Wielermaster CQ-spel 2020

1 2 ... 12 ... 17 18
kartje

Check mijn bod is net binnen! Had de cup helemaal over het hoofd gezien dit weekend.

elrio

We missen alleen Luuk Zuijderwijk nog...
Hij heeft nog 10 minuten

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zo alle 3 binnen.... morgen stel ik mijn team voor. Ben uiteindelijk heel tevreden.

elrio

Luuk heeft het niet gehaald.

De uitslagen staan op pagina 1. Even wat mededelingen:
- de volgende deadline is op woensdag (ik weet het is snel, maar ik ga zaterdagochtend op vakantie en hoop het voor die tijd rond te hebben)
- er was 1 gelijk bod en dat is op tijd gewonnen door Rahimns, zo zie je maar het heeft zin om snel te bieden
- ik heb reeds mijn bod opgestuurd, dus we gaan direct door met het spel!

Ik ben van mening dat mocht Luuk ook de tweede ronde van de talentencup winnen, dat ik hem net als Homme en Edjahh schaar onder de groep mensen die niet meedoen aan de talentencup.

Leukefans

Zo, mijn tweede ronde is de deur uit.

elrio

Nog 7 te gaan... het schiet niet echt op.
Als deze ronde is afgelopen, wil ik nog 1 ronde van 1 dag doen volgens het normale biedsysteem. Daarna worden de boden openbaar, dat wil zeggen, je biedt hier op het forum en het is een kwestie van wie het eerst komt wie het eerst maalt. Het zal hopelijk niet over heel veel renners gaan. Dit is ook mede ingegeven door de voor mij naderende kerstvakantie.

Leukefans

Ik vermoed dat deadline weer gewoon om 23:59 is? Gaat het bieden voor de volgende ronde dan gewoon verder na de deadline?

elrio

Ja ipc mag je wat mij betreft direct weer bieden, maar donderdag is er eerst nog een "gewone" ronde

elrio

De teams zijn geupdate op pagina 1:
- de deadline voor de volgende ronde staat op 23:00 (!) vanavond
- er zijn nog 6 teams onvolledig, waarvan er 4 niet geboden hebben in de vorige ronde, als je niet meer wilt bieden laat dat alsjeblieft even weten, dan hoeft er minder gewacht te worden
- nadat ik de scores van ronde 3 heb gepubliceerd is het open bieden volgens het systeem dat ik hier boven heb beschreven

Joachim

Dat is weer snel bijgewerkt, bedankt elrio. Na 3 maal overboden geweest te zijn in de eerste talentenronde is het nu 3x raak. De winnaar van Luik-Bastenaken-Luik (Vermaerke) en de 3e van Lombardije (Petrucci) bij de beloften heb ik voor waarde +1 en waarde +0 binnengehaald, daar ben ik heel tevreden mee.

Laatst gewijzigd
Leukefans

Zo, mijn bod is opnieuw ingediend. Van de mensen die meedoen heeft enkel Luuk een hoger budget denk ik, dus kans dat ik klaar ben lijkt me best wel reëel.

elrio

Ik wil jullie graag even voorstellen:

Team elrio

De biedingen gingen niet helemaal zoals gehoopt, vooral in de eerste ronde te vaak overboden. Ik weet nog niet wat ik moet verwachten van mijn team, maar hopelijk verrassen ze mij in positieve zin.

HOOFDTEAM

DENNIS Rohan 840 (806)
Ten tijden van het bod had hij nog geen contract, maar sindsdien heeft hij bij Ineos getekend, wat de aankoop een stuk beter maakt. Hij gaat voor de tijdritten in de Giro, de OS en het WK, als hij in die wedstrijden naar behoren rijdt komt ie al heel dicht bij zijn aankoopbedrag, tel daar bij op zijn (hopelijke) resultaten Down Under en in tijdritten in kleinere rondjes en ik verwacht een winst. Verwachte score: 1050

POELS Wout 875 (858)
Ben er nog niet helemaal uit wat dit gaat worden. Ja, hij krijgt meer vrijheid nu hij bij Ineos weg is, maar over het algemeen scoren renners die bij Ineos weggaan niet beter. Ik hoop dat hij in de kleinere rondjes korte resultaten kan rijden en wat kan pakken in de Ardennen en heel misschien op de OS. Over de grote rondes maak ik mij geen illusies. Zou blij zijn met een 'eigen geldje'. Verwachte score: 850

LAPORTE Christophe 692 (690)
Constante puntenpakker en ik hoop dat hij komend jaar nog een stapje zet en nog meer punten pakt in de 1-dagswedstrijden. Als dat lukt dan voorzie ik een kleine winst. Verwachte score: 750

VALTER Attila 361 (361)
Een ode aan de renner die mij vorig jaar de talentencup heeft laten winnen. Hij heeft de overstap gemaakt naar de WT, maar ik weet niet of dat er voor zorgt dat hij ook meer punten zal gaan halen. Hopelijk is hij sterk genoeg om zich met de grote jongens te meten. Het is wel iemand die overal een resultaat wil halen. Verwachte score: 250

KÄMNA Lennard 351 (155)
Een van de renners waarmee ik het meest blij ben dat ik hem heb kunnen bemachtigen. Vorig jaar hele sterke dingen gezien en ik verwacht nu hij in een 'echt' Duits team rijdt, dat hij meer kansen gaat krijgen in de kleine rondjes, die hem op het lijf geschreven zouden moeten zijn. Verwachte score: 500

FERNANDEZ ANDUJAR Ruben 122 (83)
Ook een renner waarmee ik erg blij ben. Zeer talentvol, maar zat in het keurslijf van Movistar waar alles draai om de kopman(nen). Gaat nu een kopman rol krijgen bij Euskadi, verwacht dat hij zijn punten gaat pakken in het Spaanse circuit en 122 punten zijn dan zo gehaald. Dat het een gewilde renner was blijkt wel uit het feit dat er nog 3 mensen op hem boden in ronde 3 terwijl ik hem in ronde 2 al had gekocht. Verwachte score: 275

VAN AVERMAET Greg 2191 (1713)
Een beetje een paniek aankoop, ik had in de eerste 2 rondes nog niet genoeg uitgegeven en ik was bang dat ik met te veel punten zou overblijven, dus besloot ik behoorlijk over te bieden op een van de overgebleven toppers met het idee een verlies te pakken om te voorkomen dat ik niet een nog groter verlies later zou pakken. Als ik nu zie dat in de laatste ronde de mensen met overgebleven punten tamelijk makkelijk Woods en Teunissen konden oppakken was de paniek misschien niet nodig geweest. In ieder geval verwachte score: 1700

FELLINE Fabio 251 (199)
Een beetje een gokje, een aantal jaar geleden leek hij uit te groeien tot een alleskunner en toen kwam er een kink in de kabel... ik hoop dat de overstap naar Astana hem uit het gat kan trekken en dat we de oude Fabio weer zullen zien, zag hem graag rijden met zijn aanvallende stijl. Verwachte score: 450 (kan ook zo maar 100 zijn)

PASQUALON Andrea 514 (494)
Stabiele puntenpakker van het Belgische 1-dagscircuit, een beetje zoals vorig jaar Baptiste Planckaert in mijn team. Verwacht geen grote winsten, maar ook geen grote verliezen. Dus verwachte score: 525 (klein winstje mag wel)

LAWLESS Christopher 501 (465)
Heeft zeker talent, zoals hij vorig jaar in Tour of Yorkshire (en in minder mate in Wallonië) liet blijken. Het is de vraag hoeveel hij het zal laten mogen zien bij Ineos. Als hij de kansen krijgt denk ik dat hij zeker winst zal maken. Dus voorspel ik ook een kleine winst. Verwachte score: 600

SCHELLING Patrick 197 (187)
Blij dat ik deze zo laat nog kon oppikken, liet bij zijn continentale ploeg altijd mooie klimwedstrijden zien (vooral in Oostenrijk) en gaat nu naar de WT, bij een ploeg waar hij de kansen zou horen te krijgen. Zo veel andere klimmers zijn er niet bij Israel Start-up Nation. Hopelijk haalt hij met gemak zijn aankoopbedrag. Verwachte score: 350

ARMIRAIL Bruno 105 (85)
De renner die mijn 'hoofd' team compleet maakt. Weet niet zoveel van hem... heb hem een paar keer in de aanval gezien in de laatste Vuelta. Hij is nog jong en hoop dat hij een stapje zet dit jaar. Verwachte score: 125

TALENTENCUP

ARENSMAN Thymen 30 (0)
Twee jaar geleden tweede in de Tour de l'Avenir en vorig jaar niks. Dan denk ik dat kan toch niet allemaal weg zijn in een keer. En daar ga ik dus ook maar van uit. Als hij zijn benen terugvindt zou die 30 zo gehaald moeten zijn. Verwachte score: 60

QUARTERMAN Charlie 10 (1)
Engelse tijdrijder die getekend heeft bij een WT team, dan denk ik die haalt zeker zijn puntjes wel. Heeft voor de rest geen topprestaties gehaald, maar het uitrijden van 2 WT koersen is al genoeg om zijn punten terug te verdienen. Ik verwacht er nog wel iets meer. Verwachte score: 50

STOKKE Vegard 10 (0)
Omdat ik Antonio Tiberi net gemist had (wat jammer), besloot ik voor Stokke te gaan. Zeer talentvol, veel topresultaten bij de jeugd gehaald en nu bij Sunweb Development. Het enige is dat hij nog erg jong is en dus nog niet een heel zwaar programma aan kan. Denk wel dat hij zijn 10 punten zal terugverdienen. Verwachte score: 20

Als ik alle verwachte scores bij elkaar optel dan kom ik bij 7425 voor mijn hoofdteam en 130 voor mijn talenten, maar dat is als alles goed gaat en als vorig jaar mij een ding heeft geleerd is het dat dat zeer waarschijnlijk niet gebeurt. Dus trek ik er bij beiden 15% af en worden de verwachtingen voor mijn team:
Hoofdteam: 6311
Talenten: 110
Dat zouden vorig jaar respectievelijk de 11de en de 10de plek zijn geweest.

Laatst gewijzigd
Leukefans

Een paar leuke renners (Kamna had ik er ook graag bij gehad). Ik hoop met je mee dat Felline nog eens helemaal los gaat dit jaar, wat een leuke renner. En de keuze voor Fernandez zou wel eens een schot(je) in de roos kunnen worden!
Evenwel verwacht ik je, zoals je zelf al zegt, ook niet meteen helemaal bovenaan, maar het kan verkeren, zei Bredero.

elrio

De teams op pagina 1 zijn weer geupdate... nog niet alle teams zijn compleet, maar de biedingen gaan vanaf nu gewoon hier op het forum (voor degenen die hun team nog compleet willen maken). Let op bij het bieden, dat je niet op te oude wielrenners biedt en ook niet op renners die al gekozen zijn. Even ter herinnering, deze spelers hebben nog geen compleet team:

joske47: 50(3)
Luuk Zuijderwijk: 44(2)
ezra: 25(1)
Laatste man: 10(1)
Wicky: 3(1)

Eerst het budget dat over is en tussen haakjes het aantal renners dat ze nog moeten.

elrio

Als met Kerst nog niemand zijn team heeft aangevuld dan ga ik er van uit dat dit het is. Ben wel een beetje teleurgesteld dat de biedingen zo doodbloeden...

joske47

Ik sla de talentencup over, ik speel dit spel voor het hoofdteam.

Leukefans

Ja, jammer dat die laatste ploegen niet compleet raken, er zijn nog wel een paar leuke beloftes te vinden...

Luuuuuuukk

COBARRUBIA LUCERO Leonardo Franco
FERREIRA Antonio Manuel Sousa

Beide voor 22 punten

elrio

'@Luuk Zuijderwijk je bodeb zijn verwerkt

Laatste man

Excuses. Ontzettend druk met werk.

ZOCCARATO Samuele 10.

elrio

'@Laatste man ook jouw bod is verwerkt

Wicky

Laatste renner voor mij:
RENARD Alexis voor 3 puntjes

elrio

Met dat laatste bod van Wicky sluit ik de bieding. De eerste score update zal volgen als er wat te melden is (waarschijnlijk direct na het ITT kampioenschap van Australië, want dan sta ik hoop ik eerste met Dennis in mijn team ;) )

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dan hoop ik je met Harper en Bennett je vrij snel af te lossen van die 1e plek 😅

shiraz

oei, net een ploegvoorstelling geschreven. Ik druk op verzenden, is alles opeens verdwenen!

Misschien probeer ik het later nog een keer

1 2 ... 12 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.