Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 7 ... 396 397
S. Morgenstern

Want je vond Hofstede geen goede vervanger voor de Dauphine?

kelderfan

Ja die was zeker een goede vervanger. Ik heb meteen bij het begin van het seizoen gezegd, dat hij meer te bieden had, dan een rol in een treintje. Dat is ook gebleken met zijn rol in de Vuelta toch.
Na de ToC is hij helemaal opgebloeid.
Maar waar 't mij omgaat is dat je met een iets bredere selectie makkelijker gaten kunt opvullen. Dat probleem is Sunweb opgebroken, want dan moet je noodgedwongen jongens opstellen, die eigenlijk niet inzetbaar zijn. Daarom moet TJV nu wachten of Tom Dumoulin weer 100% kan worden ingezet.

S. Morgenstern

Makkelijk plekken opvullen moet geen doel op zich zijn. De toegevoegde waarde van een renner die nagenoeg het hele seizoen op de reservebank moet zitten is minimaal (en zou heel goed negatief kunnen zijn).

Het voorbeeld dat je noemt, gaf wat dat betreft andermaal aan dat de selectie ook na het stoppen van Olivier breed genoeg was. Hofstede was tenslotte een prima vervanger. Een nog ruimere selectie had ook in dit geval niets toegevoegd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat heeft makkelijk plekken opvullen daar mee van doen. Bij een goed en evenwichtig schema kun je iedere renner van je selectie invullen. Dat een renner dan 't hele jaar op de reservebank moet zitten is toch onzin.
Dat in het geval Hofstede het goed is verlopen, wil toch niet zeggen, dat iets meer ruimte in je selectie problemen bij ziekte en valpartijen makkelijker kunnen worden opgelost.
Want Hofstede is een goed voorbeeld en Dumoulin een slecht voorbeeld?

kelderfan

Daan Olivier had trouwens nog goed gepast in 't verhaal. Zeker nu de Giro en de TdF een belangrijk doelwit vormen voor TJV met Rog;ic, Dumoulin en Kruijswijk.

aru123

Laten we alsjeblieft ophouden over olivier, dat is een afgesloten hoofdstuk. 27 renners is prima kijk maar naar vorig jaar toen begonnen ze ook met 27 en zelfs met een aantal langdurige blessures en het stoppen van olivier was er qua bezetting niks aan de hand. Ik zie tjv alleen nog een extra renner halen als een buitenkans zich voordoet in de vorm van een politt of dennis en dan moet het nog betaalbaar zijn ook.

kelderfan

'@123
Pollitt zou een extra kers zijn op de taart zijn, maar Dennis heeft teveel punten en komma's om die als buitenkans te zien.
Maar je hebt gelijk, dat 27 renners een goede basis vormen.

S. Morgenstern

Mooi, dan hoeven we dus geen drogredenen meer te bedenken voor meer dan 27 renners.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft al gecommuniceerd dat ze compleet zijn.... ze hebben zelfs een renner meer dan vorig jaar en gaan best in staat zijn om voor alle renners een evenwichtig programma te maken. Er is de afgelopen jaar nooit ergens een probleem geweest met de selecties en kijkend naar de koersdagen was er nog ruimte genoeg geweest voor een aantal renners. Dus deze discussie lijkt me voor nu wel klaar toch ?

Stoempie

Sorry Rahimns. Wmb nog niet. En sinds wanneer is een discussie klaar. Toen ik daar gister over begon leek je er
andere insteek te hebben?

Ben het met je eens mbt 28 renners hoor, Kelderfan. Geeft je net wat meer ruimte bij blessures of uit vorm zijnde renners. Is heel legitiem, temeer JV ik meen 2 jaar geleden nog met 29 renners het seizoen wilde starten.

Misschien dat de opleidingsploeg net wat meer ruimte geeft, al is die ruimte er nu ook met stagiaires. In beide gevallen mag zo'n renner pas na 1 augustus meedoen?

Laatst gewijzigd
assen

'@Peer
Met ‘collectieve goed’ ofwel ‘public good’ wordt iets bedoeld waar eenieder van profiteert, waarbij het in de regel om iets gaat wat iedereen had kunnen doen. Dus, in dit geval, heeft rahimns iets gedaan (de website geupdate naar nieuwe seizoen) waar wij allen veel pliezer aan beleven.
Als je weer wilt weten over public goods (hoogst interessant), zoek dan op public good of prisoner’s dilemma... duizenden wetenschappelijke artikelen en boeken zijn erover geschreven... reden is dat het rationeel is NIET bij te dragen aan het publieke goed, maar als iederen dat doet is IEDEREEN slechter af.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Nu weer drogredenen? Ik heb je net uitgelegd, dat 1 renner meer in deze geen overbodige luxe is.
Maar @aru123 zegt, dat 27 renners prima is. Dat kan ik alleen maar beamen. Hij zegt ook netjes, dat er sprake moet zijn van een buitenkans., Met Politt kan dat niet meer.

Stoempie

Of een redenering wel of niet zou kloppen valt niet zomaar bij voorbaat te claimen. Zeker niet in een wereld waar blessures, ziektes en net niet in vorm zijn aan de orde vd dag is.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ kelderfan
Met 27 renners zullen ze zeer waarschijnlijk een programma maken dat is afgestemd op 27 renners. Daarbij rekening houdend met een uitvalsmarge. Het eerste jaar kwamen ze behoorlijk vaak in de knel te zitten. Daar hebben ze ongetwijfeld van geleerd. Dus ook het komend seizoen zal er geen ruimte zijn voor bijvoorbeeld Tour of Alps.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ti-raleigh
Dat zal zeker zo zijn. Anderzijds zou ik 't jammer vinden, dat juist de Tour of the Alps niet zou worden gereden, omdat ook de ToC is komen te vervallen voor komend seizoen. Er moeten voor Bennett en o.a. Hofstede toch ook mogelijkheden zijn om zich te tonen. Nu Tom erbij is gekomen, lijkt mij dat alle UWT-koersen bestemd zijn voor de grote drie. Juist Hofstede beklemtoont, dat hij meer ruimte voor zichzelf heeft bij TJV.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Eens hoor. Er wordt hier te vaak met drogredenen en onzin gestrooid.

S. Morgenstern

Wanneer er voor Bennett en Hofstede ook voldoende mogelijkheden moeten zijn om zich te tonen, dan lijkt het me dus beter om een selectie van 27 renners te houden. Dan kun je daar met het programma van deze ploeg makkelijker aan voldoen en ben je minder afhankelijk van blessures.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar wat leuks te melden. Tom Dumoulin is gesignaleerd op een MTB in Zuid-Afrika samen met U23 Office Guru.
Hij werkt nijver aan zijn conditie en knie.
bron: inde leiderstrui

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@MichieldeRooij wat ik bedoel dat die discussie voorbij is dat de ploeg al heeft aangekondigd klaar te zijn voor komend jaar, natuurlijk kunnen we nog 4 pagina's met elkaar door discussiëren of er nog 1 renner bij moet of niet maar dat lijkt me dan alleen tijdverdrijf. Mocht het nou zo zijn dat alles echt tegenzit en in februari blijkt dat er 8 man in de lappenmand zit dan kan de ploeg er altijd nog maatregelen opnemen. Ik zie persoonlijk daar dus niet echt het nut van in. Een programma zal toch volledig afgestemd zijn op het aantal renners waarmee ze het seizoen willen starten. Dus wat voor zekerheid geeft een 28e renner op dit moment als wij niet eens weten hoe het programma is voor komend jaar. Het was ook een vraag... maar volgens mij is ook @Kelderfan er nu wel van overtuigd dat die 27 een acceptabel aantal is.

Misschien is het dan een interessanter onderwerp om te kijken wat we vinden van de samenstelling van de ploeg. Dat lijkt me voor nu dan wel een leukere discussie. Wat vinden we van de balans in de groep als je kijkt naar de diverse disciplines en kan je daarmee uit de voeten.

@Kelderfan goed om te zien dat Tom lekker aan het fietsen is in Zuid-Afrika. Dat geeft de burger moed zou ik zeggen.

Stoempie

Rahimns. Fair enough en eigenlijk ook in de lijn wat ik al eerder betoogde. Ik zat denk ik nog in een licht provocerende bui.

Ik denk dat de ploeg zeer uitgebalanceerd is, mits het ontbreken van een 2de sprinter wordt opgelost door her en der Teunissen en Van Aert wat vaker
uit te spelen als sprinter. En hopelijk worden jonkies als Tolhoek en Kuss wat consistenter in hun prestaties.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Ipv Jiskefet filmpjes stap ik nu over naar heroïsche overwinningen van JV. Om te beginnen met held Gesink.

https://m.youtube.com/watch?v=PlRNpdhL2OA

Rawolf

https://www.youtube.com/watch?v=UATG8kdrJlM

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel Ik denk inderdaad dat je volgend jaar mag verwachten dat Antwan en Sepp inderdaad wat structureler een hoger niveau moeten gaan laten zien. Tov dit jaar heeft de ploeg geen sprinter minder, daarvoor werd van Poppel al nauwelijks meer gebruikt. Ik denk dat je in dat opzicht even moet afwachten hoe Van Aert terugkomt en dat het afwachten is hoe de rol van Teunissen komend jaar wordt ingevuld. Verder hoop ik op nog meer aansprekender resultaten in de klassiekers.

Robert wint inderdaad niet vaak, maar het zijn wel vaak pareltjes. Beide zijn mooi om terug te kijken... de man kan (kon) indrukwekkend koersen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Rawolf
Wauw die Steven Kruijswijk toen 22 jaar met een mooie zege.
@Michiel De Rooij, @rahimns
Met Van Aert en Teunissen heeft TJV zeker genoeg snelle mannen achter de hand en wordt Van Poppel niet gemist.
Het enige waar ik wel zorgen over heb, dat er geen versterking voor Wout Van Aert is gehaald voor de Strade.
Ook voor de AGR en Waalse klassiekers is er nog geen versterking gezocht.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan misschien moeten we gewoon accepteren dat bepaalde wedstrijden gewoon geen prioriteit zullen zijn voor de ploeg. Wellicht dat Tom of Primoz een of meerdere klassiekers zullen opnemen in hun programma maar verder denk ik dat je als ploeg gewoon keuzes moet maken. Er is volgens mij geen ploeg in de WT die echt op elk type parcours meedoet voor de overwinning, zelfs Ineos maakt keuzes daarin.

1 2 ... 7 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.