Team Sunweb 2020

1 2 ... 13 ... 24 25
FritsvanHoefelen

Wat zonde dat Hirschi nét te ver achter Flip zat. Verder gewoon top gedaan.

Gisteren 3de, vandaag 2de. Ik schrijf ze alvast op voor morgen

S. Morgenstern

Hirschi is gewoon een toprenner! Heel interessant om te zien waar hij uit gaat komen. Flip is wellicht een mooi voorbeeld van waar het naartoe zou kunnen gaan.

Roche ook bezig met de bollen vandaag. Lijkt me een mooi doel voor de ploeg.

Rawolf

Hirschi wel sterk ja, tactisch niet al te goed nog. Had veel eerder moeten stoppen met rijden en zat in de sprint niet op Alaphilippes wiel.

Hirschi nog wel serieus rap, dat kan best eens een veelwinnaar worden als hij tactisch nog verbeterd.

S. Morgenstern

Flip ging wat vroeger dan hij had verwacht denk ik. Op zich is het niet verkeerd om vanuit het laatste wiel met wat achterstand aan te gaan, omdat je dan veel sneller voorbij kan komen.

FritsvanHoefelen

'@Rawolf: "Hirschi wel sterk ja, tactisch niet al te goed nog. Had veel eerder moeten stoppen met rijden en zat in de sprint niet op Alaphilippes wiel."

Volgens mij heeft Hirschi in korte tijd een reputatie van volger gekregen, dus vond het wel slim dat hij iig meedraaide

Rawolf

Mwa in de laatste kilometers je winstkansen verbeteren is heel anders dan de vlucht helpen weg te blijven.

SnellePelle

Sunweb bevestigt: Bling mag vertrekken naar andere oorden in 2021.

kelderfan

Ja enerzijds doen die jongens echt hun best met nu Hirschi, die alleen de demarage van Alla kon volgen.
Anderzijds is 't wel een veeg teken, dat nu ook Bling andere oorden opzoekt.
Het is niet te hopen dat zij de weg van Lotto BE gaan volgen; want dat is huilen in de TdF.

Rawolf

rare keuze, nu hebben ze eindelijk een hele sterke ploeg rond Matthews en dan laten ze Matthews gaan

n92

Ik vind het lastig om hier iets over te zeggen. Ik ben altijd fan geweest van Matthews en begreep helemaal niks van de beslissing om hem thuis te laten en heb daar ook heftig over gezeurd hier. Maar nu ik mannen als Bol en Hirschi zie vlammen staat die beslissing toch in een ander daglicht. Maar ook Kragh Andersen en Benoot hebben het begin dit jaar al goed bewezen. Al die mannen verdienden de selectie (en de vrije rol!). Het zelfde probleem krijg je in de klassiekers.

En hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik de andere kant begin in te zien. Met Matthews heb je het probleem dat je in de echte sprint etappes niet kan winnen en dat je juist lastige ritten moet gaan controleren en dat is vaak een onmogelijke opgave. Voor het groen zit je altijd met renners als Sagan. Waarbij er dan ook nog overlap ontstaat met andere renners van de ploeg die op dezelfde terreinen uit de voeten kunnen.

Het probleem van Matthews is dat hij geweldige resultaten kan halen (zoals in tour in 2017) maar dat hij het af en toe ook lastig kan hebben en het keer op keer niet kan afmaken (zoals de tour in 2019). Ook heeft hij het probleem dat hij overal goed in is maar nergens de beste. Kan top 10 rijden in Waalse pijl, in elke sprint, in veel tijdritten en in de Ronde van Vlaanderen. Ook in veel klassiekers vaak goed maar ook altijd top 10 en geen winst. Matthews is veel te goed (en vaak onderschat) om geen absolute kopman te zijn maar ook te onzeker om een ploeg volledig op te offeren in de grootte wedstrijden. Dus ik begrijp wel het statement van beide kanten.

Sunweb moet wel heel erg gaan oppassen dat ze geen reputatie krijgen met alle mannen die vertrekken. Nu krijg je al vaak een negatieve lading rondom de ploeg.Ik denk overigens dat dat onterecht is. Zowel bij Barguil als bij Dumoulin als bij Matthews lijkt er weinig kwaad bloed te zijn. Laat ze maar weer snel goed nieuws hebben.

Rawolf

Dat stadium van oppassen is over, dat label heeft Sunweb allang hoor onder menig wielerfan 😅

n92

Je hebt gelijk... Ik zal mezelf verbeteren: Ze moeten wel oppassen dat ze niet de slechte reputatie blijven houden. Maar hopelijk sluiten ze dit seizoen goed af. Een paar goede resultaten en het lijkt weer alsof je het beste beleid hebt. Een paar slechte resultaten en iedereen vind je een idioot.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dat resultaat lijkt wel goed te zitten.

De Tour is 2 dagen ver en ze hebben al een 3e plek en een 2e plek.

Het beleid van Sunweb is vaak ondoorgrondelijk maar stiekem ook wel waarom ik fan ben van deze ploeg, schoppen tegen alles wat gevestigd is en dan uiteindelijk toch een prima ploeg neerzetten. Morgen weer een dag voor Bol, hopelijk is Arndt wat herstelt van zijn val. Zou wel mooi zijn als ze een goede leadout kunnen laten zien, als dat lukt acht ik Bol ook niet kansloos.

n92

Dat is de exacte reden waarom ik fan ben geworden van Team Sunweb. En dankzij team Sunweb ben ik fan geworden van het wielrennen. Ik kan me nog herinneren dat ik blij was voor Dumoulin toen hij 9de werd in een tijdrit in de tour van Kittel. Tijden veranderen zullen we maar zeggen.

Als ze nu weer een nieuwe soort ploeg kunnen bouwen is de cirkel weer rond. Begonnen met sprintploeg bouwen, toen klassementsploeg en nu weer bouwen aan vrijbuiters/klassiekerploeg. Ze wisselen daar altijd controversie af met genialiteit.

Witte Trui

Ik vind het nog best netjes hoe ze dit nu met Matthews afhandelen, nadat ik het eerder niet chique vond dat hij Tour en Klassiekers moet missen tegen de afspraken in. Hij wordt nu in de gelegenheid gesteld, voor het einde contract, naar een ploeg te verkassen die wél volledig in zijn dienst zal gaan rijden. Sunweb heeft zich sneller dan gedacht ontwikkeld tot een ander type ploeg met veel talenten/gelijkwaardige renners die vrijuit gaan koersen. Een absolute kopman past daar niet meer in.

Wel valt op dat het management het niet voor elkaar krijgt om de toppers goed te managen of daarvoor (ogenschijnlijk) afspraken na te komen. Het lijkt er op dat ze dat type ploeg niet kunnen / willen zijn en daar nu afscheid van nemen. Alleen de transfer van Bardet bevreemd mij dan weer.

Rawolf

Pedersen kwam op 1 kilometer van het einde sterk opzetten met 3 ploeggenoten in het wiel, volgensmij Nieuwenhuis, Arndt en Bol. SKA was voor Pedersen de man die de kop van het peloton bereikte zonder zijn ploeggenoten mee te krijgen.

Pedersen kon de beurt lang doortrekken en de andere treintjes wat wegzetten, ik dacht poh wat een sterke leadout. Dat alles veranderde op het moment dat Nieuwenhuis de kop pakt, zowel hij als Arndt kwamen duidelijk snelheid te kort in die laatste 600-200 meter. Daardoor raakte Bol helaas ingesloten.

Achteraf zegt Bol ook dat de volgorde blijkbaar niet de juiste was, ik vraag me dan wel af hoe Pedersen (die ik als laatste man voor Bol zou verwachten) 2 posities verderop terecht komt.

Voor wat wel de juiste posities zijn moeten we maar wachten op de volgende spint of capabele vragensteller.

$kedel

Ik denk dat Arndt normaal de laatste man voor Bol is, en Pedersen geen idee eigenlijk, die zou ik liever een beetje uit de buurt van de trein houden eerlijk gezegd

n92

'@rawolf Normaal zijn de laatste 4 mannen in deze volgorde: Nieuwenhuis - Arndt - Pedersen - Bol. Daarvoor is het meestal dan Kragh die deze 4 mannen brengt.

edit: @$kedel. Zie mijn opmerkingen hierboven. Pedersen is de laatste man voor Bol en is zelfs specifiek voor de sprint meegenomen naar de TDF.

het viel me ook al direct op dat Arndt de laatste man was dus dat klopte niet helemaal. Die sterke leadout van Pedersen laat precies zien waarom hij de laatste man in de trein is. Die trok in de Algarve ook al zo gruwelijk hard door dat er niemand naast Bol kon komen.

Doordat nu Pedersen doortrekt komen ze volledig op kop en rijdt hij ook nog eens Nieuwenhuis en Arndt kapot waardoor het daarna misloopt. Pedersen rijdt vanaf 1,2 km tot 600 meter zo hard dat niemand het lukt om er naast of er overheen te komen. Zodra hij van kop af gaat loopt het volledig in de soep. Nieuwenhuis wordt al iets enigszins ingelopen en Arndt lijkt helemaal niet te kunnen versnellen (wellicht toch nog niet 100% na de val). Op 400 meter rijden ongeveer 6 renners breed over de weg erlangs.

Conclusie: met Pedersen als laatste man was het hier veel beter gegaan en was het waarschijnlijk veel lastiger voor de andere sprinters om er overheen te komen omdat ze één voor één door de wind moeten (ipv van met 7 breed over de weg zoals het nu ging) en doordat de snelheid reeds hoger ligt. Sowieso is Bol ook altijd veel sterker als hij als eerste aangaat. Ik heb hem zelfs nog nooit vanuit de reactie zien winnen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Of Arndt en Nieuwenhuizen krijgen Pedersen en Bol helemaal niet voorin. Daarnaast is het in de laatste vijfhonderd meter niet evident om de leiding te pakken; die beurt van Pedersen kun je niet zomaar naar die fase kopiëren.

In principe zat Bol nu (vooral door het werk van Pedersen) redelijk geplaatst in de laatste kilometer, maar bleef hij teveel vertrouwen op de mannen voor hem (waarvan Arndt uiteindelijk gewoon in de weg rijdt).

Met wat meer finesse en ingespeeld raken op elkaar, kiest hij wellicht eerder zijn eigen weg (en rijdt Arndt anderen in de weg). Maar dat komt nog wel een keer, wanneer ze elkaars kwaliteiten een beetje hebben leren kennen.

Laatst gewijzigd
SnellePelle

Afgelopen etappe was geen ideale sprint voor een grote trein. Te weinig ruimte en zeker wanneer deze machine pruttelt.
Ze hadden de beste kans gehad als ze Bol met de gehele formatie zo snoeihard naar de finishlijn hadden gereden dat niemand ernaast had kunnen komen.

Maar Pedersen is blijkbaar losgeraakt van de trein en daarmee liep het volledig mis en dan is een figuur als Ewan enorm in het voordeel.

madeinstars

Het grote nadeel van Bol is dat 'ie eigenlijk alleen maar op de Kittelmanier kan winnen. Op 200m voor de streep afgeleverd worden en keihard doortrekken. Hij kan niet echt wringen/counteren of jumpen.

FritsvanHoefelen

Zonder die buitenaertse belg wint Cees Bol gewoon een Touretappe.

Prima trein ook. Zoals een trein hoort te zijn.

Rawolf

Wat een geweldige leadout, echt ongelofelijk dat ze in deze hectische finale met zn 5en bij elkaar hebben weten te komen zonder veel energie te verspillen en dan nog zo aantrekken.

Bol kan je ook weinig kwalijk nemen tegen zo'n goede WvA

Niks dan lof vandaag!

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Vooral erg imposante beurt van Kragh. Reed op 3 km al op kop van de trein en bepaalde het tempo van het peloton van zo'n 2,1 tot 1,1 km. Dus inclusief dat laatste oplopende stuk. En geen moment het gevoel gehad dat andere ploegen erover konden komen. Die gaat zelf ook nog wel dicht bij een ritzege komen deze Tour. Wie weet morgen al.

S. Morgenstern

Geweldige lead-out inderdaad! Hopelijk lukt dat de komende weken nog een keer, dan zou Cees zomaar met een overwinning naar huis kunnen gaan.

1 2 ... 13 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.