Procyclinggame 2020

1 2 3 4 5
M@thijs

'@imbatido even mijzelf als voorbeeld nemend ik heb zojuist bennet baska. Manzin en halvorsen verkocht omdat ik geld nodig had hiervan heb ik bouhanni en alaphillipe gekocht gezien in deze 2evvoor san juan wil hebben gezien gc en 1e prijsstijging verwacht begin feb. Tesfatsion koop ik morgenochtend cheap en na prijsstijging verkoop ik hem weer kost me 5k voor 13k waarde los van zijn mogelijke top 10 plek

dustin

'@Wielervolger, ik heb een vraagje over het beheren van een league

ik heb er ene aangemaakt voor het werelddeel Afrika

maar er ging nogal wat mis, zit nu met een aantal leagues en nog wat dingen die weg moeten
hoe kan je het beheren, hoe kan je iets verwijderen, weet jij dat?

Wielervolger

'@Dustin, als administrator van een league kan je eigenlijk niet zoveel. Door op de naam van je league te klikken kan je zelf spelers uitnodigen en spelers accepteren die de league willen joinen.

Je kan managers uit je league verwijderen door op evict te klikken wat achter de spelersnaam staat. Hoe je een league kan verwijderen weet ik ook niet, dat is volgens mij niet mogelijk.

dustin

thanks

Joachim

Wel even een omwenteling nu de duurste renner (Alaphilippe) uit San Juan stapt en massaal verkocht wordt.

Luuuuuuukk

Hoe gaat dit jullie af? Ik vind de dynamiek van het spel leuk, maar erg lastig om zo snel mogelijk overal bij te zijn. Na afloop van een koers worden binnen een uur sommige renners al 200x verkocht. Maak je zomaar 20k 'verlies' omdat je sliep/aan het werk was.

dustin

heb t gevoel dat er groepen de marktprijs aan het beinvloeden zijn, en dat anderen dan gaan volgen, zowel bij aankopen als verkopen

denk als dat minder (direct) zichtbaar is, de fluctuaties zullen verminderen

maartenfct1965

Een paar dagen geleden begonnen (vrij laat inderdaad) en begon er juist een beetje in te komen. Nu zijn de regels weer flink veranderd;

7/2/2020 10:00
Modification to the salestax. These include now a fixed element. These go from 10% to 5%+5000,-, from 8% to 4%+4000,-, from 6% to 3%+3000,-, from 4% to 2%+2000,- and from 2% to 1%+1000,-. This makes the salestax on low priced riders a bit higher, which should lower the opportunity for very short term price speculation. Furthermore, the salestax will be 0 after 10 days. (This rule is changed on 7/2/2020, there will be a transition period of 10 days untill 17/2/2020. In this transition period you will pay the lowest salestax of both rules for riders you have purchased before 7/2/2020 11:00. For riders purchased after this time, the new rules apply.)

7/2/2020 9:00
Modification to the way baseprices are recomputed. With immediate effect, baseprices will only be adjusted at 03:00 in the morning, and will be adjusted by a maximum of 500,- up or down. Because of this change, there is no need for a market closing period anymore, and the market will always be open. We believe this change will make playing for prizemoney more relevant, and you don't have to wait anymore for the market to re-open.

Even afwachten hoe dit zich uitwerkt natuurlijk, maar omdat ik later ben begonnen had ik juist renners ingekocht die pas richting eind deze maand relevant beginnen te worden (en dus nu nog goedkoper zijn). Nu de saletax terug is gebacht naar 10 dagen wordt het ook weer makkelijker om sneller van renners te wisselen in de midden-lange termijn. Brengt weer een andere dynamiek.

Het feit dat de markt nu altijd open is (dus ook het uur voor de finish?) maakt het nog belangrijker om de koers echt te volgen... Als iemand 10km voor de meet wegrijdt en je op het juiste moment de renner koopt zit je gebakken, terwijl de mensen die later op de dag pas inloggen de boot volledig mislopen. Haast niet te doen als werkende voor al die kleinere koersjes.

billi

Maarten, zie "the rules"

Enkel prijzengeld, als je hem hebt voor de start van rit of eendags race.
eindklassement enkel prijzengeld als je die hebt voor start eerste rit

Koekebakker

Nu de saletax terug is gebacht naar 10 dagen wordt het ook weer makkelijker om sneller van renners te wisselen in de midden-lange termijn. Brengt weer een andere dynamiek.

De salestax vanaf dag 10 t/m 29 is hetzelfde gebleven, he. Was 1% van de waarde en is dat nu nog steeds.

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Mooi om te zien dat ze goed in de gaten hebben waar de zwakheden in het spel zitten en die aanpassen. Zeker het aanpassen van de salestax is erg goed. Ik ben benieuwd of de maatregel afdoende zal zijn, want het scheelt ook weer niet heel erg veel bij goedkope renners.

In het maximaal 500,- per dag verhogen van de baseprice zitten wel 2 elementen waar ik mijn bedenkingen bij heb:
1. het is nu ondoorzichtig welke renners nog zullen stijgen. Want wanneer is de baseprice-toename voltooid? Dat is haast niet bij te houden. Dat type ondoorzichtigheid is volgens mij onwenselijk.
2. belangrijker: als een renner maximaal 500,- per dag in waarde kan stijgen, bereiken de 'nieuwe toppers' hun uiteindelijke waarde nooit. De maximale stijging is immers 10 maanden, dus 300 dagen x 500,- = 150.000,- Vorig jaar zou de baseprice van bijvoorbeeld Pogacar, Evenepoel, vdPoel, etc veel meer dan 150.000,- zijn gestegen.

Tav het 1e punt ontwikkelen ze wellicht (hopelijk) een tabel of visual waarmee het wel inzichtelijk wordt?
Tav het 2e punt vermoed ik dat ze zich dit niet hebben gerealiseerd en kan ik me voorstellen dat daar nog een aanpassing op komt. Sowieso vind ik 500,- per dag erg weinig. Je mag best snel profijt hebben als je de renner op het juiste moment kocht, omdat jij doorhad dat z'n baseprice zou gaan stijgen.

Maar goed, het blijft een tof spel, dat zich steeds positief blijft ontwikkelen! Ik hoop nog steeds dat ze toe zullen gaan naar 1 transactiemoment per dag. Want ik heb een paar dagen flink verloren, omdat ik pas 's avonds laat zag dat een renner overdag in waarde was gekelderd. En dat zal velen overkomen.

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Let er trouwens op dat de salestax-wijziging in het 'sales value'tabje op je 'My team'-pagina nog niet is aangepast. Ik baseerde op dat overzicht mijn afwegingen of ik al wilde verkopen of niet. Maar die bedragen zijn dus nog gebaseerd op de oude berekening.

Gerrit Glomser

Klopt dynamiek is verloren en je gaat sowieso niet meer hard kunnen stijgen. Als je nu niet bij de eerste 200 staat kom je zeker niet meer in aanmerking voor een goede klassering. Ga ook stevig overwegen het spel maar te verlaten aangezien het leuke deel eruit is gehaald.

only200km rides

ik herken echt helemaal niet wat je zegt over de dyamiek. ik stijg elke dag nog rustig door kwestie van de goede keuzes maken

dustin

verkopen en kopen
of
afwachten

Piet Lut

Ik heb alles bij de eerste rumoeren over afgelasting Italiaanse koersen verkocht. Dat was een hele slimme zet. Nu diep ademhalen en opnieuw opbouwen: Mooi spel

Koekebakker

'@dustin: dat is het inderdaad exact.

Mijn strategie was de afgelopen dagen: afwachten tot de definitieve samenstelling van een team bekend is. Dus gisteren Van Aert gekocht toen hij door Jumbo aan de startlijst werd toegevoegd. Bleek dus zelfs dat nog te vroeg gehandeld ;-)

Maar goed, iedereen heeft wel 'schade geleden' in deze bizarre, nauwelijks voorspelbare omstandigheden.

Op dit moment wacht ik tot het team van Groupama zn selectie bevestigd voordat ik Pinot toevoeg. Hebben nog niks definitiefs gecommuniceerd volgens mij. Tot die tijd accepteer ik het mislopen van waardestijging toch nog maar.

En ik heb wat plekken ingeruimd voor goedkope renners die de komende tijd sowieso nog 500 per dag in baseprice zullen stijgen. Voorlopig pakt dat goed uit.

Laatst gewijzigd
Koekebakker

En dan zul je zien dat Parijs-Nice na etappe 3 wordt afgelast. Nog voor de tijdrit. En een vluchter of sprinter het eindklassement wint :)

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Ze hebben de spelregels flink omgegooid. Blijkt.

----
Major update on multiple levels. (1) Instead of a 100/75/50/25 increase/decrease after each transaction, a fixed 50,- value. (2) Implementation of a startup phase for PCG v2. (3) Different method of baseprice computation. (4) Direct increase of rider value upon scoring result. (5) Introduction of investment cap.
----

Zou best een verbetering kunnen zijn. Maar van de ene op de andere dag de spelregels zo ingrijpend omgooien, zonder aankondiging, dan haak ik af hoor, ondanks nog steeds plek 3 in het overall-klassement.

Jammer, het concept heeft in principe veel potentie. En ik hou van doorontwikkeling. Maar kondig zulke ingrijpende wijzigingen op z'n minst tijdig aan. Of zeg gewoon: we zijn ervan overtuigd dat de spelregels niet goed genoeg waren, we beeindigen het spel en starten opnieuw. Herstart over 2 weken. Iedereen 5 miljoen. Zorg dat je erbij bent. Iedereen dan weer gelijke kansen.

Piet Lut

dubbel

Laatst gewijzigd
Piet Lut

Is vorige week duidelijk gecommuniceerd toch op website en social media kanalen?

ANNOUNCEMENT
Since there has been no racing these past few months, it has given us a lot of time to evaluate the game. Based on loads of feedback from you and our own evaluations, we have been working on some improvements for the next 'season' of our game.
Our current season will run until July 12th, and the top ranked player on that date will be declared the winner of the first edition of ProCyclingGame! That day, the game will reset and our second edition will start with a 10 day startup period, in which rider prices will remain fixed (which was one of the main points of criticism when we started this game earlier this year).
Thank you all for playing and giving us all your feedback. Let's make the second edition even better!
Read more:
https://www.procyclinggame.com/info/updates-and-restart?fbclid=IwAR2plsxn1-ovOZqq4MqOwaaoFiumFgL7nL5tWs8O7MZRddzwoYlnAKDCLOc

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Ik zie die pagina nu inderdaad staan. Dat is een prima, duidelijk verhaal. Al vind ik het overigens gek dat ze de eindstand niet opmaken terwijl de oude regels nog golden. En niet gewoon helemaal opnieuw beginnen, maar goed.

Maar waar heb jij dat zo duidelijk zien staan? Ik bezocht een keer of 2 per week de site en heb het niet gezien. Ook nu wordt die pagina niet ontsloten via de homepage. En ik heb geen mail van ze gehad met die info.

Piet Lut

via hun social media kanalen op FB en twitter

Koekebakker

Aha. Ik heb geen facebook. En zie op twitter een zinnetje met 'what's next for our game?' en dan een link naar facebook. Tja.

Joachim

Gisteren van ergens rond plek 160 naar top 10 gestegen (en eerst in Wielerflitsranking) doordat mijn ploeg er plots meer dan €400.000 waarde bijkreeg. Vreemd, ik lijk ook de enige die zo'n sprong gemaakt heeft. Ik heb een berichtje gestuurd naar de twitteraccount van het spel, eens kijken wat er mee gebeurt.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.