderdaad rijden.

Dumoulin, De Plus, Bouwman, Groenewegen, Teunissen, Jansen en Van Emden.

Yeez

'@morgenstern klopt als een bus en blijft balen dat de ttt’s eruit zijn, want daar had je in kunnen domineren

Fanny

'@Kelderfan
Helaas heb ik weinig informatie over welke koersen Gesink gaat rijden behalve de TdF.
Waarschijnlijk Valencia of Andalucia, Strade Bianchi en GP Industria & Artigianto of Parijs-Nice, Catalunya, Baskenland, Ardennenklassiekers en de Dauphiné tot de TdF.
Misschien kun je hem een berichtje sturen of wachten totdat er een interview met hem komt in de media.
Wat betreft Roglic heb je gelijk wat de TdF betreft echter in de Giro van dit jaar had hij nog een grotere kans om op het bovenste treetje te eindigen van wegen al die ITT's.
Daarnaast had ook ik Kruijswijk verwacht in de Giro van dit jaar temeer omdat hij er enkele jaren geleden (2016) er heel dichtbij zat met een 1e podiumplaats.
Ik had het idee dat hij zich zou willen revancheren voor zijn 4e plaats in 2016.
Deze Giro was hem wel op het lijf geschreven.
In ieder geval meer dan Bennett die geen hele goede tijdrijder is.
Maar Bennett mag mij verbazen.

wieler4live

Langzaam worden alle wedstrijd programma's bekend alleen die van Vingegaard, Kuss, Harper en Gesink vrij wel niks tot helemaal niks bekend toch ook wel benieuwd naar. Maar ook die zouden wel een keer bekend gemaakt worden

Yeez

'@wieler4live ook martens wynants leezer pfingsten martin lindeman is allemaal vrij weinig over bekend

wieler4live

Was Vingegaard trouwens wel mee op het trainingskamp heeft iemand daar info over of heeft hij wat onder de leden (gehad) aangezien hij ook niet bij de ploegen presentatie was?

wieler4live

Pfingsten wordt veel aan Groenewegen gekoppeld en Wynants zit gewoon in de klassieke kern de rest idd nog niet veel bekend

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb Robert heel even gesproken tijdens de teampresentatie en heb hem ook naar zijn programma gevraagd en hij noemde echt een heel rits aan wedstrijden op. Helaas heb ik het niet echt kunnen onthouden. In ieder geval de heuvelklassiekers weer, maar hij rijdt veel koersen nog ervoor.

@Wieler4Live Vingegaard was ziek en inderdaad ook niet op trainingskamp en bij de teampresentatie

Laatst gewijzigd
Stoempie

Gesink is idd bewust anders gaan trainen.

Dat jong van Van den Berg die meegaat op trainingskamp, is dat een sprinter?

Yeez

'@michiel dat is een allrounder. Sterk eindschot en goed op een klassiek parcours. Gaat redelijk omhoog. Ik vind het zeker een goede coureur.

@rahimns gesink zal wel catalonie en de klassiekers doen alvorens hij op hoogte gaat

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez daar zitten nog wel meer koersen voor die Robert gaat doen, volgens mij ook oa Parijs-Nice

Laatst gewijzigd
1 2 ... 50 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.