Team Sunweb 2020

1 2 ... 10 ... 24 25
SnellePelle

Het bedrijf achter de ploeg is Nederlands. De licentie waarmee ze ingeschreven staan bij de Nationale bond en Uci loopt via Duitsland.

Eerlijk gezegd weet ik niet waarom ze steevast en steeds breder voor een Duitse licentie kiezen.

Het feit dat er een Nederlandse b.v achter hangt, het hoofdkantoor en service course in Nederland staat en de teambaas en rechter handen Nederlands zijn maakt het voor mij een Nederlandse ploeg.

Lance4eva

Nederland is een Duitse provincie.

Rawolf

Sunweb heeft er weer een Nationaal kampioen bij, Marco Brenner bij de Junioren tijdrijden.

SnellePelle

Evenepoel 2.0 die wel hoog gebergte aankan?

Nou ja, dan moet nog maar blijken. Maar tot nu toe is het een straffe gast.

wieleranalist.be

Artikeltje over de vooruitgang van Tiesj Benoot bij Team Sunweb en het verschil met Lotto.

https://www.wieleranalist.be/post/waarom-benoot-klaar-is-voor-winst-in-een-topklassieker

Overmorgen beginnen we aan het "nieuwe seizoen" met een uitgebreide voorbeschouwing op de ronde van Burgos! Eindelijk ;-)

S. Morgenstern

De ketonen gelovigen zullen een vooruitgang vast niet voor mogelijk houden, maar een grote overwinning voor Benoot lijkt me zeker een reële mogelijkheid. Iets om naar uit te kijken, want overwinningen zijn bij hem nooit lelijk.

kelderfan

Quote:Telegraaf;"Iwan Spekenbrink heeft vertrouwen in jeugdig elan van Team Sunweb". Het lijkt mij niet verkeerd om de Teamleiding ook te verjongen. Dat sluit beter bij elkaar aan.;)

Rawolf

De man met de moeilijke naam laat z'n talent weer spreken, had dit seizoen al WT kunnen rijden zou je denken.

Koosr1946

even aanmelden om alles te lezen over deze geweldige ploeg

FritsvanHoefelen

Benieuwd hoe Bardet het gaat doen bij Sunweb

kelderfan

'@Rawolf
Dat is toch mooi, dat Bardet heeft gekozen voor Sunweb.

Ajvenema

Kies je voor het talent, en haal je wel een dure, uiterangeerde fransman...

n92

Talent genoeg bij Sunweb. Niet zo gek dus dat ze een renner als Romain Bardet hebben binnen gehaald (die ik overigens echt niet uitgerangeerd durf te noemen).

Ik ben zeer benieuwd wat dit gaat brengen. Het was nu ook wel het moment voor Bardet om nog wat nieuws te proberen als hij daar behoefte aan had. AG2R en Sunweb lijken me dusdanig verschillend dat ik verwacht dat hij wel andere ideeën en inzichten zal krijgen. Dan is het uiteraard afwachten of dat positief gaat uitpakken.

user26777

Er zit nogal wat jong klimtalent, dan is het aantrekken van een ervaren intelligente renner als mentor toch niet zo verbazingwekkend?
Hij zal zeker zijn licht opgestoken hebben bij Roche, die blij is met zijn komst.
Roche: “Ik denk dat Romain gecharmeerd zal zijn van de organisatie, die eersteklas is”

S. Morgenstern

Hij kan in die zin prima de rol van Kelderman overnemen. Ik begrijp ook qua kwaliteiten op de fiets prima waarom ze hem halen. Prima kopman voor heel veel rondjes, zoals ze naast alle jeugd ook Benoot hebben gehaald als kopman voor de klassiekers. Daarnaast is Bardet een aardige extra kaart voor eendagswedstrijden en een leuke aanvallende renner. Vertrek van Kelderman en Oomen denk prima opgevangen op deze manier.

Vanuit Bardet had ik wellicht liever nog een paar jaar een jacht op een grote ronde gezien, aangezien hij in mijn beleving één van de renners was die het dichtst kwam bij het onder druk zetten van de Sky-trein. Had graag gezien waar die ambitie in een nieuwe omgeving uit had gekomen. Maar kan me ook voorstellen dat hij daar zijn limiet in heeft gezien en wat vrijer wil gaan koersen (dat maak ik iig op uit berichten) en iets meer op eendagskoersen wil focussen.

n92

Sunweb kennende gaan ze in de winter Bardet (figuurlijk) binnenste buiten keren om te kijken wat zijn sterktes en zwaktes zijn en welke verbeteringen er mogelijk zijn. Dit is wellicht ook verstandiger dan nu al direct nieuwe doelen aan te kondigen wat betreft de grote rondes. Waarbij ik denk dat Bardet nog wel in 2021 of 2022 voor een klassement kan gaan waarbij de uitgebreide begeleiding bij de ploeg wellicht een positief effect op hem kan hebben. Dan ontbreekt wellicht wel enige ondersteuning. Sunweb heeft veel talenten maar het is de vraag of er voldoende renners al in 2021 of 2022 met de beste klimmers in het hooggebergte meekunnen.

Een alternatief is wellicht dat Bardet voorlopig even helemaal klaar is met klassementen en dat ze de komende tijd gewoon als vrijbuitersploeg aan de gang gaan waarbij ze gewoon elke keer voor dagsucces willen gaan. Bij dit tweede scenario zou Bardet prima passen binnen de huidige ploeg met enerzijds veel talenten en anderzijds sterke mannen zoals bijv. Benoot, Andersen, Matthews, Bol en Hirschi.

Wat het uiteindelijk is of gaat worden durf ik niet echt in te schatten.

Rawolf

Denk dat Bardet ook graag bij een niet Franse ploeg wilde rijden.

En voor zijn klassementen zit hij misschien wel goed bij Sunweb? Kan werken aan zijn tijdritten en Bardet heeft toch wat extra ondersteuning op het vlakke nodig tov andere klassementsmannen. De klimondersteuning is inderdaad niet heel goed. Mannen als Roche en Benoot kunnen prima mee maar er mist een echte superknechtin de bergen.

$kedel

Een "intelligente renner" zou ik hem nooit noemen, maar het is zeker goed dat de talenten van Sunweb de komende jaren nog een beetje in de schaduw van renners als Benoot en Bardet kunnen rijden.

Die vloot aan "talenten" die ze de afgelopen jaren hebben gehaald zullen toch ooit eens wat stappen moeten zetten zou je verwachten.

user26777

Ben ik wel met je eens, hij is een intelligent persoon, als renner zou ik het niet weten.

SnellePelle

Mij blijft zijn voorwaarde om perse bij een MCCP ploeg te willen rijden vooral hangen.
Zou hij dan nog veel signalen van bedrog ontvangen?

Tis uiteraard een compliment voor Sunweb.

SnellePelle

Uh... MPCC bedoel ik

Rawolf

Heb je daar een bron voor?

FritsvanHoefelen

Zou het niet zijn dat het Spekenbrink goed uitkomt dat de MPPC genoemd wordt?

Drutense liefhebber

Mooie keuze van zowel Bardet als Sunweb, kan zo maar eens goed uitpakken zo'n totaal andere omgeving.

n92

'@rawolf. Ik hoop dat ik het goed begrijp. Zoek je een bron voor de opmerking over MPCC? Die staat in het persbericht van Team Sunweb en die is ook overgenomen in het bericht hier op Wielerflits.

https://teamsunweb.com/welcome-romain/
https://www.wielerflits.nl/nieuws/romain-bardet-verruilt-ag2r-la-mondiale-voor-team-sunweb/

1 2 ... 10 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.