Team Sunweb 2020

1 2 ... 12 ... 24 25
Rawolf

Lijkt me sterk, mogelijk word 32 renners volgend seizoen wel toegestaan.

Laatst gewijzigd
n92

Märkl staat er nu bij en dat brengt het totaal op 31. Voor zover ik weet is het maximaal aantal renners 30 toch? (of mis ik ergens een uitzondering?).

Mocht het kloppen dat 30 het maximum is dan klopt er her en der toch iets niet. Zo werd vrij stellig bericht dat Combaut meekomen met Bardet en staan er bij PCS nu al 31 mensen voor 2021.

Als het maximum 30 is dan denk ik dat Hindley fout staat bij PCS aangezien ik daar niks over kan terugvinden. Als 30 het maximum is dan betekent het ook dat de ploeg compleet is en dat Combaut dus nooit gaat komen. In dat geval ziet de selectie er als volgt uit.

Selectie 2021 op leeftijd gesorteerd.
1 BRENNER Marco 17
2 VERMAERKE Kevin 19
3 VAN WILDER Ilan 20
4 ARENSMAN Thymen 20
5 MÄRKL Niklas 21
6 LEKNESSUND Andreas 21
7 HIRSCHI Marc 21
8 DONOVAN Mark 21
9 SALMON Martin 22
10 KANTER Max 22
11 GALL Felix 22
12 EEKHOFF Nils 22
13 DAINESE Alberto 22
14 STORK Florian 23
15 STORER Michael 23
16 PEDERSEN Casper 24
17 NIEUWENHUIS Joris 24
18 HAMILTON Chris 25
19 BOL Cees 25
20 TUSVELD Martijn 26
21 KRAGH ANDERSEN Søren 26
22 DENZ Nico 26
23 BENOOT Tiesj 26
24 SÜTTERLIN Jasha 27
25 KRAGH ANDERSEN Asbjørn 28
26 ARNDT Nikias 28
27 MATTHEWS Michael 29
28 BARDET Romain 29
29 HAGA Chad 31
30 ROCHE Nicolas 36

Laatst gewijzigd
n92

https://www.wielerflits.nl/nieuws/uci-breidt-worldtour-teams-uit-naar-maximaal-32-renners/

De aap is uit de mouw. Ik vraag me wel af wat dat voor 2022 betekent. Beetje raar om nu 32 renners toe te staan en volgend jaar moet je weer gaan snijden in het aantal.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dan is het kennelijk hopen, dat in 2022 er weer meer ploegen willen meedoen.

Laatst gewijzigd
n92

De contracten van Bol en Eekhof zijn verlengt tot 2022. Die van Dainese tot 2023.

Rawolf

Ik had liever Bol en Eekhoff tot 2023 gezien dan Dainese die vooralsnog weinig drempels over komt.

Maar fijn dat Sunweb het team eens bij elkaar kan houden!

n92

Ik snap wat je bedoelt maar het zal wel even afwachten zijn wat hij zijn ware potentie is.

Ander goed nieuws: Labous van het damesteam is Frans kampioen tijdrijden.

Rawolf

Leest Sunweb hier mee? :p

Ik had het pas over het gemis van een goede laatste leadout voor Cees Bol met als kandidaat Casper Pedersen.

En zowaar!

https://twitter.com/TeamSunweb/status/1296796720601473026?s=20

n92

Pedersen was ook de laatste man van de lead-out in de sprint die Bol won in de Algarve. Overigens snap ik niet waarom ze dit nu opeens omgooien. Het lijkt me toch dat er geen bijzonderheden zijn die ze nu pas te weten zijn gekomen. Alsof ze plotseling dachten: Oh Pedersen is toch een betere optie. Of misschien dachten ze dat ze ineos moesten na-apen met wijzigingen.

Maargoed de hele planning voor dit jaar was sowieso al een raadsel met Matthews die de Giro rijdt en niet de klassiekers. Hopelijk dat ik het volgend weer een beetje kan volgen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Intern wisten ze dit al wel een weekje, ik zie nu dat hij origineel Limosine zou rijden maar wss vervangen met het oog op de tour.

SnellePelle

Rawolf is gewoon een interne van Sunweb met een Kruiswijk ava als decoy :-)

Rawolf

Eekhoff sterk hoor, kan hij de Tour niet ff rijden ipv Nieuwenhuis :p

n92

Eekhoff zien we vast nog wel in de (semi)-klassiekers voorbij komen. Maar die heeft wel een visitekaartje afgegeven vandaag en in het Hageland.

Koosr1946

Een feest om naar die jongen te kijken en eigenlijk in zijn eentje de gele overmacht te overwinnen.
KLASSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

De weinige renners die NK's mochten fietsen hebben wel allemaal ereplaatsen gefixt. Maar de overwinning blijft uit

FritsvanHoefelen

Eekhoff fenomeen. Bling weer zelfvertrouwen opgedaab

mwarensman

Matthews en Eekhof! Prachtige finale gezien!!
Winst Micheal! Meester werk van Niels.

Rawolf

Sterk hoor van Eekhoff en Matthews.

Nu is echter wel duidelijk geworden waarom Sutterlin de tour niet rijdt, hij was nergens te bekennen vandaag. Sutterlin zou normaal echt wel een rol hebben gespeeld in de finale, bv 9e in E3 Harelbeke dan moet je dit parcours aankunnen.

n92

'@rawolf Voor Sütterlin hoop ik dat het gewoon een slechte dag is ofzo. Mocht dat niet het geval zijn dan heeft hij nog wat te doen. Maar zijn piek zal sowieso pas ergens bij de klassiekers zijn.

Maar zowel Matthews als Eekhoff ijzersterk. Ik ben vooral onder de indruk van Eekhoff omdat die na zo een lange afstand nog een groot deel van het peloton uit het wiel rijdt.

Ajvenema

Is Tiesj alweer een beetje fit eigenlijk?

n92

Ik neem aan dat we wel ergens iets gelezen hadden als het niet zo was. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de tour gaan rijden met Tiesj als die niet helemaal fit is. Maar om je vraag te beantwoorden: na zijn uitval in de Dauphine is er geen nieuws meer geweest.

Ik ben ieder geval benieuwd wat hij (en de ploeg) kan. Hopelijk valt alles op zijn plek.

FritsvanHoefelen

Volgens Traksel gaan ze volgend jaar op Scott rijden. Komt van Vleuten mee?

Cervelo naar Jumbo en Bianchi naar Mitch

n92

'@fritsvanhoefelen Ik had precies dezelfde gedachte. van Vleuten zei ook zelf in de podcast van het AD: "always keep challenging" toen ze het over haar nieuwe ploeg had. Zie ook: https://twitter.com/thijszonneveld/status/1295728528974065665.

Het probleem is wel een beetje dat ik bij Traksel nooit weet of hij het over feiten, aannames of geruchten heeft. Hij zal best goede informatie hebben maar het is een beetje verwarrend om ergens tijdens een uitzending te roepen Sunweb rijdt volgend jaar op Scott fietsen terwijl dit nog nergens is gemeld of benoemd. Geef dan even een toelichting. Overigens zou ik de komst van van Vleuten naar Sunweb ook niet heel voor de hand liggend vinden. Ik zou het totaal niet erg vinden. Ik ben wel fan van van Vleuten.

@sephiroth Ik hoop dat we het hele team gaan zien. Het team heeft een goede Tour nodig om te bewijzen dat ze weer op de goede weg zijn. Maar het kan echt alle kanten op volgens mij. Als alles op zijn plek valt kunnen ze denk ik meerdere etappes winnen. Als het niet op zijn plek valt kan het zomaar zijn dat ze niet eens in de buurt komen van een een ritoverwinning.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Cees Bol met een prima sprint, is voor zo'n grote 'logge' sprinter nog best flexibel. Is door aardig wat krappe gaatjes gedoken in die laatste 1.5km om nog voorin te geraken.

Eerste wedstrijddag na corona pas voor hem dus hij kan zichzelf nog wat in vorm rijden. Had ook mechanisch defect en moest alleen achtervolgen.

S. Morgenstern

Mooie uitslag inderdaad, op zijn tweede koersdag (reed ook Sanremo). Dat biedt zeker perspectief!

Zat de rest op achterstand? Of was er een andere reden dat hij alleen moest achtervolgen?

1 2 ... 12 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.