'@rawolf
Inderdaad is de bron het artikel van Wielerflits, komend na aanleiding van het persbericht.
Na is het wel dat Sunweb zelf het persbericht opstelt, maar dat zullen ze niet louter luchtfietserij in schrijven. Dus zal de wens van Bardet niet uit de lucht zijn gevallen.
Daarover nadenkend klikt dat als een stukje wantrouwen naar niet MCCP ploegen.
Het lijkt er op dat de ploeg voor 2021 zo goed als compleet is nu ook nog Vermaerke erbij is gekomen. Ik heb er wel zin in om alle ontwikkelingen dit jaar en volgend jaar te volgen. Ik hoop wel dat ze Arndt behouden. Supersterke en onderschatte renner volgens mij.
Ik zie trouwens bij Procyclingstats Jai Hindley bij 2021 staan maar ik kan me niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb. Die stond eerst niet in 2021. Heb ik ergens iets gemist?
Momenteel staan er 28 rijders (incl. Hindley waarvan ik betwijfel of die verlengt heeft). Als je daar nog bijvoorbeeld Arndt en die Franse kameraad van Bardet bijtelt is de ploeg vol met (30 rijders).
Ik vraag me nog steeds of klopt wat op PCS staat wat betreft Hindley. Ik kan nog steeds nergens vinden dat die tot 2021 bij de ploeg blijft. Is overigens prima als dat PCS klopt want ik vind het een prima renner.
Robert Power inderdaad op weg naar de uitgang. Heeft helaas vaak anoniem rondgereden bij Sunweb en was vaak al weg voordat de TV - uitzending begon.
Overigens ben ik wel enorm blij dat Arndt blijft. Die is altijd sterk en constant. Tevens is hij ook nog multifunctioneel want zowel bij sprints, klassiekers en ploegentijdritten altijd een vaste waarde. Ik hoop voor hem dat hij in de Tour, net als in de Vuelta, een keer met select groepje naar de streep kan. Stork ken ik niet zo goed dus geen idee wat de plannen met hem zijn.
Goed dat ze Arndt behouden. Hindley zou ook goed zijn (overtuigd eigenlijk meer dan de 'getalenteerdere' Storer), maar dan lijken ze inderdaad op 31 renners uit te komen. Wellicht toch die 17-jarige eerst nog even als vroege eerste jaars beloften laten rijden, in plaats van hem meteen de WT in te sturen?
Wat betreft de Tour de France selectie overigens vreemd dat Bol straks zonder recente sprint in de benen aan de start lijkt te gaan staan. Hadden ze hem met zijn trein niet beter een koers als Wallonië of Tsjechië kunnen laten rijden?! Nu hebben ze een deel van zijn trein (Arndt en Sutterlin) naar de Dauphine gestuurd, waar ze weinig konden uitrichten en heeft Bol als speerpunt voor de sprint zelf nergens kunnen warmdraaien.
Ik denk dat het een goede indicatie is waarom ze hem bij Sunweb zien als een goede steun voor Matthews. Wanneer je op zo´n parcours als in die zwaarste rit binnen kan komen in een groepje lichtgewichten (ook al geven die net zo min als Pedersen zelf niets om de exacte plek waar ze binnenkomen), dan moet je in lastigere sprintritten er nog wel aan hangen (net als Erviti overigens) en een belangrijke rol kunnen spelen. Een renner die er in lastigere sprintritten af gaat, die komt in zo´n rit vol beklimmingen in een hele andere bus binnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.