Ik heb de aangepaste berekening van de PCG-ranking ook nog even op me laten inwerken.. En ik betwijfel of ik m goed snap.
----------
Points = MAX(A, B, C, D);
A = PCS points scored in 2020 season
B = PCS points scored in 2019 season * (1 - 0.2 / 365 * DayOfYear)
C = PCS points scored in 2018 season * (0.8 - 0.2 / 365 * DayOfYear)
D = PCS points scored in 2017 season * (0.6 - 0.2 / 365 * DayOfYear)
----------
Dat MAX(..) betekent dat ze de hoogste waarde pakken van A, B, C en D? Dus niet optellen?
En B, C en D worden dus elke dag 1/365e lager?
Dan blijft dus in de eerste maanden voor bijna elke renner B of C (of in sommige gevallen D) de hoogste waarde. Uitgezonderd de renners die nauwelijks punten haalden in het verleden.
Feitelijk verliest dan elke renner het hele jaar 1/365e van zijn punten (de hoogste van B, C en D), tot het moment dat A (het aantal punten in 2020) hoger is. Vanaf dat moment blijft de waarde van díe renner stijgen.
Dat dempt dus in de eerste maanden de schommelingen in de ranking enorm. En in het najaar worden die schommelingen veel sterker.
Rare regel, zou ik dat vinden. Of begrijp ik 'm niet goed?
Wat was er mis met de regel dat elke renner tijdens een koers punten verliest die hij in de jaren eraan voorafgaand in dezelfde koers behaalde? Kraakhelder toch?
[Quote=Piet Lut]Once the top-20 of the result is processed, within 10 minutes the baseprices will be recomputed. Once the baseprices are recomputed, a countdown clock will be visible, counting down from 10 minutes untill the time the rider market re-opens.[/quote]
Ja, dat is inderdaad de regel waar ik naar verwijs ;-) Wat bedoel je ermee?
Ik kan trouwens enorm waarderen hoe ze op de feedback reageren. Ze doen echt hun best om er een spel van te maken waar iedereen plezier in heeft en staan open voor verbeteringen. Misschien lastig voor onze reesds gemaakte keuzes maar ik kan heel goed begrijpen dat er je na zo'n introductie tegen zaken aanloopt waar je in eerste instantie niet aan hebt gedacht en spelregels wat aanpast
Inmiddels hebben ze het alweer verder aangepast. na 30 dagen wordt het percentage 0%. Maar hier was ik dus al een beetje bang voor. Dit spel is zo complex dat het voor hen onmogelijk is om vooraf in te schatten hoe dit spel gaat verlopen. In tegenstelling tot een simpel Tourspelletje. Nu proberen ze het naar mijn idee al te snel bij te sturen, en voeren ze al redelijk forse wijzigingen door.
Er blijken Giro, Tour en Vuelta spelen te komen. Ik denk dat ik me daar op ga richten. Veel leuker, korter en minder complex. Zo'n jaarspel wordt mij toch te tijdrovend. Ik kies wel 15 renners en kijk wanneer ik zin heb wel eens of ik iets zal verkopen of niet. Dat his het voordeel van in een laegue spelen waar anderen ook zo spelen. Ga me niet proberen te meten met werklozen of freaks die de hele dag de tijd hebben/nemen om renners te kopen en verkopen. Als ik daar goed in was, ging ik wel naar het Damrak
Ja, dat is de grootste makke van dit spel. Het is te belangrijk om continu real-time te spelen. Erg leuk, maar alleen maar haalbaar voor mensen die in de gelegenheid zijn om de hele dag door het spel in de gaten te houden. Dan zullen de meeste deelnemers snel afhaken, verwacht ik. En blijft een klein aantal fanatici over.
Als ik ze 1 wijziging zou aanraden is dat 1 vast moment van verwerken van transacties per dag (of zelfs per week?). En al die transacties tegen gelijke transferwaarde. Ergens in de avond.
Dan is het spel nog steeds intensief, en worden deelnemers die actief spelen beloond, maar is het wel haalbaar voor veel meer mensen.
Een Giro, Tour of Vuelta spel is zo mogelijk nog wel intensiever. Dan moet je drie weken als een idioot spelen kan ik me zo voorstellen. Dat percentage zorgt er wel voor dat je niet kan blijven kopen/verkopen, dus dat is op zich wel relaxt. Na 5 dagen verlies je nog 40.000 euro bij een verkoop op iemand boven de 800000, en na 29 dagen nog altijd 16.000 euro. Dan zul je dus renners wel langere tijd in je team moeten nemen, dus dan valt het goed mee.
Zojuist even 20k ingeleverd door een polsbreuk van Riabushenko (10%). Dat is even pijnlijk, maar wachten op een lager verkooppercentage levert ook weinig op. Nu maar Baska gekocht in de hoop snel weer wat goed te maken.
Is me ook al gebeurd met Touzé, kopen en er dan achterkomen dat hij ineens niet meer in Amissa Bongo rijdt. Ook maar meteen verkocht met 10% verlies en maar meteen Viviani gekocht, die inmiddels al bijna verdubbeld is in waarde. Soms kan je dus beter meteen even incasseren en dan zien met een ander de schade snel te herstellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.