In wielerrevue zegt Merijn Zeeman dat ze het seizoen eigenlijk met 26 man wilde beginnen om zo ruimte te houden om af en toe een renner uit de opleidingsploeg mee te laten rijden, maar vanwege de nieuwe regels moesten ze met 27 renners starten. Daarom werd Pfingsten op voorspraak van Dylan nog aan de selectie toegevoegd. Ik verwacht vanwege de omstandigheden we binnenkort al een renner uit de opleidingsploeg mee zien doen bij de WT-formatie.
'@rahimns
Maar op dit moment zijn die jongens 18. De enige renner die de overstap zou kunnen maken ook wat leeftijd betreft is die Gijs Leemreize of Maurice Ballerstedt {in jan 19 jr.}; die al wat uitslagen heeft gereden.
Maar wat mij betreft halen zij die Marijn van den Berg {20jr.} en die heeft al meegetraind. In de Czech Cycling Tour kon hij al aardig meedoen met o.a. Jack Haig.
'@rahimns
Je hebt een punt, dat je 't over ruimte hebt om in te passen; maar ik denk, dat die jongens er nu nog niet aan toe zijn.
Derhalve bedoel ik, dat het verstandiger zou zijn om aan een overstap te denken.
En terecht dat de UCI de regels heeft aangepast. Want met 26 hadden zij nu al in de problemen gezeten.
In eerdere berichtgeving werd er gezegd, dat er nog niet te veel mag worden verwacht van 't Dev.team omdat zij nog zo jong waren. De meeste zijn 18 of net 19 jaar. Later in het seizoen zal wel blijken in hoeverre zij ingepast kunnen wordben.
Want de bedoeling was toch Norg en Veenendaal.;)
Als de visie van de ploegleiding is dat ze regelmatig jongen vd academy mee laten rijden met de grote jongens, dan lijkt me dat ze daar wel aan toe zijn. En waarom zouden ze er niet aan toe zijn afentoe mee te rijden met de grote jongens maar zouden ze er wel aan toe zijn definitief over te stappen, Kelderfan?
Alsof iemand af en toe met de profs mee laten doen, middels een soort korte snuffelstage, gepaard gaat met enige verwachtingen.
Dat waren samen met Volta koersen die genoemd werden als koersen waar ze met een combinatie-ploeg gaan starten. Dat is dus niet hetzelfde als het idee waar we het nu over hebben.
Dit is blijkbaar altijd onderdeel geweest van hun opleidingsplan. Ik vind het een interessant idee, mede om de opleidingsploeg op deze manier aantrekkelijker te maken voor grote talenten. Wat jij er op tegen hebt begrijp ik niet helemaal.
Het is vooral voor Wout een fantastische opsteker.... er waren toch lang twijfels of hij op tijd klaar zou zijn voor het voorjaar. Het is afwachten of hij al op het niveau van vorig jaar zit maar dit geeft wel hoop dat hij misschien later dit jaar in topvorm naar de Tour kan gaan.
'@Michiel De Rooij
Quote:"En waarom zouden ze er niet aan toe zijn af en toe mee te rijden met de grote jongens maar zouden ze er wel aan toe zijn definitief over te stappen, Kelderfan?"
Wat hebben jongens van 18 te zoeken in een wedstrijd voor de mannen. Of zie jij er zo'n talent als Tadej Pogačar bij rijden.
'@Kelderfan ik zeg niet dat hij hoeft te wachten tot de Tour de France... ik verwacht dat hij daar pas weer echt op zijn oude niveau is, maar hij mag mij absoluut verrassen in het voorjaar. Maar ik zou het niet vreemd vinden als hij daar nog niet op topniveau zit.
En wat die jongens daar te zoeken hebben... leren en ervaring op doen. Er wordt toch niet van ze gevraagd om daar te winnen. En we hebben het ook niet over wedstrijden op WT niveau.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.